Αθλητικά - 2 μήνες 3 ημέρες πιο πριν
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΤΡΙΤΕΚΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ
Υποβλήθηκε στις Σάβ, 10/05/2014 - 12:04.
Εκτυπώσιμη μορφή
«Τα προσωπικά και οικογενειακά κριτήρια ,λόγω πολυτεκνίας, κατέχουν κυρίαρχο ρόλο στη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών για τις μεταθέσεις – αποσπάσεις»
Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Κ. Αρβανιτόπουλος σε απάντηση Αναφοράς που είχε καταθέσει στη Βουλή ο Βουλευτής Καρδίτσας και π. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σ. Ταλιαδούρος στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, σχετικά με τις μεταθέσεις αποσπάσεις των τρίτεκνων εκπαιδευτικών αναφέρει ότι κυρίαρχο ρόλο στη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών κατέχουν τα προσωπικά και οικογενειακά κριτήρια λόγω πολυτεκνίας με στόχο να καθίσταται αντικειμενικός, αδιάβλητος και διαφανής ο τρόπος απόσπασης όλων των εκπαιδευτικών πλήν αυτών που υπάγονται σε ειδική κατηγορία.
Ειδικότερα η απάντηση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει ως εξής:
«Απαντώντας στο ανωτέρω σχετικό έγγραφο σας και σε επιστολή της Ομοσπονδίας Πολυμελών Οικογενειών Με Τρία Τέκνα Ελλάδος (ΟΠΟΤΤΕ) την οποία κατέθεσε ως Αναφορά ο Βουλευτής κ. Σπύρος Ταλιαδούρος σχετικά με τις μεταθέσεις-αποσπάσεις των τρίτεκνων εκπαιδευτικών, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, όσοι εκ των τριτέκνων υπάγονται στο άρθρο 6 παρ. 1, 2 και 3 του Νόμου 3454/2006 και συγκεκριμένα:
-οι τρίτεκνες οικογένειες των οποίων ο ένας γονέας έχει πεθάνει ή έχει κηρυχτεί άφαντος με δικαστική απόφαση και -οι τρίτεκνες οικογένειες των οποίων ο ένας γονέας έχει καταστεί ανάπηρος σε ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω ισοβίως, εξομοιώνονται με τους πολύτεκνους και υπάγονται σε ειδική κατηγορία μεταθέσεων-αποσπάσεων, μαζί με τους πολύτεκνους υπό τον όρο ότι τα παιδιά τους (φυσικά, αναγνωρισμένα, θετά), εάν είναι άγαμα, δεν θα έχουν συμπληρώσει το 23° έτος της ηλικίας τους ή εάν σπουδάζουν σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εσωτερικού ή εξωτερικού ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία δεν θα έχουν συμπληρώσει το 25° έτος της ηλικίας τους. Στα τέκνα αυτά υπολογίζονται και αυτά που έχουν αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω ισοβίως ανεξαρτήτως ηλικίας.
Αναφορικά με τη διαδικασία των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, σας γνωρίζουμε ότι ήδη από το διδακτικό έτος 2011-2012, πλην των περιπτώσεων των εκπαιδευτικών που υπάγονται σε ειδική κατηγορία αποσπάσεων, οι οποίοι συγκρίνονται μόνο μεταξύ τους, έχει καθιερωθεί σύστημα μοριοδότησης με στόχο να καθίσταται αντικειμενικός, αδιάβλητος και διαφανής ο τρόπος απόσπασης με βάση τις προτάσεις της ειδικής προς τούτο συσταθείσας επιτροπής καθώς και τις σχετικές προτάσεις συλλόγων, φορέων και των ιδίων των εκπαιδευτικών. Κυρίαρχο ρόλο στη μοριοδότηση αυτή κατέχουν τα προσωπικά και οικογενειακά κριτήρια λόγω πολυτεκνίας ή τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί.
Για την ενίσχυση μάλιστα του θεσμού της οικογένειας, δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στη μοριοδότηση των τέκνων αυξάνοντας τις προβλεπόμενες μονάδες για κάθε τέκνο συγκριτικά με αυτή των μεταθέσεων. Συγκεκριμένα, οι γονείς που έχουν ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά λαμβάνουν την ακόλουθη μοριοδότηση: «πέντε (5) μονάδες για το πρώτο, έξι (6) για το δεύτερο και οκτώ (8) για το τρίτο παιδί (φυσικό, θετό ή αναγνωρισμένο) και δέκα (10) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά».
Επισημαίνεται ότι, μολονότι οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών έχουν ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, γίνονται πάντοτε σε συνάρτηση με την απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, λαμβάνοντας υπόψη τις λειτουργικές ανάγκες των Διευθύνσεων εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικό δυναμικό, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7 του Ν. 3848/2010. Για τη σχολική χρονιά 2013-2014, ελήφθησαν υπόψη και οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό δυναμικό των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, από όπου οι εκπαιδευτικοί αιτούνταν απόσπασης για την αποφυγή του κινδύνου υποστελέχωσής τους.
Σχετικά με τις αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σας γνωρίζουμε ότι κάθε χρόνο εκδίδεται σχετική εγκύκλιος, η οποία ορίζει τις προϋποθέσεις, τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται και τις προβλεπόμενες ημερομηνίες υποβολής αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς καθώς και των προτάσεων από τους σχετικούς φορείς.
Ειδικότερα, αναφορικά με τις αποσπάσεις σε ΔΔΕ και ΠΔΕ, στο Κεφ. Β', παρ. Α' της αριθμ. 93955/Δ1 /12-07-2013 (ΑΔΑ:ΒΛ409-ΟΛ7) εγκυκλίου, προβλέπεται ότι «οι υποψήφιοι προς απόσπαση στις Περιφερειακές Δ/νσεις και στις Δ/νσεις Α/θμιας και Β/θμιας θα κληθούν να τοποθετηθούν σε υπηρεσίες που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τη διοίκηση της εκπαίδευσης και αφορούν διοικητικής, οικονομικής ή μηχανογραφικής φύσεως θέματα, και θέματα προγραμματισμού και εφαρμογής εκπαιδευτικής πολιτικής σε όλες τις βαθμίδες και τους τύπους εκπαίδευσης καθώς και θέματα συνεργασίας με άλλους φορείς».
Επιπλέον, «Για τις αποσπάσεις αυτές τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια λαμβάνουν υπόψη, ανάλογα με τη θέση που πρόκειται να καλυφθεί, τα εξής κριτήρια: α. τις μεταπτυχιακές σπουδές στη δημόσια διοίκηση, στη νομική ή οικονομική επιστήμη και στη διοίκηση της εκπαίδευσης, β. το δεύτερο πτυχίο που είναι σχετικό με τη διοικητική, τη νομική ή οικονομική επιστήμη, γ. Την τεκμηριωμένη γνώση του αντικειμένου της θέσης που πρόκειται να καλυφθεί, δ. τη γνώση των νέων τεχνολογιών, η οποία αποδεικνύεται με πτυχίο, μεταπτυχιακό τίτλο ή πιστοποίηση επιπέδου Α' ή Β\ ε. την αξιόλογη διοικητική εμπειρία, κατά προτίμηση στις υπηρεσίες ή σε νομικά πρόσωπα του ΥΠΑΙΘ, στ. την πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών, η οποία αποδεικνύεται με πτυχίο, μεταπτυχιακό τίτλο ή πιστοποιητικό τίτλου επιπέδου Β2 και άνω».
Απάντηση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων,
κ. Κ Αρβανιτόπουλου σε Αναφορά του κ. Σ. Ταλιαδούρου
κ. Κ Αρβανιτόπουλου σε Αναφορά του κ. Σ. Ταλιαδούρου
Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Κ. Αρβανιτόπουλος σε απάντηση Αναφοράς που είχε καταθέσει στη Βουλή ο Βουλευτής Καρδίτσας και π. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σ. Ταλιαδούρος στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, σχετικά με τις μεταθέσεις αποσπάσεις των τρίτεκνων εκπαιδευτικών αναφέρει ότι κυρίαρχο ρόλο στη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών κατέχουν τα προσωπικά και οικογενειακά κριτήρια λόγω πολυτεκνίας με στόχο να καθίσταται αντικειμενικός, αδιάβλητος και διαφανής ο τρόπος απόσπασης όλων των εκπαιδευτικών πλήν αυτών που υπάγονται σε ειδική κατηγορία.
Ειδικότερα η απάντηση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει ως εξής:
«Απαντώντας στο ανωτέρω σχετικό έγγραφο σας και σε επιστολή της Ομοσπονδίας Πολυμελών Οικογενειών Με Τρία Τέκνα Ελλάδος (ΟΠΟΤΤΕ) την οποία κατέθεσε ως Αναφορά ο Βουλευτής κ. Σπύρος Ταλιαδούρος σχετικά με τις μεταθέσεις-αποσπάσεις των τρίτεκνων εκπαιδευτικών, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, όσοι εκ των τριτέκνων υπάγονται στο άρθρο 6 παρ. 1, 2 και 3 του Νόμου 3454/2006 και συγκεκριμένα:
-οι τρίτεκνες οικογένειες των οποίων ο ένας γονέας έχει πεθάνει ή έχει κηρυχτεί άφαντος με δικαστική απόφαση και -οι τρίτεκνες οικογένειες των οποίων ο ένας γονέας έχει καταστεί ανάπηρος σε ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω ισοβίως, εξομοιώνονται με τους πολύτεκνους και υπάγονται σε ειδική κατηγορία μεταθέσεων-αποσπάσεων, μαζί με τους πολύτεκνους υπό τον όρο ότι τα παιδιά τους (φυσικά, αναγνωρισμένα, θετά), εάν είναι άγαμα, δεν θα έχουν συμπληρώσει το 23° έτος της ηλικίας τους ή εάν σπουδάζουν σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εσωτερικού ή εξωτερικού ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία δεν θα έχουν συμπληρώσει το 25° έτος της ηλικίας τους. Στα τέκνα αυτά υπολογίζονται και αυτά που έχουν αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω ισοβίως ανεξαρτήτως ηλικίας.
Αναφορικά με τη διαδικασία των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, σας γνωρίζουμε ότι ήδη από το διδακτικό έτος 2011-2012, πλην των περιπτώσεων των εκπαιδευτικών που υπάγονται σε ειδική κατηγορία αποσπάσεων, οι οποίοι συγκρίνονται μόνο μεταξύ τους, έχει καθιερωθεί σύστημα μοριοδότησης με στόχο να καθίσταται αντικειμενικός, αδιάβλητος και διαφανής ο τρόπος απόσπασης με βάση τις προτάσεις της ειδικής προς τούτο συσταθείσας επιτροπής καθώς και τις σχετικές προτάσεις συλλόγων, φορέων και των ιδίων των εκπαιδευτικών. Κυρίαρχο ρόλο στη μοριοδότηση αυτή κατέχουν τα προσωπικά και οικογενειακά κριτήρια λόγω πολυτεκνίας ή τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί.
Για την ενίσχυση μάλιστα του θεσμού της οικογένειας, δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στη μοριοδότηση των τέκνων αυξάνοντας τις προβλεπόμενες μονάδες για κάθε τέκνο συγκριτικά με αυτή των μεταθέσεων. Συγκεκριμένα, οι γονείς που έχουν ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά λαμβάνουν την ακόλουθη μοριοδότηση: «πέντε (5) μονάδες για το πρώτο, έξι (6) για το δεύτερο και οκτώ (8) για το τρίτο παιδί (φυσικό, θετό ή αναγνωρισμένο) και δέκα (10) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά».
Επισημαίνεται ότι, μολονότι οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών έχουν ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, γίνονται πάντοτε σε συνάρτηση με την απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, λαμβάνοντας υπόψη τις λειτουργικές ανάγκες των Διευθύνσεων εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικό δυναμικό, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7 του Ν. 3848/2010. Για τη σχολική χρονιά 2013-2014, ελήφθησαν υπόψη και οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό δυναμικό των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, από όπου οι εκπαιδευτικοί αιτούνταν απόσπασης για την αποφυγή του κινδύνου υποστελέχωσής τους.
Σχετικά με τις αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σας γνωρίζουμε ότι κάθε χρόνο εκδίδεται σχετική εγκύκλιος, η οποία ορίζει τις προϋποθέσεις, τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται και τις προβλεπόμενες ημερομηνίες υποβολής αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς καθώς και των προτάσεων από τους σχετικούς φορείς.
Ειδικότερα, αναφορικά με τις αποσπάσεις σε ΔΔΕ και ΠΔΕ, στο Κεφ. Β', παρ. Α' της αριθμ. 93955/Δ1 /12-07-2013 (ΑΔΑ:ΒΛ409-ΟΛ7) εγκυκλίου, προβλέπεται ότι «οι υποψήφιοι προς απόσπαση στις Περιφερειακές Δ/νσεις και στις Δ/νσεις Α/θμιας και Β/θμιας θα κληθούν να τοποθετηθούν σε υπηρεσίες που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τη διοίκηση της εκπαίδευσης και αφορούν διοικητικής, οικονομικής ή μηχανογραφικής φύσεως θέματα, και θέματα προγραμματισμού και εφαρμογής εκπαιδευτικής πολιτικής σε όλες τις βαθμίδες και τους τύπους εκπαίδευσης καθώς και θέματα συνεργασίας με άλλους φορείς».
Επιπλέον, «Για τις αποσπάσεις αυτές τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια λαμβάνουν υπόψη, ανάλογα με τη θέση που πρόκειται να καλυφθεί, τα εξής κριτήρια: α. τις μεταπτυχιακές σπουδές στη δημόσια διοίκηση, στη νομική ή οικονομική επιστήμη και στη διοίκηση της εκπαίδευσης, β. το δεύτερο πτυχίο που είναι σχετικό με τη διοικητική, τη νομική ή οικονομική επιστήμη, γ. Την τεκμηριωμένη γνώση του αντικειμένου της θέσης που πρόκειται να καλυφθεί, δ. τη γνώση των νέων τεχνολογιών, η οποία αποδεικνύεται με πτυχίο, μεταπτυχιακό τίτλο ή πιστοποίηση επιπέδου Α' ή Β\ ε. την αξιόλογη διοικητική εμπειρία, κατά προτίμηση στις υπηρεσίες ή σε νομικά πρόσωπα του ΥΠΑΙΘ, στ. την πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών, η οποία αποδεικνύεται με πτυχίο, μεταπτυχιακό τίτλο ή πιστοποιητικό τίτλου επιπέδου Β2 και άνω».
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια