ΟΛΑ ΟΣΑ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ -ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ
Το karditsaportal παρουσιάζει το πρόγραμμα και το σχέδιο οργάνωσης της λειτουργίας του ολοήμερου ενώ στην δεύτερη ενότητα θέτει ερωτήματα που απασχολούν τον τρόπο λειτουργίας καθώς και απλές ερωτήσεις που απασχολούν γονείς και εκπαιδευτικούς
Καθορίζουμε Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω και αναμορφώνουμε το διδακτικό ωράριο και ωρολόγιο πρόγραμμά τους το οποίο θα εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2016-2017 ως εξής:
- Ωρολόγιο Πρόγραμμα
ΩΡΕΣ | ΔΙΑΡΚΕΙΑ | |
08.00 – 08.10 | 10΄ | Υποδοχή μαθητών |
08.10 – 09:40 | 90΄ | 1η διδακτική περίοδος |
09:40 – 10:00 | 20΄ | Διάλειμμα |
10:00 – 11:30 | 90΄ | 2η διδακτική περίοδος |
11:30– 11:45 | 15΄ | Διάλειμμα |
11:45 – 12:25 | 40΄ | 5η διδακτική ώρα |
12:25 – 12:35 | 10΄ | Διάλειμμα |
12.35– 13:15 | 40΄ | 6η διδακτική ώρα (Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος) |
13:15– 13:20 | 5΄ | Μετάβαση μαθητών Ολοήμερου στην αίθουσα σίτισης |
13:20 -14:00 | 40΄ | 1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος Σίτιση |
14:00 – 14:15 | 15΄ | Διάλειμμα |
14:15 – 15:00 | 45΄ | 2η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος Μελέτη-Προετοιμασία |
15:00 – 15.15 | 15΄ | Διάλειμμα |
15.15 – 16:00 | 45΄ | 3η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος Επιλογή διδακτικού αντικειμένου (ΤΠΕ, Αθλητισμός, Αγγλικά, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων) (Λήξη ολοήμερου προγράμματος) |
- Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω
- Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για 2 ώρες στις Γ΄ & Δ΄ τάξεις και για 1 ώρα στις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
- Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για 9 ώρες στις Α΄ & Β΄ τάξεις, 8 στις Γ΄ & Δ΄ και για 7 ώρες στις Ε΄& ΣΤ΄ τάξεις.
- Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για 5 ώρες στις Α΄ & Β΄ τάξεις και για 4 ώρες στις Γ΄, Δ΄. Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
- Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για 2 ώρες στις Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
- Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για 4 ώρες στις Α΄ & Β΄ τάξεις και για 2 ώρες στις Γ΄ & Δ΄ τάξεις.
- Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για 2 ώρες στις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
- Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για 3 ώρες στις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
- Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για 1 ώρα στις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
- Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για 3 ώρες στις Α΄, Β΄, Γ΄, & Δ΄ τάξεις και για 2 ώρες στις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
- Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για 1 ώρα στις Α΄ και Β΄ τάξεις και για 3 ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.
- Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για 2 ώρες στις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
- Το μάθημα των Τ.Π.Ε. διδάσκεται για 1 ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.
- Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για 3 ώρες στις τάξεις Α΄ & Β΄ και για 2 ώρες στις τάξεις Γ΄ & Δ΄. Το μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης μπορεί να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 και εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου καθώς και από τον/την Δ/ντή-Δ/ντρια του σχολείου. Η ανάθεση ωρών Ευέλικτης Ζώνης σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων γίνεται, αφού έχουν ικανοποιηθεί κατά προτεραιότητα οι ανάγκες σε διδακτικές ώρες του γνωστικού αντικειμένου τους στις σχολικές μονάδες της οικείας Διεύθυνσης ΠΕ.
- Αισθητική Αγωγή: Περιλαμβάνει τα Εικαστικά, τη Μουσική και τη Θεατρική Αγωγή. Το μάθημα των Εικαστικών διδάσκεται για 2 ώρες στις Α΄ και Β΄ τάξεις και για 1 ώρα στις Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις. Το μάθημα της Μουσικής διδάσκεται για 1 ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις και το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής για 1 ώρα στις Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεις.
- Η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής, των ΤΠΕ και της Ξένης Γλώσσας, στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων. Σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του προγράμματος από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων, η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής και της Φυσικής Αγωγής δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70. Ειδικότερα για τα 4/θέσια και 5/θέσια Δημοτικά Σχολεία η διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου των ΤΠΕ, σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του ωρολογίου προγράμματος από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας, δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 οι οποίοι διαθέτουν πιστοποίηση Β΄ επιπέδου.
- Στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου δεν προβλέπεται ορισμός ενός εκπαιδευτικού ως υπεύθυνου ολοήμερου αλλά ορίζεται ανά ημέρα ο εκπαιδευτικός που θα φέρει την ευθύνη λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος. Η ημερήσια ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος δύναται να ανατίθεται στο σύνολο των ειδικοτήτων καθώς και στον/στην Δ/ντή-Δ/ντρια του σχολείου. Στους εκπαιδευτικούς που φέρουν την ευθύνη λειτουργίας στο Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται χορήγηση επιδόματος.
- Με απόφαση και σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του/της Δ/ντή-Δ/ντριας του σχολείου, ορίζονται: α) οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διδάσκουν και συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και β) ανά ημέρα, ο εκπαιδευτικός που θα φέρει την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος.
- Αντίγραφο του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων στο οποίο αναφέρονται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διδάσκουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα φέρουν την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου καθώς και η ημέρα για την οποία έχει οριστεί ο κάθε εκπαιδευτικός ως ο φέρων την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος, κοινοποιείται: α) στον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, β) στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο, γ) επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας Ολοήμερου Προγράμματος και δ) αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών.
- Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα καθημερινά και για 1 διδακτική ώρα εντάσσεται το γνωστικό αντικείμενο της Μελέτης–Προετοιμασίας το οποίο ανατίθεται σε εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ70.
- Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα καθημερινά και για 1 διδακτική ώρα εντάσσεται επιλεγόμενο διδακτικό αντικείμενο από τα αναφερόμενα: Τ.Π.Ε., Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή και Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων. Το διδακτικό αντικείμενο των Πολιτιστικών Ομίλων Δραστηριοτήτων δύναται να ανατίθεται στο σύνολο των ειδικοτήτων για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου.
- Το Ολοήμερο Πρόγραμμα διαμορφώνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του/της Δ/ντή-Δ/ντριας της σχολικής μονάδας, συνυπολογίζοντας τα ενδιαφέροντα των μαθητών, την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας καθώς και το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό. Η σειρά των ωρών διδασκαλίας (2η και 3η), κατά τη σύνταξη του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος Διδασκαλίας του Ολοήμερου, προσαρμόζεται σύμφωνα με τις ανάγκες λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος.
- Με εγκυκλίους του ΥΠΠΕΘ δύναται να ρυθμίζονται θέματα εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής φύσης, λειτουργίας, κτλ. των σχολείων που εφαρμόζουν το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.
- Κατά τη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων σε καμία περίπτωση, δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών το οποίο ορίζεται από τις σχετικές διατάξεις.
- Το υποχρεωτικό ωράριο λειτουργίας στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου είναι για όλες τις τάξεις τριάντα (30) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως (08:10-13:15), ενώ το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα εκτείνεται έως τις 16:00.
- Σε όλα τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία είναι δυνατόν να λειτουργήσει Ολοήμερο Πρόγραμμα με τις εξής προϋποθέσεις:
- Στα 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι 14 φοιτώντες μαθητές. Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα εγγράφονται και φοιτούν οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους.
- 2.Στις σχολικές μονάδες οι οποίες λειτουργούν ως 4/θέσιες και 5/θέσιες ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος ορίζεται στους 10 φοιτώντες μαθητές,
3.είναι χαμηλότερος των 14 φοιτώντων μαθητών σε 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία ή είναι χαμηλότερος των 10 φοιτώντων μαθητών σε 4/θέσια και 5/θέσια δημοτικά σχολεία, τότε με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος.
Εντός του πρώτου πενθημέρου κάθε μήνα, με ευθύνη του/της Δ/ντή-Δ/ντριας της σχολικής μονάδας, συντάσσεται και αποστέλλεται στην οικεία Διεύθυνση αναλυτική κατάσταση φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, η οποία κοινοποιείται και στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο.
Εφημερεύοντες − Επιτήρηση μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα
Με πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, από το σύνολο των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα ορίζονται οι εφημερεύοντες και καθορίζονται τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές τους. Αντίγραφο του πρακτικού αναρτάται στο γραφείο του Διευθυντή και στο γραφείο των εκπαιδευτικών.
Σίτιση
Η ώρα του φαγητού – χαλάρωσης εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και θεωρείται ως διδακτική ώρα για τον εκπαιδευτικό ο οποίος ορίζεται με σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ως υπεύθυνος λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος τη συγκεκριμένη ημέρα και ο οποίος έχει την ευθύνη για τη σίτιση των μαθητών. Το εκπαιδευτικό προσωπικό που διδάσκει τη δεύτερη ώρα του ολοήμερου προγράμματος, παρευρίσκεται κι επιβλέπει τη σίτιση των μαθητών.
Αποχώρηση μαθητών
Η αποχώρηση των μαθητών του ολοήμερου προγράμματος μπορεί να γίνει: - Με τη λήξη του ολοήμερου προγράμματος (16:00),
- Με τη λήξη της 2ης ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος (15.00), εφόσον έχει συμπεριληφθεί στην αρχική δήλωση εγγραφής.
- Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται με ευθύνη του εκάστοτε υπεύθυνου λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος, ο οποίος αποχωρεί μετά τη λήξη του (16:00), ασχέτως αν ασκεί διδακτικά καθήκοντα στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα.
- Δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας
- α) Οι μαθητές διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά-Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις δηλώσεις των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε΄ τάξη. Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών του τμήματος, διδάσκεται ως 2η ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Δεν επιτρέπεται αλλαγή τμήματος μαθητών λόγω διαφορετικής προτίμησης σε σχέση με τη 2η ξένη γλώσσα που πλειοψήφησε και διδάσκεται στο τμήμα τους.
β) Αν μέχρι την 1η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε από τις δηλώσεις προτίμησης, τότε οι μαθητές διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, για το σχολικό έτος 2016-17 και για τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, η οργάνωση των τμημάτων διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας θα διατηρηθεί όπως διαμορφώθηκε το σχολικό έτος 2015-16. Στην περίπτωση κατά την οποία, στην ΣΤ΄ τάξη δεν υπάρχει ήδη διαμορφωμένη οργάνωση τμημάτων από το προηγούμενο σχολικό έτος, τότε υλοποιείται διαδικασία επιλογής 2ης ξένης γλώσσας όπως προβλέπεται στα παραπάνω (α) και (β) εδάφια.
- Σύνταξη Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος Διδασκαλίας
Αντίγραφο του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων α) επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας του Σχολείου και β) αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών.
β. Έως ότου τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού για την πλήρη ανάπτυξη του ΕΩΠΔ, το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας αναμορφώνεται προσωρινά ως προς τα διδακτικά αντικείμενα, κατόπιν εισήγησης του/της Δ/ντή-Δ/ντριας και απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο, αξιοποιώντας το σύνολο των προσφερόμενων διδακτικών ωρών με βάση το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο και τις διδακτικές ώρες των εκπαιδευτικών για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα.
γ. Με βάση τις προβλέψεις στις οποίες αναφέρονται οι παραπάνω παράγραφοι (α) και (β) και μέχρι την πλήρη κάλυψη των κενών σε διδακτικό προσωπικό για την πλήρη ανάπτυξη του ΕΩΠΔ, δύναται να υπάρξει πρόωρη αποχώρηση των μαθητών. Την απόφαση για την πρόωρη αποχώρηση των μαθητών λαμβάνει ο οικείος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του/της Δ/ντή-Δ/ντριας του σχολείου και πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Μετά την απόφαση του οικείου Διευθυντή Π.Ε, ο Δ/ντής-Δ/ντρια του σχολείου ενημερώνει εγγράφως τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών. Αντίγραφο της έγγραφης ενημέρωσης κοινοποιείται στον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο.
ΓΙΝΟΝΤΑΙ 3555 ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
(1337 ΕΑΕΠ + 2.218 Ολοήμερα Κλασσικού Τύπου )
ΟΛΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΙΝΑΙ 4.485
Μέχρι σήμερα 1337 ΕΙΝΑΙ ΕΑΕΠ (Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος)
Στα ΕΑΕΠ τα μαθήματα τελειώνουν για όλες τις τάξεις 2:00
Στα ΕΑΕΠ το ολοήμερο αρχίζει 2:00 και τελειώνει 4:15.
Μέχρι σήμερα 2.218 ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΜΗ ΕΑΕΠ(ΚΛΑΣΣΙΚΑ) ΑΠΌ 4θέσια και πάνω)
Μέχρι σήμερα στα μη ΕΑΕΠ τα μαθήματα τελειώνουν : Α-Β Τάξη 12:25 (Τώρα τα 5.000 τμήματα αυτών των τάξεων θα σχολάνε στις 1:15 αυξάνοντας 1 διδακτική ώρα το ωράριό τους)
Γ-Δ τάξη 1: 15
Ε- ΣΤ τάξη 1:15 και δυο μέρες 2:00
Το ολοήμερο ξεκινά 12:25 για Α-Β και 1:15 για τις άλλες.
Τελειώνει 4:15.
Τώρα, στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερο Σχολείου 3.555 σχολεία, τελειώνουν όλες οι τάξεις 1:15.
Καταργείται η 7η ώρα για την οποία η εκπαιδευτική Κοινότητα είχε έντονες αντιρρήσεις για την παιδαγωγική χρησιμότητάς της, λόγω της κόπωσης των μαθητών και τη μικρή διδακτική διάρκειά της (35 λεπτά)
Το ολοήμερο Πρόγραμμα αρχίζει 1:20 με σίτιση των μαθητών μέχρι 2:00 και ακολουθούν 2 ώρες όπου:
1η ώρα Μελέτη-Προετοιμασία στα μαθήματα της επόμενης μέρας
2η ώρα Επιλογή από προσφερόμενα αντικείμενα όπως: Αγγλικά, Πληροφορική, Γυμναστική, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων.
Σε σχέση με το Κλασσικό Ολοήμερο Σχολείο με τον νέο Ενιαίο Τύπο Δημοτικού Σχολείου:
Αγγλικά : Μπαίνουν στην Α και Β τάξη από 1 ώρα ενώ μέχρι τώρα δεν είχαν καθόλου. Σε όλες τις άλλες τάξεις διατηρούνται 3 ώρες.
Πληροφορική: Μπαίνει σε όλες τις Τάξεις από 1 ώρα ενώ μέχρι τώρα δεν είχαν καθόλου.
Θεατρική Αγωγή: Μπαίνει από Α μέχρι Δ τάξη από μια ώρα ενώ μέχρι τώρα δεν είχαν καθόλου.
Γυμναστική: Αυξάνονται από Α μέχρι Δ τάξη από μια ώρα και γίνονται από 2 σε 3 ώρες.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ?
Θεωρούμε πολύ σημαντικό για τη λειτουργία του σχολείου, τη δημιουργία ζώνης, ανάμεσα στο διδακτικό (8:00-1:15) και εργασιακό ωράριο(8:00-2:00) των εκπαιδευτικών ώστε να διασφαλιστεί η δυνατότητα πραγματοποίησης των συναντήσεων του Συλλόγου διδασκόντων όσο συχνά κρίνεται αναγκαίο τηρώντας τον περιορισμό : … «εντός του εργασιακού ωραρίου και εκτός του διδακτικού». Αυτή η Ζώνη δεν εξασφαλίζονταν ποτέ σύμφωνα με το ωρολόγιο Πρόγραμμα που ισχύει στα ΕΑΕΠ αφού το εργασιακό ωράριο συνέπιπτε με το εργασιακό 8:00- 14:00.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΠΡΩΙΝΗΣ ΖΩΝΗΣ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η Πρωινή ζώνη, σε όποια σχολεία υπήρχε (σε λιγότερα από ½ στα ΕΑΕΠ και 1/3 στα κλασσικά ολοήμερα) υπολειτουργούσε, με πολύ λιγότερους μαθητές από τον προβλεπόμενο αριθμό.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η προσκόμιση βεβαίωσης προβλέπονταν ήδη για τα κλασσικά Ολοήμερα. Εμείς θα διευρύνουμε τη δυνατότητα συμμετοχής στο Ολοήμερο πρόγραμμα προσθέτοντας κοινωνικά κριτήρια όπως:
- Παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών
- Παιδιά πολυτέκνων
- Παιδιά φυλακισμένων
- Παιδιά γονέων με χρόνιες παθήσεις
- Παιδιά γονέων με χρόνιες παθήσεις
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πρόκειται για «θετική διάκριση» λόγω του ότι αυτού του τύπου τα σχολεία λειτουργούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία σε αγροτικές περιοχές όπου οι κάτοικοι/γονείς είναι αυτοαπασχολούμενοι αγρότες.
ΚΑΤΑΡΓΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΧΑΝΕΤΑΙ Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Με το να ορίζονται εκ περιτροπής ως υπεύθυνοι της λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος εκπαιδευτικοί του Πρωινού υποχρεωτικού Προγράμματος στην πράξη ενοποιούνται τα δυο προγράμματα με πολλαπλά οφέλη για την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου. Το Ολοήμερο δε θεωρείται σαν μια ξεκομμένη ζώνη από το πρωινό αλλά περισσότεροι εκπαιδευτικοί εμπλέκονται με τη λειτουργία του γνωρίζοντας καλύτερα τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών τους που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ….
ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Το μάθημα των Θρησκευτικών διατηρείται δίωρο στις τάξεις Γ ΄και Δ΄. Το πρόβλημα της προσαρμογής των ωρών ανά μάθημα παρουσιάζεται έντονα στον ενιαίο κύκλο Ε΄ και Στ΄ τάξης ώρα λόγω των πολλών γνωστικών αντικειμένων που προβλέπει το Αναλυτικό Πρόγραμμα των συγκεκριμένων Τάξεων. Το μάθημα των Θρησκευτικών μπορεί να γίνει μονόωρο γιατί οι προβλεπόμενες διδακτικές ενότητες είναι για ολόκληρη τη σχολική χρονιά για την Ε΄ τάξη 37 και για την ΣΤ΄ 36 ενώ για αντίστοιχο δίωρο εβδομαδιαίο μάθημα όπως η Γεωγραφία προβλέπονται για Την Ε΄ 47 και για την ΣΤ΄ 45 διδακτικές ενότητες ενώ για την Ιστορία προβλέπονται 42 για τη Ε΄ και 49 για την ΣΤ΄.
ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Το μάθημα εισάγεται σε 2.218 σχολικές μονάδες που δεν προβλέπονταν ως τώρα. Η μείωση των ωρών ΤΠΕ από 2 ώρες σε 1 στη Γ΄, Δ΄,Ε’ και Στ’ των ΕΑΕΠ, δεν αποτελεί πρόβλημα για τη σταδιακή επαφή των μαθητών με το αντικείμενο.
Η μείωση των ωρών στην Α, Β, Γ, Δ, της Φυσικής Αγωγής από 4 σε 3 με την ταυτόχρονη αύξηση των ωρών στα μη ΕΑΕΠ, ισορροπεί τα δεδομένα.
ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Το μάθημα των Αγγλικών εισάγεται 1 ώρα στη Α΄ και Β΄ τάξη σε όλους τους τύπους σχολείων από 2 στα ΕΑΕΠ, και διδάσκεται 3 ώρες στις άλλες τάξεις από 4 στα ΕΑΕΠ, μένοντας σταθερές ως προς τους άλλους τύπους σχολείων. Η β΄ ξένη γλώσσα παραμένει σταθερή 2 ώρες και επεκτείνεται σε 4/θέσια και 5/θέσια όπου δεν προβλέπονταν.
ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΩΡΩΝ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η μείωση των ωρών της Ευέλικτης Ζώνης σε Α και Β τάξη από 4 σε 3, συνδεδεμένη με τη μη μείωση των ωρών της Μελέτης Περιβάλλοντος, αφήνει περιθώρια στους εκπαιδευτικούς για ενιαία χρήση των ωρών με προγράμματα και project, όπου αυτοί κρίνουν.
Αντίστοιχα ισχύουν για τις 2 ώρες ευέλικτη ζώνη σε συνδυασμό με 2 ώρες Μελέτης Περιβάλλοντος στις Γ και Δ τάξεις.
Η κατάργηση της Ευέλικτης ζώνης στην Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξη, που ήδη στα ΕΑΕΠ είχε περιοριστεί σε μια μόνο ώρα λόγω των πολλών γνωστικών αντικειμένων που προβλέπει το Αναλυτικό Πρόγραμμα των συγκεκριμένων Τάξεων, δεν εμποδίζει τον διδάσκοντα να οργανώσει διαθεματικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις (μέθοδος Project) που να διαπερνούν τα γνωστικά αντικείμενα, όπως τη Γλώσσα, τη Γεωγραφία, τα Φυσικά κ.α.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΥΣΤΕΡΕΙ?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Το ολοήμερο Πρόγραμμα των σχολείων ΕΑΕΠ αρχίζει για τους μαθητές όλων των τάξεων στις 2:00 μ.μ.
Είναι δεδομένο ότι όλοι οι μαθητές, ιδιαίτερα των μικρότερων τάξεων, είναι εξαιρετικά κουρασμένοι από το επτάωρο που έχει προηγηθεί. Μετά το φαγητό μένουν 2 διδακτικές ώρες μέχρι το τέλος του ολοήμερου προγράμματος στις 16:10
Αυτές τις 2 ώρες συχνά δεν προσφέρεται διδακτική ώρα προετοιμασίας-μελέτης στις εργασίες της επόμενης μέρας αφού δεν υπάρχει δέσμευση και η δυνατότητα στο πρόγραμμα για ύπαρξη δασκάλου ΠΕ 70.
Σε πολλές περιπτώσεις τις 2 αυτές ώρες καλύπτουν εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων (οι οποίες κατεβαίνουν στο ολοήμερο, όχι με επιλογή των ενδιαφερόντων των μαθητών αλλά για να καλύψουν ώρες που περισσεύουν από το πρωινό υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο) που αδυνατούν και δεν προβλέπεται να αναλαμβάνουν την προετοιμασία των μαθητών σε γνωστικά αντικείμενα που δεν ανήκουν στις ειδικότητές τους. Έτσι, πολλές φορές στην πράξη οι μαθητές «συναντούν» εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που ήδη βάσει του προγράμματος έχουν συναντήσει στο πρωινό και έχουν αποκομίσει τα όποια οφέλη από αυτές τις ειδικότητες.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι τα παιδιά να επιστρέφουν σπίτι, μετά από ένα εξαντλητικό πρόγραμμα, χωρίς να έχουν προετοιμαστεί για την επόμενη μέρα ενώ συνήθως για τα περισσότερα συνεχίζεται ένα πρόγραμμα εξωσχολικών δραστηριοτήτων.
Στο ολοήμερο Πρόγραμμα «κλασσικών» σχολείων, αρχίζει στις 12:25 για τους μαθητές Πρώτης και Δευτέρας Τάξης και 1: 15 για τους μαθητές των άλλων τάξεων. Οι μαθητές είναι σαφώς πιο ξεκούραστοι και στις επόμενες 4 ή 3 αντίστοιχα διδακτικές ώρες μπορούν άνετα να προετοιμαστούν για τα μαθήματα της επόμενης μέρας αφού σε αυτό τον τύπο ολοήμερου προβλέπεται ώρα με δάσκαλο ΠΕ 70.
Στον ενιαίο τύπο σχολείου ξεκινώντας το πρόγραμμά του από την 1:15 προβλέπεται μια ώρα για τη προετοιμασία-μελέτη των μαθητών με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70 (Δάσκαλο).
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια