Αθλητικά - 2 μήνες 10 ώρες πιο πριν
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΗΜΟΥ
Υποβλήθηκε στις Δευ, 20/10/2014 - 13:06.
Εκτυπώσιμη μορφή
Ως νέα Δημοτική αρχή, όπως είχαμε δεσμευτεί, παρουσιάζουμε την οικονομική κατάσταση του Δήμου που παραλάβαμε την 1-9-2014.
Ο Δήμος μας έχει το κακό προνόμιο να βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα, των πλέον υπερχρεωμένων Δήμων της χώρας.
Οι συνολικές του υποχρεώσεις ξεπερνούν τα 30.000.000 € από τα οποία τα 23.146.000 € είναι δάνεια προς τις τράπεζες και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ). Το μέσο επιτόκιο δανεισμού βρίσκεται στο 4% και οι ετήσιοι τόκοι ανέρχονται στις 930.000 €. Τα δάνεια που αναφέρονται αφορούν το σημερινό κεφάλαιο και δεν συμπεριλαμβάνουν τους τόκους που θα προκύψουν μέχρι την εξόφλησή τους.
Αν στα παραπάνω προστεθούν και οι δανειακές υποχρεώσεις της ΔΕΥΑΚ, που ανήκει ολοκληρωτικά στο Δήμο, ύψους 2 εκ. € (οι οποίες στη φάση αυτή εξυπηρετούνται από την εταιρεία), τότε τα αντίστοιχα ποσά ανεβαίνουν ακόμη περισσότερο.
Η χρήση του έτους 2013 έδειξε ότι ο Δήμος «μπήκε μέσα» 2.400.000 €. Συγκεκριμένα το σύνολο των υποχρεώσεων που δημιουργήθηκαν το 2013, ανεξάρτητα αν πληρώθηκαν ή όχι, ξεπερνούσαν τα έσοδα κατά το παραπάνω ποσό. Βασικές αιτίες για την αρνητική χρήση του έτους 2013 και των προηγούμενων ετών ήταν τρεις.
α) η μεγάλη μείωση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) που είναι η κύρια πηγή εσόδων του Δήμου. Οι ΚΑΠ μειώθηκαν περισσότερο από 50% τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
β) τα τοκοχρεολύσια που ανήλθαν το 2013 στα 2.050.000 €. Σημειώνεται ότι με βάση τον σημερινό προγραμματισμό, από το 2016 που θα σταματήσει η περίοδος χάριτος του ΤΠΔ, τα τοκοχρεολύσια θα αγγίξουν τα 2.500.000 € ετησίως.
γ) την επιλογή της απελθούσας Δημοτικής αρχής να αποφύγει τις συγκρούσεις. Να μην πιέζει δηλαδή τους ασυνεπείς και να μην εντείνει τις προσπάθειες που στόχευαν στην βελτίωση των οικονομικών του Δήμου.
Θα αναρωτηθεί κάποιος. Πως επιζεί ο Δήμος με βάση τα παραπάνω στοιχεία; Η απάντηση είναι ότι ο Δήμος δεν κήρυξε πτώχευση εξ αιτίας της έκτακτης χρηματοδότησης που δόθηκε στους χρεωμένους Δήμους που δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους η οποία στη γλώσσα των αυτοδιοικητικών ονομάστηκε «ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ». Πλήρωσε δηλαδή το κράτος τα χρέη που είχαν οι Δήμοι προς τους τρίτους, προς την «πιάτσα» κατά το κοινώς λεγόμενο. Στο Δήμο μας το ποσό αυτό ανήλθε στα 5,5 εκατ. € και αφορούσε ανεξόφλητα χρέη μέχρι το τέλος του έτους 2013.
Τώρα πλέον χρηματοδότηση για πληρωμή "ληξιπρόθεσμων χρεών" δεν υπάρχει και φυσικά ο Δήμος δεν πρέπει και δεν μπορεί να συνεχίσει να έχει αρνητικό ετήσιο ισοζύγιο. Να μπαίνει δηλαδή συνεχώς «μέσα» και τα επόμενα χρόνια.
Άρα η ανάγκη για αποφάσεις είναι αδήριτη.
Ως νέα Δημοτική αρχή θα προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε σε εύλογο χρόνο ο Δήμος να τα «φέρνει βόλτα» χωρίς να δανείζεται και αν είναι δυνατόν να δημιουργήσει ένα μικρό πλεόνασμα που θα μεταφραστεί σε βελτίωση των υπηρεσιών προς τους Δημότες που εξακολουθούν να είναι κακές.
Οι πρωτοβουλίες μας κινούνται σε τέσσερις κατευθύνσεις.
α) καλύτερη συνεργασία με τους εργαζόμενους και αξιοποίησή τους. Βελτίωση της παραγωγικότητας με στοχοθεσία, εσωτερικές μετακινήσεις σε υπηρεσίες που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες, έτσι ώστε η συνεχιζόμενη μείωση του προσωπικού να μην μεταφράζεται σε χειρότερη προσφορά υπηρεσιών.
β) μείωση των τοκοχρεολυσίων. Ήδη βρισκόμαστε σε συζητήσεις με την ιδιωτική τράπεζα που είναι ο μεγάλος δανειστής μας και προσδοκούμε να έχουμε ικανοποιητικά αποτελέσματα.
γ) συμμετοχή του κράτους στην αποκλιμάκωση του χρέους. Παρά την δυσμενή οικονομική συγκυρία, την μη ύπαρξη «κουμπαρά» για το σκοπό αυτό, την δυσκολία υποστήριξης του αιτήματος από την Κεντρική Ένωση Δήμων (ΚΕΔΕ) καθώς οι υπερχρεωμένοι Δήμοι είναι πλέον μικρή μειοψηφία, έχουμε ξεκινήσει ένα μαραθώνιο επαφών και ευελπιστούμε ότι συνεργαζόμενοι όλοι οι «προβληματικοί» Δήμοι θα έχουμε αποτελέσματα. Για την ανάδειξη του προβλήματος και την πολιτική υποστήριξη της προσπάθειάς μας έχουμε προγραμματίσει κοινή σύσκεψη με τους πέντε (5) βουλευτές του νομού μας στις 27 Οκτώβρη.
δ) βελτίωση των εσόδων και μείωση των εξόδων. Η αύξηση των εσόδων θα στοχεύει κυρίως στους κακοπληρωτές του Δήμου. Δόγμα μας είναι, είμαστε σκληροί με τους ασυνεπείς για να μην «πληρώνουν τη νύφη» οι συνεπείς. Αυτό που ζητάμε είναι το αυτονόητο: να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, βοηθώντας τον Δήμο να είναι συνεπής στις δικές του. Η μείωση των εξόδων θα προέλθει κατά πρώτο λόγο από την μείωση του προσωπικού λόγω συνταξιοδοτήσεων, την μείωση των δαπανών για ενοίκια και την μείωση ακόμη περισσότερο των λειτουργικών δαπανών.
Γνωρίζουμε ότι οι απλοί δημότες δεν δίνουν σημασία σε όλα αυτά. Τα προσπερνούν με τη φράση τα ξέρατε όταν αναλάβατε, μην προβάλλετε τώρα δικαιολογίες. Όμως η οικονομική αδυναμία επηρεάζει όλες τις δράσεις και τον σχεδιασμό του Δήμου. Συγκεκριμένα κάνει αδύνατη την βελτίωση της παροχής υπηρεσιών στους δημότες, έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην κατασκευή των υποδομών και ναρκοθετεί την αναπτυξιακή προοπτική του Δήμου αφού στερεί τους αναγκαίους πόρους για σύνταξη μελετών που απαιτούνται για την ένταξη σε προγράμματα.
Η τραγική οικονομική κατάσταση του Δήμου δεν αποτελεί για μας άλλοθι ακινησίας. Αντίθετα μας κινητοποιεί ακόμη περισσότερο. Οι Δημότες όμως και δικαιούνται και πρέπει να γνωρίζουν την πραγματική κατάσταση του Δήμου τους. Γνωρίζοντας την αφετηρία μπορούν να αποτιμήσουν καλύτερα και να κρίνουν την όποια προσπάθειά μας.
Θέλουμε να διαβεβαιώσουμε όλους ότι επιλογή μας είναι ο Δήμος να ορθοποδήσει. Θα κινηθούμε προς την κατεύθυνση αυτή χωρίς ταλαντεύσεις, με δικαιοσύνη και αντικειμενικότητα, κάνοντας εμείς αυτά που πρέπει και απαιτώντας ταυτόχρονα να ανταποκριθούν και να στηρίξουν την προσπάθειά μας οι δανειστές μας και το κεντρικό κράτος.
Ο Δήμος μας έχει το κακό προνόμιο να βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα, των πλέον υπερχρεωμένων Δήμων της χώρας.
Οι συνολικές του υποχρεώσεις ξεπερνούν τα 30.000.000 € από τα οποία τα 23.146.000 € είναι δάνεια προς τις τράπεζες και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ). Το μέσο επιτόκιο δανεισμού βρίσκεται στο 4% και οι ετήσιοι τόκοι ανέρχονται στις 930.000 €. Τα δάνεια που αναφέρονται αφορούν το σημερινό κεφάλαιο και δεν συμπεριλαμβάνουν τους τόκους που θα προκύψουν μέχρι την εξόφλησή τους.
Αν στα παραπάνω προστεθούν και οι δανειακές υποχρεώσεις της ΔΕΥΑΚ, που ανήκει ολοκληρωτικά στο Δήμο, ύψους 2 εκ. € (οι οποίες στη φάση αυτή εξυπηρετούνται από την εταιρεία), τότε τα αντίστοιχα ποσά ανεβαίνουν ακόμη περισσότερο.
Η χρήση του έτους 2013 έδειξε ότι ο Δήμος «μπήκε μέσα» 2.400.000 €. Συγκεκριμένα το σύνολο των υποχρεώσεων που δημιουργήθηκαν το 2013, ανεξάρτητα αν πληρώθηκαν ή όχι, ξεπερνούσαν τα έσοδα κατά το παραπάνω ποσό. Βασικές αιτίες για την αρνητική χρήση του έτους 2013 και των προηγούμενων ετών ήταν τρεις.
α) η μεγάλη μείωση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) που είναι η κύρια πηγή εσόδων του Δήμου. Οι ΚΑΠ μειώθηκαν περισσότερο από 50% τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
β) τα τοκοχρεολύσια που ανήλθαν το 2013 στα 2.050.000 €. Σημειώνεται ότι με βάση τον σημερινό προγραμματισμό, από το 2016 που θα σταματήσει η περίοδος χάριτος του ΤΠΔ, τα τοκοχρεολύσια θα αγγίξουν τα 2.500.000 € ετησίως.
γ) την επιλογή της απελθούσας Δημοτικής αρχής να αποφύγει τις συγκρούσεις. Να μην πιέζει δηλαδή τους ασυνεπείς και να μην εντείνει τις προσπάθειες που στόχευαν στην βελτίωση των οικονομικών του Δήμου.
Θα αναρωτηθεί κάποιος. Πως επιζεί ο Δήμος με βάση τα παραπάνω στοιχεία; Η απάντηση είναι ότι ο Δήμος δεν κήρυξε πτώχευση εξ αιτίας της έκτακτης χρηματοδότησης που δόθηκε στους χρεωμένους Δήμους που δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους η οποία στη γλώσσα των αυτοδιοικητικών ονομάστηκε «ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ». Πλήρωσε δηλαδή το κράτος τα χρέη που είχαν οι Δήμοι προς τους τρίτους, προς την «πιάτσα» κατά το κοινώς λεγόμενο. Στο Δήμο μας το ποσό αυτό ανήλθε στα 5,5 εκατ. € και αφορούσε ανεξόφλητα χρέη μέχρι το τέλος του έτους 2013.
Τώρα πλέον χρηματοδότηση για πληρωμή "ληξιπρόθεσμων χρεών" δεν υπάρχει και φυσικά ο Δήμος δεν πρέπει και δεν μπορεί να συνεχίσει να έχει αρνητικό ετήσιο ισοζύγιο. Να μπαίνει δηλαδή συνεχώς «μέσα» και τα επόμενα χρόνια.
Άρα η ανάγκη για αποφάσεις είναι αδήριτη.
Ως νέα Δημοτική αρχή θα προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε σε εύλογο χρόνο ο Δήμος να τα «φέρνει βόλτα» χωρίς να δανείζεται και αν είναι δυνατόν να δημιουργήσει ένα μικρό πλεόνασμα που θα μεταφραστεί σε βελτίωση των υπηρεσιών προς τους Δημότες που εξακολουθούν να είναι κακές.
Οι πρωτοβουλίες μας κινούνται σε τέσσερις κατευθύνσεις.
α) καλύτερη συνεργασία με τους εργαζόμενους και αξιοποίησή τους. Βελτίωση της παραγωγικότητας με στοχοθεσία, εσωτερικές μετακινήσεις σε υπηρεσίες που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες, έτσι ώστε η συνεχιζόμενη μείωση του προσωπικού να μην μεταφράζεται σε χειρότερη προσφορά υπηρεσιών.
β) μείωση των τοκοχρεολυσίων. Ήδη βρισκόμαστε σε συζητήσεις με την ιδιωτική τράπεζα που είναι ο μεγάλος δανειστής μας και προσδοκούμε να έχουμε ικανοποιητικά αποτελέσματα.
γ) συμμετοχή του κράτους στην αποκλιμάκωση του χρέους. Παρά την δυσμενή οικονομική συγκυρία, την μη ύπαρξη «κουμπαρά» για το σκοπό αυτό, την δυσκολία υποστήριξης του αιτήματος από την Κεντρική Ένωση Δήμων (ΚΕΔΕ) καθώς οι υπερχρεωμένοι Δήμοι είναι πλέον μικρή μειοψηφία, έχουμε ξεκινήσει ένα μαραθώνιο επαφών και ευελπιστούμε ότι συνεργαζόμενοι όλοι οι «προβληματικοί» Δήμοι θα έχουμε αποτελέσματα. Για την ανάδειξη του προβλήματος και την πολιτική υποστήριξη της προσπάθειάς μας έχουμε προγραμματίσει κοινή σύσκεψη με τους πέντε (5) βουλευτές του νομού μας στις 27 Οκτώβρη.
δ) βελτίωση των εσόδων και μείωση των εξόδων. Η αύξηση των εσόδων θα στοχεύει κυρίως στους κακοπληρωτές του Δήμου. Δόγμα μας είναι, είμαστε σκληροί με τους ασυνεπείς για να μην «πληρώνουν τη νύφη» οι συνεπείς. Αυτό που ζητάμε είναι το αυτονόητο: να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, βοηθώντας τον Δήμο να είναι συνεπής στις δικές του. Η μείωση των εξόδων θα προέλθει κατά πρώτο λόγο από την μείωση του προσωπικού λόγω συνταξιοδοτήσεων, την μείωση των δαπανών για ενοίκια και την μείωση ακόμη περισσότερο των λειτουργικών δαπανών.
Γνωρίζουμε ότι οι απλοί δημότες δεν δίνουν σημασία σε όλα αυτά. Τα προσπερνούν με τη φράση τα ξέρατε όταν αναλάβατε, μην προβάλλετε τώρα δικαιολογίες. Όμως η οικονομική αδυναμία επηρεάζει όλες τις δράσεις και τον σχεδιασμό του Δήμου. Συγκεκριμένα κάνει αδύνατη την βελτίωση της παροχής υπηρεσιών στους δημότες, έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην κατασκευή των υποδομών και ναρκοθετεί την αναπτυξιακή προοπτική του Δήμου αφού στερεί τους αναγκαίους πόρους για σύνταξη μελετών που απαιτούνται για την ένταξη σε προγράμματα.
Η τραγική οικονομική κατάσταση του Δήμου δεν αποτελεί για μας άλλοθι ακινησίας. Αντίθετα μας κινητοποιεί ακόμη περισσότερο. Οι Δημότες όμως και δικαιούνται και πρέπει να γνωρίζουν την πραγματική κατάσταση του Δήμου τους. Γνωρίζοντας την αφετηρία μπορούν να αποτιμήσουν καλύτερα και να κρίνουν την όποια προσπάθειά μας.
Θέλουμε να διαβεβαιώσουμε όλους ότι επιλογή μας είναι ο Δήμος να ορθοποδήσει. Θα κινηθούμε προς την κατεύθυνση αυτή χωρίς ταλαντεύσεις, με δικαιοσύνη και αντικειμενικότητα, κάνοντας εμείς αυτά που πρέπει και απαιτώντας ταυτόχρονα να ανταποκριθούν και να στηρίξουν την προσπάθειά μας οι δανειστές μας και το κεντρικό κράτος.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 1.9.2014 | ||
ΔΑΝΕΙΑ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΕΣ (Κεφάλαιο, χωρίς τόκους) | ||
ALPHA BANK | 17.951.442 | |
ΤΑΜΕΙΟ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΩΝ | 4.272.266 | |
ΠΕΙΡΑΙΩΣ | 431.000 | |
ΕΘΝΙΚΗ | 427.670 | |
ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ | 63.943 | |
ΣΥΝΟΛΟ ΔΑΝΕΙΩΝ | 23.146.321 | |
ΕΦΟΡΙΑ - ΤΑΜΕΙΑ (Πληρώνονται από Παρακρατηθέντες πόρους) | 3.000.000 | |
ΙΚΑ | 160.000 | |
ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΡΙΤΟΥΣ & ΑΤΙΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ | 1.200.000 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 4.360.000 | |
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΝΟΜ. ΠΡΟΣΩΠΩΝ & ΑΣΤΙΚΩΝ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚ. ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ | ||
ΔΟΠΑΚ | 250.000 | |
ΚΕΝΤΡΟ ΓΥΝΑΙΚΩΝ | 230.000 | |
ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ | 60.000 | |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ | 180.000 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 720.000 | |
ΑΛΛΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ | ||
ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΔΗΚΕΚ | ΠΡΟΒΛΕΨΗ | 400.000 |
ΠΑΔΥΘ | 400.000 | |
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ | ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ | 800.000 |
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ | 500.000 | |
ΣΥΝΟΛΟ | 2.100.000 | |
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ | 30.326.321 | |
ΔΑΝΕΙΑ ΔΕΥΑΚ ((Κεφάλαιο, τα εξυπηρετεί σήμερα η εταιρεία) | 2.030.378 | |
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΔΗΜΟΥ & ΔΕΥΑΚ | 32.356.699 |
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια