ΕΝΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΗ-ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ Ο ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Μήνυμα σφάλματος

  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
 
Εικόνα tadmin
Εκτυπώσιμη μορφήΕκτυπώσιμη μορφή

Ένταση στο Δημοτικό συμβούλιο με αφορμή την συζήτηση της αύξησης των Δημοτικών τελών σε επιχειρήσεις που βρίσκονται κυρίως έκτος σχεδίου
Η ένταση θα οδηγήσει στην δικαστική οδό πλέον το ΕΒΕ και την Δημοτική Αρχή αφού οι επιχειρηματίες θα κληθούν να πληρώσουν τα αυξημένα τέλη 8 μηνών που επιβλήθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο του προηγούμενου προϋπολογισμού.


Το πρόβλημα δημιουργήθηκε μετά την λήψη της περσινής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου και αφού το ΕΒΕ που κλήθηκε δυο φορές να συζητήσει με την Δημοτική Αρχή, για την αύξηση τελών τελικά δεν έφερε προτάσεις. Σε πρώτη φάση ήταν η διαδικασία λήψης απόφασης του ΔΣ και σε δεύτερη φάση να αποσύρει την ένσταση που είχε κάνει ο πρόεδρος του ΕΒΕ Ηλίας Αντωνίου  επί της πρότασης για έκπτωση 30% στα τέλη ,που είχε καταθέσει στην διάρκεια διερεύνησης από το Ελεγκτικό Συμβούλιο ο ίδιος ο Δήμος Καρδίτσας.
Εδώ εντοπίζετε και ένα οξύμωρο περιστατικό που όταν το ελεγκτικό όργανο της αποκεντρωμένης διοίκησης καλείτε να πάρει απόφαση για έκπτωση στα τέλη το ίδιο το ΕΒΕ προσβάλει αυτή την ένσταση και φυσικά το όργανο δεν μπορεί να υπερασπιστεί αυτό που δεν υπερασπίζετε το ίδιο το ΕΒΕ.
Ο διάλογος μεταξύ Ηλια Αντωνίου –Φώτη Αλεξάκο- κ Ψημμένου είναι χαρακτηριστικός για τις διαβουλεύσεις


Ο Δήμος Καρδίτσας στο παρασκήνιο διαβούλευσης είχε καταθέσει έκπτωση για τέλη τις τάξης του 30% αλλά ο πρόεδρος του ΕΒΕ με το σκεπτικό ότι η απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για αύξηση τελών ήταν παράνομη οδήγησε και σε ένσταση και επί της έκπτωσης!
Ετσι λοιπόν η λυπητερή ήρθε στους επιχειρηματίες και το εκρηκτικό κλίμα το έζησαν όλοι οι παρευρισκόμενοι στο ΔΣ.
Εκπρόσωποι επιχειρήσεων παρευρέθησαν στην συνεδρίαση και παρεκάλεσαν να μη παρθεί η απόφαση για συνέχιση της αύξησης τελών στις επιχειρήσεις αυτές.
Ο Φώτης Αλεξάκος δήλωσε η υποχρέωση για κατάθεση προϋπολογισμού δε μπορεί να σταματήσει την διαδικασία και ότι η δημοτική αρχή χωρίς να θέλει και αντικαταστήσει την θεσμό του Επιμελητήριου είναι σε συζήτηση με περιπτώσεις επιχειρηματιών που όντως αδικούνται με την εφαρμογή των τελών.
Ένας άτυπος διάλογος και δίαυλος επικοινωνίας είναι ανοιχτός με προτάσεις και τεχνικές λύσεις αλλά η διάθεση ήταν συγκρουσιακή και αναμένουμε τις εξελίξεις.
Ο πρώην Δήμαρχος Κώστας Παπαλός έριξε ευθύνες στον Φώτη Αλεξάκο για την απόφαση αύξησης των τελών με τον Δήμαρχο να απαντάει ως εξής.

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ Σ.ΜΠΑΚΑΛΑΚΟΥ

   
Α. ΤΕΛΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ            
Η εισήγηση για τον καθορισμό τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού είναι δομημένη σε 3 ενότητες. Στην πρώτη παρουσιάζονται βασικά σημεία του νομικού πλαισίου, στη δεύτερη οικονομικά στοιχεία και ανάλυση κόστους και τέλος την πρόταση μας για τη μείωση των δημοτικών τελών σε συγκεκριμένη κατηγορία επαγγελματικής στέγης.
 
1. Νομικό πλαίσιο
 Τα τέλη καθαριότητας καθορίζονται βάσει των άρθρων 21 και 22 του Β.Δ.24/9-20/10/1958 όπως μεταβλήθηκαν ή συμπληρώθηκαν με τους  Ν. 25/1975, 429/76, 1080/80, 1416/84 , 1828/89, 2130/93, 2307/95, 2503/97, 2539/97 και 3345/2005. Στο άρθρο 21 παρ. Ι του Β.Δ. 24/9-20-10/1958 «περί των προσόδων Δήμων και Κοινοτήτων», όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 4 του Ν. 1080/1980, ορίζονται τα εξής:
«Δια τις υπό του Δήμου ή Κοινότητας παρεχόμενες υπηρεσίες καθαριότητας των οδών, πλατειών και κοινοχρήστων εν γένει χώρων, της περισυλλογής, αποκομιδής και διαθέσεως απορριμμάτων, ως και της κατασκευής και λειτουργίας κοινοχρήστων αφοδευτηρίων, επιβάλλεται τέλος οριζόμενο δι’ αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου».
Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν.25/75, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τον καθορισμό του τέλους, λαμβάνεται τον μήνα Οκτώβριο, κοινοποιείται στη Δ.Ε.Η. μέχρι την 30η Νοεμβρίου και αρχίζει να εφαρμόζεται από 1η Ιανουαρίου του επομένου έτους. Οι προθεσμίες αυτές είναι ενδεικτικές και η τυχόν υπέρβασή τους για εύλογο χρονικό διάστημα, δεν προκαλεί ακυρότητα των σχετικών αποφάσεων (ΣτΕ 4771/87 ΕΤΑ 1988 σελ. 64, ΤρΔΠρΠειρ 4047/91 ΔιΔικ 1992 σελ. 458, Υ.Π.Σ.Δ.Δ.Α. 605/03-01-2007 Εγκ. Υπ. Εσωτ. 57349/30-6-1975).
Ο Δήμος ανεξάρτητα από τον αριθμό των καθορισμένων συντελεστών, γνωστοποιεί στη Δ.Ε.Η δυο μόνο συντελεστές, ήτοι ένα για κατοικίες και ένα για τους στεγασμένους χώρους άλλης χρήσεως, προσδιορίζει δε για κάθε υπόχρεο το πλασματικό εμβαδόν (σε τετρ. μέτρα) του χώρου, το οποίο πολλαπλασιαζόμενο με τον ενιαίο συντελεστή, αποδίδει ποσό τελών ίσο με εκείνο που προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του πραγματικού εμβαδού του χώρου με το συντελεστή της κατηγορίας στην οποία ανήκει.
Ο συντελεστής του τέλους, πρέπει να προσδιοριστεί σε τέτοιο ύψος, ώστε να καλύπτει υποχρεωτικά τις εν γένει δαπάνες λειτουργίας της υπηρεσίας καθαριότητας, δηλαδή τις αποδοχές προσωπικού, την προμήθεια και συντήρηση των μέσων αποκομιδής των απορριμμάτων και κάθε άλλη δαπάνη που έχει σχέση με την διεξαγωγή, τη λειτουργία και την εν γένει βελτίωση της υπηρεσίας αυτής. Είναι ευνόητο βέβαια ότι επειδή το τέλος είναι ανταποδοτικό, τα έσοδα πρέπει να καλύπτουν τις δαπάνες των υπηρεσιών καθαριότητας και φωτισμού και μόνον αυτές. Η διάθεση ανταποδοτικών εσόδων για την κάλυψη άλλων δαπανών δεν επιτρέπεται (άρθρο 86 Β.Δ. 24/9-20/10/1958).
 Ο νόμος 25/1975 όπως τροποποιήθηκε, αφορά, όπως συνάγεται από το άρθρο 1 παρ.1 και το άρθρο 3 παρ.1 αυτού, στον καθορισμό και τον τρόπο εισπράξεως των τελών καθαριότητας και φωτισμού τα οποία προβλέπονται από τη κείμενη νομοθεσία, ήτοι από τις διατάξεις του άρθρου 21 του από 24/9/58 Β.Δ /τος όπως συμπληρώθηκε με τα άρθρα 4, 5 του Ν.1080/1980 και την παρ. 12 του άρθρου 25 του Ν.1828/1989.
Οπότε, σύμφωνα με τα άρθρα 4-5 του  Ν.1080/1980, για τις παρεχόμενες από το Δήμο υπηρεσίες καθαριότητας των οδών, πλατειών και κοινόχρηστων χώρων της περισυλλογής, αποκομιδής και διαθέσεως των απορριμμάτων της πόλεως όπως και της κατασκευής και λειτουργίας των  κοινόχρηστων αφοδευτήριων όπως και για τις δαπάνες εγκαταστάσεων συντηρήσεως και ηλεκτρικής ενέργειας προς φωτισμό των κοινόχρηστων χώρων, επιβάλλεται τέλος οριζόμενο με απόφαση του Συμβουλίου. Ο μη προσδιορισμός  από το Δημοτικό Συμβούλιο του τέλους στο προσήκον ύψος, συνιστά βαριά παράβαση καθήκοντος και επισύρει την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 142-143 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Ν.3463/2006).
  Από την υφιστάμενη νομοθεσία που παρατίθεται παραπάνω συνάγεται πώς το τέλος καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού:
α) επιβάλλεται υποχρεωτικά, εφόσον υπάρχει και λειτουργεί στο Δήμο Υπηρεσία καθαριότητας (Ε.Υ.Σ.78501/320/1954),
β) ο χαρακτήρας αυτού είναι πάνδημος( Σ.τ.Ε.273/40) και ανταποδοτικός (Σ.τ.Ε17/54,1363/56, 153/1960).
γ)Πρέπει σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν.1080/1980 να καλύπτει υποχρεωτικά τις εν γένει δαπάνες λειτουργίας της Υπηρεσίας καθαριότητας, ήτοι τις αποδοχές του τακτικού και ημερομισθίου προσωπικού, την προμήθεια και συντήρηση των μέσων αποκομιδής απορριμμάτων και καταβρέγματος καθώς και κάθε άλλη δαπάνη που έχει σχέση με τη διεξαγωγή τη λειτουργία και την εν γένει βελτίωση της υπηρεσίας αυτής. 
Τέλος, στο πλαίσιο της ανταποδοτικότητας θα πρέπει να υπάρχει αναλογική σχέση μεταξύ εσόδων και δαπανών και όχι απαραίτητα απόλυτη ταύτισή τους. Το στοιχείο αυτό εξετάζεται κατά τον έλεγχο νομιμότητας και όχι η αναγκαιότητα ή μη αύξησης των τελών. Σχετικά με την απόφαση καθορισμού των τελών επισημαίνεται ότι, λόγω του ανταποδοτικού τους χαρακτήρα, αφετηρία αποτελεί ο προϋπολογισμός των δαπανών του επόμενου οικονομικού έτους.(ΥΠ.ΕΣ. 50106/31.12.2013)
 
2. Οικονομικά στοιχεία- μελέτη κόστους
Στον παρακάτω πίνακα με τα απολογιστικά οικονομικά στοιχεία των τελευταίων ετών, αποτυπώνεται το ύψος των ελλειμμάτων στην υπηρεσία καθαριότητας, ως η διαφορά μεταξύ των εσόδων και των εξόδων. Για το έτος 2015 τα βεβαιωθέντα έσοδα και τα τιμολογηθέντα έξοδα του πίνακα αποτελούν πρόβλεψη και προκύπτουν από  την αναγωγή σε 365 ημέρες των δεδομένων  της περιόδου από 1/1/2015 έως 19/11/2015. Συγκεκριμένα, τα βεβαιωθέντα έσοδα για την περίοδο μέχρι 19/11/2015 ανέρχονται σε 2.757.817,19 και ανάγονται σε 3.116.418,81 για όλο το έτος και τα τιμολογηθέντα έξοδα αντίστοιχα ανέρχονται σε 2.953.026,04 και ανάγονται σε 3.511.423,84.
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ
ΕΤΟΣ ΒΕΒΑΙΩΘΕΝΤΑ ΕΣΟΔΑ (ΚΑΕ 031) ΤΙΜΟΛΟΓΗΘΕΝΤΑ ΕΞΟΔΑ (ΚΑΕ 020) ΔΙΑΦΟΡΑ
2011 2.481.811,38 5.164.241,94 -2.682.430,56
2012 3.056.099,49 4.339.962,89 -1.283.863,40
2013 2.711.672,07 3.927.011,81 -1.215.339,74
2014 2.807.054,81 3.511.423,84 -704.369,03
2015 3.116.418,81 3.337.010,85 -220.592,04
 
Στον πίνακα που ακολουθεί αναλύεται το κόστος της Υπηρεσίας Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού:
ΕΤΟΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΘΕΝΤΑ ΕΞΟΔΑ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΛΟΙΠΑ
2011 5.164.241,94 3.601.317,15 1.562.924,79
2012 4.339.962,89 2.657.278,95 1.682.683,94
2013 3.927.011,81 2.181.231,53 1.745.780,28
2014 3.511.423,84 1.881.595,52 1.629.828,32
Εκ πρώτης όψεως μπορούμε να συμπεράνουμε ότι το κόστος της υπηρεσίας καθαριότητας του Δήμου Καρδίτσας βαίνει μειούμενο, μια μείωση που οφείλεται στη μείωση του κόστους μισθοδοσίας καθώς από το 2011 και έπειτα υπάρχει απαγόρευση προσλήψεων και αρκετές συνταξιοδοτήσεις. Το κάτω όριο του κόστους μισθοδοσίας εκτιμάμε ότι ανέρχεται στο ποσό από 1.800.000 ευρώ έως 2.000.000 και αυτό γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει η υπηρεσία καθαριότητας με λιγότερο προσωπικό από το υφιστάμενο. Το 2014 το κόστος της μισθοδοσίας ήταν 1.881.595,52 και η υπηρεσία ανταποκρινόταν οριακά στις στοιχειώδεις ανάγκες καθαριότητας της πόλης μας. Το 2015 το κόστος της μισθοδοσίας θα σημειώσει μικρή μείωση και αυτό αποδεικνύεται από τα  στοιχεία, αν συγκρίνουμε τις αντίστοιχες περιόδους στα έτη 2014-2015:
1/1/2014-19/11/2014: Κόστος μισθοδοσίας  - 1.711.589,39
1/1/2015-19/11/2015: Κόστος μισθοδοσίας  - 1.575.355,80
Επιπλέον πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι την παρούσα χρονιά που η υπηρεσία καθαριότητας λειτουργεί ικανοποιητικά, απασχολεί 25 επιπλέον υπαλλήλους που έχουν προσληφθεί μέσω του προγράμματος της 5μηνης Κοινωφελής Εργασίας του ΟΑΕΔ. Στη συνέχεια και μέσα στο 2015, έχει ήδη εγκριθεί η πρόσληψη 14 υπαλλήλων με οκτάμηνη σύμβαση εργασίας, γεγονός που θα επιφέρει μια επιβάρυνση του κόστους μισθοδοσίας  της τάξης των 200.000 ευρώ.
Ακολουθεί παρακάτω πίνακας στον οποίο αναλύεται ενδεικτικά το σύνολο των δαπανών του έτους 2014 ώστε να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα του κόστους της υπηρεσίας καθαριότητας.
ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΟΣΟ
20-60 Αμοιβές και έξοδα προσωπικού 1.881.595,52
20-6211 Αντίτιμο ηλεκτρικού ρεύματος για φωτισμό οδών, πλατειών και κοινόχρηστων χώρων και παραγωγικής διαδικασίας 600.276,19
20-6253 Ασφάλιστρα μεταφορικών μέσων 6.748,93
20-6262 Συντήρηση και επισκευή λοιπών μονίμων εγκαταστάσεων (πλην κτιρίων έργων) 19.987,48
20-6264 Συντήρηση και επισκευή λοιπών μηχανημάτων 19.395,26
20-6277 Δαπάνες συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών 684.382,56
20-632 Τέλη κυκλοφορίας μεταφορικών μέσων 7.050,66
20-642 Οδοιπορικά έξοδα και έξοδα ταξιδίων 9,78
20-6633 Προμήθεια χημικού υλικού (απολυμαντικά, χημικά κλπ) 7.822,80
20-6635 Προμήθεια λοιπών ειδών υγιεινής και καθαριότητας 6.692,81
20-6641 Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών για κίνηση μεταφορικών μέσων 130.773,34
20-6643 Προμήθεια καυσίμων για θέρμανση και φωτισμό 5.615,17
20-6662 Υλικά συντήρησης και επισκευής λοιπών εγκαταστάσεων 46.781,46
20-6672 Ανταλλακτικά λοιπών μηχανημάτων 94.291,88
  ΣΥΝΟΛΟ ΔΑΠΑΝΩΝ ΕΤΟΥΣ 2014 3.511.423,84
 
 
  4. Πρόταση μείωσης τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού στις εκτός σχεδίου επιχειρήσεις και στις επιχειρήσεις που έχουν εγκαταστάσεις μεγαλύτερες των 1000 τμ.
 
Οι μεγάλες διαφοροποιήσεις στα τέλη των επιχειρήσεων  και η αναγκαιότητα εξομοίωσης για λόγους ισότιμης μεταχείρισης και αποφυγής αθέμιτου ανταγωνισμού επέφερε μεγάλες αυξήσεις  στις εκτός σχεδίου επιχειρήσεις του Καποδιστριακού Δήμου Καρδίτσας. Υπήρχε μια διάταξη στην απόφαση καθορισμού τελών του 2001 η οποία διατηρήθηκε σε όλες τις επόμενες αποφάσεις. Συγκεκριμένα προέβλεπε: «Για τις επιχειρήσεις, βιοτεχνίες κλπ που βρίσκονται περιμετρικά της Δημοτικής Ενότητας & εκτός Σχεδίου Πόλης, τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού βρίσκονται σε συνάρτηση με τα αντίστοιχα της πλησιέστερης Τοπικής Κοινότητας (αποφ. Δ. Σ. 186/2001)». Το αποτέλεσμα βέβαια ήταν οι παραπάνω επιχειρήσεις για πολλά χρόνια να πληρώνουν δημοτικά τέλη περίπου στο 20% της μέσης τιμής χρέωσης αντίστοιχων Δήμων.
 Προτείνουμε λοιπόν για όλες τις εκτός σχεδίου επαγγελματικές στέγες του συνόλου του Καλλικρατικού Δήμου Καρδίτσας, συντελεστή 1,77 € ανά τ.μ. (μειωμένη κατά 30% σε σύγκριση με την ισχύουσα) καθώς επίσης και κλιμακωτή μείωση για τις επιχειρήσεις που οι εγκαταστάσεις τους έχουν εμβαδό πάνω από 1000 τμ, να έχουν μια μείωση της τάξης 10%, (για το τμήμα από 1000 τ.μ. -2000 τ.μ.) δηλαδή συντελεστή 1,60 € και για τις επιχειρήσεις που οι εγκαταστάσεις τους έχουν εμβαδό πάνω από 2000 τμ να έχουν μείωση επιπλέον 10%, δηλαδή συντελεστή 1,44 € για το τμήμα πάνω από 2000 τ.μ.). Οι παραπάνω μειώσεις θα γίνουν με πλασματική μείωση τετραγωνικών.
Προκειμένου να επιτευχθεί η παραπάνω μείωση πρέπει οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις να προσέλθουν στο τμήμα εσόδων με το Ε9 ή με πρόσφατο διάγραμμα κάλυψης – δόμησης υπογραμμένο από μηχανικό.
Αναλυτικά για την Επαγγελματική χρήση Επιφάνεια σε τμ
Σύνολο τ.μ. Επιχειρήσεων εντός σχεδίου πόλεως Καρδίτσας. 452.457,55
Σύνολο τ.μ. Επιχειρήσεων εκτός σχεδίου (σύνολο πρώην Καποδιστριακού Δήμου) 90.913,02
Σύνολο τμ Επιχειρήσεων  ΔΕ Ιτάμου, Καλλιφωνίου, Κάμπου, Μητρόπολης . 168.841,26
Η μείωση που προτείνουμε με την παρούσα εισήγηση αφορά τις δυο τελευταίες κατηγορίες επιχειρήσεων που η επιφάνειά τους ανέρχεται σε 259.754,28 τμ (90.913,02 + 168.841,26).  Αυτό συνεπάγεται μια μείωση στα προβλεπόμενα έσοδα της τάξης των 197.413,3€ (259.754,28 Χ 2,53= 657178,3 – 259.754,28 Χ 1,77= 459.765,1). Αν προσθέσουμε και την κλιμακωτή μείωση που προκύπτει από τις επιχειρήσεις που είναι πάνω από 1000 και 2000 τμ, που θα επιφέρει μια επιπλέον μείωση στα έσοδα της τάξης των 30.000-40.000 ευρώ, η συνολική μείωση εσόδων υπολογίζεται σε 240.000 ευρώ.
 
Αν λάβουμε υπόψη ότι,
  1. Η αύξηση στα έσοδα για τη φετινή χρονιά ξεκίνησε από το μήνα Απρίλιο, συνεπώς την επόμενη χρονιά τα έσοδα θα είναι περαιτέρω αυξημένα.
  2. Το κάτω όριο του κόστους μισθοδοσίας εκτιμάμε ότι ανέρχεται στο ποσό από 1.800.000 ευρώ έως 2.000.000 και αυτό γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει η υπηρεσία καθαριότητας με λιγότερο προσωπικό από το υφιστάμενο.
  3. Σε κάθε περίπτωση το ύψος των δαπανών για το 2016, που προσδιορίζεται από τις προσλήψεις που θα πραγματοποιηθούν αλλά και από άλλα στοιχεία κόστους όπως φαίνονται και από το σχετικό πίνακα, θα είναι ανάλογο του ύψους των εσόδων που θα πραγματοποιηθουν.
μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η μείωση που προτείνουμε βρίσκεται στα πλαίσια της ανταποδοτικότητας και δεν διαταράσσει την ομαλή λειτουργία της υπηρεσίας καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού. Στο πλαίσιο της ανταποδοτικότητας θα πρέπει άλλωστε να υπάρχει αναλογική σχέση μεταξύ εσόδων και δαπανών και όχι απαραίτητα απόλυτη ταύτισή τους.
 
Α. ΤΕΛΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ           
 
Σύμφωνα με τα οριζόμενα από τις διατάξεις της περίπτωσης ζ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 72 του Ν. 3852/10, η Οικονομική Επιτροπή είναι αρμόδια να εισηγείται προς το Δημοτικό Συμβούλιο την επιβολή τελών, δικαιωμάτων και εισφορών.
Το τέλος διαφήμισης εμπίπτει στην κατηγορία των γενικών ή ανειδίκευτων εσόδων και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη κάθε είδους δαπάνης, (διοικήσεως, εκτελέσεως έργων κλπ.) (ΥΠΕΣ 31727/13.04.1978)
Με την παρ.1 του άρθρου 15 του Β.Δ. 24.9/20.10.58 (ΦΕΚ 171/58 τεύχος Α) ορίζονται τα εξής:
«Επιβάλλεται υπέρ των δήμων και κοινοτήτων τέλος για κάθε διαφήμιση που γίνεται με οποιονδήποτε τρόπο και μορφή σε χώρους που βρίσκονται μέσα στα διοικητικά τους όρια. Ο συντελεστής του τέλους καθορίζεται με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, κατά περιοχή και κατηγορία διαφήμισης ως εξής:
 
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α':
1. Για διαφημίσεις που αναγράφονται ή αναρτώνται ή επικολλούνται μέσα σε μόνιμα και σταθερά ή προσωρινά και κινητά πλαίσια, τα οποία τοποθετούνται σε πλατείες, οδούς, πεζοδρόμια, δημόσιους και κοινόχρηστους γενικά χώρους, που καθορίζονται με απόφαση του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου:     0,25 € / τ.μ. εβδομαδιαίως. 
2. στις περιφράξεις ακάλυπτων χώρων και διαχειριστή αυτών:   0,25 €/τ.μ. εβδομαδιαίως.
3. σε χώρους σιδηροδρομικών σταθμών, ταξί, υπεραστικών και αστικών λεωφορείων καθώς και σε χώρους σταδίων και γηπέδων, που καθορίζονται από τη διοίκηση των αντίστοιχων φορέων:             0,25 €/ τ.μ. εβδομαδιαίως.
4. μέσα σε καταστήματα, κινηματογράφους, θέατρα και άλλους δημόσιους χώρους, και  σε περίπτερα, στέγαστρα αφετηριών και στάσεων αναμονής επιβατών λεωφορείων αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών, το τέλος είναι:  0,25   /τ.μ.  εβδομαδιαίως.                              
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β΄:
Περίπτωση: Διαφημίσεις φωτεινές σε στέγες ή δώματα καθώς και για διαφημίσεις που γίνονται σε ηλεκτρονικές εφημερίδες το τέλος είναι :  40 €  /τ.μ. ετησίως.                              
  Περίπτωση: Διαφημίσεις φωτεινές σε οποιουσδήποτε άλλους χώρους το τέλος είναι  15  / τ.μ. Ετησίως.
Περίπτωση: Διαφημίσεις μη φωτεινές και ετεροφωτιζόμενες επιγραφές σε δώματα κτηρίου το τέλος είναι:  10  /τ.μ. ετησίως
 Τα ανωτέρω τέλη δεν επιβάλλονται εκ νέου, όταν μεταβάλλεται εντός του έτους το διαφημιστικό μηνυμα                  .
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Γ' :
Για διαφημίσεις που γίνονται σε οχήματα γενικά δημόσιας χρήσης διαστάσεων μέχρι 30 Χ 50 εκατοστόμετρα το τέλος είναι  1,30    μηνιαίως.                       
Για διαφημίσεις της κατηγορίας αυτής μεγαλύτερων διατάσεων εισπράττεται το ανάλογο πολλαπλάσιο τέλος.
 
Όλες οι κατηγορίες τελών που δεν τροποποιούνται με την παρούσα απόφαση ισχύουν με βάση τις αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί στο παρελθόν.  
 
 
   


Σε αναβολή και διαβούλευση τέθηκε το θέμα περί κοινοχρήστων χώρων
Ένα ακόμη καυτό θέμα συζητήθηκε και άφορα τους Εργαζόμενους των ΚΔΑΠ που μια παράλειψη διαδικασίας  ανανέωσης της σύμβασης κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς δουλεια  και μισθό αφού οι προηγουμένοι νόμοι αξιολόγησης έχουν σε πάγιες και διαρκής θέσεις και κοινωνικές δομές όταν η σύμβαση ορισμένου χρόνου δεν ανανεώνεται στις ημερομηνίες λήξης.
Το λάθος για τους εργαζόμενους στα ΚΔΑΠ αναγνωρίστηκε από την Δημοτική Αρχή και οι εργαζόμενοι σε συνεργασία με ειδική επιτροπή θα διεκδικήσει την επανόρθωση του λάθους ώστε οι εργαζόμενοι να συνεχίσουν κανονικά την εργασία τους και την μισθοδοσία τους.
ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΤΟΥΣ 2016 (ΕΙΣ.: ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΠ. ΚΑΠΡΑΝΑΣ)
Με δραματικούς τόνους περιέγραψε την έγκριση του τεχνικού προγράμματος για το 2016 ο αντιδήμαρχος κ Καπράνας ο οποίος τόνισε τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο Δήμος στο περασμένο ατός με τα καπιταλ κοντρολ που βάλτωσαν όλη την χρηματοδότηση των έργων.
Εν τέλει παρουσίασε έναν εφικτό προϋπολογισμό έργων για το νέο ετος με πολλές διορθώσεις μετά από το Εθνικό επιχειρησιακό στόχο που θα προσθέσει σε ποσά πολλές ελλείψεις του προϋπολογισμού καθώς και μη δημοπρατούμενων έργων που ανέβαλε η συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία.
Αναλυτικο ρεπορταζ με στοιχεια σε επομενο θεμα
Τον προϋπολογισμό καταψήφισαν οι παρατάξεις πλην του κυρίου Σχορετσιανίτη ενώ ο Βάϊος Βαρελάς και ο Κώστας Παπαλός χαρακτήρισαν τον προϋπολογισμό χωρίς όραμα και φτωχό
ΤΕΛΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΣΕ ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ  
έγκριση του προϋπολογισμού του Δήμου Καρδίτσας οικονομικού έτους 2016 (εισ.: αντιδήμαρχος Σωτ. Μπακαλάκου)

ΘΕΜΑ : Εισήγηση- τοποθέτηση για τον Προϋπολογισμό του έτους 2016  

 
Η χώρα μας διανύει μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις από την εποχή της μεταπολίτευσης. Κρίσης οικονομικής, αλλά όχι μόνο.  Γιατί όταν οι οικονομίες δοκιμάζονται, όλες οι άλλες αξίες δοκιμάζονται, το ίδιο και οι θεσμοί. Ενός κακού μύρια έπονται. Από την κρίση αυτή δεν έμεινε αλώβητη η  τοπική αυτοδιοίκηση, η οποία τα τελευταία χρόνια διανύει την εποχή των ισχνών αγελάδων. Η  σκληρή πραγματικότητα αποτυπώνεται με σαφήνεια με νούμερα αν  δει κανείς  την περικοπή των θεσμοθετημένων πόρων που ξεπερνάει το 65% των πόρων που εισέρρεαν στην Αυτοδιοίκηση στην προ κρίση εποχή.
Ο Δήμος Καρδίτσας είναι ένας  φορέας που βάλλεται ιδιαίτερα από την κρίση. Και αυτό γιατί είναι ένας Δήμος με πάρα πολλές υποχρεώσεις σε σχέση με το μέγεθός του, υποχρεώσεις που προέρχονται κατά βάση από δάνεια.  Τα δάνεια συνάφθηκαν στις καλές εποχές, όταν  οι πόροι ήταν άφθονοι και ο δανεισμός εύκολος και μη κατακριτέος. Και καλούμαστε τώρα με τους μειωμένους πόρους να πληρώσουμε τα σπασμένα των εποχών της ευμάρειας. Όπως ακριβώς γίνεται και με τη χώρα μας, όπως ακριβώς γίνεται και με τα νοικοκυριά. Όσοι δανείστηκαν πολλά στις καλές εποχές, τώρα περνάνε δύσκολες μέρες.
Σήμερα λοιπόν, σ αυτή την ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καρδίτσας, εισηγούμαι , για συζήτηση και ψήφιση τον προϋπολογισμό και το Ολοκληρωμένο Σχεδίο Δράσης του Δήμου μας για το έτος 2016.
Ο προϋπολογισμός που συντάξαμε φέτος, όπως και εκείνοι των προηγούμενων 2-3 ετών,  καταρτίζονται μέσα σε ένα ασφυκτικό νομοθετικό πλαίσιο, με βάση τα στοιχεία των εσόδων, όπως προκύπτουν από συγκεκριμένες οδηγίες του υπουργείου  και στη συνέχεια προσαρμόζονται οι δαπάνες στο ύψος που επιτρέπουν τα έσοδα. Το αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο αφενός και οι πολύ μειωμένοι πόροι αφετέρου, οδηγούν στη σύνταξη ενός προϋπολογισμού  ο οποίος  δεν λαμβάνει υπόψη της, τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών όσον αφορά την εξυπηρέτηση τους.
Θα χαρακτήριζα τον  προϋπολογισμό του 2016 λειτουργικό, ρεαλιστικό και ισοσκελισμένο. Επίσης είναι  σύμφωνος με τις παρατηρήσεις του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ, οι οποίες ενσωματώθηκαν στο τροποποιημένο σχέδιο, όπως θα σας αναφέρουμε και αναλυτικά παρακάτω.
 
Λειτουργικός γιατί συντάχθηκε νωρίς, είναι η πρώτη φορά μετά το 2004 που ο Προϋπολογισμός του Δήμου Καρδίτσας ψηφίζεται Νοέμβριο, γεγονός που μας δίνει την δυνατότητα να ξεκινήσουμε το 2016 περισσότερο οργανωμένοι καθώς η οικονομική υπηρεσία θα μπορεί να λειτουργεί από τις πρώτες κιόλας μέρες της νέας χρονιάς. Να καταχωρεί δαπάνες, να ενταλματοποιεί και να πληρώνει από τις πρώτες ημέρες του Γενάρη.
 
Ρεαλιστικός γιατί αποτυπώνει πλήρως τις ανταποδοτικές δαπάνες, τις δαπάνες των Νομικών μας προσώπων και την εκτίμηση των δαπανών που καλύπτουν τις ανάγκες των υπηρεσιών. Ενσωματώνει επίσης σταδιακά τις δαπάνες που δεν ήταν καταχωρημένες στο σύστημα τα προηγούμενα χρόνια, εγγράφοντας τα ποσά που αντιστοιχούν στο τρέχον έτος, με βάση τις ρυθμίσεις που έχουμε πραγματοποιήσει με τον Σύνδεσμο Ύδρευσης, τη ΔΕΗ και τον ΟΤΕ. 
Το ύψος του ισοσκελισμένου φετινού προϋπολογισμού ανέρχεται σε 40.881.658,13 € αναλύοντας τις κατηγορίες των εσόδων και εξόδων του έχουμε :
ΕΣΟΔΑ :
ΤΑΚΤΙΚΑ 23.431.348,74
ΕΚΤΑΚΤΑ  2.204.194,18
ΕΣΟ∆Α ΠΟΕ  455.367,00
ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΔΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ Π.Ο.Ε. 7.089.974,27
ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ∆ΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΡΙΤΩΝ 4.245.200,00
ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ 3.455.573,94
ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ 40.881.658,13


ΕΞΟΔΑ :
ΕΞΟΔΑ ΧΡΗΣΗΣ 24.776.529,92
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 2.632.036,10
ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΠΟΕ & ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ 13.373.092,11
ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ 100.000,00
ΣΥΝΟΛΟ ΕΞΟΔΩΝ 40.881.658,13
Ανάμεσα στις ενέργειες στις οποίες έχουμε προβεί με στόχο την περαιτέρω εξυγίανση των οικονομικών του Δήμου μας βρίσκεται και η  νέα ρύθμιση των οφειλών προς το ελληνικό δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία. Στη ρύθμιση αυτή ενσωματώθηκαν όλες οι οφειλές του Δήμου μέχρι σήμερα. Τόσο οι οφειλές που ήταν ήδη ρυθμισμένες με βάση το ΦΕΚ 1215/2013 όσο και οι οφειλές που δεν είχαν ενταχθεί στην παραπάνω ρύθμιση διότι βεβαιώθηκαν σε μεταγενέστερη ημερομηνία.   
Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε μια πρώτη διευθέτηση των δανείων που μας προσφέρει μια οικονομική ανάσα καθώς αποδεσμεύει ποσά από τα τοκοχρεωλύσια τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν για την ομαλή οικονομική λειτουργία του Δήμου. Άμεσα σχεδιάζουμε μια οριστικότερη διευθέτηση των δανείων, με το αίτημα αναχρηματοδότησης που υποβάλλουμε στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, που θα συμβάλλει στην εξυγίανση και την ομαλή του λειτουργία μακροχρόνια.
 Πέραν των δικών μας ενεργειών, που επικεντρώνονται κυρίως στο να καταφέρουμε να σταθούν οι Δήμοι μας όρθιοι, χρέος μας είναι να εντείνουμε την πίεση προς την Πολιτεία ώστε να μας αποδώσει πρώτα απ όλα τα οφειλόμενα, να αναθεωρήσει το ύψος των πόρων που προορίζονται προς την αυτοδιοίκηση αλλά και να αναθεωρήσει το θεσμικό πλαίσιό της γενικότερα. Με τον τρόπο αυτό  η Αυτοδιοίκηση θα αποκτήσει τον πραγματικό της ρόλο, που είναι να διευκολύνει την καθημερινότητα του πολίτη και να διατηρήσει την συνοχή του κοινωνικού ιστού.
 Και τούτο διότι μια αποτελεσματικότερη αποκέντρωση πόρων, αρμοδιοτήτων και αναπτυξιακών σχεδιασμών σε αναβαθμισμένους ΟΤΑ πρώτου βαθμού, με έμφαση στις αρχές της εγγύτητας προς τον πολίτη και της δημοκρατικής νομιμοποίησης των αποφάσεων, αποτελεί ίσως τον  βασικότερο μοχλό για την ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών.
Κλείνοντας, θέλω να ευχαριστήσω τον Διευθυντή Οικονομικών για την τεράστια προσπάθεια που κατέβαλλε για την έγκαιρη σύνταξη του Προϋπολογισμού, τους Προϊσταμένους και τους υπαλλήλους της Οικονομικής υπηρεσίας, αλλά και όλου του Δήμου, για την μάχη της καθημερινότητας που δίνουμε μαζί, το Δήμαρχο και τους συναδέλφους της Δημοτικής μου ομάδας για την άριστη συνεργασία που έχουμε και όλα τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου για τις παρατηρήσεις, τα σχόλια αλλά και την κριτική τους που συμβάλουν με τη σειρά τους στο να πετυχαίνουμε το βασικό μας στόχο: να βαδίζουμε στο δρόμο της συνεχής βελτίωσης.
 
 

Βαθμολογήστε το άρθρο: 
Δεν υπάρχουν ακόμα ψήφοι

Μεγέθυνση Κειμένου

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%