Αθλητικά - 2 μήνες 5 ημέρες πιο πριν
ΚΚΕ:"ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ"
Υποβλήθηκε στις Κυρ, 25/08/2013 - 19:04.
Εκτυπώσιμη μορφή
Βρίσκεται σε εξέλιξη η επιχείρηση της κυβέρνησης για την πλήρη διάλυση της παιδείας, με την κατάθεση του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Πρόκειται για μια αναδιάρθρωση, που δεν εξυπηρετεί τις σύγχρονες απαιτήσεις που προκύπτουν από τις εξελίξεις στην οικονομία, στην ανάπτυξη τομέων και κλάδων της ελληνικής οικονομίας, κι όλα αυτά στο φόντο της ανάγκης να ανακτήσει το κεφάλαιο την κερδοφορία του.
Αν θέλουμε να συνοψίσουμε την ουσία του «Νέου Λυκείου» που προβάλλεται θα πρέπει να τονίσουμε:
Έτσι η κυβέρνηση :
Γι’ αυτό η βασική εκπαίδευση μετατρέπεται στο ελάχιστο μορφωτικό υπόβαθρο, σε ένα minimum: γραφής, ανάγνωσης, αρίθμησης, επικοινωνία σε ξένες γλώσσες και χειρισμό ηλεκτρονικού υπολογιστή, που θα συμπληρώνεται κάθε φορά από μια βραχυπρόθεσμη επαγγελματική κατάρτιση.
Ας μας απαντήσουν: Σε καπιταλιστικά κράτη που έχει προχωρήσει η έμφαση στις δεξιότητες, έχει λυθεί το πρόβλημα της ανεργίας; Σαφώς και όχι! Μήπως το περίφημο φινλανδικό μοντέλο, με την έμφαση στις δεξιότητες του προγράμματος «ΠΙΖΑ», έλυσε το πρόβλημα της ανεργίας; Όχι μόνο δεν το έλυσε, αλλά σύμφωνα και με αστούς μελετητές, το επίπεδο των μαθητών χειροτέρευσε, ενώ η Φινλανδία, εκτός από τις πρωτιές της στους διαγωνισμούς του ΟΟΣΑ, πρωτεύει και σε αυτοκτονίες μαθητών!
Για ποια παιδεία παλεύει το ΚΚΕ
Το ΚΚΕ εκτιμάει πως σήμερα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις ώστε η βασική - γενική Εκπαίδευση να διευρυνθεί ποιοτικά και ποσοτικά. Η εξασφάλιση βασικής - γενικής Εκπαίδευσης ως τα 18 χρόνια, που ο άνθρωπος ενηλικιώνεται ψυχικά, πνευματικά, κοινωνικά και βιολογικά μέσα από Ενιαίο Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό Σχολείο με σκοπό την ολόπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας κάθε νέου πριν από την επαγγελματική επιλογή, αποτελεί αδήριτη ανάγκη της εποχής.
Βασικό στοιχείο του Ενιαίου Δωδεκάχρονου είναι ο πολυτεχνικός χαρακτήρας του.
Ποια πρέπει να είναι η απάντηση του κινήματος σήμερα;
Το ΚΚΕ θεωρεί πως σήμερα όσο ποτέ απαιτείται βαθύτερη κατανόηση ότι για να πάψει το σχολείο να είναι απαρχαιωμένο πρέπει να πάψει να είναι αστικό και ταυτόχρονα να παλεύει για το καινούργιο που φέρνει και τα προβλήματα που θα λύσει η λαϊκή Παιδεία.
Είναι ανάγκη το ίδιο το κίνημα σήμερα να ανεβάσει τον πήχη των διεκδικήσεών του, μπολιάζοντάς τες με το αναγκαίο συμπέρασμα για τις πολιτικές και οικονομικές προϋποθέσεις για την υλοποίησή τους, στοχεύοντας δηλαδή στο ζήτημα της εξουσίας. Προϋπόθεση γι’ αυτό είναι να μην πατάει τις μπανανόφλουδες των αστικών χειρισμών και της κυβερνητικής προπαγάνδας, να έχει γραμμή συνολικής αντίθεσης στην ουσία των αλλαγών με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες. Το κίνημα πρέπει να απαντήσει ενιαία. Συντεχνιακές απαντήσεις και αντιπαραθέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών δεν συμβάλουν στον ταξικό προσανατολισμό του κινήματος και στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των ιδιαίτερων αλλά και γενικότερων προβλημάτων.
ΚΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Αν θέλουμε να συνοψίσουμε την ουσία του «Νέου Λυκείου» που προβάλλεται θα πρέπει να τονίσουμε:
- Θα είναι πιο στενά προσαρμοσμένο στη διαδικασία πρόσβασης σε ΑΕΙ - ΤΕΙ. Όχι μόνο δεν ενισχύεται ο υποτιθέμενος αυτόνομος μορφωτικός ρόλος του Λυκείου, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, αλλά αντίθετα το «Νέο Λύκειο» μετατρέπεται καθαρά σε εξεταστικό κέντρο. Για παράδειγμα, η πολλαπλότητα επιλογών στους θεματικούς κύκλους αναμφίβολα σημαίνει από νωρίς επιλογή σχολής σε ΑΕΙ - ΤΕΙ.
- Η δομή του «Νέου Λυκείου» θα χαρακτηρίζεται από έντονη διαφοροποίηση στο πρόγραμμα σπουδών μέσω των ομάδων μαθημάτων επιλογής.
- Η ταξικότητα εντός του Λυκείου θα εκφράζεται με την τοποθέτηση των μαθητών στη βάση των επιπέδων δυσκολίας. Η ουσία είναι ότι θέλουν τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων να αποδεχθούν από νωρίς ότι θα έχουν χαμηλές απαιτήσεις και ότι γι’ αυτό θα ακολουθούν τα πιο εύκολα επίπεδα.
- Το «Νέο Λύκειο» συνδέεται άμεσα με τις αλλαγές στην Τεχνολογική Επαγγελματική Εκαπίδευση(ΤΕΕ) στη γραμμή της δήθεν «αναβάθμισης και ελκυστικότητας της ΤΕΕ», που είναι στρατηγική της ΕΕ, με στόχο να «ενισχυθεί» η ΤΕΕ ως χώρος στον οποίο θα διοχετεύεται το αυξημένο μαθητικό δυναμικό που δε θα καταφέρνει να προχωρήσει στη βαθμίδα του Γενικού Λυκείου. Το νέο Επαγγελματικό Λύκειο δίνει ένα πρόγραμμα αποσπασματικών γνώσεων σε ευθεία αντιστοιχία με τις δεξιότητες που θέλει το κεφάλαιο για εργατική δύναμη φθηνή και ευέλικτη.
- Η επέκταση της μαθητείας δε συνιστά λύση στην ανεργία, δεν ικανοποιεί το δικαίωμα για εργασία με δικαιώματα. Η επιλογή κλάδου από την Α τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου και η τζάμπα εργασία στις επιχειρήσεις ως μαθητεία, αναδεικνύουν το ναυάγιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης, μέσα στο πλαίσιο της αστικής διαχείρισης, και την προσαρμογή του σχολείου στις επιδιώξεις των μονοπωλιακών επιχειρήσεων, στην πρώιμη εκμετάλλευση και την τζάμπα παιδική εργασία.
- Τα ΙΕΚ αναδεικνύονται ως οι κατεξοχήν χώροι παρέμβασης των επιχειρήσεων, η δεξαμενή φθηνών εργαζομένων που θα πιστοποιούνται κατευθείαν από τις επιχειρήσεις και την αγορά.
Έτσι η κυβέρνηση :
- Προβάλει την αναγκαιότητα να μειωθούν τα μαθήματα για να απαλλαχτεί ο μαθητής και η οικογένειά του από το άγχος και από το φροντιστήριο.
Γι’ αυτό η βασική εκπαίδευση μετατρέπεται στο ελάχιστο μορφωτικό υπόβαθρο, σε ένα minimum: γραφής, ανάγνωσης, αρίθμησης, επικοινωνία σε ξένες γλώσσες και χειρισμό ηλεκτρονικού υπολογιστή, που θα συμπληρώνεται κάθε φορά από μια βραχυπρόθεσμη επαγγελματική κατάρτιση.
- Η κυβερνητική προπαγάνδα θέτει το ερώτημα και καλεί το λαό να απαντήσει στο δίλημμα: «αναχρονιστικές γνώσεις και ανεργία ή δεξιότητες και σύνδεση με την αγορά εργασίας»
Ας μας απαντήσουν: Σε καπιταλιστικά κράτη που έχει προχωρήσει η έμφαση στις δεξιότητες, έχει λυθεί το πρόβλημα της ανεργίας; Σαφώς και όχι! Μήπως το περίφημο φινλανδικό μοντέλο, με την έμφαση στις δεξιότητες του προγράμματος «ΠΙΖΑ», έλυσε το πρόβλημα της ανεργίας; Όχι μόνο δεν το έλυσε, αλλά σύμφωνα και με αστούς μελετητές, το επίπεδο των μαθητών χειροτέρευσε, ενώ η Φινλανδία, εκτός από τις πρωτιές της στους διαγωνισμούς του ΟΟΣΑ, πρωτεύει και σε αυτοκτονίες μαθητών!
Για ποια παιδεία παλεύει το ΚΚΕ
Το ΚΚΕ εκτιμάει πως σήμερα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις ώστε η βασική - γενική Εκπαίδευση να διευρυνθεί ποιοτικά και ποσοτικά. Η εξασφάλιση βασικής - γενικής Εκπαίδευσης ως τα 18 χρόνια, που ο άνθρωπος ενηλικιώνεται ψυχικά, πνευματικά, κοινωνικά και βιολογικά μέσα από Ενιαίο Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό Σχολείο με σκοπό την ολόπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας κάθε νέου πριν από την επαγγελματική επιλογή, αποτελεί αδήριτη ανάγκη της εποχής.
Βασικό στοιχείο του Ενιαίου Δωδεκάχρονου είναι ο πολυτεχνικός χαρακτήρας του.
Ποια πρέπει να είναι η απάντηση του κινήματος σήμερα;
Το ΚΚΕ θεωρεί πως σήμερα όσο ποτέ απαιτείται βαθύτερη κατανόηση ότι για να πάψει το σχολείο να είναι απαρχαιωμένο πρέπει να πάψει να είναι αστικό και ταυτόχρονα να παλεύει για το καινούργιο που φέρνει και τα προβλήματα που θα λύσει η λαϊκή Παιδεία.
Είναι ανάγκη το ίδιο το κίνημα σήμερα να ανεβάσει τον πήχη των διεκδικήσεών του, μπολιάζοντάς τες με το αναγκαίο συμπέρασμα για τις πολιτικές και οικονομικές προϋποθέσεις για την υλοποίησή τους, στοχεύοντας δηλαδή στο ζήτημα της εξουσίας. Προϋπόθεση γι’ αυτό είναι να μην πατάει τις μπανανόφλουδες των αστικών χειρισμών και της κυβερνητικής προπαγάνδας, να έχει γραμμή συνολικής αντίθεσης στην ουσία των αλλαγών με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες. Το κίνημα πρέπει να απαντήσει ενιαία. Συντεχνιακές απαντήσεις και αντιπαραθέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών δεν συμβάλουν στον ταξικό προσανατολισμό του κινήματος και στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των ιδιαίτερων αλλά και γενικότερων προβλημάτων.
ΚΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια