Αθλητικά - 1 μήνας 1 εβδομάδα πιο πριν
Σε δημόσια διαβούλευση προτάσεις για τo κυκλοφοριακό
Υποβλήθηκε στις Τετ, 22/06/2016 - 00:41.
Εκτυπώσιμη μορφή
Αποτελούν την προκαταρκτική πρόταση της ¨Μελέτης αστικής κινητικότητας για έργα χαμηλού κόστους στην Καρδίτσα¨ που εκπονείται από μελετητική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και παρουσιάστηκε την Τρίτη 21/6
Η παρουσίαση των βασικών αξόνων της προκαταρκτικής πρότασης για την κυκλοφοριακή οργάνωση της πόλης της Καρδίτσας στο πλαίσιο της ¨Μελέτης αστικής κινητικότητας για έργα χαμηλού κόστους στην Καρδίτσα¨ που εκπονείται από μελετητική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για λογαριασμό του Δήμου Καρδίτσας πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης 21/6 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Καρδίτσας από τους κ.κ. Θάνο Βλαστό, Καθηγητή Ε.Μ.Π., συγκοινωνιολόγο-πολεοδόμο, C.E.S./ Ε.Ν.P.C., PhD. και τον κ. Ευθύμιο Μπακογιάννη, Δρ. Πολεοδόμο – Συγκοινωνιολόγο Μηχανικό.
Στην παρουσίαση παραβρέθηκαν αιρετοί και υπηρεσιακοί παράγοντες του Δήμου, εκπρόσωποι φορέων και πολίτες, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ακούσουν την αρχική πρόταση των μελετητών για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παρεμβάσεις στο δημόσιο χώρο που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση βασικών προβλημάτων της πόλης με ορίζοντα πολλών ετών.
Η μελέτη αποτελεί ουσιαστικά την επικαιροποίηση και την μετεξέλιξη των προτάσεων της μελέτης- ερευνητικού προγράμματος του ΕΜΠ με τίτλο «Διερεύνηση μεθόδων εφαρμογής συνδυασμένων πολεοδομικών και κυκλοφοριακών πολιτικών για τη δημιουργία συνθηκών βιώσιμης κινητικότητας» που εκπονήθηκε το έτος 2004 και υλοποιήθηκε από τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές μόνο ως προς τα προτεινόμενα δίκτυα ποδηλατοδρόμων.
Στόχος, όπως τόνισαν οι μελετητές, είναι να καταστεί η Καρδίτσα ελκυστικότερη και φιλικότερη προς τους δημότες και τους επισκέπτες, μια ευρωπαϊκή πόλη, όπου το περπάτημα και το ποδήλατο θα αποτελούν βασικές επιλογές μετακίνησης, η δημόσια συγκοινωνία θα έχει βασικό ρόλο στις αστικές μετακινήσεις και ο δημόσιος χώρος θα είναι στη διάθεση των πολιτών.
Όπως τόνισε εισηγητικά, αλλά και κλείνοντας την παρουσίαση, ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Φωτ. Αλεξάκος, στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι με βάση τις προτεραιότητες και τις προτάσεις της μελέτης να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος με τους φορείς και τους δημότες για το παρόν και το μέλλον της πόλης, το χαρακτήρα που αυτή θα πρέπει να έχει και τους αναπτυξιακούς στόχους που θα πρέπει να τεθούν, ώστε αυτοί να εξυπηρετηθούν μέσα από τα έργα και τις δράσεις που θα διεκδικηθούν από την παρούσα, αλλά και τις επόμενες Δημοτικές Αρχές.
Οι άξονες της μελέτης, όπως παρουσιάστηκαν στη συνέχεια από τους κ.κ. Βλαστό και Μπακογιάννη, συνοψίζονται επιγραμματικά στις παρακάτω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και προτάσεις:
- Προτείνεται η κεντρική περιοχή που θα εγγράφεται από τον εσωτερικό δακτύλιο και περικλείεται από τις οδούς Γαρδικίου – Καποδιστρίου, Τρικάλων – Κ. Καραμανλή, Λάππα και Γαριβάλδη, να χαρακτηριστεί ως περιοχή ήπιας κυκλοφορίας, όπου προτεραιότητα θα έχει ο πεζός έναντι του αυτοκινήτου και τα μηχανοκίνητα θα κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες (max 30km/h). Στο εσωτερικό της περιοχής κάθε δρόμος θα έχει οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση για το ποδήλατο.Στην παραπάνω περιοχή προτείνεται η δημιουργία πράσινων διαδρομών που θα τη διασχίζουν
-Προτείνονται νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε δρόμους περιμετρικά της κεντρικής περιοχής για την αποσυμφόρησή της από τα αυτοκίνητα . Δημιουργούνται δηλαδή δακτύλιοι για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
-Προτείνεται η επέκταση του δικτύου ποδηλάτου με την κατασκευή νέων διαδρομών περιμετρικά του κέντρου.
-Προτείνεται στους δρόμους περιμετρικά όλων των σχολικών εγκαταστάσεων να γίνουν παρεμβάσεις στο οδόστρωμα, ώστε να μειώνονται οι ταχύτητες των αυτοκινήτων. Ειδικά για τους δρόμους όπου βρίσκεται είσοδος σχολείων προτείνεται η πεζοδρόμησή τους.
Ήδη κατά τη διάρκεια της παρουσίασης έγιναν παρατηρήσεις, διατυπώθηκαν ενστάσεις και κατατέθηκαν προτάσεις από εκπροσώπους των φορέων και πολίτες που την παρακολούθησαν, προτάσεις που, όπως υπογράμμισε ο κ. Αλεξάκος, θα ληφθούν σοβαρά υπόψη από τη Δημοτική Αρχή και τους μελετητές πριν την παρουσίαση της τελικής πρότασης.
Η πρώτη φάση και οι προκαταρκτικές προτάσεις της μελέτης έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου http://www.dimoskarditsas.gov.gr/?p=19617 για δημόσια διαβούλευση και προτάσεις.
Η παρουσίαση των βασικών αξόνων της προκαταρκτικής πρότασης για την κυκλοφοριακή οργάνωση της πόλης της Καρδίτσας στο πλαίσιο της ¨Μελέτης αστικής κινητικότητας για έργα χαμηλού κόστους στην Καρδίτσα¨ που εκπονείται από μελετητική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για λογαριασμό του Δήμου Καρδίτσας πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης 21/6 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Καρδίτσας από τους κ.κ. Θάνο Βλαστό, Καθηγητή Ε.Μ.Π., συγκοινωνιολόγο-πολεοδόμο, C.E.S./ Ε.Ν.P.C., PhD. και τον κ. Ευθύμιο Μπακογιάννη, Δρ. Πολεοδόμο – Συγκοινωνιολόγο Μηχανικό.
Στην παρουσίαση παραβρέθηκαν αιρετοί και υπηρεσιακοί παράγοντες του Δήμου, εκπρόσωποι φορέων και πολίτες, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ακούσουν την αρχική πρόταση των μελετητών για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παρεμβάσεις στο δημόσιο χώρο που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση βασικών προβλημάτων της πόλης με ορίζοντα πολλών ετών.
Η μελέτη αποτελεί ουσιαστικά την επικαιροποίηση και την μετεξέλιξη των προτάσεων της μελέτης- ερευνητικού προγράμματος του ΕΜΠ με τίτλο «Διερεύνηση μεθόδων εφαρμογής συνδυασμένων πολεοδομικών και κυκλοφοριακών πολιτικών για τη δημιουργία συνθηκών βιώσιμης κινητικότητας» που εκπονήθηκε το έτος 2004 και υλοποιήθηκε από τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές μόνο ως προς τα προτεινόμενα δίκτυα ποδηλατοδρόμων.
Στόχος, όπως τόνισαν οι μελετητές, είναι να καταστεί η Καρδίτσα ελκυστικότερη και φιλικότερη προς τους δημότες και τους επισκέπτες, μια ευρωπαϊκή πόλη, όπου το περπάτημα και το ποδήλατο θα αποτελούν βασικές επιλογές μετακίνησης, η δημόσια συγκοινωνία θα έχει βασικό ρόλο στις αστικές μετακινήσεις και ο δημόσιος χώρος θα είναι στη διάθεση των πολιτών.
Όπως τόνισε εισηγητικά, αλλά και κλείνοντας την παρουσίαση, ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Φωτ. Αλεξάκος, στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι με βάση τις προτεραιότητες και τις προτάσεις της μελέτης να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος με τους φορείς και τους δημότες για το παρόν και το μέλλον της πόλης, το χαρακτήρα που αυτή θα πρέπει να έχει και τους αναπτυξιακούς στόχους που θα πρέπει να τεθούν, ώστε αυτοί να εξυπηρετηθούν μέσα από τα έργα και τις δράσεις που θα διεκδικηθούν από την παρούσα, αλλά και τις επόμενες Δημοτικές Αρχές.
Οι άξονες της μελέτης, όπως παρουσιάστηκαν στη συνέχεια από τους κ.κ. Βλαστό και Μπακογιάννη, συνοψίζονται επιγραμματικά στις παρακάτω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και προτάσεις:
- Προτείνεται η κεντρική περιοχή που θα εγγράφεται από τον εσωτερικό δακτύλιο και περικλείεται από τις οδούς Γαρδικίου – Καποδιστρίου, Τρικάλων – Κ. Καραμανλή, Λάππα και Γαριβάλδη, να χαρακτηριστεί ως περιοχή ήπιας κυκλοφορίας, όπου προτεραιότητα θα έχει ο πεζός έναντι του αυτοκινήτου και τα μηχανοκίνητα θα κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες (max 30km/h). Στο εσωτερικό της περιοχής κάθε δρόμος θα έχει οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση για το ποδήλατο.Στην παραπάνω περιοχή προτείνεται η δημιουργία πράσινων διαδρομών που θα τη διασχίζουν
-Προτείνονται νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε δρόμους περιμετρικά της κεντρικής περιοχής για την αποσυμφόρησή της από τα αυτοκίνητα . Δημιουργούνται δηλαδή δακτύλιοι για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
-Προτείνεται η επέκταση του δικτύου ποδηλάτου με την κατασκευή νέων διαδρομών περιμετρικά του κέντρου.
-Προτείνεται στους δρόμους περιμετρικά όλων των σχολικών εγκαταστάσεων να γίνουν παρεμβάσεις στο οδόστρωμα, ώστε να μειώνονται οι ταχύτητες των αυτοκινήτων. Ειδικά για τους δρόμους όπου βρίσκεται είσοδος σχολείων προτείνεται η πεζοδρόμησή τους.
Ήδη κατά τη διάρκεια της παρουσίασης έγιναν παρατηρήσεις, διατυπώθηκαν ενστάσεις και κατατέθηκαν προτάσεις από εκπροσώπους των φορέων και πολίτες που την παρακολούθησαν, προτάσεις που, όπως υπογράμμισε ο κ. Αλεξάκος, θα ληφθούν σοβαρά υπόψη από τη Δημοτική Αρχή και τους μελετητές πριν την παρουσίαση της τελικής πρότασης.
Η πρώτη φάση και οι προκαταρκτικές προτάσεις της μελέτης έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου http://www.dimoskarditsas.gov.gr/?p=19617 για δημόσια διαβούλευση και προτάσεις.
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια