Αθλητικά - 2 μήνες 6 ημέρες πιο πριν
ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΖΗΤΑ Ο Κ.ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ
Υποβλήθηκε στις Τετ, 12/02/2014 - 13:45.
Εκτυπώσιμη μορφή
Ο Βουλευτής και π. Υφυπουργός Παιδείας κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με Ερώτηση που κατέθεσε στην Βουλή, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, προς τους Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ζήτησε να αναμορφωθεί συνολικά το νομοθετικό καθεστώς για την επάρκεια διδασκαλίας ξένων γλωσσών.
Ειδικότερα, η Ερώτηση του κ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:
«Στο άρθρο 5 της νομοθετικής πρότασης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Καταργήσεις-συγχωνεύσεις προσώπων και υπηρεσιών του δημοσίου τομέα» προβλέπεται η κατάργηση του γνωμοδοτικού οργάνου Συμβουλίου Θεμάτων Ιδιωτικής Εκπαίδευσης (ΣΘΙΕ) κατά τη διαδικασία χορήγησης από τον Υπουργό Παιδείας βεβαίωσης επάρκειας διδασκαλίας ξένων γλωσσών. Η τροποποίηση αυτή αποτελεί ένα θετικό βήμα, καθώς σύμφωνα με το ν.2545/1940 αλλά και με πληθώρα αποφάσεων των διοικητικών δικαστηρίων, μόνο ο Υπουργός είναι αρμόδιος να χορηγεί δικαίωμα διδασκαλίας ξένων γλωσσών, μετά από την κατά περίπτωση εξέταση των ουσιαστικών προσόντων των αιτούντων.
Το νομοθετικό όμως καθεστώς χορήγησης επάρκειας διδασκαλίας, θα πρέπει να αναμορφωθεί συνολικά και ουσιαστικά ούτως ώστε α) να ανατεθεί στα Α.Ε.Ι. η σύνταξη μελέτης αναφορικά με τις παιδαγωγικές και γλωσσολογικές προϋποθέσεις που πρέπει να διαθέτει ο διδάσκων ξένης γλώσσας, β) να ανατεθεί η εκπαίδευση στα παιδαγωγικά μαθήματα είτε στα Α.Ε.Ι., μέσω των μονάδων διά βίου εκπαίδευσης είτε στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και γ) να καταταγεί η ικανότητα διδασκαλίας ξένων γλωσσών σε συγκεκριμένες βαθμίδες του εθνικού πλαισίου προσόντων.
Κατόπιν αυτών ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί:
Προτίθενται να εξετάσουν τη δυνατότητα συνολικής αναμόρφωσης του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για την επάρκεια διδασκαλίας ξένων γλωσσών, σύμφωνα και με τις ανωτέρω προτάσεις, ούτως ώστε να εξασφαλίζεται ότι η διαδικασία θα πληροί όλα τα απαιτούμενα παιδαγωγικά και γλωσσολογικά κριτήρια;»
Ειδικότερα, η Ερώτηση του κ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:
«Στο άρθρο 5 της νομοθετικής πρότασης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Καταργήσεις-συγχωνεύσεις προσώπων και υπηρεσιών του δημοσίου τομέα» προβλέπεται η κατάργηση του γνωμοδοτικού οργάνου Συμβουλίου Θεμάτων Ιδιωτικής Εκπαίδευσης (ΣΘΙΕ) κατά τη διαδικασία χορήγησης από τον Υπουργό Παιδείας βεβαίωσης επάρκειας διδασκαλίας ξένων γλωσσών. Η τροποποίηση αυτή αποτελεί ένα θετικό βήμα, καθώς σύμφωνα με το ν.2545/1940 αλλά και με πληθώρα αποφάσεων των διοικητικών δικαστηρίων, μόνο ο Υπουργός είναι αρμόδιος να χορηγεί δικαίωμα διδασκαλίας ξένων γλωσσών, μετά από την κατά περίπτωση εξέταση των ουσιαστικών προσόντων των αιτούντων.
Το νομοθετικό όμως καθεστώς χορήγησης επάρκειας διδασκαλίας, θα πρέπει να αναμορφωθεί συνολικά και ουσιαστικά ούτως ώστε α) να ανατεθεί στα Α.Ε.Ι. η σύνταξη μελέτης αναφορικά με τις παιδαγωγικές και γλωσσολογικές προϋποθέσεις που πρέπει να διαθέτει ο διδάσκων ξένης γλώσσας, β) να ανατεθεί η εκπαίδευση στα παιδαγωγικά μαθήματα είτε στα Α.Ε.Ι., μέσω των μονάδων διά βίου εκπαίδευσης είτε στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και γ) να καταταγεί η ικανότητα διδασκαλίας ξένων γλωσσών σε συγκεκριμένες βαθμίδες του εθνικού πλαισίου προσόντων.
Κατόπιν αυτών ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί:
Προτίθενται να εξετάσουν τη δυνατότητα συνολικής αναμόρφωσης του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για την επάρκεια διδασκαλίας ξένων γλωσσών, σύμφωνα και με τις ανωτέρω προτάσεις, ούτως ώστε να εξασφαλίζεται ότι η διαδικασία θα πληροί όλα τα απαιτούμενα παιδαγωγικά και γλωσσολογικά κριτήρια;»
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια