Αθλητικά - 3 μήνες 4 ημέρες πιο πριν
ΟΔΟΣ ΣΟΦΑΔΕΣ – ΟΡΙΑ ΝΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΝΕΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ. Η ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΚΑΘΕ ΟΡΙΟ.
Υποβλήθηκε στις Τετ, 03/07/2013 - 19:57.
Εκτυπώσιμη μορφή
Μπήκαμε στο δεύτερο εξάμηνο του 2013 και η οδός Σοφάδες – όρια Νομού, προς Νέο Μοναστήρι εξακολουθεί να αποτελεί παγίδα για τους διερχόμενους. Οι πολίτες της Δυτικής Θεσσαλίας αρνούνται να πιστέψουν ότι παρότι υπάρχει χρηματοδοτική δυνατότητα ολοκλήρωσης της κατασκευής μέσω ΕΣΠΑ το έργο παραμένει εγκαταλελειμμένο εξ αιτίας της ολιγωρίας της αιρετής Περιφέρειας.
Ήδη έχουν περάσει τρία χρόνια από τότε που η σημερινή διοίκηση της Περιφέρειας προεκλογικά κατηγορούσε την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Καρδίτσας για την στασιμότητα των εργασιών και ας γνώριζε ότι υπεύθυνη για το έργο τότε ήταν η διορισμένη Περιφέρεια (Γκούπας, Γερακούδη).
Η ταχύτητα εξέλιξης των διαδικασιών απεμπλοκής από τον πρώτο εργολάβο που πτώχευσε μέχρι την επαναδημοπράτηση κινήθηκε με ταχύτητες μικρότερες της χελώνας. Έχουν περάσει ήδη δυο χρόνια από τότε που η αρμοδιότητα του δρόμου μεταφέρθηκε στην αιρετή Περιφέρεια και η στασιμότητα, στασιμότητα. Για να γίνει σύγκριση, αρκεί να ειπωθεί ότι το υπόλοιπο οδικό τμήμα, από όρια Νομού μέχρι Νέο Μοναστήρι που είχε τα ίδια προβλήματα (έκπτωση πρώτου αναδόχου) και είναι στην αρμοδιότητα της αιρετής Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, επαναδημοπρατήθηκε πριν ένα χρόνο και εδώ και ένα εξάμηνο εκτελούνται εργασίες με καταληκτική προθεσμία ολοκλήρωσης το τέλος Σεπτεμβρίου.
Η μεγάλη καθυστέρηση πέραν από τους κινδύνους που δημιουργεί για τους διερχόμενους οδηγούς φέρει στην επιφάνεια δυο σημαντικά ζητήματα.
α) Την αναγκαία βοήθεια των αιρετών προς τις Υπηρεσίες για την επίσπευση των διαδικασιών. Έχω τονίσει ότι το κάτι παραπάνω για να τρέξουν πιο γρήγορα τα πράγματα αφορά τους αιρετούς κι όχι τους υπηρεσιακούς παράγοντες. Η επίσπευση εκδίκασης υποθέσεων, οι απαντήσεις άλλων εμπλεκομένων Υπηρεσιών, η ιεράρχηση προτεραιοτήτων αφορούν την αιρετή διοίκηση. Με λίγα λόγια η αιρετοί πρέπει να «τραβούν» προς τα πάνω τις υπηρεσίες κι όχι οι Υπηρεσίες τους αιρετούς όπως γίνεται τώρα. Θυμίζω ότι το 2010, παρότι δεν είχαμε αρμοδιότητα, ως Νομαρχία είχαμε κάνει μια σειρά κινήσεις για την ολοκλήρωση του έργου, όπως: Πιέζαμε την ΔΕΚΕ η οποία όμως έδινε προτεραιότητα σε ένα έργο της Λάρισας που είχε ο ίδιος εργολάβος, βοηθήσαμε να πληρωθεί ο ανάδοχος λογαριασμούς από άλλους Νομούς ώστε να αποκτήσει ρευστότητα, είχαμε συμφωνήσει με τη διοίκηση της τράπεζας Αττικής να δανειοδοτηθεί ο ανάδοχος και τα χρήματα να κατευθυνθούν αποκλειστικά στο συγκεκριμένο έργο. Δυστυχώς λίγο πριν τη δανειοδότηση ο ανάδοχος λόγω συσσωρευμένων οικονομικών προβλημάτων κατέρρευσε με τα γνωστά αποτελέσματα. Από κει και πέρα η πραγματικότητα απέδειξε ότι η αιρετή Περιφέρεια δεν έδειξε τον απαιτούμενο ζήλο ώστε να επανεκκινήσουν οι εργασίες.
β) Μετά την μεταφορά της αρμοδιότητας εκτέλεσης του συνόλου των έργων στην αιρετή Περιφέρεια, τα έργα σε κάθε Νομό να επιβλέπονται πλέον από Υπηρεσίες που εδρεύουν στον αντίστοιχο Νομό. Είμαι βέβαιος ότι αν το έργο το είχε η Δνση Τεχνικών Έργων της Καρδίτσας τώρα θα ήταν τελειωμένο. Οι εργαζόμενοι στη Λάρισα πολλές φορές αντιμετωπίζουν τα έργα των άλλων Νομών ως ήσσονος σημασίας και ως πρόσθετη ταλαιπωρία. Χαρακτηριστική είναι η αντιμετώπιση του έργου των παρακάμψεων Αρτεσιανού και Ριζοβουνίου, όπως ακριβώς μου μεταφέρθηκε: επειδή είχε «μέντα» ο Αλεξάκος και ενέταξε το έργο, πρέπει να τρέχουμε εμείς τώρα; Είναι λοιπόν ανάγκη σε εύλογο χρόνο να παραμείνουν μόνο τέσσερις Δνσεις Τεχνικών Έργων στη Θεσσαλία (μία σε κάθε Νομό) οι οποίες θα έχουν αρμοδιότητα για το σύνολο των έργων και μελετών που χωροθετούνται στον αντίστοιχο Νομό.
Ήδη έχουν περάσει τρία χρόνια από τότε που η σημερινή διοίκηση της Περιφέρειας προεκλογικά κατηγορούσε την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Καρδίτσας για την στασιμότητα των εργασιών και ας γνώριζε ότι υπεύθυνη για το έργο τότε ήταν η διορισμένη Περιφέρεια (Γκούπας, Γερακούδη).
Η ταχύτητα εξέλιξης των διαδικασιών απεμπλοκής από τον πρώτο εργολάβο που πτώχευσε μέχρι την επαναδημοπράτηση κινήθηκε με ταχύτητες μικρότερες της χελώνας. Έχουν περάσει ήδη δυο χρόνια από τότε που η αρμοδιότητα του δρόμου μεταφέρθηκε στην αιρετή Περιφέρεια και η στασιμότητα, στασιμότητα. Για να γίνει σύγκριση, αρκεί να ειπωθεί ότι το υπόλοιπο οδικό τμήμα, από όρια Νομού μέχρι Νέο Μοναστήρι που είχε τα ίδια προβλήματα (έκπτωση πρώτου αναδόχου) και είναι στην αρμοδιότητα της αιρετής Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, επαναδημοπρατήθηκε πριν ένα χρόνο και εδώ και ένα εξάμηνο εκτελούνται εργασίες με καταληκτική προθεσμία ολοκλήρωσης το τέλος Σεπτεμβρίου.
Η μεγάλη καθυστέρηση πέραν από τους κινδύνους που δημιουργεί για τους διερχόμενους οδηγούς φέρει στην επιφάνεια δυο σημαντικά ζητήματα.
α) Την αναγκαία βοήθεια των αιρετών προς τις Υπηρεσίες για την επίσπευση των διαδικασιών. Έχω τονίσει ότι το κάτι παραπάνω για να τρέξουν πιο γρήγορα τα πράγματα αφορά τους αιρετούς κι όχι τους υπηρεσιακούς παράγοντες. Η επίσπευση εκδίκασης υποθέσεων, οι απαντήσεις άλλων εμπλεκομένων Υπηρεσιών, η ιεράρχηση προτεραιοτήτων αφορούν την αιρετή διοίκηση. Με λίγα λόγια η αιρετοί πρέπει να «τραβούν» προς τα πάνω τις υπηρεσίες κι όχι οι Υπηρεσίες τους αιρετούς όπως γίνεται τώρα. Θυμίζω ότι το 2010, παρότι δεν είχαμε αρμοδιότητα, ως Νομαρχία είχαμε κάνει μια σειρά κινήσεις για την ολοκλήρωση του έργου, όπως: Πιέζαμε την ΔΕΚΕ η οποία όμως έδινε προτεραιότητα σε ένα έργο της Λάρισας που είχε ο ίδιος εργολάβος, βοηθήσαμε να πληρωθεί ο ανάδοχος λογαριασμούς από άλλους Νομούς ώστε να αποκτήσει ρευστότητα, είχαμε συμφωνήσει με τη διοίκηση της τράπεζας Αττικής να δανειοδοτηθεί ο ανάδοχος και τα χρήματα να κατευθυνθούν αποκλειστικά στο συγκεκριμένο έργο. Δυστυχώς λίγο πριν τη δανειοδότηση ο ανάδοχος λόγω συσσωρευμένων οικονομικών προβλημάτων κατέρρευσε με τα γνωστά αποτελέσματα. Από κει και πέρα η πραγματικότητα απέδειξε ότι η αιρετή Περιφέρεια δεν έδειξε τον απαιτούμενο ζήλο ώστε να επανεκκινήσουν οι εργασίες.
β) Μετά την μεταφορά της αρμοδιότητας εκτέλεσης του συνόλου των έργων στην αιρετή Περιφέρεια, τα έργα σε κάθε Νομό να επιβλέπονται πλέον από Υπηρεσίες που εδρεύουν στον αντίστοιχο Νομό. Είμαι βέβαιος ότι αν το έργο το είχε η Δνση Τεχνικών Έργων της Καρδίτσας τώρα θα ήταν τελειωμένο. Οι εργαζόμενοι στη Λάρισα πολλές φορές αντιμετωπίζουν τα έργα των άλλων Νομών ως ήσσονος σημασίας και ως πρόσθετη ταλαιπωρία. Χαρακτηριστική είναι η αντιμετώπιση του έργου των παρακάμψεων Αρτεσιανού και Ριζοβουνίου, όπως ακριβώς μου μεταφέρθηκε: επειδή είχε «μέντα» ο Αλεξάκος και ενέταξε το έργο, πρέπει να τρέχουμε εμείς τώρα; Είναι λοιπόν ανάγκη σε εύλογο χρόνο να παραμείνουν μόνο τέσσερις Δνσεις Τεχνικών Έργων στη Θεσσαλία (μία σε κάθε Νομό) οι οποίες θα έχουν αρμοδιότητα για το σύνολο των έργων και μελετών που χωροθετούνται στον αντίστοιχο Νομό.
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια