Αθλητικά - 2 μήνες 4 ημέρες πιο πριν
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟ 4Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Υποβλήθηκε στις Πέμ, 05/03/2015 - 12:25.
Εκτυπώσιμη μορφή
Την Παρασκευή στις 27 Φεβρουαρίου 2015, σε τμήμα μαθητών της Β΄ τάξης του 4ου Γενικού Λυκείου Καρδίτσας, πραγματοποιήθηκε δίωρη πειραματική διδασκαλία από τον καθηγητή μαθηματικών Θανάση Καραντάνα, με θέμα:
Ευθεία γραμμή, κύκλος και έλλειψη: διδακτική προσέγγιση τριών αξιοσημείωτων προβλημάτων στο πλαίσιο της Ευκλείδειας και της Αναλυτικής Γεωμετρίας.
Τη διδασκαλία παρακολούθησαν 14 καθηγητές μαθηματικών από ισάριθμα σχολεία του νομού Καρδίτσας και ο Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Δημήτρης Ντρίζος. Κατά την άποψη όλων που την παρακολούθησαν, η διδασκαλία ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη καθώς οι μαθητές τού τμήματος συνέπραξαν δημιουργικά πάνω στα ερωτήματα που τέθηκαν για διαπραγμάτευση, και αναδείχθηκαν κατά τρόπο ευρηματικό αποτελέσματα που μας επιτρέπουν να χαρακτηρίζουμε μια διδασκαλία ως ποιοτική και συγχρόνως αποτελεσματική.
Η εν λόγω πειραματική διδασκαλία εντάσσεται στο πλαίσιο σεμιναρίου μαθηματικής παιδείας που οργανώνεται από τον Σχολικό Σύμβουλο Μαθηματικών Τρικάλων και Καρδίτσας υπό τον τίτλο:
Για μια δημιουργική τάξη μαθηματικών
από την οπτική της Ευκλείδειας και της Αναλυτικής Γεωμετρίας.
Περιγραφή και στόχοι του σεμιναρίου:
Το σεμινάριο απευθύνεται στους καθηγητές που διδάσκουν Μαθηματικά στα Γυμνάσια και Λύκεια των νομών Τρικάλων και Καρδίτσας, θα είναι συνολικής διάρκειας 20 ωρών, και θα πραγματοποιηθεί κατά την περίοδο Φεβρουαρίου – Μαρτίου 2015 υπό την έγκριση της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Θεσσαλίας.
Το σεμινάριο διαρθρώνεται σε δύο μέρη: Στο πρώτο μέρος περιλαμβάνονται διαλέξεις από τις γνωστικές περιοχές της Ευκλείδειας και της Αναλυτικής Γεωμετρίας, ενώ το δεύτερο μέρος εστιάζεται στην ανάπτυξη πειραματικών διδασκαλιών σε τάξεις σχολείων, τις οποίες θα παρακολουθήσουν καθηγητές από διάφορα σχολεία των δύο νομών. Με τη λήξη καθεμιάς των διδασκαλιών αυτών θα ακολουθεί διεξοδική συζήτηση με στόχο την ανάλυση της διδασκαλίας και την ανάδειξη καλών διδακτικών πρακτικών.
Ευελπιστούμε ότι διαμέσου των πειραματικών διδασκαλιών θα διευκρινισθούν –σε θεωρητικό αλλά κυρίως και σε πρακτικό επίπεδο– οι όροι και οι προϋποθέσεις που οριοθετούν μια διερευνητική τάξη μαθηματικών. Θα προσδιορισθούν οι απαιτήσεις της οργάνωσης, της καθοδήγησης και του συντονισμού μιας τέτοιας τάξης, που σκοπεύει να ενισχύσει τη γόνιμη μαθηματική παρατηρητικότητα και τη δημιουργική σκέψη των μαθητών, που είναι τελικά και το ποιοτικό ζητούμενο της μαθηματικής εκπαίδευσης.
Ευθεία γραμμή, κύκλος και έλλειψη: διδακτική προσέγγιση τριών αξιοσημείωτων προβλημάτων στο πλαίσιο της Ευκλείδειας και της Αναλυτικής Γεωμετρίας.
Τη διδασκαλία παρακολούθησαν 14 καθηγητές μαθηματικών από ισάριθμα σχολεία του νομού Καρδίτσας και ο Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Δημήτρης Ντρίζος. Κατά την άποψη όλων που την παρακολούθησαν, η διδασκαλία ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη καθώς οι μαθητές τού τμήματος συνέπραξαν δημιουργικά πάνω στα ερωτήματα που τέθηκαν για διαπραγμάτευση, και αναδείχθηκαν κατά τρόπο ευρηματικό αποτελέσματα που μας επιτρέπουν να χαρακτηρίζουμε μια διδασκαλία ως ποιοτική και συγχρόνως αποτελεσματική.
Η εν λόγω πειραματική διδασκαλία εντάσσεται στο πλαίσιο σεμιναρίου μαθηματικής παιδείας που οργανώνεται από τον Σχολικό Σύμβουλο Μαθηματικών Τρικάλων και Καρδίτσας υπό τον τίτλο:
Για μια δημιουργική τάξη μαθηματικών
από την οπτική της Ευκλείδειας και της Αναλυτικής Γεωμετρίας.
Περιγραφή και στόχοι του σεμιναρίου:
Το σεμινάριο απευθύνεται στους καθηγητές που διδάσκουν Μαθηματικά στα Γυμνάσια και Λύκεια των νομών Τρικάλων και Καρδίτσας, θα είναι συνολικής διάρκειας 20 ωρών, και θα πραγματοποιηθεί κατά την περίοδο Φεβρουαρίου – Μαρτίου 2015 υπό την έγκριση της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Θεσσαλίας.
Το σεμινάριο διαρθρώνεται σε δύο μέρη: Στο πρώτο μέρος περιλαμβάνονται διαλέξεις από τις γνωστικές περιοχές της Ευκλείδειας και της Αναλυτικής Γεωμετρίας, ενώ το δεύτερο μέρος εστιάζεται στην ανάπτυξη πειραματικών διδασκαλιών σε τάξεις σχολείων, τις οποίες θα παρακολουθήσουν καθηγητές από διάφορα σχολεία των δύο νομών. Με τη λήξη καθεμιάς των διδασκαλιών αυτών θα ακολουθεί διεξοδική συζήτηση με στόχο την ανάλυση της διδασκαλίας και την ανάδειξη καλών διδακτικών πρακτικών.
Ευελπιστούμε ότι διαμέσου των πειραματικών διδασκαλιών θα διευκρινισθούν –σε θεωρητικό αλλά κυρίως και σε πρακτικό επίπεδο– οι όροι και οι προϋποθέσεις που οριοθετούν μια διερευνητική τάξη μαθηματικών. Θα προσδιορισθούν οι απαιτήσεις της οργάνωσης, της καθοδήγησης και του συντονισμού μιας τέτοιας τάξης, που σκοπεύει να ενισχύσει τη γόνιμη μαθηματική παρατηρητικότητα και τη δημιουργική σκέψη των μαθητών, που είναι τελικά και το ποιοτικό ζητούμενο της μαθηματικής εκπαίδευσης.
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια