Αθλητικά - 2 μήνες 3 ημέρες πιο πριν
''ΔΙΩΞΕΙΣ ΑΓΡΟΤΩΝ''ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΣΠΥΡΟΥ ΛΑΠΠΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΠΟ ΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ
Υποβλήθηκε στις Κυρ, 03/01/2016 - 14:06.
Εκτυπώσιμη μορφή
Με κατάπληξη σήμερα Τετάρτη, 30-12-2015, ανοίγοντας το φύλλο της εφημερίδας σας(ΝΕΟΣ ΑΓΩΝ), παρατήρησα ότι υπήρχε πρωτοσέλιδο και μάλιστα το κύριο θέμα της με τίτλο «Αντιμέτωποι με ποινές φυλάκισης οι αγρότες αν στήσουν μπλόκα», ενώ στο περιεχόμενο του άρθρου αναλύθηκε η τελευταία τροπολογία στο νόμο για το Σύμφωνο Συμβίωσης που τροποποιεί το άρθρο 292 του Ποινικού Κώδικα και που αφορά την παρακώλυση συγκοινωνιών. Το άρθρο της εφημερίδας σας είναι άστοχο και σε κανένα σημείο του δεν αποδίδει την πρόθεση και την στόχευση του νομοθέτη, και συγκεκριμένα για τους εξής λόγους:
1ον. Μέχρι την ψήφιση της τροπολογίας αυτής το πλαίσιο ποινής που απειλούνταν από το άρθρο 292 έφθανε μέχρι τα πέντε(5) χρόνια φυλάκισης, και μάλιστα κατά τρόπο οριζόντιο, χωρίς καμία διαφοροποίηση και ανάλογα με τον βαθμό έντασης της προσβολής του εννόμου αγαθού που προστάτευε η διάταξη.
2ον. Η σχετική τροπολογία, αποτέλεσμα πίεσης των Βουλευτών της περιφέρειας (ο γράφων πρωτοστάτησε σ’ αυτό), έγινε δεκτή από τον υπουργό δικαιοσύνης και περιλήφθηκε στο σχέδιο νόμου, διότι είχε διαπιστωθεί ότι διάφορες κοινωνικές ομάδες που διαμαρτύρονται, διαδηλώνουν και κινητοποιούνται, αντιμετώπιζαν τον κίνδυνο καταδίκης από του ποινικά δικαστήρια(και όχι μόνο), όταν διαπιστώνονταν απλά παρακώλυση των συγκοινωνιών, οποιουδήποτε βαθμού και σημασίας. Ενώ με την τροπολογία αφενός προβλέπεται μετατροπή του αδικήματος, από άποψη ποινικής αντιμετώπισης, σε πταίσμα(ποινή μέχρι έξι μήνες)εάν ή ένταση και η έκταση της παρακώλυσης κρίνεται αντικειμενικά ασήμαντη, στην περίπτωση δε, και το σημαντικότερο, που η παρακώλυση έλαβε χώρα από αμέλεια αίρεται το αξιόποινο και ουδεμία ποινή επιβάλλεται.
3ον. Για πρώτη φορά όσον αφορά το αδίκημα της παρακώλυσης των συγκοινωνιών προβλέπεται η δυνατότητα άφεσης της ποινής(δηλαδή η πράξη μένει ατιμώρητη, εάν η παρακώλυση των συγκοινωνιών έγινε για την προάσπιση ευρύτερου κοινωνικού συμφέροντος, δηλαδή όταν έχουμε κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις για την προάσπιση δικαιωμάτων σύνταξης, μισθού, περιβάλλοντος, αγροτικές κινητοποιήσεις κλπ. Η νέα αυτή ρύθμιση καταψηφίστηκε από το κόμμα της Ν.Δ. με το επιχείρημα ότι αποτελεί ένα «δώρο» σε όσους διαδηλώνουν και κινητοποιούνται προσβάλλοντας τις συγκοινωνίες, ενώ δεν έλειψαν κραυγές ότι «αθωώνει» τους μπαχαλάκηδες. Η δυνητική αυτή άφεση της ποινής προκρίθηκε διότι σε περίπτωση σύγκρουσης καθηκόντων, όπως είναι το καθήκον για συγκοινωνιακή ευρυθμία από τη μία και το καθήκον του συνέρχεσθαι, που προβλέπεται και από το Σύνταγμα, από την άλλη, με αποτέλεσμα σε μια τέτοια σύγκρουση καθηκόντων να υπερτερεί εκείνο που αναφέρεται σε «ευρύτερο συμφέρον», δηλαδή σε συμφέρον των πολλών.
Όλα αυτά αποτελούν κοινό τόπο για όλους τους νομικούς, της χώρας και γι αυτό κατά την ακρόαση των φορέων στη Βουλή, οι επιστημονικοί φορείς εκφράστηκαν θετικά για την ρύθμιση αυτή, επειδή επιτέλους αποτελεί νομοθετική παρέμβαση ώστε να κρίνονται με επιείκεια κατ’ αρχήν, και ανάλογα με την ένταση και τη σημασία της παρακώλυσης να μπορεί το δικαστήριο να προβαίνει σε αθωωτική απόφαση για όσους κινητοποιούνται και διαδηλώνουν για την προάσπιση ζωτικών τους συμφερόντων. Δυστυχώς η εφημερίδα σας, που δεν διακρίνεται για την ευκολία και τον κιτρινισμό, υπέπεσε σε ασυγχώρητο λάθος, που θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν ελάμβανε τη γνώση ενός νομικού, από την πλειάδα των συνδρομητών της. Εν πάση περιπτώσει για την ενημέρωση των αναγνωστών σας παρακαλώ να προβείτε σε δημοσίευση του παρόντος σημειώματος.
1ον. Μέχρι την ψήφιση της τροπολογίας αυτής το πλαίσιο ποινής που απειλούνταν από το άρθρο 292 έφθανε μέχρι τα πέντε(5) χρόνια φυλάκισης, και μάλιστα κατά τρόπο οριζόντιο, χωρίς καμία διαφοροποίηση και ανάλογα με τον βαθμό έντασης της προσβολής του εννόμου αγαθού που προστάτευε η διάταξη.
2ον. Η σχετική τροπολογία, αποτέλεσμα πίεσης των Βουλευτών της περιφέρειας (ο γράφων πρωτοστάτησε σ’ αυτό), έγινε δεκτή από τον υπουργό δικαιοσύνης και περιλήφθηκε στο σχέδιο νόμου, διότι είχε διαπιστωθεί ότι διάφορες κοινωνικές ομάδες που διαμαρτύρονται, διαδηλώνουν και κινητοποιούνται, αντιμετώπιζαν τον κίνδυνο καταδίκης από του ποινικά δικαστήρια(και όχι μόνο), όταν διαπιστώνονταν απλά παρακώλυση των συγκοινωνιών, οποιουδήποτε βαθμού και σημασίας. Ενώ με την τροπολογία αφενός προβλέπεται μετατροπή του αδικήματος, από άποψη ποινικής αντιμετώπισης, σε πταίσμα(ποινή μέχρι έξι μήνες)εάν ή ένταση και η έκταση της παρακώλυσης κρίνεται αντικειμενικά ασήμαντη, στην περίπτωση δε, και το σημαντικότερο, που η παρακώλυση έλαβε χώρα από αμέλεια αίρεται το αξιόποινο και ουδεμία ποινή επιβάλλεται.
3ον. Για πρώτη φορά όσον αφορά το αδίκημα της παρακώλυσης των συγκοινωνιών προβλέπεται η δυνατότητα άφεσης της ποινής(δηλαδή η πράξη μένει ατιμώρητη, εάν η παρακώλυση των συγκοινωνιών έγινε για την προάσπιση ευρύτερου κοινωνικού συμφέροντος, δηλαδή όταν έχουμε κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις για την προάσπιση δικαιωμάτων σύνταξης, μισθού, περιβάλλοντος, αγροτικές κινητοποιήσεις κλπ. Η νέα αυτή ρύθμιση καταψηφίστηκε από το κόμμα της Ν.Δ. με το επιχείρημα ότι αποτελεί ένα «δώρο» σε όσους διαδηλώνουν και κινητοποιούνται προσβάλλοντας τις συγκοινωνίες, ενώ δεν έλειψαν κραυγές ότι «αθωώνει» τους μπαχαλάκηδες. Η δυνητική αυτή άφεση της ποινής προκρίθηκε διότι σε περίπτωση σύγκρουσης καθηκόντων, όπως είναι το καθήκον για συγκοινωνιακή ευρυθμία από τη μία και το καθήκον του συνέρχεσθαι, που προβλέπεται και από το Σύνταγμα, από την άλλη, με αποτέλεσμα σε μια τέτοια σύγκρουση καθηκόντων να υπερτερεί εκείνο που αναφέρεται σε «ευρύτερο συμφέρον», δηλαδή σε συμφέρον των πολλών.
Όλα αυτά αποτελούν κοινό τόπο για όλους τους νομικούς, της χώρας και γι αυτό κατά την ακρόαση των φορέων στη Βουλή, οι επιστημονικοί φορείς εκφράστηκαν θετικά για την ρύθμιση αυτή, επειδή επιτέλους αποτελεί νομοθετική παρέμβαση ώστε να κρίνονται με επιείκεια κατ’ αρχήν, και ανάλογα με την ένταση και τη σημασία της παρακώλυσης να μπορεί το δικαστήριο να προβαίνει σε αθωωτική απόφαση για όσους κινητοποιούνται και διαδηλώνουν για την προάσπιση ζωτικών τους συμφερόντων. Δυστυχώς η εφημερίδα σας, που δεν διακρίνεται για την ευκολία και τον κιτρινισμό, υπέπεσε σε ασυγχώρητο λάθος, που θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν ελάμβανε τη γνώση ενός νομικού, από την πλειάδα των συνδρομητών της. Εν πάση περιπτώσει για την ενημέρωση των αναγνωστών σας παρακαλώ να προβείτε σε δημοσίευση του παρόντος σημειώματος.
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια