ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΣΕΕ ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ κ. ΣΤΑΘΑΚΗ

Μήνυμα σφάλματος

  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
 
Εικόνα tadmin
Εκτυπώσιμη μορφήΕκτυπώσιμη μορφή
Εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Προεδρείου της ΕΣΕΕ με τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργο Σταθάκη»
 
Πραγματοποιήθηκε, χθες 17 τρέχοντος, συνάντηση του Προέδρου κ. Βασίλη Κορκίδη και του Προεδρείου της ΕΣΕΕ με την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργο Σταθάκη. Στη συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε σε φιλικό κλίμα συζητήθηκαν όλα τα ζητήματα που απασχολούν την Μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.
Το προεδρείο της ΕΣΕΕ κατέθεσε προς τον κ. Υπουργό Υπόμνημα θέσεων που άπτονται ζητημάτων του Εμπορίου αλλά και τον Εμπορικό Οδικό Χάρτη για Ανάπτυξη με Απασχόληση και σχετικό πίνακα με τα άμεσα και έμμεσα μέτρα που έπληξαν κατά τη διάρκεια της κρίσης τον εμπορικό κόσμο, ενώ επανέλαβε για άλλη μια φορά, οτι είχε από την αρχή διαφωνήσει με πολλές από τις επιλογές των Κυβερνήσεων από το 2010 και μετά, οι οποίες υιοθέτησαν μεγάλες μειώσεις μισθών σε μία μάταιη προσπάθεια τόνωσης της ανταγωνιστικότητας και διατήρησης της απασχόλησης. Παράλληλα, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ παρέδωσε προς τον κ. Υπουργό ολοκληρωμένο σχέδιο «Κώδικα Δεοντολογίας για την Λειτουργία της Αγοράς», το οποίο συμπεριλαμβάνει τις απόψεις της πλειοψηφίας των εκπροσώπων επιχειρηματικότητας και καταναλωτών, που μετείχαν στον κοινωνικό διάλογο του Υπουργείου Ανάπτυξης το περασμένο φθινόπωρο.  Η ΕΣΕΕ ζήτησε από τον κ. Υπουργό την νομοθέτησή του, δεδομένου ότι ο Κώδικας που τελικά εισήγαγε ο προηγούμενος Υφυπουργός Ανάπτυξης, ουδεμία σχέση είχε με όσα αποφασίσθηκαν από την Επιτροπή των φορέων, μετά την ολοκλήρωση του σχετικού κοινωνικού διαλόγου.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο μείζον ζήτημα της περιορισμένης έως ανύπαρκτης πρόσβασης στις πηγές ρευστότητας που αντιμετωπίζει η συντριπτική πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς τα υψηλά επιτόκια δανεισμού, τα οποία, σε συνδυασμό με τις εμπράγματες κυρίως εξασφαλίσεις που ζητούνται από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, προκαλούν απόγνωση και έντονη απογοήτευση στον επιχειρηματικό κόσμο. Σε αυτό το πλαίσιο υποβλήθηκαν προτάσεις για τη χρήση σύγχρονων και αποτελεσματικών χρηματοδοτικών εργαλείων, τα οποία διασφαλίζουν τη διοχέτευση πόρων στην πραγματική οικονομία και σε εκείνες τις επιχειρήσεις που τους έχουν πραγματικά ανάγκη.  Στο πλαίσιο αυτό, συζητήθηκε η πρόταση της ΕΣΕΕ αναφορικά με τη δημιουργία Αναπτυξιακής Τράπεζας Μικρών Επιχειρήσεων (ΑΤΜΕ) ειδικού σκοπού, με τραπεζικές, εγγυοδοτικές και χρηματοδοτικές δυνατότητες, θα μπορούσε να προσφέρει οικονομική ανάσα/οξυγόνο σε χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις και δη εμπορικές με τη χορήγηση «μικροδανείων». Προς αυτή την κατεύθυνση η συμμετοχή της ΕΤΕΑΝ Α.Ε. και των εγγυοδοτικών προϊόντων που μπορεί να διαθέσει στην αγορά, αναμένεται να διαδραματίσει κομβικό ρόλο στην άρση του αδιεξόδου που αντιμετωπίζουν χιλιάδες επιτηδευματίες.
Ακόμη μία παράμετρος, η αποτελεσματική διευθέτηση της οποίας συνιστά επιτακτική προτεραιότητα για τη βιωσιμότητα του εγχώριου επιχειρείν, αφορά στη θέσπιση ενός δίκαιου και λειτουργικού πλαισίου ρύθμισης των μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων. Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ παρέδωσε στον κ. Υπουργό ενημερωτικό σημείωμα με στοιχεία για τα «κόκκινα» δάνεια, τα οποία ανέρχονται συνολικά σε 85 δις ευρώ εκ των οποίων τα 27,5 δις είναι στεγαστικά, τα 12 δις καταναλωτικά και τα 45 δις ευρώ επιχειρηματικά. Το 15% των στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων που ανέρχονται στα 100 δις ευρώ οφείλονται στις Τράπεζες από νοικοκυριά που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας.  Η ΕΣΕΕ τόνισε ότι πρέπει να αποφευχθεί η πώληση των μη εξυπηρετούμενων δανείων σε ιδιωτικές εταιρείες, που ειδικεύονται στις πτωχεύσεις, στις αγορές και στους τρόπους είσπραξης προβληματικών δανείων και πρότεινε προς τον κ. Υπουργό ειδικές ρυθμίσεις για τα «κόκκινα» δάνεια νοικοκυριών και επιχειρήσεων με ευεργετικές διαδικασίες για τους άπορους και τις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες και με «κούρεμα» τμήματος οφειλής σε όσους μπορούν να ανακάμψουν και για επιχειρήσεις με πρόβλημα ρευστότητας.  Παράλληλα, αναπτύχθηκαν διεξοδικά κρίσιμα ζητήματα κοινωνικής δικαιοσύνης προς την επιχειρηματική τάξη όπως η προστασία της πρώτης κατοικίας των οφειλετών εμπόρων και η απεμπλοκή της από τις πτωχευτικές διαδικασίες, με ένταξή τους στο σχετικό δίχτυ προστασίας από τους πλειστηριασμούς, στις αντίστοιχες ρυθμίσεις κοινωνικών κριτηρίων και στην χρήση του κώδικα δεοντολογίας των Τραπεζών με τον κατάλογο εύλογων δαπανών διαβίωσης.  Η ΕΣΕΕ ζήτησε επίσης την άρση του «τιμωρητικού» μέτρου του παγώματος των λογαριασμών όσων έχουν οφειλές προς το Δημόσιο.
Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης τόνισε πως η απελπιστική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει χιλιάδες μικρομεσαίοι της αγοράς, αποτελεί στις περισσότερες των περιπτώσεων αποκλειστικό προϊόν της οικονομικής κρίσης, χωρίς ευθύνη των επιχειρήσεων και ως εκ τούτου ενδείκνυται η θεσμοθέτηση του ορισμού της «εντός κρίσης μικρομεσαίας επιχείρησης» και η δημιουργία ενός αντίστοιχου ευρύτερου προστατευτικού φάσματος. Τέλος, αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης η αλλαγή των όρων φερεγγυότητας των επιχειρήσεων και θέσπιση ενός "point system Τειρεσία" με αξιολόγηση της εμπορικής πίστης, η οποία θα εδράζεται στην αρχή της «δεύτερης ευκαιρίας».
Με το πέρας της συζήτησης, τόσο ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης όσο και ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα μπορεί να αποτελέσει μοχλό επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας και χώρο δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, με την προϋπόθεση βεβαίως να δοθούν οριστικές λύσεις στα χρόνια προβλήματα που την ταλανίζουν.
 
 
 
 
Επισυνάπτονται: - Πίνακας με άμεσα και έμμεσα μέτρα που έπληξαν τον εμπορικό κόσμο την περίοδο 2010-2014
  • Σχέδιο Κώδικα Δεοντολογίας για τη Λειτουργία της Αγοράς
 

«ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ»
 
 
Άρθρο 1
Σκοπός
Σκοπός της παρούσας είναι η προστασία του καταναλωτή μέσω θέσπισης κανόνων και ορθών (μη παραπλανητικών και θεμιτών) πρακτικών κατά την εμπορική επικοινωνία των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές στο πλαίσιο  προσέλκυσης πελατείας καθώς και η προαγωγή της επαγγελματικής τους ευσυνειδησίας.
 
Άρθρο 2
Πεδίο εφαρμογής
 
  1. Η παρούσα εφαρμόζεται στις πρακτικές που ακολουθούνται κατά την εμπορική επικοινωνία των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές και ιδίως στις περιπτώσεις πρακτικών όπως η παροχή αγαθών ή παροχή υπηρεσιών με μειωμένη τιμή, ή πρόσθετο όφελος ή με προσδοκία οφέλους για τον καταναλωτή.
  2. Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας δεν εμπίπτει η καθεαυτή μείωση των τιμών καθώς οι τιμές διακυμαίνονται ελεύθερα σε όλη τη διάρκεια του έτους αλλά μόνο η πρακτική της μείωσης αυτών ως μέσο επικοινωνίας κατά τα ανωτέρω.
  3. Η παρούσα εφαρμόζεται στα φυσικά και νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται στο στεγασμένο, στο από απόσταση εμπόριο, στο εμπόριο «πόρτα πόρτα», και κατά την παροχή υπηρεσιών.
  4. Τους ως άνω κανόνες δύνανται φορείς και κλαδικές οργανώσεις  που εκπροσωπούν τις εμπορικές επιχειρήσεις να  ενσωματώνουν κατά την έκδοση αντίστοιχων κωδίκων στο πλαίσιο του καταστατικού σκοπού τους  ή των δραστηριοτήτων τους. Οι κανόνες που θεσπίζονται με την παρούσα αποτελούν το ελάχιστο περιεχόμενο των κανόνων που εκδίδονται κατά τα ανωτέρω.
 
Άρθρο 3
Ορισμοί
  1. Για την εφαρμογή της παρούσας ισχύουν οι ορισμοί του ν.4177/2013 (Α’173) και της ΥΑ Α2−718 ΔΙΕΠΠΥ (Β’2090) και του ν. 2251/1994 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, όπου δεν ορίζεται διαφορετικά στην παρούσα.
2. Πλέον των ορισμών αυτών για την εφαρμογή της παρούσας ισχύουν και οι ακόλουθοι:
Α. Κατηγορίες εμπορικής επικοινωνίας που διενεργούνται υποχρεωτικά στην ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε οποιαδήποτε άλλη γλώσσα:
  1. Εκπτώσεις: Μειώσεις τιμών καθορισμένης χρονικής περιόδου λόγω τέλους εποχής που διενεργούνται γενικευμένα ως προς το εύρος των προϊόντων και των σημείων πώλησης.
  2. Ρευστοποίηση – Στοκ- Διακριτική τιμολόγηση: Μειώσεις τιμών επιλεγμένων προϊόντων για μικρό χρονικό διάστημα με σκοπό την εξάντληση των αποθεμάτων τους. Η ρευστοποίηση αφορά σε αποθέματα προϊόντων παλαιών εμπορικών περιόδων, ελαττωματικών, μη εμπορεύσιμων, καταργημένων κωδικών ή προϊόντων των οποίων η περίοδος ζωής πρόκειται να λήξει.
  3. Προσφορές – Προωθητικές ενέργειες: Πρακτικές μείωσης τιμών ή παροχής πρόσθετου οφέλους προϊόντων ή υπηρεσιών ή προσδοκίας οφέλους που πραγματοποιείται για περιορισμένη χρονική διάρκεια και για ορισμένη ποσότητα.
  4. Τιμή Γνωριμίας: Αποτελεί ειδική περίπτωση προσφοράς / προωθητικής ενέργειας κατά την οποία τα προϊόντα διατίθενται για πρώτη φορά οπότε και δεν υφίσταται αρχική αλλά “κανονική” τιμή μετά την ολοκλήρωση της πρακτικής.
  5. Προγράμματα επιβράβευσης πιστότητας: εξατομικευμένη πρακτική επιβράβευσης του πελάτη μέσω μειώσεων τιμών ή άλλου οφέλους.
  6. Καταστήματα STOCK: τα καταστήματα τα οποία πωλούν λιανικά, μόνο αποθέματα προϊόντων παλαιών εμπορικών περιόδων ή εν γένει ελαττωματικά, τα οποία έχουν προμηθευτεί από άλλες εμπορικές ή μεταποιητικές επιχειρήσεις.
  7. Καταστήματα  OUTLET: τα καταστήματα ή τα πρατήρια λιανικής πώλησης που έχουν οι εμπορικές ή μεταποιητικές επιχειρήσεις και από τα οποία διατίθενται λιανικά μόνο δικά τους αποθέματα παλαιών εμπορικών περιόδων ή εν γένει ελαττωματικά προϊόντα.
 
Β. Λοιποί ορισμοί:
  1. Καταναλωτής: κάθε φυσικό πρόσωπο το οποίο ενεργεί για λόγους που δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική, βιοτεχνική ή ελευθέρια επαγγελματική του δραστηριότητα,
  2. Εμπορικό κατάστημα:
- κάθε ακίνητος χώρος λιανικής πώλησης, όπου ο προμηθευτής πραγματοποιεί τη δραστηριότητά του σε μόνιμη βάση, ή
- κάθε κινητός χώρος λιανικής πώλησης, όπου ο προμηθευτής πραγματοποιεί τη δραστηριότητά του σε συνήθη βάση,
  1. Ηλεκτρονικό εμπόριο: ως αυτό ορίζεται στο νόμο 2251/1994, όπως αυτός κάθε φορά ισχύει.
  2. Επαγγελματική ευσυνειδησία: το μέτρο της ειδικής τεχνικής ικανότητας και μέριμνας που ευλόγως αναμένεται να επιδεικνύει ένας προμηθευτής προς τους καταναλωτές, κατά τρόπο που να ανταποκρίνεται στην έντιμη πρακτική της αγοράς ή και στη γενική αρχή της καλής πίστης, στον τομέα δραστηριοτήτων του προμηθευτή
  3. Πρόσκληση για αγορά: η εμπορική επικοινωνία στην οποία αναφέρονται τα χαρακτηριστικά του προϊόντος και η τιμή με τρόπο που ενδείκνυται για τα μέσα της εμπορικής επικοινωνίας τα οποία χρησιμοποιούνται, έτσι ώστε να έχει ο καταναλωτής τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει την αγορά,
  4. Εμπορικές πρακτικές των επιχειρήσεων προς τους καταναλωτές: κάθε πράξη,  τρόπος συμπεριφοράς ή εκπροσώπησης, εμπορική επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένης της διαφήμισης και του μάρκετινγκ ενός προμηθευτή, που συνδέεται άμεσα με την προώθηση, πώληση ή προμήθεια ενός προϊόντος ή υπηρεσίας σε καταναλωτές,
  5. Είδος: Κάθε κωδικός προϊόντος που πωλείται στην επιχείρηση.
  6. Νέο προϊόν ή υπηρεσία: εκείνο που διαφέρει ουσιωδώς από άλλο προϊόν ή υπηρεσία. Η διαφορά από άλλα προϊόντα που διαθέτει ή υπηρεσίες που παρέχει η επιχείρηση μπορεί να αφορά αθροιστικά ή διαζευκτικά στοιχεία όπως η σύνθεση  παραγωγής ή παροχής, το κόστος, η ποιότητα, οι ιδιότητες και η χρήση. Αλλαγή της ονομασίας ή του κωδικού αριθμού περιγραφής, καθώς επίσης και η αλλαγή συσκευασίας προϊόντος δεν χαρακτηρίζει το είδος ως νέο.
 
 
Άρθρο 4
Χρόνος και εύρος διενέργειας των πρακτικών εμπορικής επικοινωνίας με τον καταναλωτή
  1. Οι πρακτικές εμπορικής επικοινωνίας του άρθρου 2 επιτρέπεται να διενεργούνται ως εξής:
  1. Εκπτώσεις
Καταργείται το εδάφιο β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του ν.4177/2013.
 
  1. Προσφορές – Προωθητικές Ενέργειες
 Οι προσφορές και προωθητικές ενέργειες συγκεκριμένων προϊόντων ή ορισμένης κατηγορίας πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους
Αν δεν έχει προσδιοριστεί στην επικοινωνία διαφορετικά, η περίοδος διενέργειας των προσφορών και προωθητικών ενεργειών διαρκεί κάθε φορά έως και δεκαπέντε ημέρες.
Η περίοδος αυτή σε κάθε περίπτωση, α) δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της αμέσως προηγούμενης χρονικής περιόδου κατά την οποία τα προσφερόμενα προϊόντα διατίθενται στην αρχική τους τιμή και από την οποία προκύπτει η επικοινωνούμενη αρχική τιμή, β) πρέπει να ολοκληρώνεται τουλάχιστον 30 ημέρες πριν από τις εκπτώσεις των προϊόντων αυτών.
Ο αριθμός των κωδικών που βρίσκονται σε προσφορά ή προωθητική ενέργεια δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 1/3 του αριθμού του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.  Από τον κανόνα αυτό εξαιρούνται οι κάρτες πιστότητας πελάτη (loyalty cards), οι οποίες όμως δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούνται για μειώσεις τιμών με την έκδοσή τους.
  1. Τιμή γνωριμίας
        Η περίοδος γνωριμίας δεν ξεπερνάει τις δυο εβδομάδες, εκτός και αν ευκρινώς  και σαφώς επικοινωνείται στον καταναλωτή η ημερομηνία έναρξης και λήξης της περιόδου γνωριμίας.
  1. Ρευστοποίηση – Στοκ – Διακριτική τιμολόγηση: 
Η ρευστοποίηση αποθεμάτων μπορεί να διενεργείται για αριθμό προϊόντων μέχρι και το 10% του συνολικού αριθμού των προϊόντων και με ανώτατο χρόνο διάρκειας τον ένα μήνα για κάθε προϊόν.
Από την παραπάνω υποχρέωση εξαιρούνται τα ευαλλοίωτα τρόφιμα των οποίων η περίοδος ζωής πρόκειται να λήξει. Ειδικά για τα προϊόντα αυτά επιτρέπεται μόνο η εμφάνιση του ποσοστού μείωσης της τιμής εφόσον αυτά παραμένουν στον ίδιο χώρο πώλησης με τα υπόλοιπα προϊόντα του ίδιου κωδικού προϊόντος που δεν βρίσκονται υπό το καθεστώς διακριτικής τιμολόγησης.
 
Άρθρο 5
Επικοινωνία Μείωσης τιμής
  1. Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, προσφορών και προωθητικών ενεργειών πρέπει να εμφανίζεται η αρχική και τελική τιμή του προϊόντος, προκειμένου η σύγκριση τους να είναι ακριβής και αξιόπιστη
  2. Συμπληρωματικά μπορεί να αναφέρεται και το αντίστοιχο ποσοστό έκπτωσης στο χώρο πώλησης ανά προϊόν ή γενικά εφόσον το ποσοστό αφορά σε τουλάχιστον το 30% των προσφερόμενων ειδών..
  3. Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, δεν πρέπει να παραπλανά ή να προκαλεί σύγχυση στον καταναλωτή ή να στρεβλώνει την συμπεριφορά του.
 
 
 
Άρθρο 6
Υποχρεώσεις καταστημάτων STOCK και OUTLET
  1. Τα καταστήματα STOCK και OUTLET πωλούν προϊόντα τα οποία πρέπει να καλύπτουν τις απαιτήσεις των  στοιχείων VI και VII της παραγράφου 2Α του άρθρου 3 της παρούσας και τα οποία έχουν χαρακτηρισθεί ειδικότερα ως:
  • αποθέματα προηγούμενων εμπορικών περιόδων (σεζόν)
  • αποθέματα καταργημένων ή παλαιών ,ή μη εμπορεύσιμων εμπορικών κωδικών
  • αποθέματα παλαιών εμπορικών σειρών
  • παλαιά εν γένει αποθέματα
  • είδη ξεπερασμένης τεχνολογίας και καταναλωτικών συνηθειών
  1. Τόσο τα καταστήματα STOCK όσο και τα καταστήματα OUTLET είναι υποχρεωμένα να επισημαίνουν σε κάθε πραγματοποιούμενη διαφήμιση τους, ότι τα είδη που διαθέτουν αποτελούν παλαιά ή ελαττωματικά αποθέματα και να αναγράφουν την ισχύουσα τιμή πώλησης αυτών με απλή διαγραφή της παραπλεύρως εμφαινόμενης εκάστοτε προηγούμενης τιμής πώλησης αυτών ως προϊόντα τρεχούσης  περιόδου.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
  2. Σε κάθε περίπτωση τα καταστήματα STOCK& OUTLET υποχρεούνται να αναφέρουν στις πινακίδες τους μαζί με την τιμή του προϊόντος και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του (ελάττωμα, μέρος αποθέματος ή άλλο από τα αναφερόμενα στις παραγράφους 5 και 6 του άρθρου 3. Επί ελαττωματικών προϊόντων το ελάττωμα πρέπει να σημειώνεται με σαφήνεια.
  3. Τα καταστήματα OUTLET οφείλουν να αποδεικνύουν, σε κάθε έλεγχο των αρμοδίων φορέων εντός ευλόγου διαστήματος ότι η αρχικώς αναγραφόμενη τιμή πώλησης του προϊόντος ήταν η λιανική  τιμή πώλησης του ως προϊόν τρεχούσης περιόδου.
 
Άρθρο 7
Παραπλανητικές αθέμιτες πρακτικές
  1. Πρακτικές επικοινωνίας με σκοπό την ενημέρωση του καταναλωτή ή την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών πρέπει να γίνονται με τρόπο τέτοιο, ώστε ο καταναλωτής να είναι σε θέση να αντιληφθεί όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες πριν προβεί σε αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας.
  2. Ως παραπλανητικές πρακτικές θεωρούνται ιδίως οι ακόλουθες:
  • Η μη αναγραφή των συμπληρωματικών απαιτούμενων πληροφοριών ευκρινώς και αναλογικά του μεγέθους της μειωμένης τιμής.
  • Η διαφήμιση σε προσφορά, αγαθών και υπηρεσιών που δεν είναι άμεσα διαθέσιμα, με απώτερο σκοπό την προσέλκυση καταναλωτών σε δικτυακό τόπο ή κατάστημα προκειμένου να τους παρουσιαστεί/πωληθεί άλλο προϊόν.
  • Η δήλωση για προϊόν που δεν διατίθεται από ανταγωνιστές ότι «αν αγοραστεί αλλού φθηνότερα, θα επιστραφεί η διαφορά» (εκτός αν η προσφορά ισχύει και για παρόμοια εμπορεύματα).
  • Η καλλιέργεια ψευδούς εντύπωσης ότι ο καταναλωτής έχει ήδη κερδίσει ή θα κερδίσει έπαθλο ή θα αποκομίσει άλλο αντίστοιχο όφελος, ενώ στην πραγματικότητα δεν υφίσταται έπαθλο ή δυνατότητα διεκδίκησης επάθλου.
  • Η αναφορά ότι κάποιο προϊόν δίδεται ως «δώρο» ή «δωρεάν», αν η παροχή του «δώρου» συνδέεται με την αγορά κάποιου άλλου αγαθού του οποίου η τιμή έχει διογκωθεί ή το άλλο αγαθό δεν είναι διαθέσιμο, μόνο του, στην ίδια τιμή.
  • Να επικοινωνούνται μειωμένες τιμές  που δεν παρέχονται στο κατάστημα στην διαφημιζόμενη τιμή ή μικρότερή της, τουλάχιστον για επτά ημέρες μετά την τελευταία επικοινωνία.
  • Η επικοινωνία αρχικής τιμής μικρότερης από την αντιπροσωπευτική τιμή της χρονικής περιόδου που προηγήθηκε εκείνης της μείωσης τιμών.
 
Άρθρο 8
Ηλεκτρονικό Μητρώο προσφορών – Προωθητικών ενεργειών
 
  1. Στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς, Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας τηρείται ηλεκτρονική Βάση Δεδομένων για την καταγραφή των προσφορών και προωθητικών ενεργειών των επιχειρήσεων (Μητρώο Προσφορών – Προωθητικών ενεργειών).
  2. Κάθε επιχείρηση που πραγματοποιεί προσφορές και προωθητικές ενέργειες εγγράφεται  στο Μητρώο δηλώνοντας τους ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ.
  3. Με ευθύνη του υπεύθυνου της επιχείρησης, γίνεται ηλεκτρονική καταχώριση, με την χρήση κωδικού χρήστη και κωδικού πρόσβασης του taxisnet της επιχείρησης, τουλάχιστον μία (1) ημέρα πριν από την έναρξη των προσφορών / προωθητικών ενεργειών, μέσω (των κάτωθι στοιχείων:
  • Όνομα Προϊόντος- Ονομασία πώλησης (εφόσον προβλέπεται)
  • Εμπορική Ονομασία (καταχωρημένη ή όχι). Όπως τη δηλώνει ο κάτοχος.
  • Κατηγορία προϊόντος
  • Περιγραφή προϊόντος υποχρεωτικά στα ελληνικά
  • Κωδικός BAR-CODE
  • Αρχείο σε μορφή pdf με τα χαρακτηριστικά του προϊόντος (προαιρετικά)
  • Φωτογραφία προϊόντος είτε αναλυτική περιγραφή προϊόντος (προαιρετικά)
  • Ποσότητα (προαιρετικά)Περίοδος  ενέργειας.
Η παραπάνω καταχώρηση γνωστοποιείται με ποινή ακυρότητας και στον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.
  1. Το Μητρώο τηρείται στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Ο διαδικτυακός τόπος του Μητρώου είναι δημόσιος και ελεύθερα προσβάσιμος.
  2.  Η αρμόδια κατά την παράγραφο 1 της παρούσας υπηρεσία μεριμνά για τη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας του Μητρώου με άλλα πληροφοριακά συστήματα του δημοσίου και ευρύτερου δημόσιου τομέα.
  3.  Για τη σύνδεση και την ανταλλαγή δεδομένων, τηρούνται οι διεθνείς, ευρωπαϊκές και εθνικές προδιαγραφές για την ασφάλεια και την ακεραιότητα του δικτύου και των διαβιβαζόμενων δεδομένων. Ειδικότερα, τα δεδομένα διαβιβάζονται με κρυπτογραφημένο και ασφαλή τρόπο, σύμφωνα με τα πρότυπα και τις προδιαγραφές που θέτει το Πλαίσιο  Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με το άρθρο 27 του ν. 3731/2008 (263  Α΄) και τηρώντας τους κανόνες Πολιτικής Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων των διασυνδεόμενων υπηρεσιών.
  4.  Για την επαλήθευση των καταχωρηθέντων αρμόδια είναι η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και προστασίας του Καταναλωτή επικουρούμενο από τις αρμόδιες Υπηρεσίες των Περιφερειών.
 
 
Άρθρο 9
Ηλεκτρονικό Μητρώο Καταγγελιών
 
  1. Στην Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς, Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και προστασίας του Καταναλωτή δημιουργείται ηλεκτρονική βάση δεδομένων Μητρώο καταγγελιών, για την καταχώριση σε αυτό, των πάσης φύσεως καταγγελιών καταναλωτών αναφορικά με πρακτικές που παραβαίνουν τα οριζόμενα στην παρούσα (Μητρώο Καταγγελιών).
  2. Η καταχώριση της καταγγελίας γίνεται μέσω της ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και προστασίας του Καταναλωτή www.1520.gov.gr, με τη χρήση ηλεκτρονικής φόρμας στην οποία ο καταναλωτής συμπληρώνει τα στοιχεία του καθώς και τα στοιχεία της επιχείρησης, την πρακτική της οποίας επιθυμεί να καταγγείλει.
  3. Αρμόδια υπηρεσία για την επαλήθευση και τον έλεγχο των αναφερομένων στο μητρώο καταγγελιών είναι η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και προστασίας του Καταναλωτή καθώς και οι οικείες υπηρεσίες των Περιφερειών, οι οποίες οφείλουν να ενημερώσουν τον καταναλωτή για τις ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί για την διερεύνηση της καταγγελίας του.
 
                   
 
Άρθρο 10
Όργανο παρακολούθησης Παραπλανητικών και Αθέμιτων Πρακτικών
 
Στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς, στη Διεύθυνση Εμπορικής Πολιτικής και Δομών Αγοράς λειτουργεί Τμήμα Θεσμικών Ρυθμίσεων και Αθέμιτων Εμπορικών Πρακτικών με αρμοδιότητα μεταξύ άλλων να μελετά και να εισηγείται μέτρα για την νομοθετική αντιμετώπιση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, εξέταση θεμάτων που επηρεάζουν τις τιμές.
Για την ορθότερη επιτέλεση του ανωτέρω έργου αλλά και την παρακολούθηση της καλής εφαρμογής των διατάξεων της παρούσας στα πλαίσια προστασίας του καταναλωτή σχετικά με επικοινωνίες πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών με μειωμένη τιμή ή με πρόσθετο όφελος ή με προσδοκία οφέλους κατά τη διάρκεια εκπτώσεων, προσφορών, προωθητικών ενεργειών ή άλλων συναφών πρακτικών, συγκροτείται Ειδική Επιτροπή παρακολούθησης Παραπλανητικών και Αθέμιτων  Εμπορικών Πρακτικών.
 
Η  οποία αποτελείται από:
 
  1. Πρόεδρο ο οποίος είναι ο Γενικός Διευθυντής Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς, , της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
  2. Έναν υπάλληλο από τη Διεύθυνση Εμπορικής Πολιτικής και Δομών Αγοράς της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς, της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
  3. Έναν υπάλληλο από τη Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή, της Γενικής Διεύθυνσης προστασίας καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς, της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
  4. Έναν υπάλληλο από τη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, της Γενικής Διεύθυνσης προστασίας καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς, της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
  5. Δύο Εκπροσώπους που θα ορίσει το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς.
  6. Έναν εκπρόσωπο που θα ορίσει η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.
  7. Έναν εκπρόσωπο που θα ορίσει η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας 
 
Η Ειδική  Επιτροπή είναι ειδικότερα αρμόδια για
Α) την παρακολούθηση και καταγραφή των προβλημάτων εφαρμογής της παρούσης
Β) πρότασεις προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για νομοθετικές παρεμβάσεις
Γ) την υποβολή προτάσεων – εισηγήσεων αξιολόγησης του νομοθετικού πλαισίου για τις συνθήκες ανταγωνισμού.
 
 
 
 
 
 
 
Άρθρο 11
Κυρώσεις
 
 
Κατά τα λοιπά επιβάλλονται οι διατάξεις των άρθρων 21 -23 του ν. 4177/2013 καθώς και οι σχετικές διατάξεις της Α2-718/31.07.2014 απόφασης «Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ)» (ΦΕΚ Β 2090).
 
 
Άρθρο 12
Ελεγκτικές αρχές
 
Αρμόδιες υπηρεσίες για τον έλεγχο εφαρμογής της παρούσας είναι οι υπηρεσίες του άρθρου 17 του ν. 4177/2013.
 
 
 
Έναρξη ισχύος
Η παρούσα τίθεται σε ισχύ από την δημοσίευσή της.
 


      ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΜΜΕ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
 
1. Φορολογία  
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΜΕΤΡΟΥ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΨΗΦΙΣΗΣ/
ΝΟΜΟΣ
 
 
Φ.Ε.Φ.Π.
(Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων)
1)Μείωση του αφορολόγητου ορίου από 12.000 ευρώ σε 8.000 ευρώ και επιβολή φορολογικού συντελεστή 10% ,  στο επιπλέον ποσό (4.000 * 0,1 = 400 ευρώ).
2)Επιβολή  έκτακτης εισφοράς ή εισφορά αλληλεγγύης, σε όλα τα εισοδήματα από 12.000 € και πάνω, με κλιμακωτό συντελεστή από 1% έως 4% και αναδρομική ισχύ για τα εισοδήματα του 2010.
3)Κατάργηση της έκπτωσης των ασφαλιστικών εισφορών από το συνολικό δηλωθέν εισόδημα των ελεύθερων επαγγελματιών.
4)Περαιτέρω μείωση του αφορολόγητου ορίου από τις 8.000€ στις 5.000€, με το εν λόγω φορολογικό μέτρο να αποκτά αναδρομική ισχύ από 1-1-2011. Εξαιρέσεις αποτελούν οι νέοι κάτω των 30 ετών και οι συνταξιούχοι άνω των 65 ετών, για τους οποίους ισχύει αφορολόγητο όριο των 9.000 ευρώ μόνο όμως για το 2011.
5)Πλήρης κατάργηση του αφορολόγητου ορίου για σύνολο των επιτηδευματιών.
6)Ισχύς  του μέτρου της συλλογής αποδείξεων επιλεκτικά μόνο για μισθωτούς και συνταξιούχους, αποκλείοντας το σύνολο των ελεύθερων επαγγελματιών από τις ευεργετικές διατάξεις του συγκεκριμένου μέτρου.
7)Κατάργηση των παρεχόμενων εκπτώσεων, που προβλέπονται από τη  συλλογή αποδείξεων, στους φορολογουμένους με ετήσια καθαρά εισοδήματα που ξεπερνούν τα 42.000 .
8)Η ένταξη των ασφαλιστικών εισφορών του ΟΑΕΕ στις εκπιπτόμενες δαπάνες από το συνολικό εισόδημα των φορολογουμένων, αφορά μόνο τους  ασκούντες ατομική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα, αποκλείοντας από την ευνοϊκή αυτή διάταξη τις επιχειρήσεις που διαθέτουν εταιρική μορφή, δηλαδή τις προσωπικές (ΟΕ και ΕΕ) και κεφαλαιουχικές (ΑΕ και ΕΠΕ)
 
1)Ιούνιος 2011 (Ν.3985/2011)
2) „ „  „ „  „  „  „ „  (Ν.3986/2011)
3) „ „  „ „  „  „  „ „  (Ν.3985/2011)
4)Οκτώβριος 2011 (Ν.4024/2011)
5)Δεκέμβριος 2012 (Ν.4046/2012)
6)„ „  „ „  „  „  „  „  „ (Ν.4046/2012)
7)„ „  „ „  „  „  „  „  „ (Ν.4046/2012)
8)Απρίλιος 2013 (N.4110/2013)
                         (ΠΟΛ.1095/2013)
 
 
 
Φ.Ε.Ν.Π.
(Φόρος Εισοδήματος Νομικών Προσώπων)
1)Τα καθαρά κέρδη των ατομικών και προσωπικών εταιρειών (Τήρηση βιβλίων Β’ Κατηγορίας) έως τα 50.000 ευρώ θα φορολογούνται με συντελεστή 26%, από το πρώτο κι όλας ευρώ, ενώ στο υπόλοιπο ποσό των καθαρών κερδών  θα επιβάλλεται συντελεστής 33%. Αντίθετα, στους  ελεύθερους επαγγελματίες που τηρούν Γ΄ Κατηγορίας Βιβλία (κεφαλαιουχικές επιχειρήσεις, ΟΕ και ΕΕ), θα επιβάλλεται φορολογικός συντελεστής 26% επί του συνόλου των καθαρών κερδών και επιπρόσθετος παρακρατούμενος φόρος στη διανομή μερίσματος 10%.
2)Η εικονική κατάργηση του ΚΒΣ, μέσω της αντικατάστασής του από τον ΚΦΑΣ, δεν παρέχει στους ελεύθερους επαγγελματίες το απαιτούμενο ευνοϊκό πλαίσιο θέσπισης/εφαρμογής περισσότερο ευέλικτων διαδικασιών και κατάργησης έντονα γραφειοκρατικών πρακτικών.
 
1)Δεκέμβριος 2012 (Ν.4046/2012)
2)„ „  „ „  „  „  „  „  „ „ (Ν.4093/2012)
 
 
Φόροι στα ακίνητα
 
  • ΦΑΠ (Φόρος Ακίνητης Περιουσίας)
  • ΕΕΤΗΔΕ (χαράτσι ΔΕΗ)
  • ΕΝΦΙΑ (Ενιαίος Φόρος ιδιοκτησίας Ακινήτων)
1)Μείωση κατά 50% του αφορολόγητου στα ακίνητα , που συνεπάγεται μείωση του αφορολόγητου ορίου για τον ΦΑΠ, ο οποίος διαμορφώνεται  από τις 400.000 ευρώ στις 200.000 και αντίστοιχη αύξηση των συντελεστών ανά κλιμάκιο.
2)Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. (Χαράτσι ΔΕΗ): Επιβολή νέου έκτακτου φόρου στις κατοικίες που θα καταβάλλεται μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ. Το νέο «χαράτσι» (ειδικό τέλος ακινήτων) υπολογίζεται με βάση το ύψος της τιμής ζώνης, το εμβαδόν του ακινήτου (m2) και την παλαιότητά του (συντελεστής παλαιότητας), ενώ η αρχική διετής ισχύς του επεκτάθηκε κατά ένα επιπλέον έτος, δηλαδή μέχρι και το 2013.
3)Η ψήφιση του Ενιαίου Φόρου Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) σηματοδοτεί έναν μόνιμο διπλό φόρο (για αξία ακίνητης  περιουσίας άνω των 300.000 €),  ο οποίος στην ουσία νομιμοποιεί το χαράτσι της ΔΕΗ. Αποτελεί ακόμη μία πράξη  φοροεισπρακτικού χαρακτήρα, που πλήττει τους μικροϊδιοκτήτες  και επιφυλάσσει προνομιακή μεταχείριση και προκλητικές φοροελαφρύνσεις, στους διαθέτοντες  μεγάλη ακίνητη περιουσία.  
 
1)Ιούνιος 2011 (Ν.3985/2011)
2)Οκτώβριος 2011(Ν.4021/2011)
3)Δεκέμβριος 2013 (Ν.4223/2013)
 
 
Έμμεσοι φόροι
 
  • ΦΠΑ (Φόρος Προστιθέμενης Αξίας)
  • ΕΦΚ (Ειδικός Φόρος κατανάλωσης)
1)Αύξηση του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ από 21% σε 23%, του μεσαίου από 10% σε 11% και από 11% σε 13%, όπως  και του χαμηλού στο 6,5% .
2)Αλλαγή του τρόπου καταβολής των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ. Με τη νέα ρύθμιση καταργούνται οι 3 δόσεις για την εξόφληση του ΦΠΑ (40% με την υποβολή και 30% ανά μήνα) και στην ουσία ορίζεται εφάπαξ εξόφληση. Παράλληλα, καταργείται η δυνατότητα διακανονισμού της οφειλής σε έξι δόσεις μετά από έλεγχο και όσοι δεν υποβάλλουν εμπρόθεσμα ή δεν πληρώνουν το φόρο θα έρχονται απευθείας αντιμέτωποι με τους κλητήρες του Δημοσίου.
3)Αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης σε καύσιμα, τσιγάρα και ποτά κατά 10%.
 
 
1)Μάιος 2010  (Ν.3845/2010)
2)Ιούνιος  2013 (ΠΟΛ 1129/2013)
3)Μάιος 2010  (Ν. 3845/2010)
 
Τέλος επιτηδεύματος 1)Επιβολή τέλους επιτηδεύματος σε εμπόρους, ελεύθερους επαγγελματίες και λοιπούς επιτηδευματίες ανεξαρτήτως εισοδήματος, το οποίο θα ανέρχεται τελικά σε 500 ευρώ/έτος, ενώ παράλληλα θα επιβάλλεται και επιπλέον τέλος 300 ευρώ για κάθε υποκατάστημα.
2)Αύξηση του τέλους επιτηδεύματος  από 500 € σε 650 € για τους ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες , από 500 € σε 1.000 € για  τις επιχειρήσεις και από 300 € σε 600 € για κάθε υποκατάστημα επιχείρησης.
 
1)Ιούνιος 2011 (Ν.3985/2011)
2)Δεκέμβριος 2012 (Ν.4046/2012)
 
 
ΚΦΔ (Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας)
 
  • Φορολογικά πρόστιμα – Απενεργοποίηση ΑΦΜ
  • Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών σε Εφορία
  • Διοικητικός Συμβιβασμός
1)Κατάργηση των δόσεων για την εξόφληση επιπλέον φόρων, τελών, εισφορών και προστίμων μετά από έλεγχο.  Το προηγούμενο καθεστώς που προέβλεπε την άμεση εξόφληση του 20% του συνολικού ποσού με την υπογραφή του πρακτικού αποδοχής του τακτικού ελέγχου αλλά και τη δυνατότητα ένταξης σε ένα ευνοϊκό καθεστώς αποπληρωμής των επιπλέον φόρων από λογιστικές διαφορές -  από 12 έως και 36 δόσεων -, μπορεί να χαρακτηριστεί σαφώς πιο ευέλικτο και περισσότερο φιλικό προς το επιχειρείν. Παράλληλα, προβλέπεται και απενεργοποίηση ΑΦΜ για τις επιχειρήσεις που δεν ανταποκρίνονται στις φορολογικές τους υποχρεώσεις.
2)Θέσπιση εξωπραγματικών προστίμων σε περιπτώσεις καθυστερημένης καταβολής ΦΠΑ, Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) και σε περιπτώσεις μη έκδοσης φορολογικών στοιχείων και άρνησης διενέργειας φορολογικών ελέγχων.
3)Άρση της δυνατότητας προσφυγής σε Διοικητικό Συμβιβασμό, σε περιπτώσεις επιβολής προστίμων.
 
1)Σεπτέμβριος 2013 (Ν.4174/2013)
2)Ιανουάριος 2014    (Ν.4174/2013)
                             Μειώσεις Προστίμων:
                                      (Ν.4254/2014)
3)Φεβρουάριος 2014 (Ν.4174/2013)
 
Τεκμήρια Διαβίωσης 1)   Θεσπίζονται ειδικά «επαγγελματικά» κριτήρια ανάλογα με το ενοίκιο, τα τετραγωνικά, τον
συντελεστή εμπορικότητας και τον αριθμό  των απασχολούμενων. Επίσης αυξάνονται  ποσοστιαία οι αντικειμενικές δαπάνες  διαβίωσης, δηλαδή τα τεκμήρια, από 30% έως και 70% για τα εισοδήματα του 2011.
 
1)Ιούνιος 2011 (Ν.3985/2011)
 
 
  2. Ασφαλιστικό - ΟΑΕΕ
  ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΜΕΤΡΟΥ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΨΗΦΙΣΗΣ/
ΝΟΜΟΣ
  Μειώσεις συντάξεων ΟΑΕΕ 1)Περικοπή κύριων και επικουρικών συντάξεων του ΟΑΕΕ 1)Οκτώβριος 2011
(Ν.4024/2011)
  Αύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης σε ΟΑΕΕ 1)Σύμφωνα με ερμηνευτική εγκύκλιο του ΟΑΕΕ, επέρχεται αύξηση των ορίων ηλικίας κατά 2 έτη, με ανώτατο όριο τα 67 έτη. 1)Δεκέμβριος 2012 (Ν.4046/2012)
  Εκπίπτουσες εισφορές ΟΑΕΕ 1)Η  ένταξη των ασφαλιστικών εισφορών του ΟΑΕΕ στις εκπιπτόμενες δαπάνες από το συνολικό εισόδημα των φορολογουμένων, αφορά μόνο τους  ασκούντες ατομική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα, αποκλείοντας από την ευνοϊκή αυτή διάταξη τις επιχειρήσεις που διαθέτουν εταιρική μορφή, δηλαδή τις προσωπικές (ΟΕ και ΕΕ) και κεφαλαιουχικές (ΑΕ και ΕΠΕ). 1)Απρίλιος  2013
  1. 4110/2013)
  2.  
  Λήψη μέτρων αναγκαστικής είσπραξης 1)Αποστολή ειδοποιητηρίων άμεσης ένταξης στις υπάρχουσες ρυθμίσεις, αναφορικά με τις ληξιπρόθεσμες ασφαλιστικές εισφορές των ενεργών οφειλετών του ΟΑΕΕ (εκ μέρους του ταμείου ΟΑΕΕ),  τα οποία μάλιστα διακρίνονται από το έντονα απειλητικό και επιτακτικό ύφος  τους. Σε περίπτωση μη ανταπόκρισης των υπόχρεων, προβλέπεται η ενεργοποίηση μέτρων αναγκαστικής είσπραξης και κατασχέσεων. 1)Αύγουστος 2013 – Μάρτιος 2014
(Εγκύκλιος Υπ. Εργασίας με Αριθ. Πρωτ.: Φ.80000/οικ.23794/790)
 
             
 
 
3. ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΜΕΤΡΟΥ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΨΗΦΙΣΗΣ/
ΝΟΜΟΣ
Τιμολόγια ΔΕΗ 1)Αυξήσεις κατά  10% - 12% των τιμολογίων της ΔΕΗ, που αφορούν εμπορικές χρήσεις (αυξήσεις των εμπορικών τιμολογίων). Συνολικά από τον Αύγουστο του 2006 έως και τις αρχές του 2013, η ΔΕΗ έχει προβεί σε  17 αυξήσεις τόσο των οικιακών όσο και των εμπορικών τιμολογίων της, με το ποσοστό τους (των αυξήσεων) να υπερβαίνει το 60%.
 
1)Ιανουάριος 2013
 
 
 







 
Βαθμολογήστε το άρθρο: 
Δεν υπάρχουν ακόμα ψήφοι

Μεγέθυνση Κειμένου

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%