Αθλητικά - 2 μήνες 1 εβδομάδα πιο πριν
ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Υποβλήθηκε στις Πέμ, 05/09/2013 - 12:32.
Εκτυπώσιμη μορφή
Κομμάτι του σχεδίου της μνημονιακής πολιτικής η τύχη των τμημάτων ΤΕΙ της πόλης μας
Η Παιδεία, όπως και η Υγεία δεν είναι αριθμοί, άνθρωποι είναι
Κάθε μέρα που περνάει καθιστά ακόμη πιο σαφές ότι η νεοφιλελεύθερη πολιτική οδηγεί την κοινωνία σε απόλυτη διάλυση συρρικνώνοντας κάθε έννοια του κοινωνικού κράτους με μεγαλύτερη έμφαση στις δομές της Υγείας και της Παιδείας. Η κυβέρνηση Σαμαρά προκειμένου να εξυπηρετήσει τη βάναυση και καταστροφική δημοσιονομική λιτότητα που της επιβάλλει η Τρόικα, στις επιταγές της οποίας υπακούει δουλικά, ταλαιπωρεί και εξαθλιώνει τον λαό υπονομεύοντας το μέλλον και των επόμενων γενεών μέσω της καταστροφικής πολιτικής που εφαρμόζει στην Παιδεία.
Ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς που σε σύντομο διάστημα αρχίζει είναι θλιβερή η διαπίστωση ότι αυτή θα ξεκινήσει σε συνθήκες ανισότητας και οπισθοδρόμησης που επιφέρουν οι αλλαγές που επιβάλλονται από την κυβέρνηση Σαμαρά. Το τελικό αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών θα είναι η πλήρης κατεδάφιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας με την παράδοση –προς λεηλασία- μεγάλου κομματιού της σε ιδιωτικά συμφέροντα, τη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών μέσω της κινητικότητας και των απολύσεων και τη γενικότερη σύνθλιψη των εργασιακών τους σχέσεων και βέβαια τον αποκλεισμό ενός μέρους του μαθητικού πληθυσμού από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα οι αδύναμοι μαθητές στοχοποιούνται, οδηγούμενοι είτε εκτός εκπαίδευσης είτε ρίχνονται βορά στην αγορά εργασίας από τα 17 τους μέσω της μαθητείας χωρίς απολαβές. Είναι σαφές πως οι κυβερνώντες και οι εντολείς τους δεν θέλουν μορφωμένους πολίτες, γιατί αυτοί θα στέκουν εμπόδιο στα σχέδια τους και δεν θα είναι πειθήνια όργανά τους.
Το νέο εκπαιδευτικό σύστημα που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας είναι εξετασιοκεντρικό και ταξικά προσανατολισμένο εις βάρος των φτωχών και αδύναμων μαθητών προς όφελος των φροντιστηριούχων και των ιδιωτικών κέντρων κατάρτισης , στα οποία δωρίζεται και το μεγαλύτερο μέρος της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Όλα αυτά δε συνιστούν ούτε «εξορθολογισμό» ούτε «αναβάθμιση» της Δημόσιας Παιδείας που διατείνεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Απλούστατα στην εξοικονόμηση πόρων αποσκοπούν, στόχο τον οποίο εξυπηρετούσαν και οι συγχωνεύσεις, υποβαθμίσεις και καταργήσεις σχολείων και οπωσδήποτε το σχέδιο «Αθηνά», στο οποίο εναντιώθηκε κατάφωρα ο ΣΥΡΙΖΑ και το καταψήφισε. Αυτό με λογική «εκτάκτου» ανάγκης επιβλήθηκε από την Κυβέρνηση αλλάζοντας τον ακαδημαϊκό χάρτη των Α.Ε.Ι και των Τ.Ε.Ι καταργώντας και συγχωνεύοντας τμήματα για να εξυπηρετήσει τη βασική κατεύθυνση του «νέου» συστήματος που αποβλέπει στη μείωση του αριθμού των εισακτέων.
Οι εξελίξεις σε σχέση με τα τμήματα ΤΕΙ της Καρδίτσας κομμάτι αυτού του σχεδίου της μνημονιακής πολιτικής είναι που σε συνδυασμό με την εξυπηρέτηση μικροπολιτικών συμφερόντων, τη μείωση του επιστημονικού τους προσωπικού, την υποστελέχωσή τους σε διοικητικό προσωπικό και τη μεταφορά της έδρας τους στη Λάρισα συνεπικουρούμενα κι από τη μείωση του αριθμού των εισακτέων θα έχουν ως θλιβερό αποτέλεσμα την οριστική απώλειά τους για την πόλη μας. Το γεγονός αυτό σαφέστατα έχει τεράστιο πνευματικό, πολιτιστικό και οικονομικό κόστος για τον τόπο, αφού συνεπάγεται την απώλεια 1500 περίπου φοιτητών. Η ευθύνη βαραίνει όχι μόνο όσους κατάρτισαν αυτό το σχέδιο διάλυσης της Παιδείας , αλλά και τους κυβερνητικούς βουλευτές που ψήφισαν και ψηφίζουν την υλοποίησή του και δεν επαρκούν οι διαβεβαιώσεις τους ότι «κόπτονται» για το καλό του τόπου. Δεν ωφελεί να κλείνουν τα μάτια και να πιστεύουν σε τέτοιους τρόπους εξοικονόμησης πόρων, διότι η Παιδεία, όπως και η Υγεία, δεν είναι αριθμοί, άνθρωποι είναι.
Ο ΣΥΡΙΖΑ στοχεύει στην εκ βάθρων αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος που θα συνδυάζεται με ένα μοντέλο κοινωνίας και οικονομίας που θα εστιάζει στις κοινωνικές ανάγκες και όχι στο κέρδος των ιδιωτών. Ένα τέτοιο σύστημα θα έχει ως άξονές του το δημόσιο δωρεάν σχολείο με 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση με κορμό τη γενική Παιδεία, επιλογές επαγγελματικής κατάρτισης και δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.Οραματιζόμαστε ένα δίκαιο εκπαιδευτικό σύστημα που δεν θα είναι ταξικά προσανατολισμένο ούτε παιδαγωγικά ασφυκτικό και απαρχαιωμένο ως προς τις παρεχόμενες γνώσεις , γιατί ο ρόλος της Παιδείας και της Έρευνας είναι καθοριστικής σημασίας για τη σωτηρία και τη δημιουργική και παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Νίκος Μιχαλάκης
Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ
Η Παιδεία, όπως και η Υγεία δεν είναι αριθμοί, άνθρωποι είναι
Κάθε μέρα που περνάει καθιστά ακόμη πιο σαφές ότι η νεοφιλελεύθερη πολιτική οδηγεί την κοινωνία σε απόλυτη διάλυση συρρικνώνοντας κάθε έννοια του κοινωνικού κράτους με μεγαλύτερη έμφαση στις δομές της Υγείας και της Παιδείας. Η κυβέρνηση Σαμαρά προκειμένου να εξυπηρετήσει τη βάναυση και καταστροφική δημοσιονομική λιτότητα που της επιβάλλει η Τρόικα, στις επιταγές της οποίας υπακούει δουλικά, ταλαιπωρεί και εξαθλιώνει τον λαό υπονομεύοντας το μέλλον και των επόμενων γενεών μέσω της καταστροφικής πολιτικής που εφαρμόζει στην Παιδεία.
Ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς που σε σύντομο διάστημα αρχίζει είναι θλιβερή η διαπίστωση ότι αυτή θα ξεκινήσει σε συνθήκες ανισότητας και οπισθοδρόμησης που επιφέρουν οι αλλαγές που επιβάλλονται από την κυβέρνηση Σαμαρά. Το τελικό αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών θα είναι η πλήρης κατεδάφιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας με την παράδοση –προς λεηλασία- μεγάλου κομματιού της σε ιδιωτικά συμφέροντα, τη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών μέσω της κινητικότητας και των απολύσεων και τη γενικότερη σύνθλιψη των εργασιακών τους σχέσεων και βέβαια τον αποκλεισμό ενός μέρους του μαθητικού πληθυσμού από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα οι αδύναμοι μαθητές στοχοποιούνται, οδηγούμενοι είτε εκτός εκπαίδευσης είτε ρίχνονται βορά στην αγορά εργασίας από τα 17 τους μέσω της μαθητείας χωρίς απολαβές. Είναι σαφές πως οι κυβερνώντες και οι εντολείς τους δεν θέλουν μορφωμένους πολίτες, γιατί αυτοί θα στέκουν εμπόδιο στα σχέδια τους και δεν θα είναι πειθήνια όργανά τους.
Το νέο εκπαιδευτικό σύστημα που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας είναι εξετασιοκεντρικό και ταξικά προσανατολισμένο εις βάρος των φτωχών και αδύναμων μαθητών προς όφελος των φροντιστηριούχων και των ιδιωτικών κέντρων κατάρτισης , στα οποία δωρίζεται και το μεγαλύτερο μέρος της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Όλα αυτά δε συνιστούν ούτε «εξορθολογισμό» ούτε «αναβάθμιση» της Δημόσιας Παιδείας που διατείνεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Απλούστατα στην εξοικονόμηση πόρων αποσκοπούν, στόχο τον οποίο εξυπηρετούσαν και οι συγχωνεύσεις, υποβαθμίσεις και καταργήσεις σχολείων και οπωσδήποτε το σχέδιο «Αθηνά», στο οποίο εναντιώθηκε κατάφωρα ο ΣΥΡΙΖΑ και το καταψήφισε. Αυτό με λογική «εκτάκτου» ανάγκης επιβλήθηκε από την Κυβέρνηση αλλάζοντας τον ακαδημαϊκό χάρτη των Α.Ε.Ι και των Τ.Ε.Ι καταργώντας και συγχωνεύοντας τμήματα για να εξυπηρετήσει τη βασική κατεύθυνση του «νέου» συστήματος που αποβλέπει στη μείωση του αριθμού των εισακτέων.
Οι εξελίξεις σε σχέση με τα τμήματα ΤΕΙ της Καρδίτσας κομμάτι αυτού του σχεδίου της μνημονιακής πολιτικής είναι που σε συνδυασμό με την εξυπηρέτηση μικροπολιτικών συμφερόντων, τη μείωση του επιστημονικού τους προσωπικού, την υποστελέχωσή τους σε διοικητικό προσωπικό και τη μεταφορά της έδρας τους στη Λάρισα συνεπικουρούμενα κι από τη μείωση του αριθμού των εισακτέων θα έχουν ως θλιβερό αποτέλεσμα την οριστική απώλειά τους για την πόλη μας. Το γεγονός αυτό σαφέστατα έχει τεράστιο πνευματικό, πολιτιστικό και οικονομικό κόστος για τον τόπο, αφού συνεπάγεται την απώλεια 1500 περίπου φοιτητών. Η ευθύνη βαραίνει όχι μόνο όσους κατάρτισαν αυτό το σχέδιο διάλυσης της Παιδείας , αλλά και τους κυβερνητικούς βουλευτές που ψήφισαν και ψηφίζουν την υλοποίησή του και δεν επαρκούν οι διαβεβαιώσεις τους ότι «κόπτονται» για το καλό του τόπου. Δεν ωφελεί να κλείνουν τα μάτια και να πιστεύουν σε τέτοιους τρόπους εξοικονόμησης πόρων, διότι η Παιδεία, όπως και η Υγεία, δεν είναι αριθμοί, άνθρωποι είναι.
Ο ΣΥΡΙΖΑ στοχεύει στην εκ βάθρων αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος που θα συνδυάζεται με ένα μοντέλο κοινωνίας και οικονομίας που θα εστιάζει στις κοινωνικές ανάγκες και όχι στο κέρδος των ιδιωτών. Ένα τέτοιο σύστημα θα έχει ως άξονές του το δημόσιο δωρεάν σχολείο με 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση με κορμό τη γενική Παιδεία, επιλογές επαγγελματικής κατάρτισης και δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.Οραματιζόμαστε ένα δίκαιο εκπαιδευτικό σύστημα που δεν θα είναι ταξικά προσανατολισμένο ούτε παιδαγωγικά ασφυκτικό και απαρχαιωμένο ως προς τις παρεχόμενες γνώσεις , γιατί ο ρόλος της Παιδείας και της Έρευνας είναι καθοριστικής σημασίας για τη σωτηρία και τη δημιουργική και παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Νίκος Μιχαλάκης
Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια