Αθλητικά - 2 μήνες 2 εβδομάδες πιο πριν
ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΠΥΡΟΥ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Υποβλήθηκε στις Παρ, 15/02/2013 - 20:02.
Εκτυπώσιμη μορφή
Ο Βουλευτής και π. Υφυπουργός Παιδείας κ. Σπύρος Ταλιαδούρος στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου κατέθεσε Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Αρβανιτόπουλο με την οποία ζητά να επαναφερθεί στο Γενικό Λύκειο το μάθημα της Πολιτειακής Παιδείας. Ειδικότερα η Ερώτηση του κ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:
«Ένας από τους θεμελιώδεις σκοπούς του Σχολείου σε κάθε δημοκρατική χώρα είναι η προετοιμασία ενημερωμένων, υπεύθυνων και ενεργών πολιτών.
Βάσει των Παιδαγωγικών Επιστημών και μακροχρόνιων ερευνών, η Δημοκρατική Πολιτειακή Παιδεία (Civic / Citizenship / Political Education) πρέπει να είναι κύριο υποχρεωτικό μάθημα. Θεωρείται σημαντικό σε πολλές χώρες και γι' αυτό διδάσκεται σε όλες ή σε πολλές σχολικές τάξεις, κυρίως της Β/θμιας. Ενδεικτικά, στη Γαλλία, στη Βρετανία, στην Ισπανία, στην Ιρλανδία, στη Γερμανία, στη Νορβηγία, στην Ολλανδία και στις Η.Π.Α. είναι υποχρεωτικό μάθημα σε όλες ή τις περισσότερες τάξεις Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου. Ενώ στην Ελλάδα καταργήθηκε φέτος το μοναδικό συναφές μάθημα του Γενικού Λυκείου («Πολιτική & Δίκαιο» της Β', πρώην «Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος», ενώ στο Γυμνάσιο η «Κοινωνική- Πολιτική Αγωγή» διδάσκεται μόνο στη Γ' τάξη.
Σκοπός της Πολιτειακής Παιδείας και του καταργηθέντος συναφούς μαθήματος «Πολιτική και Δίκαιο» είναι να αποκτήσει ο μαθητής Παιδεία Δημοκρατικού Πολίτη ως προϋπόθεση για την επιβίωση της Δημοκρατίας και την ορθή λειτουργία της. Δηλαδή, να κατανοήσει την οργάνωση και τη λειτουργία της πολιτείας και να αναπτύξει πολιτική συνείδηση και κριτική σκέψη, ώστε να συμμετέχει ενεργά στο κοινωνικό και πολιτικό “γίγνεσθαι” ως ελεύθερος και υπεύθυνος πολίτης, με θετική συμβολή στη δημόσια ζωή και την αρμονία και την ευημερία της κοινωνίας.
Δεδομένου ότι η σοβαρή και περιεκτική παροχή «Δημοκρατικής Πολιτειακής Παιδείας» (DEMOCRATIC CITIZENSHIP EDUCATION) είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε μαθητή που θα γίνει Πολίτης και επιτάσσεται από το Α. 16 του Συντάγματος, το Α.1 του Νόμου 1566/1985, το Συμβούλιο της Ευρώπης (Σύσταση 12/2002), τον ΟΗΕ (Διακήρυξη & Πλαίσιο Δράσης περί της Παιδείας για την Ειρήνη, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Δημοκρατία, UNESCO 1995), τη Διακοινοβουλευτική Ένωση, όλους τους φορείς προστασίας των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και της Δημοκρατίας και την Κοινοτική Νομοθεσία (Σύσταση 962/18-12-2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου & της Ευρωπαϊκής Επιτροπής). Διότι η Πολιτειακή Παιδεία αποτελεί βασικό ζητούμενο της Ε.Ε. από τα εκπαιδευτικά συστήματα, ως ένα από τα απαραίτητα προσόντα κάθε αποφοίτου Λυκείου (Πρόγραμμα Εκπαίδευση & Κατάρτιση 2010 κ.ά.). Γι’ αυτούς τους λόγους, η Ε.Ε. έχει ορίσει το 2013 ως Ευρωπαϊκό Έτος του Πολίτη.
Κατόπιν αυτών
Ερωτάται ο κ.υπουργός:
1. Προτίθεται να επαναφέρει στο γενικό λύκειο το μάθημα της πολιτειακής παιδείας;
2. Σε ποιες τάξεις θα εισαγάγει την Πολιτειακή Παιδεία ως υποχρεωτικό μάθημα κορμού;
«Ένας από τους θεμελιώδεις σκοπούς του Σχολείου σε κάθε δημοκρατική χώρα είναι η προετοιμασία ενημερωμένων, υπεύθυνων και ενεργών πολιτών.
Βάσει των Παιδαγωγικών Επιστημών και μακροχρόνιων ερευνών, η Δημοκρατική Πολιτειακή Παιδεία (Civic / Citizenship / Political Education) πρέπει να είναι κύριο υποχρεωτικό μάθημα. Θεωρείται σημαντικό σε πολλές χώρες και γι' αυτό διδάσκεται σε όλες ή σε πολλές σχολικές τάξεις, κυρίως της Β/θμιας. Ενδεικτικά, στη Γαλλία, στη Βρετανία, στην Ισπανία, στην Ιρλανδία, στη Γερμανία, στη Νορβηγία, στην Ολλανδία και στις Η.Π.Α. είναι υποχρεωτικό μάθημα σε όλες ή τις περισσότερες τάξεις Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου. Ενώ στην Ελλάδα καταργήθηκε φέτος το μοναδικό συναφές μάθημα του Γενικού Λυκείου («Πολιτική & Δίκαιο» της Β', πρώην «Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος», ενώ στο Γυμνάσιο η «Κοινωνική- Πολιτική Αγωγή» διδάσκεται μόνο στη Γ' τάξη.
Σκοπός της Πολιτειακής Παιδείας και του καταργηθέντος συναφούς μαθήματος «Πολιτική και Δίκαιο» είναι να αποκτήσει ο μαθητής Παιδεία Δημοκρατικού Πολίτη ως προϋπόθεση για την επιβίωση της Δημοκρατίας και την ορθή λειτουργία της. Δηλαδή, να κατανοήσει την οργάνωση και τη λειτουργία της πολιτείας και να αναπτύξει πολιτική συνείδηση και κριτική σκέψη, ώστε να συμμετέχει ενεργά στο κοινωνικό και πολιτικό “γίγνεσθαι” ως ελεύθερος και υπεύθυνος πολίτης, με θετική συμβολή στη δημόσια ζωή και την αρμονία και την ευημερία της κοινωνίας.
Δεδομένου ότι η σοβαρή και περιεκτική παροχή «Δημοκρατικής Πολιτειακής Παιδείας» (DEMOCRATIC CITIZENSHIP EDUCATION) είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε μαθητή που θα γίνει Πολίτης και επιτάσσεται από το Α. 16 του Συντάγματος, το Α.1 του Νόμου 1566/1985, το Συμβούλιο της Ευρώπης (Σύσταση 12/2002), τον ΟΗΕ (Διακήρυξη & Πλαίσιο Δράσης περί της Παιδείας για την Ειρήνη, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τη Δημοκρατία, UNESCO 1995), τη Διακοινοβουλευτική Ένωση, όλους τους φορείς προστασίας των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και της Δημοκρατίας και την Κοινοτική Νομοθεσία (Σύσταση 962/18-12-2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου & της Ευρωπαϊκής Επιτροπής). Διότι η Πολιτειακή Παιδεία αποτελεί βασικό ζητούμενο της Ε.Ε. από τα εκπαιδευτικά συστήματα, ως ένα από τα απαραίτητα προσόντα κάθε αποφοίτου Λυκείου (Πρόγραμμα Εκπαίδευση & Κατάρτιση 2010 κ.ά.). Γι’ αυτούς τους λόγους, η Ε.Ε. έχει ορίσει το 2013 ως Ευρωπαϊκό Έτος του Πολίτη.
Κατόπιν αυτών
Ερωτάται ο κ.υπουργός:
1. Προτίθεται να επαναφέρει στο γενικό λύκειο το μάθημα της πολιτειακής παιδείας;
2. Σε ποιες τάξεις θα εισαγάγει την Πολιτειακή Παιδεία ως υποχρεωτικό μάθημα κορμού;
- Σε ποιες τάξεις θα διδάσκεται η Πολιτειακή Παιδεία ως μάθημα επιλογής ή κατεύθυνσης;
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια