Αθλητικά - 2 μήνες 3 ημέρες πιο πριν
ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΜΨΕΙΣ ΑΡΤΕΣΙΑΝΟΥ – ΡΙΖΟΒΟΥΝΙΟΥ
Υποβλήθηκε στις Τετ, 29/04/2015 - 12:06.
Εκτυπώσιμη μορφή
Συνάντηση με τον περιφερειακό σύμβουλο Στέλιο Αναστασόπουλο
Συνάντηση με τους εργαζόμενους που δούλευαν μέχρι πρόσφατα στο έργο «Παρακάμψεις Αρτεσιανού – Ριζοβουνίου στην Ε.Ο Καρδίτσα – Τρίκαλα» και που τώρα βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας είχε ο περιφερειακός σύμβουλος με το «Δρόμο Ανατροπής για τη Θεσσαλία» και συντονιστής της ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ Καρδίτσας Στέλιος Αναστασόπουλος. Πρόκειται για έργο ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2007 – 2013, με φορέα την Περιφέρεια Θεσσαλίας που εκτελείται από την ΠΡΙΣΜΑ ΔΟΜΗ ΑΤΕ, θυγατρική της INTRAKAT. Περιλαμβάνει την κατασκευή δύο παρακάμψεων μήκους 5,2 χλμ. και πέντε ισόπεδων κόμβων για την παράκαμψη των δύο οικισμών.
Οι εννέα (9) εργαζόμενοι βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας καθώς ζητούν τα δεδουλευμένα, κάποιοι από αυτούς, από το 2011 μέχρι σήμερα. Τα ποσά που διεκδικούν κυμαίνονται από 1800 μέχρι 40.000 ευρώ. Όπως κατήγγειλαν στη συνάντηση πάντα πληρωνόντουσαν έναντι για 1-2 μεροκάματα το μήνα, με τον πρώτο μήνα να μην δηλώνεται ποτέ στην ασφάλιση. Δεν πήραν ποτέ δώρα Πάσχα, Χριστουγέννων και επίδομα αδείας ενώ ο εργοδότης προέβαινε συστηματικά σε αυθαίρετη περικοπών ωρών για την αμοιβή της εργασίας. Για το ότι υπήρξαν, άλλωστε, ανασφάλιστοι εργαζόμενοι στο έργο έχουν επιβληθεί πρόστιμα στην εταιρεία.
Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι (εργάτες, οδηγοί, χειριστές) η εταιρεία δεν τηρεί τα μέτρα φύλαξης και ασφάλειας καθώς τα μηχανήματα είναι σε κακή κατάσταση, χωρίς φρένα, χωρίς τζάμια ενώ οι ίδιοι κλήθηκαν να πληρώσουν τον εξοπλισμό ασφάλειάς τους (γιλέκο, κράνος). Κλήθηκαν, επίσης, να πληρώσουν οι ίδιοι απώλειες και φθορές υλικού λόγω μη φύλαξης του έργου από τον εργολάβο. Τώρα, προκειμένου να τους αντικαταστήσει (που είναι σε επίσχεση) έχει προσλάβει συνταξιούχους (!) ενώ δεν χρησιμοποιεί το απαιτούμενο ειδικευμένο προσωπικό (πχ: Τοπογράφο Μηχανικό). Διαβεβαίωσαν δε ότι έχουν φύγει πάνω από δέκα εργάτες από την έναρξη κατασκευής καθώς η συνολικότερη συμπεριφορά της εργοδοσίας είναι κυνική και εκβιαστική, με το κλασικό εργοδοτικό στυλ «άμα σ’ αρέσει…».
Σύμφωνα με τους εργάτες, ο ίδιος ο εκπρόσωπος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ τους διαβεβαίωσε ότι η εταιρεία έχει πληρώσει τον υπεργολάβο για το έργο που έχει γίνει και με το παραπάνω, γεγονός που γεννά μεγάλα ερωτηματικά για το που έχουν πάει αυτά τα χρήματα των Ελλήνων και Ευρωπαίων φορολογούμενων. Οι ίδιοι θεωρούν ότι αν ήθελε ο υπεργολάβος το έργο θα είχε τελειώσει κι ότι η τακτική που εφαρμόζει, εμποδίζει την εξέλιξή του.
Ο κ. Αναστασόπουλος σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση δήλωσε τα εξής: «Πρόκειται για ένα έργο που το πληρώνουν οι Έλληνες και ευρωπαίοι φορολογούμενοι. Ένα έργο που πρέπει άμεσα να ολοκληρωθεί καθώς μετράμε νεκρούς από τα τροχαία στην περιοχή πόσο μάλλον που έχει ως κανονική διάρκεια διεκπεραίωσης τους 27 κι έχουν περάσει ήδη 55 μήνες (!) από την υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία. Οι σοβαρότατες καταγγελίες των εργαζομένων για τις συνθήκες και την εργοδοτική συμπεριφορά δείχνουν με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο ότι οι διεκδικήσεις και οι αγώνες της εργατικής τάξης όπως αυτοί συνοψίζονται και στην φετινή εργατική πρωτομαγιά είναι τραγικά επίκαιροι και αναγκαίοι όσο ποτέ άλλοτε. Και βέβαια θα επανέλθουμε σύντομα για το θέμα σε επίπεδο Περιφερειακού Συμβουλίου πλέον».
Στη συνάντηση παρευρέθηκαν το στέλεχος του «Δρόμου Ανατροπής για τη Θεσσαλία» και μέλος του ΔΣ του Εργατικού Κέντρου Μαρία Μπολτσή αλλά και ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Γιώργος Καπράνας.
Συνάντηση με τους εργαζόμενους που δούλευαν μέχρι πρόσφατα στο έργο «Παρακάμψεις Αρτεσιανού – Ριζοβουνίου στην Ε.Ο Καρδίτσα – Τρίκαλα» και που τώρα βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας είχε ο περιφερειακός σύμβουλος με το «Δρόμο Ανατροπής για τη Θεσσαλία» και συντονιστής της ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ Καρδίτσας Στέλιος Αναστασόπουλος. Πρόκειται για έργο ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2007 – 2013, με φορέα την Περιφέρεια Θεσσαλίας που εκτελείται από την ΠΡΙΣΜΑ ΔΟΜΗ ΑΤΕ, θυγατρική της INTRAKAT. Περιλαμβάνει την κατασκευή δύο παρακάμψεων μήκους 5,2 χλμ. και πέντε ισόπεδων κόμβων για την παράκαμψη των δύο οικισμών.
Οι εννέα (9) εργαζόμενοι βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας καθώς ζητούν τα δεδουλευμένα, κάποιοι από αυτούς, από το 2011 μέχρι σήμερα. Τα ποσά που διεκδικούν κυμαίνονται από 1800 μέχρι 40.000 ευρώ. Όπως κατήγγειλαν στη συνάντηση πάντα πληρωνόντουσαν έναντι για 1-2 μεροκάματα το μήνα, με τον πρώτο μήνα να μην δηλώνεται ποτέ στην ασφάλιση. Δεν πήραν ποτέ δώρα Πάσχα, Χριστουγέννων και επίδομα αδείας ενώ ο εργοδότης προέβαινε συστηματικά σε αυθαίρετη περικοπών ωρών για την αμοιβή της εργασίας. Για το ότι υπήρξαν, άλλωστε, ανασφάλιστοι εργαζόμενοι στο έργο έχουν επιβληθεί πρόστιμα στην εταιρεία.
Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι (εργάτες, οδηγοί, χειριστές) η εταιρεία δεν τηρεί τα μέτρα φύλαξης και ασφάλειας καθώς τα μηχανήματα είναι σε κακή κατάσταση, χωρίς φρένα, χωρίς τζάμια ενώ οι ίδιοι κλήθηκαν να πληρώσουν τον εξοπλισμό ασφάλειάς τους (γιλέκο, κράνος). Κλήθηκαν, επίσης, να πληρώσουν οι ίδιοι απώλειες και φθορές υλικού λόγω μη φύλαξης του έργου από τον εργολάβο. Τώρα, προκειμένου να τους αντικαταστήσει (που είναι σε επίσχεση) έχει προσλάβει συνταξιούχους (!) ενώ δεν χρησιμοποιεί το απαιτούμενο ειδικευμένο προσωπικό (πχ: Τοπογράφο Μηχανικό). Διαβεβαίωσαν δε ότι έχουν φύγει πάνω από δέκα εργάτες από την έναρξη κατασκευής καθώς η συνολικότερη συμπεριφορά της εργοδοσίας είναι κυνική και εκβιαστική, με το κλασικό εργοδοτικό στυλ «άμα σ’ αρέσει…».
Σύμφωνα με τους εργάτες, ο ίδιος ο εκπρόσωπος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ τους διαβεβαίωσε ότι η εταιρεία έχει πληρώσει τον υπεργολάβο για το έργο που έχει γίνει και με το παραπάνω, γεγονός που γεννά μεγάλα ερωτηματικά για το που έχουν πάει αυτά τα χρήματα των Ελλήνων και Ευρωπαίων φορολογούμενων. Οι ίδιοι θεωρούν ότι αν ήθελε ο υπεργολάβος το έργο θα είχε τελειώσει κι ότι η τακτική που εφαρμόζει, εμποδίζει την εξέλιξή του.
Ο κ. Αναστασόπουλος σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση δήλωσε τα εξής: «Πρόκειται για ένα έργο που το πληρώνουν οι Έλληνες και ευρωπαίοι φορολογούμενοι. Ένα έργο που πρέπει άμεσα να ολοκληρωθεί καθώς μετράμε νεκρούς από τα τροχαία στην περιοχή πόσο μάλλον που έχει ως κανονική διάρκεια διεκπεραίωσης τους 27 κι έχουν περάσει ήδη 55 μήνες (!) από την υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία. Οι σοβαρότατες καταγγελίες των εργαζομένων για τις συνθήκες και την εργοδοτική συμπεριφορά δείχνουν με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο ότι οι διεκδικήσεις και οι αγώνες της εργατικής τάξης όπως αυτοί συνοψίζονται και στην φετινή εργατική πρωτομαγιά είναι τραγικά επίκαιροι και αναγκαίοι όσο ποτέ άλλοτε. Και βέβαια θα επανέλθουμε σύντομα για το θέμα σε επίπεδο Περιφερειακού Συμβουλίου πλέον».
Στη συνάντηση παρευρέθηκαν το στέλεχος του «Δρόμου Ανατροπής για τη Θεσσαλία» και μέλος του ΔΣ του Εργατικού Κέντρου Μαρία Μπολτσή αλλά και ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Γιώργος Καπράνας.
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια