Αθλητικά - 2 μήνες 1 εβδομάδα πιο πριν
ΓΙΑ ΜΙΑ ΓΟΗΤΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΗ...
Υποβλήθηκε στις Τετ, 12/02/2014 - 15:32.
Εκτυπώσιμη μορφή
Οι Ο.Τ.Α. αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, ιδίως τη περίοδο της κρίσης, για ποικίλους λόγους. Θα πρέπει όμως κάποια στιγμή να αρχίσουν να σκέφτονται και να δρουν με διαφορετικό τρόπο. Τα τελευταία χρόνια γίνεται λόγος για τη «θυληκοποιήση» της οικονομίας. Δύο από τα κύρια χαρακτηριστικά της είναι η εξωστρέφεια και η συνεργασία. Σε αυτές τις κατευθύνσεις θα πρέπει να στραφούν και οι Ο.Τ.Α.
Εξωστρέφεια. Ένας Ο.Τ.Α. δε μπορεί να δρα σε ένα περιβάλλον χωρίς να αφουγκράζεται τις ανάγκες, τις ιδιαιτερότητες και τα «θέλω», των κατοίκων. Θα πρέπει να δημιουργήσει τις βάσεις για ανοιχτές συζητήσεις, για καθημερινή τριβή με τη κοινωνία. Οι συζητήσεις και η ανταλλαγή απόψεων μπορεί να γίνει οπουδήποτε. Στις πλατείες, στις καφετέριες, στο internet. Είναι ανάγκη να ξεπεράσουμε τις πολιτικές μας διαφωνίες και να επικεντρωθούμε στο πως μπορούμε να κάνουμε τη πόλη μας καλύτερη και πιο ανταγωνιστική. Απώτερος στόχος θα πρέπει να είναι η πίεση – απαίτηση των κατοίκων στις τοπικές αρχές και έπειτα η πίεση των δημάρχων για την εθνική πολιτική που ασκείται από τις κυβερνήσεις.
Συνεργασία. Οι Ο.Τ.Α. θα πρέπει να αρχίσουν να συνεργάζονται με διάφορους φορείς και κατά κάποιο τρόπο να έχουν το ρόλο του συντονιστή. Συνεργασία λοιπόν με τα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα, με τους ελεύθερους επαγγελματίες, με τους ξενοδόχους της περιοχής, με εθελοντές, με άλλες ομάδες πολιτών, αλλά και με άλλες πόλεις του εξωτερικού για ανταλλαγή πληθυσμού (επαγγελματιών, ανέργων, φοιτητών, γονέων). Τα άτομα που εργάζονται στους Ο.Τ.Α. είναι λογικό να μη τα γνωρίζουν όλα κι έτσι είναι απαραίτητη οι συνεργασία τους με άτομα που ασχολούνται περισσότερο με συγκεκριμένα θέματα.
Κάθε υποψήφιος δήμαρχος θα πρέπει να προτείνει ένα πολύ συγκεκριμένο business plan για τη πόλη. Θα πρέπει να μελετηθούν όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας και να προταθούν πολύ συγκεκριμένα πράγματα για το τι θα προβάλουμε, πως θα το προβάλουμε, με τι χρήματα κλπ. Το city brand θα πρέπει να γίνει προτεραιότητα μας. Ο πρωτογενής τομέας και ο τουρισμός, αποτελούν δύο από τους κύριους πυλώνες για την ανάπτυξη της χώρας. Στο συνδυασμό αυτών μπορεί να επικεντρωθεί και η περιοχή μας. Ένα από τα μεγάλα προβλήματα της πόλης, είναι πως δε μπορεί να συγκρατήσει τους τουρίστες που περνάνε από εδώ και κατευθύνονται είτε προς τη λίμνη Πλαστήρα, είτε προς τα Μετέωρα. Αγροτουρισμός, οίνοτουρισμός, ποδηλατικός τουρισμός, φυσιολατρικός, ενδεχομένως και αθλητικός τουρισμός (στήριξη τοπικών ομάδων και ιδίως Αναγέννησης και ΣΠΑΚ), είναι μερικά από τα είδη τουρισμού στα οποία μπορούμε να επενδύσουμε.
Συμπερασματικά λοιπόν οι εκλογές που πλησιάζουν μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν πηγή οράματος και έμπνευσης, τόσο για τους πολίτες, όσο και για τους υποψηφίους. Θα πρέπει να βρεθούν νέοι τρόποι άσκησης της πολιτικής με μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών. Εμπρός λοιπόν στη δημιουργία μιας «γοητευτικής» πόλης, όπως χαρακτήριζε ο Αριστοτέλης την αρχαία Αθήνα, μέσα από τη συνεργασία όλων μας και μέσα από την ατομική μας βελτίωση. Ο Πλάτωνας έθετε ως σκοπό ζωής την κατανόηση της υψηλότερης μορφής γνώσης και ο Θουκυδίδης έλεγε πως η πόλη (αλλά και η δύναμη της πόλης) είναι οι άντρες της και όχι τα άδεια πλοία ή τα τείχη.
Κραμποκούκης Θωμάς.
Εξωστρέφεια. Ένας Ο.Τ.Α. δε μπορεί να δρα σε ένα περιβάλλον χωρίς να αφουγκράζεται τις ανάγκες, τις ιδιαιτερότητες και τα «θέλω», των κατοίκων. Θα πρέπει να δημιουργήσει τις βάσεις για ανοιχτές συζητήσεις, για καθημερινή τριβή με τη κοινωνία. Οι συζητήσεις και η ανταλλαγή απόψεων μπορεί να γίνει οπουδήποτε. Στις πλατείες, στις καφετέριες, στο internet. Είναι ανάγκη να ξεπεράσουμε τις πολιτικές μας διαφωνίες και να επικεντρωθούμε στο πως μπορούμε να κάνουμε τη πόλη μας καλύτερη και πιο ανταγωνιστική. Απώτερος στόχος θα πρέπει να είναι η πίεση – απαίτηση των κατοίκων στις τοπικές αρχές και έπειτα η πίεση των δημάρχων για την εθνική πολιτική που ασκείται από τις κυβερνήσεις.
Συνεργασία. Οι Ο.Τ.Α. θα πρέπει να αρχίσουν να συνεργάζονται με διάφορους φορείς και κατά κάποιο τρόπο να έχουν το ρόλο του συντονιστή. Συνεργασία λοιπόν με τα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα, με τους ελεύθερους επαγγελματίες, με τους ξενοδόχους της περιοχής, με εθελοντές, με άλλες ομάδες πολιτών, αλλά και με άλλες πόλεις του εξωτερικού για ανταλλαγή πληθυσμού (επαγγελματιών, ανέργων, φοιτητών, γονέων). Τα άτομα που εργάζονται στους Ο.Τ.Α. είναι λογικό να μη τα γνωρίζουν όλα κι έτσι είναι απαραίτητη οι συνεργασία τους με άτομα που ασχολούνται περισσότερο με συγκεκριμένα θέματα.
Κάθε υποψήφιος δήμαρχος θα πρέπει να προτείνει ένα πολύ συγκεκριμένο business plan για τη πόλη. Θα πρέπει να μελετηθούν όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας και να προταθούν πολύ συγκεκριμένα πράγματα για το τι θα προβάλουμε, πως θα το προβάλουμε, με τι χρήματα κλπ. Το city brand θα πρέπει να γίνει προτεραιότητα μας. Ο πρωτογενής τομέας και ο τουρισμός, αποτελούν δύο από τους κύριους πυλώνες για την ανάπτυξη της χώρας. Στο συνδυασμό αυτών μπορεί να επικεντρωθεί και η περιοχή μας. Ένα από τα μεγάλα προβλήματα της πόλης, είναι πως δε μπορεί να συγκρατήσει τους τουρίστες που περνάνε από εδώ και κατευθύνονται είτε προς τη λίμνη Πλαστήρα, είτε προς τα Μετέωρα. Αγροτουρισμός, οίνοτουρισμός, ποδηλατικός τουρισμός, φυσιολατρικός, ενδεχομένως και αθλητικός τουρισμός (στήριξη τοπικών ομάδων και ιδίως Αναγέννησης και ΣΠΑΚ), είναι μερικά από τα είδη τουρισμού στα οποία μπορούμε να επενδύσουμε.
Συμπερασματικά λοιπόν οι εκλογές που πλησιάζουν μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν πηγή οράματος και έμπνευσης, τόσο για τους πολίτες, όσο και για τους υποψηφίους. Θα πρέπει να βρεθούν νέοι τρόποι άσκησης της πολιτικής με μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών. Εμπρός λοιπόν στη δημιουργία μιας «γοητευτικής» πόλης, όπως χαρακτήριζε ο Αριστοτέλης την αρχαία Αθήνα, μέσα από τη συνεργασία όλων μας και μέσα από την ατομική μας βελτίωση. Ο Πλάτωνας έθετε ως σκοπό ζωής την κατανόηση της υψηλότερης μορφής γνώσης και ο Θουκυδίδης έλεγε πως η πόλη (αλλά και η δύναμη της πόλης) είναι οι άντρες της και όχι τα άδεια πλοία ή τα τείχη.
Κραμποκούκης Θωμάς.
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια