Αθλητικά - 1 μήνας 3 εβδομάδες πιο πριν
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΝΕΑ SMART FORTWO ΚΑΙ FORFOUR
Υποβλήθηκε στις Δευ, 28/07/2014 - 13:35.
Εκτυπώσιμη μορφή
Κατά τη διάρκεια μιας εντυπωσιακής εκδήλωσης στο Βερολίνο της Γερμανίας έγινε η παγκόσμια στατική παρουσίαση της νέας γενιάς του smart. Η μητρική εταιρεία Mercedes αποκάλυψε δυο καινούργιες εκδόσεις αμαξωμάτων του γνωστού αυτοκινήτου πόλης. Πρόκειται για το διθέσιο fortwo και το τετραθέσιο forfour, που για πρώτη φορά συμπεριλαμβάνεται στη γκάμα του μικρού αυτοκινήτου.
Οι βασικές διαστάσεις των δύο νέων μοντέλων, που έχουν ιδιαίτερα μικρούς προβόλους: Μήκος 2,69 μ. στο smart fortwo και 3,49 μ. στο τετράπορτο smart forfour. Πλάτος 1.66μ. και στα δυο μοντέλα. Ύψος 1.55μ. και στα δυο μοντέλα. Μεταξόνιο 1.873 χιλ. και 2.494 χιλ. αντίστοιχα.
Όπως διαπιστώθηκε, κατά την επίδειξη των διαφόρων τμημάτων, τα νέα μοντέλα έχουν μοντέρνα σχεδίαση και διαθέτουν νέα συστήματα τα οποία αυξάνουν την ασφάλεια. Αναβαθμίστηκαν και άλλοι τομείς που συμβάλουν στην άνεση και στην ευκολότερη οδήγηση, όπως η εργονομία, η διάταξη των οργάνων και ο εξοπλισμός.
Επίσης διαπιστώθηκε ότι προσφέρουν μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Στο διθέσιο fortwo ο οδηγός και ο συνεπιβάτης κάθονται άνετα ακόμη και αν έχουν μεγάλο σωματότυπο. Στο τετραθέσιο forfour, οι πίσω επιβάτες δεν κάνουν σημαντικές υποχωρήσεις ούτε στην περιοχη των γονατων. Όγκος χώρου αποσκευών 185 λίτρα και 255 λίτρα αντίστοιχα. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων του forfour μπορούν να αναδιπλωθούν και με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μία επιφάνεια φόρτωσης 1285 x 996 χιλ. με όγκο φόρτωσης μέχρι 975 λίτρα.
Μεγάλη έμφαση δόθηκε σε ένα σημαντικό στοιχείο που διευκολύνει τη κίνηση στη πόλη, το μικρό κύκλο στροφής, χαρακτηριστικό που έχουν και τα δυο μοντέλα. Ειδικότερα ο κύκλος στροφής από κράσπεδο σε κράσπεδο είναι μόλις 6.95μ. για το fortwo και 8.65μ. για το fortwo. Ανακοινώθηκε πως πρόκειται για τις μικρότερες τιμές στη κατηγορία τους.
Ο νέος σχεδιασμός του εμπρός άξονα υιοθέτησε στοιχεία από την προηγούμενη Mercedes C-Class. Ο βελτιστοποιημένος πίσω άξονας De Dion αύξησε σημαντικά τη διαδρομή των ελατηρίων. Το σασί και η ανάρτηση της νέας γενιάς smart αναπτύχθηκαν μετα την εμπειρία που κέρδισε η εταιρεία από τα προηγούμενα μοντέλα smart και σχεδιάστηκαν με τέτοιον τρόπο, ώστε να αυξήσουν σημαντικά την οδηγική άνεση, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Σχετικά με την ασφάλεια που παρέχει στους επιβάτες, ανακοινώθηκε ότι τα νέα συστήματα και οι επιμέρους βελτιώσεις σε πολλά τμήματα του αυτοκινήτου έχουν δημιουργήσει ένα "πλέγμα" προστασίας. Ειδικότερα αναφέρθηκε ότι στα νέα μοντέλα διατηρήθηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά ασφαλείας που υπήρχαν και στην προηγούμενη σειρά. Όπως ένα καρύδι, το μαλακό εσωτερικό προστατεύεται από ένα άκαμπτο κέλυφος, τον κλωβό tridion. Για το νέο smart χρησιμοποιούνται υψηλές αναλογίες χάλυβα υπερ-υψηλής και μέγιστης, multiphase αντοχής. Σύμφωνα με τη Mercedes εγιναν δοκιμές πρόσκρουσης car-to-car όπου τα νέα smart είχαν επιδόσεις μεγαλύτερων και βαρύτερων αυτοκινήτων. Τα νέα smart είχαν πολύ καλές επιδόσεις σε μετωπικές συγκρούσεις με S-Class και C-Class, τονίζεται στην ανακοίνωση.
Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης που ήταν προηγουμένως τοποθετημένα σε μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων, ενισχύουν ακόμα περισσότερο την ασφάλεια. Αυτά, περιλαμβάνουν τις λειτουργίες Crosswind Assist (βασικός εξοπλισμός), το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα (προαιρετικός εξοπλισμός) και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (προαιρετικός εξοπλισμός).
Η ιδέα να τοποθετηθεί ο κινητήρας στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου που υιοθετήθηκε στο απερχόμενο fortwo, εφαρμόζεται και στα δυο νέα μοντέλα. Στη γκάμα παραμένει ο γνωστός τρικύλινδρος κινητήρας 1.0, ο οποίος όμως δέχθηκε μια σειρά από αναβαθμίσεις. Στο λανάρισμα θα υπάρχουν οι εκδόσεις ισχύος 71 και 90 ίππων. Η πρώτη είναι ατμοσφαιρική και η δεύτερη υπερτροφοδοτούμενη. Αργότερα θα κυκλοφορήσει και η ατμοσφαιρική έκδοση με τους 60 ίππους. Η μετάδοση της ισχύος πραγματοποιείται μέσω ενός πεντατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ή μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη twinamic.
Τρία πακέτα εξοπλισμού (passion, prime, proxy) τα οποία διαθέτουν και στοιχεία που υπάρχουν σε μερικά μεγαλύτερα μοντέλα. Στη βασική έκδοση, και τα δύο μικρά αυτοκίνητα πόλης προσφέρονται με φώτα ημέρας LED, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, οπτική επαλήθευση σήματος κλειδώματος και immobilizer, cruise control με περιοριστή (limiter) μεταβλητής ταχύτητας, ένδειξη εξωτερικής θερμοκρασίας με προειδοποίηση παγετού, πίνακα οργάνων με μονόχρωμη οθόνη LCD και υπολογιστή ταξιδιού και ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά.
Οι πωλήσεις ξεκινούν το Νοέμβριο και όπως ανακοινώθηκε δεν θα υπάρξουν σημαντικές διαφορές στις τιμές. Το forfour θα είναι ακριβότερο από το fortwo γύρω στα 700 ευρώ.
Οι βασικές διαστάσεις των δύο νέων μοντέλων, που έχουν ιδιαίτερα μικρούς προβόλους: Μήκος 2,69 μ. στο smart fortwo και 3,49 μ. στο τετράπορτο smart forfour. Πλάτος 1.66μ. και στα δυο μοντέλα. Ύψος 1.55μ. και στα δυο μοντέλα. Μεταξόνιο 1.873 χιλ. και 2.494 χιλ. αντίστοιχα.
Όπως διαπιστώθηκε, κατά την επίδειξη των διαφόρων τμημάτων, τα νέα μοντέλα έχουν μοντέρνα σχεδίαση και διαθέτουν νέα συστήματα τα οποία αυξάνουν την ασφάλεια. Αναβαθμίστηκαν και άλλοι τομείς που συμβάλουν στην άνεση και στην ευκολότερη οδήγηση, όπως η εργονομία, η διάταξη των οργάνων και ο εξοπλισμός.
Επίσης διαπιστώθηκε ότι προσφέρουν μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Στο διθέσιο fortwo ο οδηγός και ο συνεπιβάτης κάθονται άνετα ακόμη και αν έχουν μεγάλο σωματότυπο. Στο τετραθέσιο forfour, οι πίσω επιβάτες δεν κάνουν σημαντικές υποχωρήσεις ούτε στην περιοχη των γονατων. Όγκος χώρου αποσκευών 185 λίτρα και 255 λίτρα αντίστοιχα. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων του forfour μπορούν να αναδιπλωθούν και με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μία επιφάνεια φόρτωσης 1285 x 996 χιλ. με όγκο φόρτωσης μέχρι 975 λίτρα.
Μεγάλη έμφαση δόθηκε σε ένα σημαντικό στοιχείο που διευκολύνει τη κίνηση στη πόλη, το μικρό κύκλο στροφής, χαρακτηριστικό που έχουν και τα δυο μοντέλα. Ειδικότερα ο κύκλος στροφής από κράσπεδο σε κράσπεδο είναι μόλις 6.95μ. για το fortwo και 8.65μ. για το fortwo. Ανακοινώθηκε πως πρόκειται για τις μικρότερες τιμές στη κατηγορία τους.
Ο νέος σχεδιασμός του εμπρός άξονα υιοθέτησε στοιχεία από την προηγούμενη Mercedes C-Class. Ο βελτιστοποιημένος πίσω άξονας De Dion αύξησε σημαντικά τη διαδρομή των ελατηρίων. Το σασί και η ανάρτηση της νέας γενιάς smart αναπτύχθηκαν μετα την εμπειρία που κέρδισε η εταιρεία από τα προηγούμενα μοντέλα smart και σχεδιάστηκαν με τέτοιον τρόπο, ώστε να αυξήσουν σημαντικά την οδηγική άνεση, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Σχετικά με την ασφάλεια που παρέχει στους επιβάτες, ανακοινώθηκε ότι τα νέα συστήματα και οι επιμέρους βελτιώσεις σε πολλά τμήματα του αυτοκινήτου έχουν δημιουργήσει ένα "πλέγμα" προστασίας. Ειδικότερα αναφέρθηκε ότι στα νέα μοντέλα διατηρήθηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά ασφαλείας που υπήρχαν και στην προηγούμενη σειρά. Όπως ένα καρύδι, το μαλακό εσωτερικό προστατεύεται από ένα άκαμπτο κέλυφος, τον κλωβό tridion. Για το νέο smart χρησιμοποιούνται υψηλές αναλογίες χάλυβα υπερ-υψηλής και μέγιστης, multiphase αντοχής. Σύμφωνα με τη Mercedes εγιναν δοκιμές πρόσκρουσης car-to-car όπου τα νέα smart είχαν επιδόσεις μεγαλύτερων και βαρύτερων αυτοκινήτων. Τα νέα smart είχαν πολύ καλές επιδόσεις σε μετωπικές συγκρούσεις με S-Class και C-Class, τονίζεται στην ανακοίνωση.
Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης που ήταν προηγουμένως τοποθετημένα σε μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων, ενισχύουν ακόμα περισσότερο την ασφάλεια. Αυτά, περιλαμβάνουν τις λειτουργίες Crosswind Assist (βασικός εξοπλισμός), το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα (προαιρετικός εξοπλισμός) και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (προαιρετικός εξοπλισμός).
Η ιδέα να τοποθετηθεί ο κινητήρας στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου που υιοθετήθηκε στο απερχόμενο fortwo, εφαρμόζεται και στα δυο νέα μοντέλα. Στη γκάμα παραμένει ο γνωστός τρικύλινδρος κινητήρας 1.0, ο οποίος όμως δέχθηκε μια σειρά από αναβαθμίσεις. Στο λανάρισμα θα υπάρχουν οι εκδόσεις ισχύος 71 και 90 ίππων. Η πρώτη είναι ατμοσφαιρική και η δεύτερη υπερτροφοδοτούμενη. Αργότερα θα κυκλοφορήσει και η ατμοσφαιρική έκδοση με τους 60 ίππους. Η μετάδοση της ισχύος πραγματοποιείται μέσω ενός πεντατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ή μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη twinamic.
Τρία πακέτα εξοπλισμού (passion, prime, proxy) τα οποία διαθέτουν και στοιχεία που υπάρχουν σε μερικά μεγαλύτερα μοντέλα. Στη βασική έκδοση, και τα δύο μικρά αυτοκίνητα πόλης προσφέρονται με φώτα ημέρας LED, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, οπτική επαλήθευση σήματος κλειδώματος και immobilizer, cruise control με περιοριστή (limiter) μεταβλητής ταχύτητας, ένδειξη εξωτερικής θερμοκρασίας με προειδοποίηση παγετού, πίνακα οργάνων με μονόχρωμη οθόνη LCD και υπολογιστή ταξιδιού και ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά.
Οι πωλήσεις ξεκινούν το Νοέμβριο και όπως ανακοινώθηκε δεν θα υπάρξουν σημαντικές διαφορές στις τιμές. Το forfour θα είναι ακριβότερο από το fortwo γύρω στα 700 ευρώ.
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια