Αθλητικά - 2 μήνες 2 ημέρες πιο πριν
• Επανίδρυση της Γ’ Λυκείου • Νέος τρόπος εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση Αναβάθμιση των Γενικών Αρχείων του Κράτους
Υποβλήθηκε στις Τρί, 23/04/2019 - 23:33.
Εκτυπώσιμη μορφή
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Καρδίτσας κ. Χρυσούλα Κατσαβριά – Σιωροπούλου, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής επί του πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση: «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, Γενικά Αρχεία του Κράτους κλπ».
Το πλήρες κείμενο της ομιλίας της έχει ως εξής:
“Όλοι όσοι είμαστε γονείς με παιδιά που φοίτησαν ή φοιτούν στο Λύκειο, έχουμε νιώσει τις μεγάλες δυσκολίες και αγωνίες των μαθητών αυτών, προκειμένου να ανταποκριθούν με επιτυχία σε ένα εξετασιοκεντρικό σύστημα που οδηγεί στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Πράγματι, στη Γ’ αλλά και στη Β’ Λυκείου, οι Μαθητές, ως πραγματικοί πνευματικοί εργάτες κοπιάζουν και εξαντλούνται, καθώς η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι μονόδρομος και σταθερή επιλογή για τη μέση ελληνική οικογένεια.
Είμαστε υπερήφανοι που ο λαός μας έχει αναγνωρίσει την αξία των πραγμάτων και στη συνείδηση του έχει καταξιωθεί η ελληνική παιδεία. Αλλά ήταν τέτοιος ο ζήλος μας όχι μόνο γιατί πιστεύουμε στην πνευματική πρόοδο αλλά κυρίως γιατί επιζητήσαμε την καταξίωση του πνευματικού επαγγέλματος, του υψηλού οικονομικού και κοινωνικού προφίλ συγκεκριμένων επαγγελμάτων. Αυτός ο ζήλος, επέβαλε σε παιδιά 16 και 17 ετών, να βρίσκονται σε μία τάξη σχολείου ή φροντιστηρίου για τουλάχιστον 65 ώρες την εβδομάδα – χωρίς να υπολογιστούν οι ώρες της μελέτης. Τα πολλά εξεταζόμενα μαθήματα, με τις λίγες ώρες διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο, δεν επαρκούσαν για να καλύψουν τους υψηλούς στόχους της μεγάλης μερίδας των μαθητών. Τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης βρέθηκαν στη θέση για δεκαετίες να υποκαθιστούν το δημόσιο σχολείο, όχι μόνο στα γνωστικά αντικείμενα και την εξεταζόμενη ύλη, αλλά και στην ουσία. Ο μαθητής δεν γίνεται να βρίσκεται 10-12 ώρες την ημέρα σε μία τάξη. Έπρεπε να επιλέξει. Και επέλεξε το φροντιστήριο με την ελπίδα ότι έτσι θα διασφαλίσει την επιτυχία στις πανελλήνιες. Η αποκαρδιωτική εικόνα στα περισσότερα λύκεια της χώρας, μας δείχνει μαθητές αμέτοχους και αδιάφορους, συχνά συντεταμένους, να απαξιώνουν το έργο των καθηγητών τους, ακόμα και των πιο ικανών. Το παιδί δεν μπαίνει στο κόπο να αξιολογήσει την ποιότητα διδασκαλίας. Μπήκε στο λύκειο γνωρίζοντας ότι με μόνο ένα καλό φροντιστήριο και προσωπικό διάβασμα θα πετύχει. Επανιδρύουμε την γ’ λυκείου στην ουσία της και αποκαθιστούμε την ομαλότητα και την ισορροπία που έχει χαθεί στο δημόσιο σχολείο, ακόμα στους μαθητές και τις οικογένειες τους.
Αυξάνουμε τις ώρες διδασκαλίας των εξεταζόμενων μαθημάτων. Δίνουμε τη δυνατότητα στους καθηγητές μέσης εκπαίδευσης να έχουν χρόνο να οργανώσουν τη διδασκαλίας τους και να ανακτήσουν το κύρος τους. Μειώνουμε τα εξεταζόμενα μαθήματα, ώστε οι μαθητές που επιλέγουν σχολές υψηλής ζήτησης, να μπορούν να διαχειρίζονται την ύλη τους ανθρώπινα. 6 ώρες στο σχολείο την εβδομάδα για κάθε μάθημα, είναι χρόνος υπεραρκετός για την παράδοση και την εμπέδωση της μίας γνώσης.
Ήδη θεσμοθετήσαμε και αναβαθμίσαμε τη τεχνολογική εκπαίδευση. Η κοινωνία μας πρέπει να καταλάβει ότι τα τεχνικά επαγγέλματα δεν στερούνται ακαδημαϊκότητας. Αναβαθμίσαμε τα ΕΠΑΛ και τα ΤΕΙ. Τώρα με την ίδρυση των ΚΕΕ ολοκληρώνουμε την ομαλή λειτουργίας της τεχνολογικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, που θα ανταποκρίνεται στα διεθνή πρότυπα, θα εξυπηρετεί την οικονομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, ώστε να ξεπεραστεί το ταμπού της χειρωνακτικής εργασίας που μας χαρακτηρίζει ως κοινωνία.
Το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης οδηγεί σε μια αρχιτεκτονική η οποία έχει, καταρχήν, νέα τμήματα και νέα γνωστικά πεδία. Δεύτερον, διασφαλίζει συνέργειες τμημάτων των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια. Τρίτον, εξασφαλίζει τη συνεργασία πανεπιστημιακών ερευνητικών κέντρων με ερευνητικά ινστιτούτα και τέταρτον, προβλέπει τα διετή προγράμματα σπουδών, στα οποία θα μπορούν να έχουν πρόσβαση παιδιά που τελειώνουν τα επαγγελματικά λύκεια, χωρίς εξετάσεις, δωρεάν, προκειμένου να παίρνουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων, μετά από δύο χρόνια.
Η ανώτατη εκπαίδευση ενισχύεται, οργανωτικά και οικονομικά, όπως διαβεβαιώνει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, και αυτό είναι κάτι περισσότερο από αναγκαίο, σε ένα διεθνές περιβάλλον που κινείται με ραγδαίους ρυθμούς με ταχύτατες εξελίξεις στην τεχνολογία, την έντονη κινητικότητα, τον αυξανόμενο ανταγωνισμό παγκοσμίως. Πρέπει να ξεπεραστούν παθογένειες του παρελθόντος και να επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος της για να ανταποκριθεί με επιτυχία στις προκλήσεις που τίθενται για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας.
Σε ό,τι αφορά στα ΓΑΚ, όλοι γνωρίζουμε για τον ανεξάντλητο θησαυρό τεκμηρίων που κρύβουν και διασώζουν την εξέλιξη και την ιστορία της δημόσιας διοίκησης του ελληνικού κράτους. Το υψηλό έργο της αποκατάστασης και ταξινόμησης σπουδαίων αρχείων, ακυρώνεται αν δεν αξιοποιείται, αν δεν διοχετεύεται στην κοινωνία, στον ακαδημαϊκό χώρο και τον πολίτη.
Αναβαθμίζουμε τα ΓΑΚ ακριβώς γιατί αναγνωρίζουμε ότι διαχειρίζονται ένα νευραλγικό κομμάτι της ιστορίας του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Πιστεύουμε ότι ο αναβαθμισμένος θεσμικός ρόλος που τους αποδίδεται με αυτό το νομοσχέδιο θα αναζωογονήσει τις τοπικές κοινωνίες, τους ερευνητές και τους φοιτητές και θα διασφαλίσει την συνέχεια και την εξέλιξή τους.
Κλείνω με την πεποίθηση ότι ιδιαίτερα τα θέματα της παιδείας πρέπει να μας ενώνουν αντί να μας διχάζουν ως πολιτικές δυνάμεις. Είναι βεβαίως μεγάλος ο πειρασμός της διαφοροποίησης για λόγους ιδεολογικούς ή πολιτικούς, κυρίως τώρα που βρισκόμαστε στο μέσο μιας προεκλογικής περιόδου. Εάν όμως πρυτανεύσει η σύνεση και το δημόσιο συμφέρον, με την ευρεία έννοια, μπορούν να βρεθούν οι απαραίτητες εκείνες συγκλίσεις οι οποίες θα αποφορτίσουν τα παιδιά προκειμένου να είναι συμμέτοχοι σε ένα πραγματικά σύγχρονο, ανοιχτό, δημιουργικό και δημοκρατικό σχολείο”.
Το πλήρες κείμενο της ομιλίας της έχει ως εξής:
“Όλοι όσοι είμαστε γονείς με παιδιά που φοίτησαν ή φοιτούν στο Λύκειο, έχουμε νιώσει τις μεγάλες δυσκολίες και αγωνίες των μαθητών αυτών, προκειμένου να ανταποκριθούν με επιτυχία σε ένα εξετασιοκεντρικό σύστημα που οδηγεί στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Πράγματι, στη Γ’ αλλά και στη Β’ Λυκείου, οι Μαθητές, ως πραγματικοί πνευματικοί εργάτες κοπιάζουν και εξαντλούνται, καθώς η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι μονόδρομος και σταθερή επιλογή για τη μέση ελληνική οικογένεια.
Είμαστε υπερήφανοι που ο λαός μας έχει αναγνωρίσει την αξία των πραγμάτων και στη συνείδηση του έχει καταξιωθεί η ελληνική παιδεία. Αλλά ήταν τέτοιος ο ζήλος μας όχι μόνο γιατί πιστεύουμε στην πνευματική πρόοδο αλλά κυρίως γιατί επιζητήσαμε την καταξίωση του πνευματικού επαγγέλματος, του υψηλού οικονομικού και κοινωνικού προφίλ συγκεκριμένων επαγγελμάτων. Αυτός ο ζήλος, επέβαλε σε παιδιά 16 και 17 ετών, να βρίσκονται σε μία τάξη σχολείου ή φροντιστηρίου για τουλάχιστον 65 ώρες την εβδομάδα – χωρίς να υπολογιστούν οι ώρες της μελέτης. Τα πολλά εξεταζόμενα μαθήματα, με τις λίγες ώρες διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο, δεν επαρκούσαν για να καλύψουν τους υψηλούς στόχους της μεγάλης μερίδας των μαθητών. Τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης βρέθηκαν στη θέση για δεκαετίες να υποκαθιστούν το δημόσιο σχολείο, όχι μόνο στα γνωστικά αντικείμενα και την εξεταζόμενη ύλη, αλλά και στην ουσία. Ο μαθητής δεν γίνεται να βρίσκεται 10-12 ώρες την ημέρα σε μία τάξη. Έπρεπε να επιλέξει. Και επέλεξε το φροντιστήριο με την ελπίδα ότι έτσι θα διασφαλίσει την επιτυχία στις πανελλήνιες. Η αποκαρδιωτική εικόνα στα περισσότερα λύκεια της χώρας, μας δείχνει μαθητές αμέτοχους και αδιάφορους, συχνά συντεταμένους, να απαξιώνουν το έργο των καθηγητών τους, ακόμα και των πιο ικανών. Το παιδί δεν μπαίνει στο κόπο να αξιολογήσει την ποιότητα διδασκαλίας. Μπήκε στο λύκειο γνωρίζοντας ότι με μόνο ένα καλό φροντιστήριο και προσωπικό διάβασμα θα πετύχει. Επανιδρύουμε την γ’ λυκείου στην ουσία της και αποκαθιστούμε την ομαλότητα και την ισορροπία που έχει χαθεί στο δημόσιο σχολείο, ακόμα στους μαθητές και τις οικογένειες τους.
Αυξάνουμε τις ώρες διδασκαλίας των εξεταζόμενων μαθημάτων. Δίνουμε τη δυνατότητα στους καθηγητές μέσης εκπαίδευσης να έχουν χρόνο να οργανώσουν τη διδασκαλίας τους και να ανακτήσουν το κύρος τους. Μειώνουμε τα εξεταζόμενα μαθήματα, ώστε οι μαθητές που επιλέγουν σχολές υψηλής ζήτησης, να μπορούν να διαχειρίζονται την ύλη τους ανθρώπινα. 6 ώρες στο σχολείο την εβδομάδα για κάθε μάθημα, είναι χρόνος υπεραρκετός για την παράδοση και την εμπέδωση της μίας γνώσης.
Ήδη θεσμοθετήσαμε και αναβαθμίσαμε τη τεχνολογική εκπαίδευση. Η κοινωνία μας πρέπει να καταλάβει ότι τα τεχνικά επαγγέλματα δεν στερούνται ακαδημαϊκότητας. Αναβαθμίσαμε τα ΕΠΑΛ και τα ΤΕΙ. Τώρα με την ίδρυση των ΚΕΕ ολοκληρώνουμε την ομαλή λειτουργίας της τεχνολογικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, που θα ανταποκρίνεται στα διεθνή πρότυπα, θα εξυπηρετεί την οικονομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, ώστε να ξεπεραστεί το ταμπού της χειρωνακτικής εργασίας που μας χαρακτηρίζει ως κοινωνία.
Το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης οδηγεί σε μια αρχιτεκτονική η οποία έχει, καταρχήν, νέα τμήματα και νέα γνωστικά πεδία. Δεύτερον, διασφαλίζει συνέργειες τμημάτων των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια. Τρίτον, εξασφαλίζει τη συνεργασία πανεπιστημιακών ερευνητικών κέντρων με ερευνητικά ινστιτούτα και τέταρτον, προβλέπει τα διετή προγράμματα σπουδών, στα οποία θα μπορούν να έχουν πρόσβαση παιδιά που τελειώνουν τα επαγγελματικά λύκεια, χωρίς εξετάσεις, δωρεάν, προκειμένου να παίρνουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων, μετά από δύο χρόνια.
Η ανώτατη εκπαίδευση ενισχύεται, οργανωτικά και οικονομικά, όπως διαβεβαιώνει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, και αυτό είναι κάτι περισσότερο από αναγκαίο, σε ένα διεθνές περιβάλλον που κινείται με ραγδαίους ρυθμούς με ταχύτατες εξελίξεις στην τεχνολογία, την έντονη κινητικότητα, τον αυξανόμενο ανταγωνισμό παγκοσμίως. Πρέπει να ξεπεραστούν παθογένειες του παρελθόντος και να επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος της για να ανταποκριθεί με επιτυχία στις προκλήσεις που τίθενται για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας.
Σε ό,τι αφορά στα ΓΑΚ, όλοι γνωρίζουμε για τον ανεξάντλητο θησαυρό τεκμηρίων που κρύβουν και διασώζουν την εξέλιξη και την ιστορία της δημόσιας διοίκησης του ελληνικού κράτους. Το υψηλό έργο της αποκατάστασης και ταξινόμησης σπουδαίων αρχείων, ακυρώνεται αν δεν αξιοποιείται, αν δεν διοχετεύεται στην κοινωνία, στον ακαδημαϊκό χώρο και τον πολίτη.
Αναβαθμίζουμε τα ΓΑΚ ακριβώς γιατί αναγνωρίζουμε ότι διαχειρίζονται ένα νευραλγικό κομμάτι της ιστορίας του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Πιστεύουμε ότι ο αναβαθμισμένος θεσμικός ρόλος που τους αποδίδεται με αυτό το νομοσχέδιο θα αναζωογονήσει τις τοπικές κοινωνίες, τους ερευνητές και τους φοιτητές και θα διασφαλίσει την συνέχεια και την εξέλιξή τους.
Κλείνω με την πεποίθηση ότι ιδιαίτερα τα θέματα της παιδείας πρέπει να μας ενώνουν αντί να μας διχάζουν ως πολιτικές δυνάμεις. Είναι βεβαίως μεγάλος ο πειρασμός της διαφοροποίησης για λόγους ιδεολογικούς ή πολιτικούς, κυρίως τώρα που βρισκόμαστε στο μέσο μιας προεκλογικής περιόδου. Εάν όμως πρυτανεύσει η σύνεση και το δημόσιο συμφέρον, με την ευρεία έννοια, μπορούν να βρεθούν οι απαραίτητες εκείνες συγκλίσεις οι οποίες θα αποφορτίσουν τα παιδιά προκειμένου να είναι συμμέτοχοι σε ένα πραγματικά σύγχρονο, ανοιχτό, δημιουργικό και δημοκρατικό σχολείο”.
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια