Αθλητικά - 2 μήνες 1ημέρα πιο πριν
ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Υποβλήθηκε στις Παρ, 28/03/2014 - 13:16.
Εκτυπώσιμη μορφή
Πρόσφατα, η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου κλήθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης σε διαβούλευση ενόψει του πολυνομοσχεδίου για τις προϋποθέσεις λειτουργίας των καταστημάτων stock και outlet. Όπως είναι φυσικό, ανταποκριθήκαμε άμεσα με αποστολή θέσεων και απόψεων που συντάχθηκαν από την επιτροπή λιανεμπορίου της οργάνωσης.
Ωστόσο, μετά την δημοσίευση του κειμένου του πολυνομοσχεδίου αργά χθες το βράδυ, με τίτλο «άρση εμποδίων στον ανταγωνισμό στον κλάδο του λιανικού εμπορίου» επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες μας ότι οι νέες ρυθμίσεις φανερώνουν και πάλι την εμμονή του Υπουργείου Ανάπτυξης σε ένα θέμα που ουσιαστικά δεν έκλεισε ποτέ, αυτό της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές.
Μετά την Τρόικα, η «εργαλειοθήκη» του ΟΑΣΑ ωθεί το Υπουργείο να αναθεωρήσει δραστικά ένα νόμο που το ίδιο συνέταξε προ έξι μηνών και βρίσκεται ήδη, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του, σε «δοκιμαστική» περίοδο αποτίμησης. Η προς ψήφιση διάταξη μιλάει για πιλοτική εφαρμογή τουλάχιστον 3 «τουριστικών περιοχών», όπου η απελευθέρωση θα είναι πλήρης.
Η ΕΣΕΕ, ήδη από τα τέλη του προπερασμένου χρόνου, έκανε γνωστό προς όλους ότι σκοπός του εμπορίου είναι να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις που λειτουργούν στις αμιγείς εποχιακές και τουριστικές αγορές, ώστε να μπορέσουν να αναπτυχθούν χωρίς στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και να συνεισφέρουν κατά την βάση των δυνατοτήτων τους στην ανάπτυξη των τουριστικών εμπορικών αγορών της χώρας. Είχαμε ήδη πει ότι, τα καταστήματα των τουριστικών περιοχών που έχουν σύντομο χρονικό διάστημα λειτουργίας για όλο το χρόνο, δεν έχουν την πολυτέλεια να περιμένουν τον σχεδιασμό, την διαβούλευση και την έκδοση των διοικητικών πράξεων των νομαρχών – αντιπεριφερειαρχών και των δημοτικών συμβουλίων. Περαιτέρω, πολλοί από τους συναδέλφους μας στις αμιγείς τουριστικές περιοχές –κυρίως στα νησιά- θεωρούν αυτονόητα ότι έχουν άμεσο δικαίωμα λειτουργίας τις Κυριακές των θερινών μηνών και της τουριστικής κίνησης, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν τόσο με τα βαριά διοικητικά πρόστιμα του ν. 4177/2013, όσο και με την ποινική δίωξη του άρθρου 42 ν.1892/1990.
Ελπίζουμε, το Υπουργείο Ανάπτυξης, όταν λέει «τουριστικές» να εννοεί πράγματι τουριστικές αγορές και όχι για παράδειγμα τα κέντρα των πόλεων και ιδιαίτερα του λεκανοπεδίου, όπως «τεχνηέντως» ακούγεται και όπου θα μπορούν να ανοίξουν και όλα τα εμπορικά κέντρα, εκπτωτικά χωριά κλπ., τα οποία καμία σχέση με τον τουρισμό δεν έχουν. Φήμες οι οποίες καθόλου δεν λαμβάνουν υπόψη την γνώμη του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, ο οποίος μας διαβεβαίωσε ότι δεν συζητάει ούτε ζητάει άλλη Κυριακή πέραν των 7 θεσμοθετημένων με το ν. 4177/2013.
Ελπίζουμε επίσης, στην διαβούλευση που θα ακολουθήσει, τις 3 τουριστικές περιοχές που θα καθοριστούν να τις ζητήσουν αποκλειστικά και μόνο οι τοπικοί εμπορικοί σύλλογοι. Σε κάθε περίπτωση οι ρυθμισμένες μέσω του ν. 4177/2013 νησιωτικές και ηπειρωτικές τουριστικές περιοχές της Ελλάδας, όπου οι αποφάσεις των Αντιπεριφερειαρχών έχουν έρθει να ικανοποιήσουν τις όποιες τοπικές ανάγκες, θα πρέπει να παραμείνουν ως έχουν. Προτείνουμε μάλιστα, ως βέλτιστη λύση, να δοθεί με ειδική διάταξη η δυνατότητα στους Αντιπεριφερειάρχες να διευκολύνουν με τις αποφάσεις τους τις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις στις τουριστικές αγορές των περιοχών τους.
Αυτό που είναι σίγουρο, είναι ότι, μέχρι να εκδοθεί η προβλεπόμενη από το πολυνομοσχέδιο Υπουργική Απόφαση, μας περιμένει πλέον και πάλι ένα τρίμηνο έντονων συζητήσεων και επαφών με το Υπουργείο Ανάπτυξης για ένα θέμα το οποίο όπως φαίνεται δεν «κλείνει» ποτέ, μέχρι να περάσει η ανεπιθύμητη από την συντριπτική πλειοψηφία της αγοράς, πλήρης απελευθέρωση.
Πέραν των ως άνω, απροσδιόριστες αναμένεται να είναι οι επιπτώσεις και στο θεσμό των εκπτώσεων και των προσφορών, καθώς ότι ξέραμε μέχρι σήμερα καταργείται και αντικαθίσταται από ένα ασαφή και αβέβαιο «κώδικα δεοντολογίας», ο οποίος θα εισαχθεί με Υπουργική Απόφαση εντός 6 μηνών από την δημοσίευση του νόμου.
Μετά από όλα αυτά, ήρθε και η ώρα της κατάργησης των ρυθμίσεων για τα καταστήματα stock και outlet, όπου και εκεί καταργείται το ισχύον καθεστώς, παραπέμποντας στις καλένδες τις νέες ρυθμίσεις που θα καθοριστούν και αυτές με Υπουργική Απόφαση. Ελπίζουμε τουλάχιστον οι τεκμηριωμένες προτάσεις μας που κατατέθηκαν έγκαιρα στο Υπουργείο να εισακουστούν και να εφαρμοστούν.
Επαναλαμβάνουμε την πάγια θέση μας ότι τέτοιες αλλαγές μεγάλου βεληνεκούς, που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την λειτουργία της αγοράς, δεν μπορούν να γίνουν ερήμην των επίσημων φορέων του εμπορίου και απαιτείται πρώτα εξαντλητικός διάλογος και προσεκτικός σχεδιασμός τόσο με την ΕΣΕΕ, όσο και τους τοπικούς Εμπορικούς Συλλόγους που θα πρέπει να έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο στην λειτουργία της αγοράς.
Ο εμπορικός κόσμος της χώρας παραμένει στις επάλξεις και σε διαρκή εγρήγορση για το κρίσιμο μεσοδιάστημα, διεκδικώντας τα αιτήματά του με τον τρόπο που καλά γνωρίζει, προκειμένου να μην κυριαρχήσει η αβεβαιότητα και να μην επέλθουν περισσότερες στρεβ
Ωστόσο, μετά την δημοσίευση του κειμένου του πολυνομοσχεδίου αργά χθες το βράδυ, με τίτλο «άρση εμποδίων στον ανταγωνισμό στον κλάδο του λιανικού εμπορίου» επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες μας ότι οι νέες ρυθμίσεις φανερώνουν και πάλι την εμμονή του Υπουργείου Ανάπτυξης σε ένα θέμα που ουσιαστικά δεν έκλεισε ποτέ, αυτό της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές.
Μετά την Τρόικα, η «εργαλειοθήκη» του ΟΑΣΑ ωθεί το Υπουργείο να αναθεωρήσει δραστικά ένα νόμο που το ίδιο συνέταξε προ έξι μηνών και βρίσκεται ήδη, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του, σε «δοκιμαστική» περίοδο αποτίμησης. Η προς ψήφιση διάταξη μιλάει για πιλοτική εφαρμογή τουλάχιστον 3 «τουριστικών περιοχών», όπου η απελευθέρωση θα είναι πλήρης.
Η ΕΣΕΕ, ήδη από τα τέλη του προπερασμένου χρόνου, έκανε γνωστό προς όλους ότι σκοπός του εμπορίου είναι να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις που λειτουργούν στις αμιγείς εποχιακές και τουριστικές αγορές, ώστε να μπορέσουν να αναπτυχθούν χωρίς στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και να συνεισφέρουν κατά την βάση των δυνατοτήτων τους στην ανάπτυξη των τουριστικών εμπορικών αγορών της χώρας. Είχαμε ήδη πει ότι, τα καταστήματα των τουριστικών περιοχών που έχουν σύντομο χρονικό διάστημα λειτουργίας για όλο το χρόνο, δεν έχουν την πολυτέλεια να περιμένουν τον σχεδιασμό, την διαβούλευση και την έκδοση των διοικητικών πράξεων των νομαρχών – αντιπεριφερειαρχών και των δημοτικών συμβουλίων. Περαιτέρω, πολλοί από τους συναδέλφους μας στις αμιγείς τουριστικές περιοχές –κυρίως στα νησιά- θεωρούν αυτονόητα ότι έχουν άμεσο δικαίωμα λειτουργίας τις Κυριακές των θερινών μηνών και της τουριστικής κίνησης, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν τόσο με τα βαριά διοικητικά πρόστιμα του ν. 4177/2013, όσο και με την ποινική δίωξη του άρθρου 42 ν.1892/1990.
Ελπίζουμε, το Υπουργείο Ανάπτυξης, όταν λέει «τουριστικές» να εννοεί πράγματι τουριστικές αγορές και όχι για παράδειγμα τα κέντρα των πόλεων και ιδιαίτερα του λεκανοπεδίου, όπως «τεχνηέντως» ακούγεται και όπου θα μπορούν να ανοίξουν και όλα τα εμπορικά κέντρα, εκπτωτικά χωριά κλπ., τα οποία καμία σχέση με τον τουρισμό δεν έχουν. Φήμες οι οποίες καθόλου δεν λαμβάνουν υπόψη την γνώμη του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, ο οποίος μας διαβεβαίωσε ότι δεν συζητάει ούτε ζητάει άλλη Κυριακή πέραν των 7 θεσμοθετημένων με το ν. 4177/2013.
Ελπίζουμε επίσης, στην διαβούλευση που θα ακολουθήσει, τις 3 τουριστικές περιοχές που θα καθοριστούν να τις ζητήσουν αποκλειστικά και μόνο οι τοπικοί εμπορικοί σύλλογοι. Σε κάθε περίπτωση οι ρυθμισμένες μέσω του ν. 4177/2013 νησιωτικές και ηπειρωτικές τουριστικές περιοχές της Ελλάδας, όπου οι αποφάσεις των Αντιπεριφερειαρχών έχουν έρθει να ικανοποιήσουν τις όποιες τοπικές ανάγκες, θα πρέπει να παραμείνουν ως έχουν. Προτείνουμε μάλιστα, ως βέλτιστη λύση, να δοθεί με ειδική διάταξη η δυνατότητα στους Αντιπεριφερειάρχες να διευκολύνουν με τις αποφάσεις τους τις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις στις τουριστικές αγορές των περιοχών τους.
Αυτό που είναι σίγουρο, είναι ότι, μέχρι να εκδοθεί η προβλεπόμενη από το πολυνομοσχέδιο Υπουργική Απόφαση, μας περιμένει πλέον και πάλι ένα τρίμηνο έντονων συζητήσεων και επαφών με το Υπουργείο Ανάπτυξης για ένα θέμα το οποίο όπως φαίνεται δεν «κλείνει» ποτέ, μέχρι να περάσει η ανεπιθύμητη από την συντριπτική πλειοψηφία της αγοράς, πλήρης απελευθέρωση.
Πέραν των ως άνω, απροσδιόριστες αναμένεται να είναι οι επιπτώσεις και στο θεσμό των εκπτώσεων και των προσφορών, καθώς ότι ξέραμε μέχρι σήμερα καταργείται και αντικαθίσταται από ένα ασαφή και αβέβαιο «κώδικα δεοντολογίας», ο οποίος θα εισαχθεί με Υπουργική Απόφαση εντός 6 μηνών από την δημοσίευση του νόμου.
Μετά από όλα αυτά, ήρθε και η ώρα της κατάργησης των ρυθμίσεων για τα καταστήματα stock και outlet, όπου και εκεί καταργείται το ισχύον καθεστώς, παραπέμποντας στις καλένδες τις νέες ρυθμίσεις που θα καθοριστούν και αυτές με Υπουργική Απόφαση. Ελπίζουμε τουλάχιστον οι τεκμηριωμένες προτάσεις μας που κατατέθηκαν έγκαιρα στο Υπουργείο να εισακουστούν και να εφαρμοστούν.
Επαναλαμβάνουμε την πάγια θέση μας ότι τέτοιες αλλαγές μεγάλου βεληνεκούς, που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την λειτουργία της αγοράς, δεν μπορούν να γίνουν ερήμην των επίσημων φορέων του εμπορίου και απαιτείται πρώτα εξαντλητικός διάλογος και προσεκτικός σχεδιασμός τόσο με την ΕΣΕΕ, όσο και τους τοπικούς Εμπορικούς Συλλόγους που θα πρέπει να έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο στην λειτουργία της αγοράς.
Ο εμπορικός κόσμος της χώρας παραμένει στις επάλξεις και σε διαρκή εγρήγορση για το κρίσιμο μεσοδιάστημα, διεκδικώντας τα αιτήματά του με τον τρόπο που καλά γνωρίζει, προκειμένου να μην κυριαρχήσει η αβεβαιότητα και να μην επέλθουν περισσότερες στρεβ
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια