Αθλητικά - 2 μήνες 1 εβδομάδα πιο πριν
SKODA YETI ΑΚΟΜΗ ΑΡΕΣΕΙ...
Υποβλήθηκε στις Δευ, 04/02/2013 - 00:44.
Εκτυπώσιμη μορφή
Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι τα μικρομεσαίων διαστάσεων crossover κερδίζουν μέρα με τη μέρα όλο και περισσότερο έδαφος. Η ελευθερία κινήσεων που εξασφαλίζει η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η ευρυχωρία και η πρακτικότητα στο εσωτερικό τους καθώς και το εξορθολογισμένο κόστος χρήσης τους είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν ένα άκρως ανταγωνιστικό και ταυτόχρονα ελκυστικό προφίλ.
Η περίπτωση του Yeti, στην πετρελαιοκίνητη έκδοση Greenline, δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική. Το γεγονός ότι αντί για τους "συνήθεις ύποπτους" TSI κινητήρες βενζίνης έχουμε να κάνουμε με ένα μοτέρ πετρελαίου χωρητικότητας 1,6 λίτρων δεν μεταβάλλει την εικόνα που είχαμε μέχρι σήμερα για το δημοφιλές crossover.
Ακόμα και οι εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας που η συγκεκριμένη έκδοση ενσωματώνει περνούν σε δεύτερη μοίρα, από τη στιγμή που δεν διαφοροποιούν το σχεδιασμό του αμαξώματος.
Θα πρέπει να εξαντλήσεις την παρατηρητικότητα σου ώστε να εντοπίσεις, στο μπροστινό και το πίσω τμήμα του αμαξώματος, το διακριτικό λογότυπο της έκδοσης, όπως άλλωστε και το γεγονός ότι η απόσταση από το έδαφος περιορίστηκε -για αεροδυναμικούς και μόνο λόγους- κατά 2,5 εκατοστά.
Τα ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης, το start &stop και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, συμπληρώνουν των κατάλογο των ιδιαιτεροτήτων του αποκλειστικά δικίνητου και πετρελαιοκίνητου Yeti Greenline.
Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το μεγαλύτερο βάρος -κυριολεκτικά αλλά και μεταφορικά μιας και το Yeti ξεπερνά τα 1.400 κιλά- πέφτει στον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα diesel των 1.598 κ.εκ.
Χωρίς αυτόν η θεωρητική κατανάλωση των 4,6 λίτρων καυσίμου ανά 100 χλμ. δεν θα μπορούσε - έστω και υπό ιδανικές συνθήκες- να επιβεβαιωθεί στην πράξη, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να διατηρηθούν στα επίπεδα των 119 γρ./χλμ. και συνεπώς τα τέλη κυκλοφορίας να μην ξεπερνούν τα 107,1 ευρώ.
Αν και δεν διαθέτει την εκρηκτικότητα του 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα που θα συναντήσεις στο ανταγωνιστικό Nissan Qashqai, το μοτέρ του Yeti Greenline στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, υπερνικώντας -μεταξύ άλλων- και την αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε(!) σχέσεων.
Οι 105 ίπποι και τα 250 Nm ροπής εξασφαλίζουν ικανοποιητικές επιδόσεις, καθώς τα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται από στάση σε 12,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 176 χλμ./ώρα.
Ωστόσο, σε μία έκδοση με τα διακριτικά Greenline οι επιδόσεις δεν μπορούν να είναι το μοναδικό ζητούμενο. Το καλορυθμισμένο start&stop, το οποίο με την πρώτη ευκαιρία απενεργοποιεί τον κινητήρα περιορίζοντας την άσκοπη κατανάλωση καυσίμου, σου υπενθυμίζει την ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης έκδοσης.
Αντιθέτως, η διαδικασία ανάκτησης της κινητικής ενέργειας δεν γίνεται αντιληπτή, ο περιορισμός της απόστασης που χωρίζει το αμάξωμα από το έδαφος (15,5 εκατοστά) δεν έχει μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά κίνησης του αυτοκινήτου και η περιορισμένη αντίσταση κύλισης των ελαστικών δεν πρόκειται να απασχολήσει τον οδηγό.
Η ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με τη αποτελεσματική ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών, εξασφαλίζουν ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι, την ίδια στιγμή που η ισορροπημένη συμπεριφορά του πλαισίου και η παρουσία του ESP από τη βασική εξοπλιστική έκδοση διασφαλίζουν τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.
Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έκδοση του Yeti δεν κρύβει συμβιβασμούς επιβεβαιώνει και το εσωτερικό. Σε αντίθεση με αντίστοιχων προδιαγραφών προτάσεις του γερμανικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως το VW Polo Bluemotion, η ποιότητα κατασκευής διατηρείται στα επίπεδα των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεων του αυτοκινήτου, με τα αφρώδη πλαστικά να καλύπτουν το ταμπλό.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, η έκδοση των 21.990 ευρώ (19.560 ευρώ συνυπολογίζοντας το όφελος απόσυρσης και την επιπλέον έκπτωση των 1.000 ευρώ), δεν παρουσιάζει ουσιαστικές ελλείψεις, αν εξαιρέσει κανείς την απουσία των αερόσακων οροφής.
Αντιστοίχως, οι χώροι και πολύ περισσότερο η δυνατότητα παραμετροποίησής τους αποτελούν ένα ακόμη από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Yeti. Συγκεκριμένα, τα τρία ανεξάρτητα καθίσματα της πίσω σειράς και το σύστημα Varioflex (βασικός εξοπλισμός), σου επιτρέπουν να προσαρμόσεις τη διαμόρφωση του θαλάμου επιβατών και συνεπώς το χώρο αποσκευών στις εκάστοτε ανάγκες σου, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις γενναιόδωρες διαστάσεις του εσωτερικού.
Έχοντας πειστεί ότι το πετρελαιοκίνητο Yeti προσφέρει ότι και οι υπόλοιπες εκδόσεις του, το σημαντικότερο ερώτημα στο οποίο καλείσαι να απαντήσεις έχει να κάνει με το αυξημένο κόστος απόκτησής του, καθώς σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση των 1,2 λίτρων η διαφορά στην τιμή αγγίζει τα 4.000 ευρώ, που μόνο η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου μπορεί να δικαιολογήσει.
Η περίπτωση του Yeti, στην πετρελαιοκίνητη έκδοση Greenline, δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική. Το γεγονός ότι αντί για τους "συνήθεις ύποπτους" TSI κινητήρες βενζίνης έχουμε να κάνουμε με ένα μοτέρ πετρελαίου χωρητικότητας 1,6 λίτρων δεν μεταβάλλει την εικόνα που είχαμε μέχρι σήμερα για το δημοφιλές crossover.
Ακόμα και οι εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας που η συγκεκριμένη έκδοση ενσωματώνει περνούν σε δεύτερη μοίρα, από τη στιγμή που δεν διαφοροποιούν το σχεδιασμό του αμαξώματος.
Θα πρέπει να εξαντλήσεις την παρατηρητικότητα σου ώστε να εντοπίσεις, στο μπροστινό και το πίσω τμήμα του αμαξώματος, το διακριτικό λογότυπο της έκδοσης, όπως άλλωστε και το γεγονός ότι η απόσταση από το έδαφος περιορίστηκε -για αεροδυναμικούς και μόνο λόγους- κατά 2,5 εκατοστά.
Τα ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης, το start &stop και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, συμπληρώνουν των κατάλογο των ιδιαιτεροτήτων του αποκλειστικά δικίνητου και πετρελαιοκίνητου Yeti Greenline.
Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το μεγαλύτερο βάρος -κυριολεκτικά αλλά και μεταφορικά μιας και το Yeti ξεπερνά τα 1.400 κιλά- πέφτει στον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα diesel των 1.598 κ.εκ.
Χωρίς αυτόν η θεωρητική κατανάλωση των 4,6 λίτρων καυσίμου ανά 100 χλμ. δεν θα μπορούσε - έστω και υπό ιδανικές συνθήκες- να επιβεβαιωθεί στην πράξη, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να διατηρηθούν στα επίπεδα των 119 γρ./χλμ. και συνεπώς τα τέλη κυκλοφορίας να μην ξεπερνούν τα 107,1 ευρώ.
Αν και δεν διαθέτει την εκρηκτικότητα του 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα που θα συναντήσεις στο ανταγωνιστικό Nissan Qashqai, το μοτέρ του Yeti Greenline στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, υπερνικώντας -μεταξύ άλλων- και την αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε(!) σχέσεων.
Οι 105 ίπποι και τα 250 Nm ροπής εξασφαλίζουν ικανοποιητικές επιδόσεις, καθώς τα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται από στάση σε 12,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 176 χλμ./ώρα.
Ωστόσο, σε μία έκδοση με τα διακριτικά Greenline οι επιδόσεις δεν μπορούν να είναι το μοναδικό ζητούμενο. Το καλορυθμισμένο start&stop, το οποίο με την πρώτη ευκαιρία απενεργοποιεί τον κινητήρα περιορίζοντας την άσκοπη κατανάλωση καυσίμου, σου υπενθυμίζει την ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης έκδοσης.
Αντιθέτως, η διαδικασία ανάκτησης της κινητικής ενέργειας δεν γίνεται αντιληπτή, ο περιορισμός της απόστασης που χωρίζει το αμάξωμα από το έδαφος (15,5 εκατοστά) δεν έχει μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά κίνησης του αυτοκινήτου και η περιορισμένη αντίσταση κύλισης των ελαστικών δεν πρόκειται να απασχολήσει τον οδηγό.
Η ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με τη αποτελεσματική ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών, εξασφαλίζουν ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι, την ίδια στιγμή που η ισορροπημένη συμπεριφορά του πλαισίου και η παρουσία του ESP από τη βασική εξοπλιστική έκδοση διασφαλίζουν τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.
Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έκδοση του Yeti δεν κρύβει συμβιβασμούς επιβεβαιώνει και το εσωτερικό. Σε αντίθεση με αντίστοιχων προδιαγραφών προτάσεις του γερμανικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως το VW Polo Bluemotion, η ποιότητα κατασκευής διατηρείται στα επίπεδα των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεων του αυτοκινήτου, με τα αφρώδη πλαστικά να καλύπτουν το ταμπλό.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, η έκδοση των 21.990 ευρώ (19.560 ευρώ συνυπολογίζοντας το όφελος απόσυρσης και την επιπλέον έκπτωση των 1.000 ευρώ), δεν παρουσιάζει ουσιαστικές ελλείψεις, αν εξαιρέσει κανείς την απουσία των αερόσακων οροφής.
Αντιστοίχως, οι χώροι και πολύ περισσότερο η δυνατότητα παραμετροποίησής τους αποτελούν ένα ακόμη από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Yeti. Συγκεκριμένα, τα τρία ανεξάρτητα καθίσματα της πίσω σειράς και το σύστημα Varioflex (βασικός εξοπλισμός), σου επιτρέπουν να προσαρμόσεις τη διαμόρφωση του θαλάμου επιβατών και συνεπώς το χώρο αποσκευών στις εκάστοτε ανάγκες σου, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις γενναιόδωρες διαστάσεις του εσωτερικού.
Έχοντας πειστεί ότι το πετρελαιοκίνητο Yeti προσφέρει ότι και οι υπόλοιπες εκδόσεις του, το σημαντικότερο ερώτημα στο οποίο καλείσαι να απαντήσεις έχει να κάνει με το αυξημένο κόστος απόκτησής του, καθώς σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση των 1,2 λίτρων η διαφορά στην τιμή αγγίζει τα 4.000 ευρώ, που μόνο η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου μπορεί να δικαιολογήσει.
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια