Αθλητικά - 1 μήνας 2 εβδομάδες πιο πριν
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΥ ΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΟΦΕΙΛΩΝ
Υποβλήθηκε στις Τρί, 14/01/2014 - 14:21.
Εκτυπώσιμη μορφή
Ο Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας , κ. Ιωάννης Βρούτσης σε απάντηση Ερώτησης που είχε καταθέσει στη Βουλή ο Βουλευτής Καρδίτσας και π. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σ. Ταλιαδούρος στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, σχετικά με την αποδοχή της πρότασης της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου για την κεφαλαιοποίηση των οφειλών των εμπόρων και λοιπών επαγγελματιών προς τον ΟΑΕΕ, μέσω της οποίας θα επιτευχθεί η διαμόρφωση ενός μοντέλου εξισορρόπησης του ΟΑΕΕ και επιβίωσης των μικρομεσαίων κυρίως εμπόρων αναφέρει ότι η Πολιτεία με τη θέσπιση νομοθετικών ρυθμίσεων παρέχει διευκολύνσεις στους οφειλέτες προκειμένου να προβαίνουν σε τμηματική ή εφάπαξ εξόφληση των καθυστερούμενων οφειλών, παρέχοντάς τους μάλιστα σημαντικές εκπτώσεις επί των πρόσθετων τελών (προσαυξήσεων κτλ) προς όλους τους ασφαλιστικούς οργανισμούς αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας.
Ειδικότερα, η απάντηση του Υπουργού έχει ως εξής :
«Σε απάντηση της με αριθμ. πρωτ. 3380/01.11.2013 Ερώτησης, που κατατέθηκε στη Βουλή από το Βουλευτή κ. Σπύρο Ταλιαδούρο, σχετικά με το ανωτέρω θέμα, σας γνωρίζουμε τα παρακάτω:
1. Ως γνωστόν, η Πολιτεία λαμβάνοντας υπόψη τις εκάστοτε οικονομικές δυσκολίες των οφειλετών των ασφαλιστικών οργανισμών και σταθμίζοντας τα όρια των οικονομικών δυνατοτήτων των φορέων, έχει αναλάβει κατ' επανάληψη νομοθετικές πρωτοβουλίες με τη θέσπιση διαφόρων νομοθετικών ρυθμίσεων με τις οποίες έχει παράσχει διευκολύνσεις στους οφειλέτες προκειμένου να προβούν σε τμηματική εξόφληση των καθυστερούμενων οφειλών, παρέχοντάς τους μάλιστα σημαντικές εκπτώσεις επί των πρόσθετων τελών (προσαυξήσεων κτλ).
Πρόσφατα, με τις διατάξεις των υποπαραγράφων ΙΑ1 και ΙΑ2 της παραγράφου ΙΑ' του άρθρου πρώτου του Ν.4152/2013 (Φ.Ε.Κ. Α' 107/09-05-2013) όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις της παρ. 1, 2, 3, και 4 του άρθρου δεύτερου του Ν.4158/2013 (ΦΕΚ Α', 126) θεσπίζεται νέο νομοθετικό πλαίσιο, για την τμηματική ή εφάπαξ καταβολή, με ευνοϊκούς όρους, των οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών προς όλους τους ασφαλιστικούς οργανισμούς αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.
Στο πλαίσιο των διατάξεων αυτών, τόσο με την πάγια ρύθμιση των οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών της ΙΑ1 υποπαραγράφου όσο και με τη ρύθμιση «ΝΕΑΣ ΑΡΧΗΣ» των οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών της υποπαραγράφου ΙΑ2, παρέχεται η δυνατότητα εξόφλησης τόσο των οφειλόμενων κύριων ασφαλιστικών εισφορών όσο και των αναλογούντων σε αυτές, προσθέτων τελών, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων, προστίμων και λοιπών εξόδων αναγκαστικών μέτρων, είτε εφάπαξ, είτε σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Η ένταξη σε οποιαδήποτε από τις δύο παραπάνω ρυθμίσεις συνεπάγεται ευεργετικές παροχές όπως χορήγηση πιστοποιητικού οφειλής, αναστολή ποινικών διώξεων του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 και αναστολή της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών και ακινήτων. Επιπλέον με το άρθρο 17 Ν.4180/2013 (ΦΕΚ Α 182/5.9.2013) για την υπαγωγή στη ρύθμιση «Νέας Αρχής» δεν απαιτείται ο οφειλέτης να είναι από 01-01-2013 φορολογικά ενήμερος. Οι οφειλόμενες εισφορές από 1/1/2013 έως 30/6/2013 μπορούν να ρυθμιστούν με την Πάγια Ρύθμιση παράλληλα με τη ρύθμιση «Νέα Αρχή».
2. Επιπλέον Το Υπουργείο μας, λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα οικονομική κρίση και την αναγκαιότητα ασφαλιστικής προστασίας των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ:
· Θέσπισε τη διάταξη του άρθρου 30 του Ν.3904/2010 με την οποία απαιτείται πλέον για να ενεργοποιηθούν οι διατάξεις του α.ν. 86/ 1967 περί ποινικοποίησης της μη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών, ο υπόχρεος να οφείλει ποσό που να υπερβαίνει αυτό των είκοσι χιλιάδων (20000) ευρώ, από το ποσό των 2000 ευρώ που ίσχυε με τις διατάξεις του ν.3346/2005.
· Δεν έχουν αυξηθεί οι ασφαλιστικές εισφορές του ΟΑΕΕ από το έτος 2009 και μετά.
· Θέσπισε τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 32 του ν. 4075/2012 με τις οποίες προβλέπεται ότι οι ασφαλισμένοι του Ο.Α.Ε.Ε. μπορούν με αίτησή τους να επιλέξουν την κατάταξή τους στην αμέσως κατώτερη ή στη δεύτερη κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία κλάδου σύνταξης του Καταστατικού του Ο.Α.Ε.Ε, και να παραμείνουν σε αυτήν έως 31.12.2014. Επιπλέον με την Υ.Α. Φ. 80000/10398/303/18-04-2013 (ΦΕΚ 1091/Β'/02-05-2013) δόθηκε η δυνατότητα σε ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ που απώλεσαν για οποιαδήποτε λόγο τη δυνατότητα κατάταξης σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία να επανέλθουν με νεότερη αίτηση για μία ακόμη φορά.
· Συστάθηκε στον ΟΑΕΔ Ειδικός Λογαριασμός Ανεργίας υπέρ αυτοτελώς και ανεξάρτητα απασχολουμένων, με οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια, σκοπός του οποίου είναι η χορήγησχ-j βοηθήματος ανεργίας στις περιπτώσεις αποδεδειγμένης διακοπής του επαγγέλματος και για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών μηνών, σύμφωνα με το όρθρο 44 του Ν.3986/2011 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 παρ. 8 του Ν.4024/2011 και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 50 του Ν.4144/2013. Το παραπάνω επίδομα ήδη χορηγείται στους δικαιούχους.
3. Για τη χορήγηση ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ασφαλισμένων σε φορείς κοινωνικής ασφάλισης, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ασφάλιση και η καταβολή ασφαλιστικών εισφορών για τους αντίστοιχους κλάδους ασθένειας και σύνταξης, η οποία είναι υποχρεωτική και στηρίζεται στην αρχή της ανταποδοτικότητας και της κοινωνικής αλληλεγγύης.
• Η ασφαλιστική ικανότητα για παροχές περίθαλψης και χορήγηση βιβλιαρίου υγείας, αποκτάται εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται από τις επιμέρους διατάξεις των κανονισμών των οργανισμών.
• Οι εισφορές για ασφάλιση ασθένειας, μετά την ένταξη του κλάδου υγείας του ΟΑΕΕ στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (ν.3918/2011), συνεισπράττονται με τις λοιπές εισφορές και κατά το μέρος που αφορούν σε παροχές ασθένειας σε είδος, αποδίδονται μαζί με τις εισφορές των συνταξιούχων σε αυτόν, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην αρ. Φ.40021/20782/2565/24-2-2012 ΚΥΑ.
Στις περιπτώσεις που υπάρχουν οφειλές και προβούν στη ρύθμιση σε δόσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, με την προϋπόθεση ότι τηρείται η ρύθμιση αυτή, θεωρείται το βιβλιάριο ασθενείας για παροχές υγειονομικής περίθαλψης.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, επεξεργάζονται τις προϋποθέσεις, τα κριτήρια και τις διαδικασίες πρόσβασης στο σύστημα νοσηλευτικής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης που ισχύει με την ΚΥΑ αρ 13491/2006 (Β’ Ί747), για τους ανασφάλιστους και οικονομικά αδύνατους πολίτες.
4. Αναφορικά με τους υποψήφιους συνταξιούχους που έχουν οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές, σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 43 του Ν.3996/2011 και του άρθρου 32 του Ν.4075/2012 στις περιπτώσεις υποψήφιου συνταξιούχου που οφείλει ασφαλιστικές εισφορές η σύνταξη καταβάλλεται από την ημερομηνία που ορίζουν οι καταστατικές διατάξεις κάθε ασφαλιστικού φορέα, αν το οφειλόμενο ποσό προσαυξημένο με τα πρόσθετα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις δεν είναι μεγαλύτερο των (30) τριάντα μηνιαίων συντάξεων κατωτάτων ορίων λόγω γήρατος, με ανώτατο όριο, ειδικά για τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, το ποσό των 20.000 €. Τα ανωτέρω ποσά οφειλής συμψηφίζονται ή παρακρατούνται από τα ποσά των συντάξεων, σε ίσες μηνιαίες δόσεις, που δεν μπορεί να είναι περισσότερες από σαράντα (40). Η πρώτη δόση παρακρατείται από τη σύνταξη του πρώτου μήνα.
Περεταίρω αύξηση είτε των δόσεων παρακράτησης είτε του ποσού οφειλής που θα μπορούσε να παρακρατηθεί αφενός θα αντέβαινε στον υποχρεωτικό και κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλισης, αφετέρου θα ενθάρρυνε την εισφοροδιαφυγή, στερώντας έσοδα από τον Οργανισμό.
Επιπλέον σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις του Οργανισμού, ως συντάξιμος χρόνος τόσο για την θεμελίωση δικαιώματος όσο και για τον υπολογισμό του ποσού σύνταξης λογίζεται όλος ο χρόνος άσκησης επαγγέλματος και δεν προβλέπεται ο διαχωρισμός πληρωμένου απλήρωτου χρόνου, δεδομένου του υποχρεωτικού χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης.
Το αίτημά σας απονομή σύνταξης ανάλογα με τις εισφορές που έχουν καταβάλλει δεν είναι δυνατόν να εξεταστεί από το Υπουργείο μας. Θεωρούμε δε ότι η θέσπιση ενός τέτοιου μέτρου που θα επέτρεπε την συνταξιοδότηση βάσει του πληρωμένου και μόνον χρόνου, αφενός θα αντέβαινε στον υποχρεωτικό και κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλισης, αφετέρου θα ενθάρρυνε την εισφοροδιαφυγή, στερώντας έσοδα από τον Οργανισμό. Ωστόσο, τα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές αποτελούν βασικό πόρο, τον οποίο ο Οργανισμός οφείλει να διασφαλίσει, ακριβώς για να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στον κοινωνικό του ρόλο.
Τέλος τονίζουμε ότι σε κάθε περίπτωση, οι Υπηρεσίες του Υπουργείου μας μελετούν συνεχώς τα προβλήματα που ανακύπτουν, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές εισηγήσεις των ασφαλιστικών φορέων καθώς και τις προτάσεις των επαγγελματικών φορέων των ασφαλισμένων, με γνώμονα τη διασφάλιση της προστασίας των ασφαλισμένων και συνταξιούχων σε συνδυασμό με τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας.»
Απάντηση του Υπουργού Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας , κ. Ιωάννη Βρούτση σε Ερώτηση του κ. Σ. Ταλιαδούρου
Ο Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας , κ. Ιωάννης Βρούτσης σε απάντηση Ερώτησης που είχε καταθέσει στη Βουλή ο Βουλευτής Καρδίτσας και π. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σ. Ταλιαδούρος στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, σχετικά με την αποδοχή της πρότασης της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου για την κεφαλαιοποίηση των οφειλών των εμπόρων και λοιπών επαγγελματιών προς τον ΟΑΕΕ, μέσω της οποίας θα επιτευχθεί η διαμόρφωση ενός μοντέλου εξισορρόπησης του ΟΑΕΕ και επιβίωσης των μικρομεσαίων κυρίως εμπόρων αναφέρει ότι η Πολιτεία με τη θέσπιση νομοθετικών ρυθμίσεων παρέχει διευκολύνσεις στους οφειλέτες προκειμένου να προβαίνουν σε τμηματική ή εφάπαξ εξόφληση των καθυστερούμενων οφειλών, παρέχοντάς τους μάλιστα σημαντικές εκπτώσεις επί των πρόσθετων τελών (προσαυξήσεων κτλ) προς όλους τους ασφαλιστικούς οργανισμούς αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας.
Ειδικότερα, η απάντηση του Υπουργού έχει ως εξής :
«Σε απάντηση της με αριθμ. πρωτ. 3380/01.11.2013 Ερώτησης, που κατατέθηκε στη Βουλή από το Βουλευτή κ. Σπύρο Ταλιαδούρο, σχετικά με το ανωτέρω θέμα, σας γνωρίζουμε τα παρακάτω:
1. Ως γνωστόν, η Πολιτεία λαμβάνοντας υπόψη τις εκάστοτε οικονομικές δυσκολίες των οφειλετών των ασφαλιστικών οργανισμών και σταθμίζοντας τα όρια των οικονομικών δυνατοτήτων των φορέων, έχει αναλάβει κατ' επανάληψη νομοθετικές πρωτοβουλίες με τη θέσπιση διαφόρων νομοθετικών ρυθμίσεων με τις οποίες έχει παράσχει διευκολύνσεις στους οφειλέτες προκειμένου να προβούν σε τμηματική εξόφληση των καθυστερούμενων οφειλών, παρέχοντάς τους μάλιστα σημαντικές εκπτώσεις επί των πρόσθετων τελών (προσαυξήσεων κτλ).
Πρόσφατα, με τις διατάξεις των υποπαραγράφων ΙΑ1 και ΙΑ2 της παραγράφου ΙΑ' του άρθρου πρώτου του Ν.4152/2013 (Φ.Ε.Κ. Α' 107/09-05-2013) όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις της παρ. 1, 2, 3, και 4 του άρθρου δεύτερου του Ν.4158/2013 (ΦΕΚ Α', 126) θεσπίζεται νέο νομοθετικό πλαίσιο, για την τμηματική ή εφάπαξ καταβολή, με ευνοϊκούς όρους, των οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών προς όλους τους ασφαλιστικούς οργανισμούς αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.
Στο πλαίσιο των διατάξεων αυτών, τόσο με την πάγια ρύθμιση των οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών της ΙΑ1 υποπαραγράφου όσο και με τη ρύθμιση «ΝΕΑΣ ΑΡΧΗΣ» των οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών της υποπαραγράφου ΙΑ2, παρέχεται η δυνατότητα εξόφλησης τόσο των οφειλόμενων κύριων ασφαλιστικών εισφορών όσο και των αναλογούντων σε αυτές, προσθέτων τελών, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων, προστίμων και λοιπών εξόδων αναγκαστικών μέτρων, είτε εφάπαξ, είτε σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Η ένταξη σε οποιαδήποτε από τις δύο παραπάνω ρυθμίσεις συνεπάγεται ευεργετικές παροχές όπως χορήγηση πιστοποιητικού οφειλής, αναστολή ποινικών διώξεων του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 και αναστολή της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών και ακινήτων. Επιπλέον με το άρθρο 17 Ν.4180/2013 (ΦΕΚ Α 182/5.9.2013) για την υπαγωγή στη ρύθμιση «Νέας Αρχής» δεν απαιτείται ο οφειλέτης να είναι από 01-01-2013 φορολογικά ενήμερος. Οι οφειλόμενες εισφορές από 1/1/2013 έως 30/6/2013 μπορούν να ρυθμιστούν με την Πάγια Ρύθμιση παράλληλα με τη ρύθμιση «Νέα Αρχή».
2. Επιπλέον Το Υπουργείο μας, λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα οικονομική κρίση και την αναγκαιότητα ασφαλιστικής προστασίας των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ:
· Θέσπισε τη διάταξη του άρθρου 30 του Ν.3904/2010 με την οποία απαιτείται πλέον για να ενεργοποιηθούν οι διατάξεις του α.ν. 86/ 1967 περί ποινικοποίησης της μη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών, ο υπόχρεος να οφείλει ποσό που να υπερβαίνει αυτό των είκοσι χιλιάδων (20000) ευρώ, από το ποσό των 2000 ευρώ που ίσχυε με τις διατάξεις του ν.3346/2005.
· Δεν έχουν αυξηθεί οι ασφαλιστικές εισφορές του ΟΑΕΕ από το έτος 2009 και μετά.
· Θέσπισε τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 32 του ν. 4075/2012 με τις οποίες προβλέπεται ότι οι ασφαλισμένοι του Ο.Α.Ε.Ε. μπορούν με αίτησή τους να επιλέξουν την κατάταξή τους στην αμέσως κατώτερη ή στη δεύτερη κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία κλάδου σύνταξης του Καταστατικού του Ο.Α.Ε.Ε, και να παραμείνουν σε αυτήν έως 31.12.2014. Επιπλέον με την Υ.Α. Φ. 80000/10398/303/18-04-2013 (ΦΕΚ 1091/Β'/02-05-2013) δόθηκε η δυνατότητα σε ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ που απώλεσαν για οποιαδήποτε λόγο τη δυνατότητα κατάταξης σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία να επανέλθουν με νεότερη αίτηση για μία ακόμη φορά.
· Συστάθηκε στον ΟΑΕΔ Ειδικός Λογαριασμός Ανεργίας υπέρ αυτοτελώς και ανεξάρτητα απασχολουμένων, με οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια, σκοπός του οποίου είναι η χορήγησχ-j βοηθήματος ανεργίας στις περιπτώσεις αποδεδειγμένης διακοπής του επαγγέλματος και για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών μηνών, σύμφωνα με το όρθρο 44 του Ν.3986/2011 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 παρ. 8 του Ν.4024/2011 και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 50 του Ν.4144/2013. Το παραπάνω επίδομα ήδη χορηγείται στους δικαιούχους.
3. Για τη χορήγηση ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ασφαλισμένων σε φορείς κοινωνικής ασφάλισης, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ασφάλιση και η καταβολή ασφαλιστικών εισφορών για τους αντίστοιχους κλάδους ασθένειας και σύνταξης, η οποία είναι υποχρεωτική και στηρίζεται στην αρχή της ανταποδοτικότητας και της κοινωνικής αλληλεγγύης.
• Η ασφαλιστική ικανότητα για παροχές περίθαλψης και χορήγηση βιβλιαρίου υγείας, αποκτάται εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται από τις επιμέρους διατάξεις των κανονισμών των οργανισμών.
• Οι εισφορές για ασφάλιση ασθένειας, μετά την ένταξη του κλάδου υγείας του ΟΑΕΕ στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (ν.3918/2011), συνεισπράττονται με τις λοιπές εισφορές και κατά το μέρος που αφορούν σε παροχές ασθένειας σε είδος, αποδίδονται μαζί με τις εισφορές των συνταξιούχων σε αυτόν, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην αρ. Φ.40021/20782/2565/24-2-2012 ΚΥΑ.
Στις περιπτώσεις που υπάρχουν οφειλές και προβούν στη ρύθμιση σε δόσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, με την προϋπόθεση ότι τηρείται η ρύθμιση αυτή, θεωρείται το βιβλιάριο ασθενείας για παροχές υγειονομικής περίθαλψης.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, επεξεργάζονται τις προϋποθέσεις, τα κριτήρια και τις διαδικασίες πρόσβασης στο σύστημα νοσηλευτικής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης που ισχύει με την ΚΥΑ αρ 13491/2006 (Β’ Ί747), για τους ανασφάλιστους και οικονομικά αδύνατους πολίτες.
4. Αναφορικά με τους υποψήφιους συνταξιούχους που έχουν οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές, σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 43 του Ν.3996/2011 και του άρθρου 32 του Ν.4075/2012 στις περιπτώσεις υποψήφιου συνταξιούχου που οφείλει ασφαλιστικές εισφορές η σύνταξη καταβάλλεται από την ημερομηνία που ορίζουν οι καταστατικές διατάξεις κάθε ασφαλιστικού φορέα, αν το οφειλόμενο ποσό προσαυξημένο με τα πρόσθετα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις δεν είναι μεγαλύτερο των (30) τριάντα μηνιαίων συντάξεων κατωτάτων ορίων λόγω γήρατος, με ανώτατο όριο, ειδικά για τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, το ποσό των 20.000 €. Τα ανωτέρω ποσά οφειλής συμψηφίζονται ή παρακρατούνται από τα ποσά των συντάξεων, σε ίσες μηνιαίες δόσεις, που δεν μπορεί να είναι περισσότερες από σαράντα (40). Η πρώτη δόση παρακρατείται από τη σύνταξη του πρώτου μήνα.
Περεταίρω αύξηση είτε των δόσεων παρακράτησης είτε του ποσού οφειλής που θα μπορούσε να παρακρατηθεί αφενός θα αντέβαινε στον υποχρεωτικό και κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλισης, αφετέρου θα ενθάρρυνε την εισφοροδιαφυγή, στερώντας έσοδα από τον Οργανισμό.
Επιπλέον σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις του Οργανισμού, ως συντάξιμος χρόνος τόσο για την θεμελίωση δικαιώματος όσο και για τον υπολογισμό του ποσού σύνταξης λογίζεται όλος ο χρόνος άσκησης επαγγέλματος και δεν προβλέπεται ο διαχωρισμός πληρωμένου απλήρωτου χρόνου, δεδομένου του υποχρεωτικού χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης.
Το αίτημά σας απονομή σύνταξης ανάλογα με τις εισφορές που έχουν καταβάλλει δεν είναι δυνατόν να εξεταστεί από το Υπουργείο μας. Θεωρούμε δε ότι η θέσπιση ενός τέτοιου μέτρου που θα επέτρεπε την συνταξιοδότηση βάσει του πληρωμένου και μόνον χρόνου, αφενός θα αντέβαινε στον υποχρεωτικό και κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλισης, αφετέρου θα ενθάρρυνε την εισφοροδιαφυγή, στερώντας έσοδα από τον Οργανισμό. Ωστόσο, τα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές αποτελούν βασικό πόρο, τον οποίο ο Οργανισμός οφείλει να διασφαλίσει, ακριβώς για να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στον κοινωνικό του ρόλο.
Τέλος τονίζουμε ότι σε κάθε περίπτωση, οι Υπηρεσίες του Υπουργείου μας μελετούν συνεχώς τα προβλήματα που ανακύπτουν, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές εισηγήσεις των ασφαλιστικών φορέων καθώς και τις προτάσεις των επαγγελματικών φορέων των ασφαλισμένων, με γνώμονα τη διασφάλιση της προστασίας των ασφαλισμένων και συνταξιούχων σε συνδυασμό με τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας.»
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια