Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας Θεσσαλίας.60% μείωση των δαπανών χωρίς μείωση της ποιότητας των υπηρεσίων

Μήνυμα σφάλματος

  • The text size have not been saved, because your browser do not accept cookies.
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
 
Εικόνα tadmin
Εκτυπώσιμη μορφήΕκτυπώσιμη μορφή
  • Εκτός προϋπολογισμού τα επιδόματα των νευροπαθών με απόφαση της κυβέρνησης
  • 2.500 έργα έχει χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας προϋπολογισμού 2,2 δις και έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 810 εκατ. ευρώ για νέα έργα
  • Έλλειψη χρηματοδότησης από Υπουργείο Εσωτερικών για έργα υποδομής
  • Δεν επιβάλλουμε φόρους ή τέλη
  • Διεκδικήσαμε και πετύχαμε τη δέσμευση του υπουργείου Εσωτερικών για νέες προλήψεις προσωπικού

 
Κώστας Αγοραστός: «Δεν αποδίδονται από το υπουργείο οι οφειλόμενοι πόροι στις Περιφέρειες»
 
 
Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας Θεσσαλίας για το 2019 σε ειδική συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, σημείωσε πως πρόκειται για έναν ισοσκελισμένο προϋπολογισμό που τηρεί το αυστηρό πλαίσιο που επιβάλει το Υπουργείο Εσωτερικών επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως τα λειτουργικά έξοδα της Περιφέρειας έχουν μειωθεί κατά 60%.


Ο κ. Αγοραστός αναλύοντας τα στοιχεία είπε πως ο προϋπολογισμός για το 2019 ανέρχεται στο ποσό των 155 εκατ. ευρώ.  Ενώ σημείωσε ότι « είναι ένας προϋπολογισμός  που διακρίνεται από την υποχρηματοδότηση από την κεντρική κυβέρνηση μιας και για παράδειγμα για τα έργα υποδομής μας δίνει μόνο 2,2 εκατ. ευρώ. Ένα ποσό πολύ μικρό που δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες της και για να ασκήσει τις αρμοδιότητές της η Περιφέρεια».
 
Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο κονδύλι για την πληρωμή των επιδομάτων των νευροπαθών τονίζοντας ότι «θα ήθελα να επισημάνω ότι ο φετινός προϋπολογισμός για πρώτη φόρα δεν περιέχει τα επιδόματα των νεφροπαθών. Οι νεφροπαθείς από εδώ και στο εξής δεν θα πληρώνονται με την υφιστάμενη διαδικασία από την Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά θα πληρώνονται απευθείας από το Υπουργείο».
 
 
«Είναι ένας προϋπολογισμός ο οποίος εκπονείται σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου, που δεν αφήνει βαθμούς ελευθερίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας αλλά και γενικότερα στις Περιφέρειες, ώστε να μπορούν να εντάξου έργα που χρειάζονται και να υλοποιήσουν τη στρατηγική τους.» επεσήμανε ο κ. Αγοραστός και πρόσθεσε
 
«Είναι ένας προϋπολογισμός ισοσκελισμένος. Παράλληλα έχοντας ως χρηματοδοτικό εργαλείο το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας εντάσσουμε έργα για όλους τους τομείς της κοινωνικοοικονομικής ζωής, είτε για τα νοσοκομεία, είτε για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς είτε για τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων, πολιτισμού, υποδομών, ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρόμου,  αγροτικής οδοποιίας, υπογειοποίησεων του νερού συνολικού προϋπολογισμού 610 εκατ. ευρώ.
 
Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε και να διεκδικούμε και να λαμβάνουμε χρηματοδότηση προκειμένου να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στις ανάγκες που έχει η Περιφέρεια Θεσσαλίας για να βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών».
 
 
 
Ο κ. Αγοραστός με αφορμή τη ψήφιση του Προϋπολογισμού του 2019 της Περιφέρειας  Θεσσαλίας άδραξε την ευκαιρία και αναφέρθηκε στις μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση στη χώρα μας προκειμένου να συμβάλει στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας.
 
Πιο συγκεκριμένα ανέφερε ότι «Η κύρια οδός μεταρρύθμισης του κεντρικού κράτους είναι η αποκέντρωση. Καθαρές κουβέντες. Με αυτό το κράτος, η Ελλάδα δεν μπορεί να πάει πουθενά. Είναι ένα κράτος δουλοκτητικό. Ένα κράτος που εκεί που απαγορεύει, εκεί και επιτρέπει. Εκεί που τιμωρεί, εκεί και αθωώνει. Εκεί που σου λέει πήγαινε γρήγορα, εκεί και ορθώνει εμπόδια. Αυτό το κράτος πρέπει να αλλάξει.
 
Ο πλανήτης τρέχει με διαστημικές ταχύτητες και η χώρα μας δυστυχώς μοιάζει να κινείται με τον αραμπά. Σύμφωνα με τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, η Ελλάδα συγκαταλέγεται στα πλέον κεντρικοποιημένα, υπερσυγκεντρωτικά, centralized κράτη του Οργανισμού, μαζί με την Τουρκία και τη Χιλή. Ενώ στις ώριμες δημοκρατίες και τα οικονομικά αναπτυγμένα κράτη, η Αυτοδιοίκηση διαδραματίζει έναν ολοένα και σημαντικότερο ρόλο, στην Ελλάδα εξακολουθεί να παραμένει ο φτωχός συγγενής. Πάρτε για παράδειγμα τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, ένα πλέον αναχρονιστικό απολίθωμα, που παραπέμπει σε προηγούμενες δεκαετίες. Αναφέρω ενδεικτικά, οι δαπάνες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Περιφερειών και Δήμων, ανέρχονται μόνο στο 6,7% του συνόλου των δημοσίων δαπανών ενώ ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 40,2%. Όσον αφορά τις δημόσιες επενδύσεις, η Αυτοδιοίκηση καλύπτει μόνο το 17,9% του συνόλου, ενώ ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ, ανέρχεται στο 58,8%».
 
 
». Ιδιαίτερη αναφορά έκανε, ακόμη, στην ελλιπή χρηματοδότηση και στελέχωση των Περιφερειών υπογραμμίζοντας ότι «τα τελευταία χρόνια έχει περικοπεί το 60% έως 65% των πόρων της Αυτοδιοίκησης. Ταυτόχρονα, λόγω των αθρόων συνταξιοδοτήσεων, Περιφέρειες και Δήμοι έχουν αδειάσει από το απαιτούμενο προσωπικό. Η κατάσταση είναι πραγματικά τραγική σε ειδικότητες αιχμής και συγκεκριμένες περιοχές όπως είναι τα νησιά μας. Άλλωστε και όταν εξασφαλίζουμε πόρους για επενδύσεις και έργα, συναντούμε ανυπέρβλητα πολλές φορές προβλήματα, λόγω του ακατανόητου νομοθετικού πλαισίου του Υπουργείου Υποδομών.
 
Μοχθούμε καθημερινά να είμαστε μια θετική δύναμη αλλαγής, θετικής ανατροπής, με προτάσεις, λύσεις και το κυριότερο, αποτελέσματα. Αποδείξαμε ότι είμαστε doers.
 
Αποδείξαμε ότι με λίγα μπορούμε να κάνουμε πολλά. Αποδείξαμε ότι σεβόμαστε και το τελευταίο ευρώ του σκληρά εργαζόμενου και ακόμη σκληρότερα φορολογούμενου Έλληνα πολίτη. Αποδείξαμε ότι είμαστε υπερκομματικά πατριώτες και βάζουμε πάνω από όλα την Ελλάδα, τις Ελληνίδες και τους Έλληνες. Αποδείξαμε ότι μπορούμε να συνεργαστούμε, αποδείξαμε ότι υπακούμε στο συμφέρον της πατρίδας και μόνο σε αυτό. Αποδείξαμε ότι ξέρουμε να συνεργαζόμαστε και να φτάνουμε στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι η ωφέλεια προς τον πολίτη. Για αυτό και οι προτάσεις μας είναι συγκεκριμένες, τεκμηριωμένες και κυρίως εφαρμόσιμες» και πρόσθεσε
 
«Η μεταρρύθμιση στην Αυτοδιοίκηση δεν είναι σήμερα πολυτέλεια, αλλά αδήριτη ανάγκη. Δεν εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια, στην καλή θέληση μιας κυβέρνηση ή ενός Υπουργού. Είναι ανάγκη των καιρών, είναι επιταγή των πολιτών. Είναι επιλογή προοπτικής για την ελληνική κοινωνία. Είναι εκ ων ουκ άνευ προϋπόθεση ώστε η πατρίδα μας να βρει το δρόμο της και να ξεπεράσει την πολύπλευρη κρίση.
 
Μείζον θέμα για τις Περιφέρειες και το επισημάναμε είναι οι παρακρατηθέντες πόροι, δηλαδή η διαφορά μεταξύ των χρημάτων που αποδόθηκαν στις Περιφέρειες από τον προϋπολογισμό συγκριτικά με όσα προβλέπονται από το Νόμο του «Καλλικράτη» (4,2% επί των συνολικών ετήσιων εισπράξεων του Φόρου Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων και 4% επί των συνολικών ετήσιων εισπράξεων ΦΠΑ). Από το 2011 οι παρακρατηθέντες πόροι των Περιφερειών ξεπερνούν το 1,9 δις ευρώ, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Βεβαίως, στη συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία δεν ζητάμε όλα αυτά τα χρήματα, αξιώνουμε, όμως εκείνα τα χρήματα για να μην κάνουμε εκπτώσεις στις υπηρεσίες αλληλεγγύης και πρόνοιας προς τους συνανθρώπους μας καθώς και το στρατηγικό αναπτυξιακό χαρακτήρα των Περιφερειών, που είναι ένας εκ των βασικών πυλώνων ανάπτυξης της χώρας μας».
 
 
 
 
 
 
Ο Πρόεδρος της ΕΝΠΕ και Περιφερειάρχης Θεσσαλίας παρουσίασε τις εξής βασικές μεταρρυθμίσεις:
- «Αναδόμηση του πλαισίου εποπτείας της Περιφερειακής Διακυβέρνησης. Θέλουμε τον έλεγχο, αλλά γρήγορο, αποτελεσματικό και σοβαρό, όχι αποσπασματικό.
-Θεσμική ανασυγκρότηση της Περιφέρειας, με υποκατάσταση των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, βασιζόμενη σε καλές πρακτικές άλλων χωρών.
-Ριζική, ριζοσπαστική, τολμηρή, αλλά και βιώσιμη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της Περιφερειακής Διακυβέρνησης. Ενίσχυση του πολιτικού ρόλου της Περιφερειακής Διακυβέρνησης. Η Περιφερειακή Διακυβέρνηση αποκτά κανονιστική αυτονομία, δηλαδή την αρμοδιότητα να νομοθετεί η ίδια για τα της ευθύνης της και αναδιοργανώνεται εσωτερικά και αποκεντρώνει τις ευθύνες και τους ρόλους.
-Απόκτηση σταθερών και δυναμικών πηγών ιδίων εσόδων που μπορούν να λειτουργήσουν και στις συνθήκες της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα μας. Κάνοντας πράξη τη συνταγματική απαίτηση για ουσιαστική οικονομική αυτοτέλεια, η οποία στηρίζει σε μεγάλο βαθμό και τη διοικητική αυτοτέλεια των ΟΤΑ.
Ξεκαθαρίζω ότι ποτέ εμείς δεν ζητήσαμε να βάλουμε φόρους. Ζητήσαμε να υπάρχει στη σημερινή εποχή, εποχή που όλα γίνονται ηλεκτρονικά, ένα τέτοιο σύστημα ώστε αυτά που δικαιούται να πάρει η κάθε Περιφέρεια, ο κάθε Δήμος, να έρχονται αυτοματοποιημένα μέσω ενός αλγορίθμου. Γιατί να χρειάζονται τόσες υπογραφές και τόσα ταξίδια αιρετών στην Αθήνα;
-Η αναπτυξιακή προοπτική που καλείται να συνοικοδομήσει και να υπηρετήσει προς όφελος της περιφερειακής οικονομίας και των πολιτών, στηριζόμενη σε καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία και υποστηριζόμενη από εξειδικευμένο προσωπικό».
 
Κλείνοντας τη τοποθέτηση του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας είπε μεταξύ άλλων ότι «ως Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουμε μέχρι στιγμής υλοποιήσει και χρηματοδοτήσει 2.500 έργα συνολικού προϋπολογισμού 2,2 δις ευρώ και έχουμε εξασφαλίσει 810 εκατ. ευρώ για νέα έργα.
 
Είναι ένας προϋπολογισμός που βασίζεται στο πλαίσιο συγκράτησης των δαπανών που υπηρετεί, όμως, τις ανάγκες των πολιτών».
 
 
 
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2019 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
 
 
   Οι αρχές της καθολικότητας, ενότητας, σαφήνειας και ειδικότητας των πιστώσεων του προϋπολογισμού τηρούνται επακριβώς , καθώς και οι αρχές της ειλικρίνειας και της ακρίβειας των οικονομικών δεδομένων.
  Οι βασικοί στόχοι για την κατάρτιση του προϋπολογισμού 2019 των Περιφερειών, όπως αυτοί καθορίζονται στην παραπάνω Κ.Υ.Α., είναι:

  • η ορθολογική και ρεαλιστική κατάρτισή του, με εγγραφή εσόδων που αναμένεται ότι θα εισπραχθούν και ανάλογη εγγραφή δαπανών,
  • η συγκράτηση των δαπανών και η ορθολογική διαχείριση των πόρων,
  • Η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας της δημοσιονομικής διαχείρισης με όσο το δυνατό μικρότερη δέσμευση οικονομικών πόρων,
  • η περαιτέρω ενίσχυση των παραγωγικών επενδύσεων και η επίτευξη επαρκών ρυθμών ανάπτυξης με παράλληλο στόχο τη μείωση του ελλείμματος της Γενικής Κυβέρνησης,
  • η εναρμόνισή του προς τις γενικές οδηγίες κατάρτισης του κρατικού προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2019 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022.
Ειδικότεροι στόχοι κατάρτισης του προϋπολογισμού είναι :
α) Η συγκράτηση των λειτουργικών δαπανών στα επίπεδα ή και κάτω του 2018 , με ταυτόχρονη προσπάθεια μείωσή τους , αλλά και ανακατανομή τους προκειμένου να υποστηριχτούν κοινωνικές δράσεις ,υποδομές ανάπτυξης  κλπ.
β) Η εξασφάλιση των πιστώσεων για τη χρηματοδότηση όλων των έργων της Περιφέρειας, που είναι συνεχιζόμενα ή που είναι ολοκληρωμένα αλλά δεν έχουν εξοφληθεί.
        Ο προϋπολογισμός είναι ισοσκελισμένος και εγγράφονται όλες οι δαπάνες και τα έσοδα της Περιφέρειας. Ειδικότερα στο σκέλος των δαπανών εμφανίζονται υποχρεωτικά όλες οι αναγκαίες για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της Περιφέρειας πιστώσεις, στο δε σκέλος των εσόδων, όλες οι εκτιμώμενες εισροές πόρων, (που πρόκειται να εισπραχτούν) στις οποίες περιλαμβάνονται και οι αποδόσεις από τους Κεντρικούς  Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) και οι επιχορηγήσεις της Κεντρικής Διοίκησης που αποδίδονται για την άσκηση των αρμοδιοτήτων που έχουν εκχωρηθεί σε αυτή. Ο προϋπολογισμός του οικονομικού έτους 2019 περιλαμβάνει και τις πιστώσεις για την μισθοδοσία του προσωπικού της Περιφέρειας.
    Η ενοποίηση του Προϋπολογισμού της Περιφέρειας σε ένα τεύχος καθιστά πιο ευέλικτη την λογιστική παρακολούθηση των μεγεθών ενώ παράλληλα η ανάπτυξη των διαχειριζομένων πόρων ανά περιφερειακή ενότητα εξασφαλίζει την αποτελεσματικότερη και ταχύτερη επίλυση προβλημάτων σε περιφερειακό επίπεδο.
   Στα πλαίσια αυτά ο Προϋπολογισμός της Περιφέρειας Θεσσαλίας αναπτύχθηκε σε έξι (6) φορείς , οι οποίοι αντιστοιχούν οι τέσσερις (4) στις περιφερειακές ενότητες, ένας (1) στην έδρα της Περιφέρειας Θεσσαλίας και ένας (1) για τις πιστώσεις των έργων ΠΔΕ που υλοποιούνται από την κάθε Περιφέρεια με υπόλογο διαχειριστή το οικείο Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην αριθμ. 23979/ΔΕ2649/03-06-2013(ΦΕΚ Β΄1367) απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, με τους αντίστοιχους υποφορείς ως εξής:
Ε.Φ. 00 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Ε.Φ. 01 Π.Ε. ΛΑΡΙΣΑΣ
Ε.Φ. 02 Π.Ε. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
Ε.Φ. 03 Π.Ε. ΤΡΚΑΛΩΝ
Ε.Φ. 04 Π.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Ε.Φ. 05 ΠΤΑ
Τα έσοδα και οι δαπάνες κάθε ειδικού φορέα αναπτύσσονται στις περιφερειακές ενότητες ως εξής
ΦΟΡΕΑΣ 070 ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Υποφορέας        071
Υποφορέας        073
Δημόσιες Επενδύσεις
Δ/νσεις Οικονομικού
  Ως προς τα έσοδα η ανάλυση των κονδυλίων γίνεται σύμφωνα με τον κώδικα κατάταξης εσόδων ν.π.δ.δ. (εγκύκλιος υπ΄αριθ. 2/47285/0094/2-8-2001)
  Ως προς τα έξοδα ακολουθείται ο κώδικας κατάταξης εξόδων του κρατικού προϋπολογισμού (εγκύκλιος υπ΄ αριθ. 2/50418/0020/17-9-2002) εκτός από ορισμένες κατηγορίες και υποκατηγορίες εξόδων που λόγω της φύσης τους εγγράφονται σε κωδικούς αριθμούς του κώδικα κατάταξης των Ν.Π.Δ.Δ.
 
 ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΕΣΟΔΩΝ
 
   Ο Προϋπολογισμός των εσόδων αναπτύσσεται σε ενιαίο πίνακα στον οποίο αναλύονται οι προβλεπόμενοι πόροι ανά κωδικό αριθμό εσόδου (ΚΑΕ) και κατηγορία σύμφωνα με τον κώδικα κατάταξης εσόδων των Ν.Π.Δ.Δ.
 
Α.1  Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (Κ.Α.Π.)
 
 
α) Έσοδα από Κ.Α.Π.  
   Τα έσοδα της κατηγορίας αυτής αποτελούν βασική πηγή των εσόδων της Περιφέρειας και στην ουσία τα μοναδικά τακτικά έσοδα αυτής.
   Τα έσοδα της κατηγορίας αυτής προβλέπονται σύμφωνα με τις οδηγίες της παραπάνω ΚΥΑ  ως εξής :
  • ΚΑΠ για λειτουργικές και λοιπές γενικές δαπάνες (ΚΑΕ 1252.000)
Υπολογίσθηκε το ποσόσύμφωνα με το γινόμενο της πρώτης τακτικής μηνιαίαςκατανομής του 2018 που αποδόθηκε στην Περιφέρεια πολλαπλασιαζόμενη επί δώδεκα (12) : 489.725,00 * 12, =5.876.700,00 συνολικό ποσό: 5.876.700,00
  • ΚΑΠ για μισθοδοσία του μόνιμου και με σχέση εργασίας Ι. Δ. Α. Χ (ΚΑΕ 1252.002)
Υπολογίσθηκε σύμφωνα με το γινόμενο της πρώτης κατανομής έτους 2018 που αποδόθηκε στην Περιφέρεια για την κάλυψη δαπανών μισθοδοσίας του προσωπικού πολλαπλασιαζόμενη επί τέσσερα (4): 6.069.000,00 * 4=24.276.000,00 συνολικό ποσό : 24.276.000,00
  • ΚΑΠ για εφαρμογή προγράμματος Δακοκτονίας  (ΚΑΕ 1252.003)
Η πίστωση που εγγράφεται στον Π/Υ, για την κάλυψη δαπανών δακοκτονίας υπολογίζεται στο ποσό που έχει σχεδιαστεί να αποδοθεί στην Περιφέρεια για το έτος 2019, σύμφωνα με την εγκύκλιο κατάρτισης του προϋπολογισμού ποσό: 1.187.000,00
  • ΚΑΠ για δαπάνες μεταφοράς μαθητών (ΚΑΕ 1252.004)
Η πίστωση που εγγράφεται στον Π/Υ ως έσοδο για την κάλυψη δαπανών που αφορούν στη μεταφορά μαθητών, υπολογίζεται στο ποσό που έχει σχεδιαστεί να αποδοθεί στην Περιφέρεια για το έτος 2019 σύμφωνα με την εγκύκλιο κατάρτισης του προϋπολογισμού. Στην περίπτωση που η αντίστοιχη δαπάνη είναι υψηλότερη σε σχέση με την επιχορήγηση που θα λάβει η Περιφέρεια, η διαφορά αυτή θα πρέπει να καλυφθεί από τα λοιπά έσοδά της ποσό: 13.829.800,00
  • ΚΑΠ για δαπάνες Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (ΚΑΕ 1252.005)
Η πίστωση που εγγράφεται στον Π/Υ, για την κάλυψη δαπανών που αφορούν την εφαρμογή του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ) υπολογίζεται στο ποσό που έχει αποδοθεί στην Περιφέρεια το έτος 2017: 9.000,00
  • ΚΑΠ για την κάλυψη επενδυτικών δαπανών (ΚΑΕ 1253.00)
Η πίστωση που εγγράφεται στον Π/Υ ως έσοδο για την κάλυψη επενδυτικών δαπανών και δαπανών βελτίωσης, συντήρησης και αποκατάστασης του οδικού δικτύου, πρέπει να είναι ίση με το ύψος του αντίστοιχου ποσού που αποδόθηκε στην Περιφέρεια το έτος 2017, ποσό:2.432.000,00
   Τυχόν διαφορές που θα προκύψουν από την κατανομή των ΚΑΠ του έτους 2019 από οποιαδήποτε αιτία, θα εγγραφούν στον Π/Υ της Περιφέρειας με αναμόρφωση.
Γενικό σύνολο από ΚΑΠ : 47.610.500,00
 
    Οι πιστώσεις για την κάλυψη της δαπάνης του διατροφικού επιδόματος από 1/1/2019 θα καταβάλλονται από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και ως εκ τούτου δεν θα εγγραφούν πιστώσεις στον Προϋπολογισμό της Περιφέρειας.
 
Α.2  Κρατική Επιχορήγηση
 
α) Έσοδα από κρατική επιχορήγηση
   Τα έσοδα της κατηγορίας αυτής θα υπολογίζονται μετά την έκδοση των σχετικών αποφάσεων κατανομής και επομένως οι αντίστοιχες πιστώσεις θα εγγράφονται στον Προϋπολογισμό με αναμορφώσεις αυτού.
 
Α.3 Επενδύσεις χρηματοδοτούμενες από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
 
Πρόκειται για έσοδα, που αντιπροσωπεύουν συγκεκριμένα έργα που παρακολουθούνται αυτοτελώς από τον υποφορέα 071 του σκέλους των εσόδων και έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων κατά το παρελθόν. Η διαχείρισή τους γίνεται μέσω τραπεζικών λογαριασμών που τηρούνται στην τράπεζα της Ελλάδος ή στις εμπορικές τράπεζες.
Τα έσοδα από επιχορηγήσεις για επενδύσεις εμφανίζονται στην κατηγορία 9000. Σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην αριθ. 23979/ΔΕ2649/3-6-2013 (ΦΕΚ 1367 Β΄) απόφαση  του Υπουργού Ανάπτυξης στα έσοδα και στις ομάδες 9300-9400 εγγράφονται οι προβλεπόμενες κατανομές του έτους ,ανάλογα με τα εγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα των έργων που υλοποιούνται και συμπεριλαμβάνονται και οι πιστώσεις των έργων της Περιφέρειας που θα πληρωθούν από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης (ΠΤΑ). Για τις δαπάνες αυτές διενεργούνται συμψηφιστικές εγγραφές, με βάση τις πληρωμές που πραγματοποιούνται από το ΠΤΑ..
Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται έσοδα από:
ΕΡΓΑ ΠΛΗΡΩΤΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ: 9.540.000,00
ΕΡΓΑ ΠΛΗΡΩΤΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ: 10.020.000,00
ΕΡΓΑ ΠΛΗΡΩΤΕΑ ΑΠΟ ΤΟ Π.Τ.Α.: 57.880.000,00
(σύμφωνα με το υπ. Αριθ. 1760/30-08-2018 έγγραφο της Δ/νσης Αναπτυξιακού Προγρ/σμού)
  Μετά τις εγκρίσεις των ορίων πληρωμών για το 2019 θα αναπροσαρμοσθούν αναλόγως τα έσοδα της κατηγορίας αυτής.
 
Β. Τμήμα του Π/Υ εσόδων που αφορά ίδια έσοδα
 
   Τα ποσά που εγγράφονται στον Π/Υ 2019 για τα ίδια έσοδα υπολογίζονται με βάση τα αποτελέσματα εκτέλεσης των Π/Υ των δύο προηγούμενων οικ. ετών και ειδικότερα με βάση τα ποσά που εισπράχθηκαν κατά το έτος 2017 σε συνδυασμό με την απόδοση των εισπράξεων από τον Ιανουάριο 2018 μέχρι το κλείσιμο του μηνός που προηγείται από το μήνα κατάρτισης του Π/Υ (Ιούλιος 2018). Τα προϋπολογιζόμενα έσοδα της κατηγορίας αυτής είναι σύμφωνα και κάτω από τα εισπραχθέντα του έτους 2017 και προορίζονται για την πληρωμή δαπανών και έργων της Περιφέρειας από ιδίους πόρους.
Αναλυτικότερα τα έσοδα της κατηγορίας αυτής αφορούν τα κάτωθι:
Έσοδα από τέλη μεταβίβασης οχημάτων (ΚΑΕ 1226)
 Η αρμοδιότητα της είσπραξης των τελών μεταβίβασης οχημάτων μεταβιβάστηκε στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις με το άρθρο 27 του ν.3220/2004 και αποτελεί βασικό έσοδο της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
 Τα έσοδα της κατηγορίας αυτής (ΚΑΕ 1226) λαμβανομένης υπόψη των συνθηκών που επικρατούν στην αγορά αυτοκινήτων εκτιμούμε ότι θα παρουσιάσουν αύξηση σε σχέση με το παρελθόν έτος.
3.346.000,00
Έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα
  Υπολογίζουμε έσοδο από την κατηγορία αυτή, που αφορά τόκους καταθέσεων (ΚΑΕ 3500)
335.000,00
Έσοδα από παράβολα και πρόστιμα
Εκτιμούμε ότι θα εισπράξουμε από πρόστιμα πάσης φύσεως (ΚΑΕ 4219) και από παράβολα χορήγησης επαγγελματικών αδειών των Δ/νσεων Βιομηχανίας, Ενέργειας, και Φυσικών Πόρων & Ανάπτυξης  (ΚΑΕ 4229)  236.000,00
Έσοδα από ανταποδοτικές εισφορές (ΚΑΕ 1221)-παράβολα παραμονής αλλοδαπών(ΚΑΕ 1227)- έσοδα από εκμίσθωση και πωλήση ( ΚΑΕ 3391-3419) :  922.900,00
Γενικό σύνολο από ίδια έσοδα: 4.839.900,00
 
Λοιπά Έσοδα
 Υπολογίζονται έσοδα από Επιχ/σεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση, επιστροφές ποσών, προγράμματα κοινωφελούς απασχόλησης, έσοδα παρελθόντος έτους (ΚΑΕ0313,5000,6000,8000): 12.213.000,00
  Σύμφωνα με την έκθεση διαχειριστικού ελέγχου 2016 (εύρημα 22), στην κατηγορία 5000 από 01/01/2019 υπολογίζονται σε αντικριζόμενους ΚΑΕ εσόδων – εξόδων, οι κρατήσεις επί των χρηματικών ενταλμάτων.
  Όλα τα παραπάνω έσοδα του προϋπολογισμού έχουν υπολογιστεί και εκτιμηθεί με τις εγκρίσεις του 2018 και θα οριστικοποιηθούν στις αρχές του 2019.
Γενικό σύνολο από λοιπά έσοδα: 12.213.000,00
 
 
ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΕΞΟΔΩΝ
 
    Σε ότι αφορά τις δαπάνες, αυτές έχουν καθοριστεί στις απολύτως αναγκαίες και μέσα στο πλαίσιο των  προϋπολογισθέντων εσόδων, προσαυξημένες με τα πιθανά ταμειακά υπόλοιπα. Στο πλαίσιο, λοιπόν ,της περιοριστικής πολιτικής στις δαπάνες, αυτές συγκρατούνται σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα. Τα ποσά των εξόδων μπορούν να αναμορφώνονται σύμφωνα με την πορεία των προϋπολογισθέντων εσόδων( τελική διαμόρφωση).
 
 
Σύμφωνα με τον οργανισμό Εσωτερικής λειτουργίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας, τα κατωτέρω ως προς την έγκριση  του προϋπολογισμού της Περιφέρειας Θεσσαλίας 2019
Ύστερα από τα παραπάνω και μετά Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α επί του σχεδίου του προϋπολογισμού οικ.έτους 2019 της Περιφέρειας Θεσσαλίας 746/26-10-2018
ο Προϋπολογισμός της Περιφέρειας Θεσσαλίας για το οικονομικό έτος 2019 διαμορφώνεται ως εξής:
ΕΣΟΔΑ 142.103.400,00
ΠΙΘΑΝΟ ΤΑΜΙΑΚΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΓΙΑ ΚΑΛΥΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ Π.Ο.Ε 5.704.802,00
ΠΙΘΑΝΟ ΤΑΜΙΑΚΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΓΙΑ ΚΑΛΥΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΠΔΕ 2018 1.971.928,00
ΠΙΘΑΝΟ ΤΑΜΙΑΚΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΓΙΑ ΚΑΛΥΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ 2018 4.675.719,00
ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ 154.455.849,00
 
ΕΞΟΔΑ 154.455.849,00
  
Η παραπάνω μορφή του προϋπ/σμού είναι προσωρινή. Η οριστική μορφή που θα ισχύει για το 2019 θα διαμορφωθεί αργότερα με την 1η τροποποίηση στα μέσα Φεβρουαρίου όταν θα γνωστοποιηθούν ακριβώς οι επιχ/σεις του Τ.Π.- ΚΑΠ - ΠΔΕ  καθώς επίσης και με το οριστικό ταμειακό υπόλοιπο του 2018.
Βαθμολογήστε το άρθρο: 
Δεν υπάρχουν ακόμα ψήφοι

Μεγέθυνση Κειμένου

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%