ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.Ο ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟ ΜΑΓΕΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ. του Φώτη Αλεξάκου
Πέρασαν οι γιορτές, έσβησαν τα φώτα και μπορεί πλέον να γίνει κριτική χωρίς αυτή να επηρεάζει την επισκεψιμότητα της πόλης.
Κατ' αρχήν πρέπει να προσδιορίσουμε τον στόχο μας. Θέλουμε να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα ή να εντυπωσιάσουμε τους ψηφοφόρους;
Η αύξηση της επισκεψιμότητας μιας περιοχής, κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο, περνά μέσα από την δημιουργία θεματικού πάρκου όπως της «Παυσιλυπούπολης» που είχαμε δημιουργήσει και η οποία μετονομάστηκε φέτος σε «Μαγεμένο Δάσος». Κι αυτό γιατί «brand name» δημιουργείται μέσω του πάρκου κι όχι μέσω του φωτισμού. Οι περιπτώσεις της «Ονειρούπολης» και του «Μύλου των Ξωτικών», το αποδεικνύουν. Ο φωτισμός του κέντρου της πόλης είναι φυσικά χρήσιμος και επιθυμητός, όμως λειτουργεί επικουρικά και επιβοηθητικά στην κύρια προσπάθεια και απευθύνεται κυρίως στους ντόπιους, μιας και το 90% των επισκεπτών δεν διανυχτερεύει.
Η βελτίωση και η λειτουργία του θεματικού πάρκου είναι δύσκολο εγχείρημα, που απαιτεί πολύ δουλειά για το στήσιμο και κυρίως για την οργάνωση της λειτουργίας του στις 35 μέρες που είναι ανοιχτό. Αντίθετα ο φωτισμός είναι πολύ εύκολος και έχει να κάνει με το πόσα λεφτά θέλεις να ξοδέψεις.
Η παρούσα Δημοτική αρχή, έχει επιλέξει. Έμφαση στον εύκολο εντυπωσιασμό και αποφυγή όσων απαιτούν δουλειά και οργάνωση.
Αποτέλεσμα αυτής της αντίληψης ήταν, ένα πισωγύρισμα στο «Μαγεμένο Δάσος», που παρά την εκτεταμένη χρήση των έτοιμων κατασκευών της "Παυσιλυπούπολης", την επιστράτευση των εργαζομένων στο Δήμο, που έκαναν συγκινητική προσπάθεια, στοχεύοντας να καλύψουν την έλλειψη οργάνωσης των αιρετών, μόλις και μετά βίας, θύμιζε την πρώτη χρονιά δημιουργίας του θεματικού πάρκου. Ανεξάρτητα με το τι προβάλλει η Δημοτική αρχή υπήρξαν πολλές γκρίνιες και για το αισθητικό αποτέλεσμα και για την λειτουργία του πάρκου. Επίσης δεν έγινε επαρκής προβολή εκτός του Δήμου με αποτέλεσμα στο ιντερνέτ και στις μηχανές αναζήτησης των θεματικών πάρκων να φαινόμαστε, είτε ως «Παυσιλυπούπολη» είτε καθόλου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την μειωμένη επισκεψιμότητα στην πόλη μας και την αύξηση των εκροών από τους ντόπιους προς τα Τρίκαλα. Έχει, πράγματι, δίκιο ο Εμπορικός Σύλλογος, που με προσεχτική διατύπωση, επισημαίνει ότι φέτος είχαμε μείωση του τζίρου. Επί τη ευκαιρία αναφέρω ότι τα Τρίκαλα, φρονίμως ποιώντας, βελτίωσαν εντυπωσιακά τον «Μύλο των Ξωτικών», χωρίς να δώσουν ιδιαίτερη έμφαση στο στολισμό της πόλης.
Αντίθετα στην πόλη μας, αφήσαμε το θεματικό πάρκο στην τύχη του και τριπλασιάσαμε τις δαπάνες για φωτισμό, ο οποίος, φυσικά, ήταν πιο εντυπωσιακός - ανεξάρτητα με τις επιμέρους ενστάσεις - σε σχέση με την περυσινή περίοδο. Οι δαπάνες του φωτισμού, οι οποίες ξεπέρασαν τις 80.000 € έγιναν «εν κρυπτώ και παραβύστω». Καμία εγγραφή στον προϋπολογισμό του Δήμου, καμία ανάρτηση στο «Διαύγεια», καμία σύμβαση. Τώρα πως θα πληρωθούν, ο υπεύθυνος του σχεδιασμού, ο ιδιώτης που τα τοποθέτησε και οι άνθρωποι που πούλησαν τα λαμπάκια, «Κύριος οίδε». Φυσικά δεν μπορούν να τα πληρώσουν εκ των υστέρων, ενώ αν προσπαθήσουν να τα βαφτίσουν αλλιώς, πέραν της ευθύνης που διατρέχουν οι υπάλληλοι, θα πληρώσουν δύο φορές ΦΠΑ. Για μια ακόμη φορά η προχειρότητα και ο εύκολος εντυπωσιασμός είναι κυρίαρχα. Ελπίζω, τουλάχιστον, να μην μας πουν ότι τάχατες οι δαπάνες καλύφθηκαν εξ ολοκλήρου από χορηγούς και να εκθέσουν τους αντίστοιχους επιχειρηματίες όταν θα τους ζητηθούν στοιχεία.
Καταληκτικά η Δημοτική αρχή οφείλει, να αφήσει, την προσήλωση στην επικοινωνία, τον εύκολο εντυπωσιασμό, τις βόλτες και τα χαμόγελα και να στρωθεί στη δουλειά, να σχεδιάσει και στη συνέχεια να υλοποιήσει. Αν κάνει αυτή τη στροφή, όσοι δίνουμε έμφαση στην ουσία κι όχι στις εντυπώσεις, θα είμαστε δίπλα να βοηθήσουμε για το καλό του Δήμου όπως τους διαβεβαιώσαμε από την πρώτη μέρα.
Ο Φώτης Αλεξάκος είναι πρώην Νομάρχης και Δήμαρχος Καρδίτσας
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια