ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ»
Το ΕΚ Καρδίτσας αναγνωρίζοντας τις ανάγκες για αναβάθμιση των εκπαιδευτικών γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών του και την ανάγκη δικτύωσης με φορείς
, επιχειρήσεις, αντίστοιχες σχολικές μονάδες ,τόσο σε τοπικό και εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, πρότεινε ένα σχέδιο (Erasmus+) για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών στη μέθοδο συνεργατικής διδασκαλίας (project method) μέσω του οποίου αναμένεται να επιτευχθεί μείωση της σχολικής διαρροής καθώς και σύγκλιση διαφορετικού επιπέδου μαθητών στο σχολικό περιβάλλον
Η υλοποίηση αυτού του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Innovative teaching approach – The project method in Vocational Education”, («Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις – Η μέθοδος συνεργατικής διδασκαλίας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση») και κωδικό 2017-1-EL01-KA102-035723, πραγματοποιήθηκε με την κινητικότητα δώδεκα (12) εκπαιδευτικών του, που προέρχονται από τα τρία (3) επαγγελματικά σχολεία της πόλης και με διαφορετικά διδακτικά πεδία, για δύο (2) εβδομάδες στην Ιταλία (Foligno, Siena, Rome)
Οι κύριοι στόχοι της επιμόρφωσης, την οποία παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί ήταν παιδαγωγικοί, διδακτικοί και ενισχυτικοί του ρόλου τους. Οι νέες τεχνικές που εφαρμόζονται για τα διαθεματικά προγράμματα σπουδών ανέδειξαν τη σπουδαιότητα και την επικαιρότητα της μεθόδου συνεργατικής έρευνας (project method). Αυτή στηρίζεται στην ομαδική διδασκαλία και σε μια παιδαγωγική, ανοιχτή, βιωματική και διαθεματική - διεπιστημονική μαθησιακή διαδικασία στην οποία συμμετέχουν ισότιμα μαθητές και εκπαιδευτικοί.
Αναλυτικότερα, η πρωτοποριακή προσέγγιση της διδασκαλίας με τη χρήση της μεθόδου συνεργατικής έρευνας (project method), η εφαρμογή της στην εκπαιδευτική διαδικασία και η επαφή με σύγχρονα υπολογιστικά εργαλεία τα οποία ενισχύουν το εκπαιδευτικό έργο έδωσαν στους συμμετέχοντες τα απαραίτητα εφόδια προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις νέες εκπαιδευτικές προκλήσεις αναβαθμίζοντας την παρεχόμενη εκπαίδευση.
Η εκπαιδευτική διαδικασία διήρκησε 50 ώρες με ημερήσια διάρκεια κατάρτισης 5 διδακτικές ώρες (θεωρητικό μέρος και από περίοδο παρακολούθησης της διδακτικής διαδικασίας σε εκπαιδευτικές δομές της περιοχής υποδοχής).
Οι επισκέψεις έγιναν μέσω του φορέα υποδοχής CENTRO STUDI CITTA DI FOLIGNO ASSOCIAZIONE παράρτημα του UNIVERSITA DEGLI STUDI DI PERUGIA σε εκπαιδευτικούς φορείς (Πανεπιστήμια, Λύκεια, Ινστιτούτα) που υλοποιούν προγράμματα συνεργατικής έρευνας (project method) και έδωσαν πρωτότυπες ιδέες εφαρμογής.
Με άριστες εντυπώσεις και γνώσεις στο συγκεκριμένο αντικείμενο οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν έτοιμοι για καινοτόμους τρόπους διδασκαλίας και διάδοση διαπολιτισμικών εμπειριών.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια