ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΑΙ 12 ΝΕΟΙ ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ

Μήνυμα σφάλματος

  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).


 
Εικόνα tadmin
Εκτυπώσιμη μορφήΕκτυπώσιμη μορφή

Δώδεκα μαθήτριες από Γυμνάσια και Λύκεια του Νομού μας οι νικήτριες που διάβασαν και απήγγειλαν τις λογοτεχνικές και ποιητικές δημιουργίες τους
 
Σε ένα κατάμεστο Δημοτικό Κινηματοθέατρο, ο Δήμος Καρδίτσας και η Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, απένειμαν την Κυριακή 28/4/2013, τα δώδεκα βραβεία του 1ου Μαθητικού Λογοτεχνικού Διαγωνισμού, σε μαθήτριες Γυμνασίων και Λυκείων, ενώ δόθηκαν και έπαινοι στους 70  συνολικά συμμετέχοντες (μαθητές και μαθήτριες) από διάφορες σχολικές μονάδες του Νομού μας.


Μέσα από αυτή την προσπάθεια, οι μαθητές ανέδειξαν την ικανότητά τους στην έκφραση και στην άριστη γνώση της ελληνικής γλώσσας. Ανέδειξαν τον πλούσιο συναισθηματικό τους κόσμο, το υψηλό γνωστικό τους επίπεδο δίνοντας το  αισιόδοξο μήνυμα ότι ο άνθρωπος μπορεί να σταθεί όρθιος μέσα από τις ανατροπές και τις δύσκολες καταστάσεις.
Τα παιδιά μέσα από τον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό κατέγραψαν τις σκέψεις τους και βρήκαν διέξοδο για δημιουργική έκφραση δίνοντας δείγματα αριστουργηματικής γραφής, αποδεικνύοντας τη σημαντική θέση της λογοτεχνίας στην εκπαίδευση και στο σύγχρονο πολιτισμό.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκε η γνωστή συγγραφέας κ. Τούλα Τίγκα με σύντομη εισαγωγική εισήγηση: «Οι έφηβοι στον κόσμο της Λογοτεχνίας».
Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν ο κ. Λάκης, Χ. Αλεξόπουλος, το Εμποροβιοτεχνικό Επιμελητήριο, η Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας και τα Βιβλιοπωλεία Παιδεία, Πατάκη, Ψυχογιός.
Η Εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την Αιγίδα της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής, Υγείας, Πολιτισμού και Τουρισμού και της Δ/νσης Πολιτισμού και Παιδείας του Δήμου Καρδίτσας.
Την Κριτική Επιτροπή αποτέλεσαν οι κ.κ. Τσιάμαλος Δημήτριος (Πρόεδρος), Αναγνωστοπούλου Φωτεινή, Αποστολοπούλου Σοφία, Αποστολάκη Γεωργία, Γκόβαρη Στέλλα, Γιώτα Γεωργία, Σιώζος Παναγιώτης.
Τον Σχεδιασμό και την Επιμέλεια εκδήλωσης είχε η κα Παρασκευή Σδρόλια – Κρανιά της Διεύθυνσης Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου Καρδίτσας.
Τη Μουσική Επιμέλεια της εκδήλωσης είχε το Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας υπό τον Διευθυντή κ. Χρήστο Παπαθανασίου.
Να σημειωθεί ότι οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Αχιλλέας Nεύρας (πιάνο), Ηρακλής Ασκονίτης (ηλεκτρικό μπάσο), Γιώργος Κόκκινος (τρομπέτα), Πέτρος Μπακαλάκος (κλαρινέτο), Δημήτρης Ξόλιας (ντράμς), Ηλίας Παλαπέλας (σαξόφονο), Μαριάνθη Καραουλάνη (τραγούδι), με την καθοδήγηση των υπεύθυνων καθηγητών κ.κ. Νότη Λάππα και Αλέξανδρο Γιαννή, στο τέλος της εκδήλωσης ερμήνευσαν όμορφα μουσικά κομμάτια τζάζ.
ΟΜΙΛΙΕΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Στις ομιλίες - εισηγήσεις τους ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Κώστας Παπαλός, ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας κ. Νίκος Καραγιάννης, ο Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής κ. Δημήτριος Τσιάμαλος και η Συγγραφέας κα Τούλα Τίγκα επισήμαναν τα εξής:
Ο κ. Παπαλός: «Νοιώθω ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση που βρισκόμαστε σήμερα όλοι  εδώ για να απονείμουμε τα βραβεία του 1ου Μαθητικού Λογοτεχνικού Διαγωνισμού του Δήμου Καρδίτσας .
Μια διοργάνωση που ευελπιστούμε -βλέποντας και την ανταπόκριση που βρήκε στους μαθητές και την τοπική εκπαιδευτική κοινότητα - ότι θα αποτελέσει έναν νέο θεσμό για το Δήμο μας και την ευρύτερη περιοχή.
Ένα θεσμό που θα δώσει στα παιδιά μας την δυνατότητα να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα, να ασχοληθούν με τη λογοτεχνία, όχι μόνο ως αναγνώστες, αλλά και ως δημιουργοί, να “ζυμωθούν” με τη Γλώσσα, τη Γλώσσα μας, την πιο πλούσια γλώσσα του κόσμου.
Σίγουρα δεν υπάρχει άλλη μορφή τέχνης που να διαθέτει τον πλούτο και την ποιότητα των έργων της λογοτεχνίας.  Χιλιάδες τόμοι ποιητικού και πεζού λόγου, με καθαρά μηνύματα για τις πνευματικές και ηθικές αξίες. Αναρίθμητα λογοτεχνικά κείμενα που έχουν μορφώσει και συνεχίζουν να μορφώνουν συνειδήσεις, να καλλιεργούν χαρακτήρες, να υπηρετούν τις ανθρώπινες αξίες.
Μέσα από την οικογένεια και το σχολείο πρέπει να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ασχολούνται με την ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων, γιατί  μόνο κέρδος μπορούν να έχουν απ' αυτό.
Γι' αυτό και θεωρώ οτι αυτός ο διαγωνισμός που δίνει το ερέθισμα στους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να ασχοληθούν με την λογοτεχνία αξίζει της στήριξης απ' όλους τους φορείς και όχι μόνο της εκπαίδευσης και χαίρομαι ιδιαίτερα που αυτό συνέβη από το ξεκίνημα του διαγωνισμού.
Θέλω να ευχαριστήσω τους χορηγούς: τον κ. Απόστολο Αλεξόπουλο, το Εμποροβιοτεχνικό Επιμελητήριο, τη Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας και τα Βιβλιοπωλεία Παιδεία, Πατάκη και Ψυχογιός. Επίσης τον Πρόεδρο κ Δημήτριο Τσιάμαλο και τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής που έφεραν εις πέρας με υποδειγματικό τρόπο το έργο της αξιολόγησης των κειμένων.
Θέλω ιδιαίτερα να ευχαριστήσω την κ Τ. Τίγκα για την σημερινή της παρουσία που μας τιμά ιδιαίτερα.
Θα ήταν παράλειψη να μην ευχαριστήσω τους αιρετούς και υπηρεσιακούς παράγοντες του Δήμου Καρδίτσας που συνεργάστηκαν για την επιτυχία του διαγωνισμού, καθώς και όλους όσους συμμετέχουν στο πρόγραμμα της σημερινής εκδήλωσης.
Πάνω από όλα όμως θέλω να συγχαρώ όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, είτε διακρίθηκαν είτε όχι και να τους ευχηθώ καλή πρόοδο και να συνεχίσουν να ασχολούνται με την Λογοτεχνία. Έχουν να κερδίσουν πολλά από αυτή τους την ενασχόληση».
Ο κ. Καραγιάννης : «Ως  πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, χαιρετίζω με ιδιαίτερη χαρά τον 1ο μαθητικό λογοτεχνικό διαγωνισμό που διοργάνωσε ο Δήμος Καρδίτσας  με τη Σχολική Επιτροπή Δ/θ μιας Εκπ/σης. Οι πολλές συμμετοχές των μαθητών μας δείχνουν ότι μπορεί να καθιερωθεί ως θεσμός που θα τιμά την πόλη μας.
Είναι δεδομένη και απεριόριστη η συμπαράσταση της Σχολικής Επιτροπής σε τέτοιου είδους πρωτοβουλίες που δίνουν την  ευκαιρία στους μαθητές μας να δοκιμαστούν και να αποκτήσουν βήμα έκφρασης και παρουσίας στο χώρο της λογοτεχνίας και να ξαναδώσουν πνοή σε μια μορφή τέχνης που ευτύχησε να έχει πλήθος ευφυών και άξιων λειτουργών στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, βοηθάει το σχολείο να γίνει πιο ανοιχτό και ελκυστικό, αναδεικνύοντας και τον πολύπλευρο ρόλο των εκπαιδευτικών.
Είναι ευτύχημα που οι νέοι συνεχίζουν όχι μόνο να διαβάζουν λογοτεχνία αλλά και να γράφουν οι ίδιοι, απελευθερώνοντας έτσι το συναισθηματικό τους κόσμο και τον ψυχικό τους πλούτο και διευρύνοντας τους ορίζοντες της αμφισβήτησης και αναζήτησής τους. Διεισδύουν σε μια βαθύτερη πραγματικότητα που σφύζει από ζωή και ξεχειλίζει από τα ατέλειωτα ερεθίσματα της τέχνης του λόγου.
Η λογοτεχνία είναι μια αντίληψη ζωής, ένας χώρος που κουβαλάει με τρόπο αυθεντικό και εναργή όλη την περιπέτεια της πολύπαθης ιστορικής μα ς διαδρομής.  Ίσως, η πιο θετική επιρροή της στο σχολικό γίγνεσθαι είναι ότι αναθεωρεί την κλασική αντίληψη  δόμησης της γνώσης η οποία επιχειρεί μέσω της στείρας μετάδοσης εννοιών και μηνυμάτων να διαπαιδαγωγήσει τους νέους. Στη λογοτεχνία ο μαθητής δεν προσπαθεί να κατακτήσει ένα γνωστικό αντικείμενο, παρακολουθεί την ίδια τη ζωή, ενσωματώνοντας τον εαυτό του μέσα στα πρόσωπα του λογοτεχνικού κειμένου και έτσι τελικά η μάθηση είναι μια αβίαστη και απελευθερωτική διαδικασία.
Να ευχαριστήσω και να συγχαρώ όλους τους μαθητές που συμμετείχαν και έκαναν μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια,  ανεξαρτήτως βραβείων. Και να τους προτρέψω να συνεχίσουν με τον ίδιο και περισσότερο ζήλο να έχουν τέτοιου είδους αναζητήσεις και ενδιαφέροντα. Η ευχάριστη έκπληξη των πολλών συμμετοχών μας γεμίζει με αισιοδοξία για το μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρα μας .Να συγχαρώ επίσης τη Διεύθυνση Παιδείας και Πολιτισμού του δήμου μας για την αξιέπαινη πρωτοβουλία.
Αλλά, θα ήταν παράλειψή μου να μην αναφερθώ και να μην ευχαριστήσω τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς,  τον πρόεδρο και τα μέλη της κριτικής  επιτροπής, που με μεγάλη χαρά δέχτηκαν να βοηθήσουν σε αυτό το εγχείρημα,  αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά την ποιότητα , το ζήλο και την αγόγγυστη προσφορά της πλειοψηφίας των ελλήνων εκπαιδευτικών.
Ο πολύπλευρος και πολυσύνθετος ρόλος των εκπαιδευτικών, ειδικά σε κρίσιμες περιόδους, είναι αναγνωρισμένος στις περισσότερες χώρες του κόσμου, κατατάσσοντάς τους στη θέση που τους αξίζει.
Δυστυχώς όμως, και οφείλω να το πω αυτό, η ελληνική πολιτεία όχι μόνο δεν κοίταξε ποτέ στα μάτια τους εκπαιδευτικούς, όχι μόνο δεν αναγνώρισε εμπράκτως το ρόλο τους και την  προσφορά τους, πέρα από όποιες αδυναμίες, αλλά πολλές φορές μας κάνει να αισθανόμαστε ότι μας τιμωρεί ακόμη και ότι μας συκοφαντεί, οδηγώντας μας σε απαράδεκτες συνθήκες εργασίας. Δεν πειράζει. Εγώ θα κλείσω με το λόγια του Κωστή Παλαμά, αφιερώνοντάς τα στους μαθητές και στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς: « ..θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί τα βάρη που κουβαλάς σαν άτλαντας στην πλάτη. Υπομονή! Χτίζε, σοφέ της κοινωνίας το παλάτι!»
Ο κ. Τσιάμαλος: «Πριν από έξι μήνες ο Δήμος Καρδίτσας, ύστερα από συζήτηση, μου ανέθεσε την οργάνωση του πρώτου μαθητικού –λογοτεχνικού διαγωνισμού του Ν. Καρδίτσας. Στόχος του εν λόγω διαγωνισμού ήταν εξαρχής να τονώσει το ενδιαφέρον των μαθητών για την Ελληνική Γλώσσα. Μια Γλώσσα που εξέφρασε τον παγκόσμιο πολιτισμό, τον Ελληνικό πολιτισμό, μια Γλώσσα που εξέφρασε την αγάπη, τον έρωτα τον ηρωισμό, τις αρετές, τη ζωή και το θάνατο. Σ’ αυτήν εκφράστηκε ο Όμηρος, σ’ αυτήν εκφράζονται αιώνες τώρα οι Έλληνες ποιητές, οι απόγονοί του. Μέριμνά μας λοιπόν ήταν να ασχοληθούν ουσιαστικότερα και σε βάθος, και όχι σε επικοινωνιακό επίπεδο, με την ελληνική γλώσσα οι μαθητές μας, καθώς η τελευταία δεν είναι μόνο πολιτιστική κληρονομιά αλλά και μια ζώσα πραγματικότητα, ένας πολιτισμός που έχει παρελθόν, παρόν αλλά και μέλλον. Και σε μια προτελευταία ανάλυση η γλώσσα και δη η ελληνική είναι ο ένσαρκος λόγος, η πατρίδα μας. Είναι το μέσο εκείνο- όρα αξία- όπου εδράζεται το συλλογικό μας υποκείμενο και σες εποχές που δεν υφίστατο η πατρίδα ως χώρος, η ελληνική γλώσσα- ευρύχωρη ούσα- στέγασε και γαλούχησε γενιές και γενιές. Θησαύρισε τις αγωνίες του λαού, τα όνειρά του, τα οράματά του, τις παραδόσεις του. «Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική. Το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου. Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου…», όπως λέει και ο Οδυσσέας Ελύτης! Αυτή τη γλώσσα, λοιπόν, θελήσαμε να υπηρετήσουμε και να καλλιεργήσουμε σε ένα άλλο επίπεδο, στο επίπεδο της τέχνης του λόγου, της λογοτεχνίας. Γι’ αυτό και απευθυνθήκαμε στους συλλόγους διδασκόντων των Γυμνασίων και Λυκείων του Νομού μας, και δη στους Φιλολόγους, που προσπαθούν  καθημερινά να κάνουν τα παιδιά να αγαπήσουν την ελληνική γλώσσα, να τη γνωρίσουν σε βάθος και να δουν τον πλούτο της και την εκφραστική της δύναμη. Η ανταπόκριση των μαθητών των Γυμνασίων και Λυκείων του Νομού μας ήταν μεγάλη. Μας ξάφνιασε και εμάς τους ίδιους, αφού ο αριθμός των συμμετεχόντων μαθητών έφτασε τους 75. Βέβαια πρέπει να τονίσουμε ότι σ’ αυτό το διαγωνισμό δήλωσαν συμμετοχή και δύο μαθητές από άλλους Νομούς της χώρας, αλλά δεν έγιναν δεκτοί, καθώς η προκήρυξη όριζε ότι οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να είναι μαθητές των Γυμνασίων και Λυκείων του Νομού Καρδίτσας. Επίσης πρέπει να σταθούμε στο γεγονός ότι οι μαθητές που πήραν μέρος στο διαγωνισμό προέρχονταν απ’ όλα σχεδόν τα Γυμνάσια και Λύκεια του Νομού Καρδίτσας. Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι διαγωνίστηκαν συνολικά πολύ περισσότερα κορίτσια απ’ ότι αγόρια (σε ποσοστά αυτό μεταφράζεται σε 77% τα κορίτσια και 23% τα αγόρια).
Η προκήρυξη του διαγωνισμού προέβλεπε- και πολύ σωστά- δυο ξεχωριστές βραβεύσεις και επαίνους για τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου αντίστοιχα. Έτσι  μπορούμε να δούμε ότι οι μαθητές του Γυμνασίου έστειλαν περισσότερα διηγήματα απ’ ότι ποιήματα σε ποσοστά 75% και 25% αντίστοιχα. Η εικόνα στο Λύκειο είναι αντίθετη, σε ποσοστό  62% συμμετείχαν οι μαθητές με ποιήματα και 38% με διηγήματα. Αυτή η διαφορετική προτίμηση των μαθητών έχει μια λογική εξήγηση.
Η ποίηση εκ των πραγμάτων ως είδος λογοτεχνικό έχει μεγαλύτερες δυσκολίες και χρειάζεται μεγάλη άσκηση και ωριμότητα, για να φτάσει κανείς σε ένα επίπεδο, ενώ το διήγημα – χωρίς να παραβλέψουμε τις δυσκολίες και τους κανόνες- θεωρείται από τους μαθητές του Γυμνασίου ευκολότερη υπόθεση. Για να γράψει κανείς ποίηση σε ελεύθερο στίχο οφείλει να περάσει πρώτα από το στάδιο της έμμετρης ποίησης, που έχει τους δικούς της κανόνες και δυσκολίες. Κακώς θεωρούν οι μαθητές – ίσως και πολύς κόσμος- ότι κανόνες έχει μόνο η έμμετρη ποίηση.
Όπως στην έμμετρη ποίηση ο ποιητής αναζητά την πειθαρχία μέσα από την ομοιοκαταληξία, την τομή, το ρυθμό κλπ, έτσι και στην ελεύθερη ποίηση ο ποιητής ορίζει ο ίδιος την πειθαρχία- τους κανόνες με τη χρήση σημείων στίξης σε κατάλληλα σημεία του ποιήματος, δίνοντας βάρος σε μια λέξη που τίθεται μόνη της σε ένα στίχο κλπ. Συνεπώς, ένας ποιητής δεν μπορεί εν μια νυκτί να γράψει ελεύθερη ποίηση χωρίς να έχει περάσει τα διάφορα απαραίτητα στάδια.
 
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Ποιήματα Γυμνασίου
1ο βραβείο στη Νικολέτα – Ανδριάνα Ντερέκα, μαθήτρια του 4ου Γυμνασίου Καρδίτσας, για το ποίημα <<το ταξίδι της θλίψης>>
2ο βραβείο στην Κλεντιόνα Χότζα, μαθήτρια του 3ου Γυμνασίου Καρδίτσας, για το ποίημα <<σκιές>>
3ο  βραβείο στην Εβελίνα Γαγού, μαθήτρια του  Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας, για το ποίημα <<η αγάπη>>
Διηγήματα του Γυμνασίου
1ο βραβείο στην Ειρήνη Γιαννάκη, μαθήτρια του 6ου Γυμνασίου Καρδίτσας, για το διήγημα <<Ήταν πανσέληνος>>
2ο βραβείο στη Γεωργία-Βαϊα Θεοδοσοπούλου, μαθήτρια του 6ου Γυμνασίου Καρδίτσας, για το διήγημα  <<ο φόβος>>
3ο  βραβείο στη Δήμητρα Αλεξοπούλου, μαθήτρια του  Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας, για το διήγημα <<Μπαλονάκος. Ο φίλος της Φανής!>>
Ποιήματα Λυκείου
1ο βραβείο στην Ξανθή – Μαρία Βαϊοπούλου, μαθήτρια του ΓΕΛ Προαστίου, για το ποίημα <<Με αγάπη>>
2ο βραβείο στην Ειρήνη Κουτή, μαθήτρια του 1ου ΓΕΛ  Καρδίτσας, για το ποίημα <<Γράμμα στο χαμένο ποιητή>>
3ο  βραβείο στη Γεωργία Διάκου, μαθήτρια του  3ου ΓΕΛ  Καρδίτσας, για το ποίημα << Σημάδια>>
Διηγήματα  Λυκείου
1ο βραβείο στη Γεωργία Διάκου, μαθήτρια του 3ου ΓΕΛ  Καρδίτσας, για το διήγημα <<Δίχως συμπόνοια>>
2ο βραβείο στη Νεφέλη Παπαζήση, μαθήτρια του 1ου ΓΕΛ Καρδίτσας, για το διήγημα  <<Ανάθεμα>>
3ο  βραβείο στην Κατερίνα Βακουφτσή, μαθήτρια του 3ου ΓΕΛ  Καρδίτσας, για το διήγημα <<Το κόκκινο των μαλλιών της>>

Βαθμολογήστε το άρθρο: 
Average: 5 (1 vote)

Μεγέθυνση Κειμένου

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%