Αθλητικά - 2 μήνες 16 ώρες πιο πριν
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΕΛΜΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Υποβλήθηκε στις Δευ, 06/10/2014 - 12:04.
Εκτυπώσιμη μορφή
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ - ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ
ΜΑΖΙΚΑ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ
Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες
Την περσινή χρονιά ο κλάδος έδωσε τη μάχη κατά της αυτοαξιολόγησης, που επιχειρούνταν στο πλαίσιο της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού έργου (Α.Ε.Ε.). Παρά το γεγονός ότι στην περιοχή μας δεν υπήρξαν σύλλογοι διδασκόντων που να υπέγραψαν πρακτικό άρνησης της αυτοαξιολόγησης, είναι σαφές ότι αυτό δεν σημαίνει υιοθέτηση από τους συναδέλφους της λογικής του υπουργείου, αλλά, αντίθετα, ήταν αποτέλεσμα εκβιασμών και εκφοβισμού των συναδέλφων. Το Υπουργείο Παιδείας κατέφυγε και πάλι στον αυταρχισμό, δίνοντας εντολή στους διευθυντές, για να επιβάλει την Α.Ε.Ε.
Ίδια στάση και διάθεση καταγράφηκε σε όλο το Δημόσιο τομέα, όπου μαζικά οι δημόσιοι υπάλληλοι απείχαν από τη διαδικασία της αυταξιολόγησής τους, υποχρεώνοντας την κυβέρνηση να δώσει 3 παρατάσεις και πρόσφατα να ψηφίσει τροπολογία με την οποία παρακάμπτει τελικά την αυτοαξιολόγηση από τον υπάλληλο.
Μετά από προσφυγή και παρέμβαση της κυβέρνησης, κηρύχθηκε παράνομη και καταχρηστική από το μονομελές πρωτοδικείο Αθηνών η αποχή που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ. Έχει γίνει πλέον καθεστώς, η κυβέρνηση να χρησιμοποιεί τη Δικαιοσύνη, για να υπονομεύσει το δικαίωμα στην απεργία, για να εμποδίσει τους αγώνες των εργαζομένων. Σύμφωνα μάλιστα με το σκεπτικό της απόφασης, η απεργία πρέπει να έχει ως στόχο να γνωστοποιήσει το ζήτημα, να προκαλέσει το ενδιαφέρον της κυβέρνησης και δεν μπορεί να έχει μεγάλη διάρκεια και να πιέζει την κυβέρνηση μέχρι να λύσει το πρόβλημα! Στην ουσία απαγορεύει στους εργαζόμενους να διεκδικούν με απεργία την κατάργηση ενός νόμου που θίγει τα συμφέροντά τους και να στρέφονται κατά της κυβέρνησης! Μετά από αυτά, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ κήρυξε νέα αποχή απ’ όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης σε όλο το δημόσιο.
Τα παραπάνω αποκαλύπτουν ότι υπάρχουν διαθέσεις, υπάρχει το έδαφος ώστε το συνδικαλιστικό κίνημα να οργανώσει τον αγώνα, όχι μόνο για το μπλοκάρισμα, αλλά για την ανατροπή όλου του πλαισίου της Αξιολόγησης.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας τονίζει για άλλη μια φορά, ότι η όποια συμμετοχή στις ομάδες εργασίας και η κατάθεση οποιασδήποτε έκθεσης (ανεξάρτητα απ’ το περιεχόμενό της) θα χρησιμοποιηθεί από το Υπουργείο Παιδείας, για να νομιμοποιήσει, μέσω και της αξιολόγησης, την πολιτική των ταξικών φραγμών, της ανταγωνιστικότητας-κατηγοριοποίησης των σχολείων, των συγχωνεύσεων, της λιτότητας και της διαθεσιμότητας-απόλυσης εκπαιδευτικών. Για να αναδειχτούν και, κυρίως, για να δοθούν λύσεις στα προβλήματα της εκπαίδευσης, απαιτούνται συλλογική δράση και αγώνες. Αυτό είναι το καθήκον μας – και όχι να γίνουμε συνένοχοι και διαχειριστές αυτής της κατάστασης, όπως επιδιώκει το Υπουργείο Παιδείας μέσω των ομάδων εργασίας της αξιολόγησης, των δεικτών, ερωτηματολογίων κ.λπ..
Για ν’ ανατραπεί το θεσμικό πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης– αξιολόγησης και συνολικά η αντιλαϊκή πολιτική Κυβέρνησης-Ε.Ε.-Κεφαλαίου, η πολιτική των απολύσεων, της λιτότητας, των ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση, απαιτείται ισχυροποίηση του μαζικού διεκδικητικού κινήματος, μέτωπο των εργαζόμενων και παρατεταμένος, διαρκής μαζικός αγώνας.
ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΟΜΑΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΜΕ:
α) Η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας της 24/3/14, με την οποία δινόταν εντολή στους Διευθυντές να ορίσουν ομάδες εργασίας, αλλά και οι ίδιες οι ομάδες που όρισαν οι διευθυντές δεν ισχύουν για φέτος, αφού οι ομάδες εργασίας αφορούσαν την περσινή χρονιά και συγκεκριμένη ενότητα της αυτοαξιολόγησης (τη δήθεν αποτύπωση της εικόνας του σχολείου).
β) Οι αποφάσεις της ΕΛΜΕ Καρδίτσας κατά της Αξιολόγησης, κατά της συγκρότησης ομάδων εργασίας από τους συλλόγους και γενικά οι αποφάσεις για τη μη συμμετοχή σε καμία διαδικασία της αξιολόγησης ισχύουν στο ακέραιο και τις υπενθυμίζουμε:
δ) Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς σε ετοιμότητα τόσο για την αυτοαξιολόγηση, όσο και για την επικείμενη ατομική αξιολόγηση του Π.Δ. 152/13, και ενημερώνει ότι θα παρέμβει άμεσα και εξειδικευμένα σε κάθε εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που θα αφορά την προώθηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (Α.Ε.Ε.).
το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας
ΜΑΖΙΚΑ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ
Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες
Την περσινή χρονιά ο κλάδος έδωσε τη μάχη κατά της αυτοαξιολόγησης, που επιχειρούνταν στο πλαίσιο της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού έργου (Α.Ε.Ε.). Παρά το γεγονός ότι στην περιοχή μας δεν υπήρξαν σύλλογοι διδασκόντων που να υπέγραψαν πρακτικό άρνησης της αυτοαξιολόγησης, είναι σαφές ότι αυτό δεν σημαίνει υιοθέτηση από τους συναδέλφους της λογικής του υπουργείου, αλλά, αντίθετα, ήταν αποτέλεσμα εκβιασμών και εκφοβισμού των συναδέλφων. Το Υπουργείο Παιδείας κατέφυγε και πάλι στον αυταρχισμό, δίνοντας εντολή στους διευθυντές, για να επιβάλει την Α.Ε.Ε.
Ίδια στάση και διάθεση καταγράφηκε σε όλο το Δημόσιο τομέα, όπου μαζικά οι δημόσιοι υπάλληλοι απείχαν από τη διαδικασία της αυταξιολόγησής τους, υποχρεώνοντας την κυβέρνηση να δώσει 3 παρατάσεις και πρόσφατα να ψηφίσει τροπολογία με την οποία παρακάμπτει τελικά την αυτοαξιολόγηση από τον υπάλληλο.
Μετά από προσφυγή και παρέμβαση της κυβέρνησης, κηρύχθηκε παράνομη και καταχρηστική από το μονομελές πρωτοδικείο Αθηνών η αποχή που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ. Έχει γίνει πλέον καθεστώς, η κυβέρνηση να χρησιμοποιεί τη Δικαιοσύνη, για να υπονομεύσει το δικαίωμα στην απεργία, για να εμποδίσει τους αγώνες των εργαζομένων. Σύμφωνα μάλιστα με το σκεπτικό της απόφασης, η απεργία πρέπει να έχει ως στόχο να γνωστοποιήσει το ζήτημα, να προκαλέσει το ενδιαφέρον της κυβέρνησης και δεν μπορεί να έχει μεγάλη διάρκεια και να πιέζει την κυβέρνηση μέχρι να λύσει το πρόβλημα! Στην ουσία απαγορεύει στους εργαζόμενους να διεκδικούν με απεργία την κατάργηση ενός νόμου που θίγει τα συμφέροντά τους και να στρέφονται κατά της κυβέρνησης! Μετά από αυτά, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ κήρυξε νέα αποχή απ’ όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης σε όλο το δημόσιο.
Τα παραπάνω αποκαλύπτουν ότι υπάρχουν διαθέσεις, υπάρχει το έδαφος ώστε το συνδικαλιστικό κίνημα να οργανώσει τον αγώνα, όχι μόνο για το μπλοκάρισμα, αλλά για την ανατροπή όλου του πλαισίου της Αξιολόγησης.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας τονίζει για άλλη μια φορά, ότι η όποια συμμετοχή στις ομάδες εργασίας και η κατάθεση οποιασδήποτε έκθεσης (ανεξάρτητα απ’ το περιεχόμενό της) θα χρησιμοποιηθεί από το Υπουργείο Παιδείας, για να νομιμοποιήσει, μέσω και της αξιολόγησης, την πολιτική των ταξικών φραγμών, της ανταγωνιστικότητας-κατηγοριοποίησης των σχολείων, των συγχωνεύσεων, της λιτότητας και της διαθεσιμότητας-απόλυσης εκπαιδευτικών. Για να αναδειχτούν και, κυρίως, για να δοθούν λύσεις στα προβλήματα της εκπαίδευσης, απαιτούνται συλλογική δράση και αγώνες. Αυτό είναι το καθήκον μας – και όχι να γίνουμε συνένοχοι και διαχειριστές αυτής της κατάστασης, όπως επιδιώκει το Υπουργείο Παιδείας μέσω των ομάδων εργασίας της αξιολόγησης, των δεικτών, ερωτηματολογίων κ.λπ..
Για ν’ ανατραπεί το θεσμικό πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης– αξιολόγησης και συνολικά η αντιλαϊκή πολιτική Κυβέρνησης-Ε.Ε.-Κεφαλαίου, η πολιτική των απολύσεων, της λιτότητας, των ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση, απαιτείται ισχυροποίηση του μαζικού διεκδικητικού κινήματος, μέτωπο των εργαζόμενων και παρατεταμένος, διαρκής μαζικός αγώνας.
ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΟΜΑΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΜΕ:
α) Η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας της 24/3/14, με την οποία δινόταν εντολή στους Διευθυντές να ορίσουν ομάδες εργασίας, αλλά και οι ίδιες οι ομάδες που όρισαν οι διευθυντές δεν ισχύουν για φέτος, αφού οι ομάδες εργασίας αφορούσαν την περσινή χρονιά και συγκεκριμένη ενότητα της αυτοαξιολόγησης (τη δήθεν αποτύπωση της εικόνας του σχολείου).
β) Οι αποφάσεις της ΕΛΜΕ Καρδίτσας κατά της Αξιολόγησης, κατά της συγκρότησης ομάδων εργασίας από τους συλλόγους και γενικά οι αποφάσεις για τη μη συμμετοχή σε καμία διαδικασία της αξιολόγησης ισχύουν στο ακέραιο και τις υπενθυμίζουμε:
- Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην εκδηλώσουν ενδιαφέρον για συμμετοχή στις σχετικές ομάδες εργασίας και τους συλλόγους καθηγητών, απορρίπτοντας την αξιολόγηση, να μη συγκροτήσουν καμία ομάδα εργασίας και να μην προχωρήσουν σε υποχρεωτική ανάθεση σε κανέναν εκπαιδευτικό, γιατί αυτό θα σημάνει την έναρξη της διαδικασίας της αξιολόγησης.
- Οι Διευθυντές να μην στηρίξουν και να μη συμμετάσχουν στην όλη διαδικασία.
- Σε περίπτωση όμως που συγκληθεί σύλλογος για την εφαρμογή της παραπάνω ή άλλης σχετικής εγκυκλίου, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ προτείνει στο σύλλογο να καταγράψει, ως απόφαση, στο πρακτικό: «Ο σύλλογος καθηγητών του …σχολείου συντάσσεται και στηρίζει τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ Καρδίτσας ενάντια στην Αξιολόγηση και γι’ αυτό δεν μπορεί να συγκροτήσει τις σχετικές ομάδες εργασίας, που αφορούν τη διαδικασία της ΑΕΕ-αυτοαξιολόγησης».
δ) Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς σε ετοιμότητα τόσο για την αυτοαξιολόγηση, όσο και για την επικείμενη ατομική αξιολόγηση του Π.Δ. 152/13, και ενημερώνει ότι θα παρέμβει άμεσα και εξειδικευμένα σε κάθε εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που θα αφορά την προώθηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (Α.Ε.Ε.).
το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια