Αθλητικά - 2 μήνες 3 ημέρες πιο πριν
ΞΕΚΙΝΑ Η ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Υποβλήθηκε στις Σάβ, 02/08/2014 - 12:21.
Εκτυπώσιμη μορφή
Ξεκινά η ανακατασκευή της λεωφόρου Καραμανλή προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Θεσσαλίας
Τη σύμβαση κατασκευής υπέγραψε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας
Κώστας Αγοραστός: «Λύνεται ένα πρόβλημα δεκαετιών με ένα μεγάλο έργο
που στοχεύει στην ασφάλεια των ανθρώπινων κοινοτήτων»
Στη φάση της υλοποίησης μπαίνει, από την αιρετή Περιφέρεια, η ανακατασκευή της λεωφόρου Καραμανλή, μετά την υπογραφή της σύμβασης από τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστός. Το έργο προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ, αφορά την αναμόρφωση του πιο επικίνδυνου τμήματος της λεωφόρου Καραμανλή και συγκεκριμένα, από τον κόμβο του 303 ΠΕΒ έως την αερογέφυρα των σιδηροδρομικών γραμμών. Περιληπτικά το έργο αφορά έναν υπερσύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο, διπλής κατεύθυνσης και κυκλοφορίας, με παράπλευρους παράδρομους, νησίδες, στηθαία ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμό, θέσεις στάθμευσης, όπου θα μπορούν να σταματούν τα αστικά λεωφορεία με ασφάλεια, με ισόπεδες διαβάσεις πεζών με φανάρια κ.α
Όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του ο κ. Κ. Αγοραστός, «Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο ασφάλειας για τις ανθρώπινες κοινότητες, για τους Λαρισαίους και όχι μόνο. Το έργο αυτό ανήκει σε όλους τους πολίτες που διέρχονται από αυτό το κομμάτι του δρόμου. Πλέον η Λάρισα και η Θεσσαλία αποκτούν έναν ασφαλή αυτοκινητόδρομο εντός του αστικού ιστού σε ένα σημείο στο οποίο έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα. Έτσι, τόσο οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή όσο και οι επισκέπτες, θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια. Πρόκειται για ένα δύσκολο έργο, καθώς παράλληλα με την κατασκευή του θα υπάρχει μέριμνα για την ομαλή διεξαγωγή τόσο της κυκλοφορίας όσο και των πεζών. Σε συνεργασία των υπηρεσιών μας με την κατασκευάστρια εταιρεία πρόκειται να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε το έργο να παραδοθεί εντός της προβλεπόμενης ημερομηνίας που είναι σε 17 μήνες».
Παράλληλα, ο περιφερειάρχης ζήτησε τη συνεργασία των πολιτών και των επιχειρηματιών της περιοχής καθώς το έργο μπορεί να επιφέρει μια αναστάτωση στην καθημερινότητά τους, όμως η ασφάλεια των πολιτών είναι πάνω απ’ όλα και η ολοκλήρωση του έργου λύνει ένα πρόβλημα δεκαετιών. Σημείωσε δε ότι υπήρξε συντονισμός των υπηρεσιών της Περιφέρειας και του Δήμου Λαρισαίων (επικαιροποίηση της μελέτης) για να ωριμάσει το έργο και να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, καθώς και για να περιέλθει η αρμοδιότητα της κατασκευής του. Ο κ. Αγοραστός επίσης ζήτησε τον συντονισμό των οργανισμών κοινής ωφέλειας για να ολοκληρωθούν οι εργασίες τους το συντομότερο δυνατό.
Αντικείμενο του έργου είναι η πλήρης κατασκευή (αρτηρία, παράπλευρο δίκτυο, δύο ισόπεδοι κόμβοι, αποχετευτικά – αποστραγγιστικά έργα, σήμανση-ασφάλιση του έργου, ηλεκτροφωτισμός-σηματοδότηση) τμήματος της Παλιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης εντός της πόλης Λάρισας μήκους 1 χιλιομέτρου και συγκεκριμένα από την οδό Διγενή έως την οδό Βαρδουσίων (Χιλιομετρική θέση (Χ.Θ.) 5+700 έως 6+630). Το τμήμα αυτό της αρτηρίας έχει χαρακτηριστικά αστικής αρτηρίας με 2+2 λωρίδες (Χ.Θ. 5+700 έως Χ.Θ. 6+400) και με 3+3 λωρίδες (Χ.Θ. 6+400 έως Χ.Θ. 6+630) καθώς και διαχωριστική νησίδα πλάτους 5 μέτρων. Το πλάτος των παράπλευρων οδών που χωροθετούνται εκατέρωθεν της αρτηρίας σε όλο το μήκος της είναι της τάξης των 5 μέτρων και το πεζοδρόμιο μεταξύ αρτηρίας και παραπλεύρων της τάξης των 3 μέτρων. Τέλος. για την εξυπηρέτηση των αστικών συγκοινωνιών έχουν προβλεφθεί στάσεις λεωφορείων.
Το υπό κατασκευή τμήμα της Λεωφόρου Καραμανλή καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο, ο αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος του σε συνδυασμό με τα ελλιπή τεχνικά χαρακτηριστικά της διατομής (απουσία σήμανσης, διαγράμμισης, ελλιπής φωτισμός, κλπ) και την ανάπτυξη πολλών παρόδιων ιδιοκτησιών που συνδέονται απευθείας με την Λεωφόρο με αποτέλεσμα οι προσβάσεις στις παρόδιες χρήσεις γης (εκκλησία, καταστήματα, τράπεζες, κλπ.) να γίνονται ανεξέλεγκτα. Με την ολοκλήρωσή του έργου που προβλέπεται μέσα στο 2015, αναμένεται η άρση της επικινδυνότητας και αποφυγή των πολύ συχνών τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν στην περιοχή.
Παρόντες κατά την υπογραφή της σύμβασης ήταν ακόμη ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Γρηγόρης Παπαχαραλάμπους, ο αντιπεριφερειάρχης κ. Χρήστος Καλομπάτσιος, η περιφερειακή σύμβουλος κ. Μαρία Μαμάρα, ο γεν. διευθυντής της Περιφέρειας κ. Κώστας Μέγας, ο διευθυντής Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Στάμος Διαμαντάς, η προϊσταμένη κα. Σταυρούλα Καρρά και ο ανάδοχος του έργου.
Τη σύμβαση κατασκευής υπέγραψε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας
Κώστας Αγοραστός: «Λύνεται ένα πρόβλημα δεκαετιών με ένα μεγάλο έργο
που στοχεύει στην ασφάλεια των ανθρώπινων κοινοτήτων»
Στη φάση της υλοποίησης μπαίνει, από την αιρετή Περιφέρεια, η ανακατασκευή της λεωφόρου Καραμανλή, μετά την υπογραφή της σύμβασης από τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστός. Το έργο προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ, αφορά την αναμόρφωση του πιο επικίνδυνου τμήματος της λεωφόρου Καραμανλή και συγκεκριμένα, από τον κόμβο του 303 ΠΕΒ έως την αερογέφυρα των σιδηροδρομικών γραμμών. Περιληπτικά το έργο αφορά έναν υπερσύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο, διπλής κατεύθυνσης και κυκλοφορίας, με παράπλευρους παράδρομους, νησίδες, στηθαία ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμό, θέσεις στάθμευσης, όπου θα μπορούν να σταματούν τα αστικά λεωφορεία με ασφάλεια, με ισόπεδες διαβάσεις πεζών με φανάρια κ.α
Όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του ο κ. Κ. Αγοραστός, «Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο ασφάλειας για τις ανθρώπινες κοινότητες, για τους Λαρισαίους και όχι μόνο. Το έργο αυτό ανήκει σε όλους τους πολίτες που διέρχονται από αυτό το κομμάτι του δρόμου. Πλέον η Λάρισα και η Θεσσαλία αποκτούν έναν ασφαλή αυτοκινητόδρομο εντός του αστικού ιστού σε ένα σημείο στο οποίο έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα. Έτσι, τόσο οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή όσο και οι επισκέπτες, θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια. Πρόκειται για ένα δύσκολο έργο, καθώς παράλληλα με την κατασκευή του θα υπάρχει μέριμνα για την ομαλή διεξαγωγή τόσο της κυκλοφορίας όσο και των πεζών. Σε συνεργασία των υπηρεσιών μας με την κατασκευάστρια εταιρεία πρόκειται να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε το έργο να παραδοθεί εντός της προβλεπόμενης ημερομηνίας που είναι σε 17 μήνες».
Παράλληλα, ο περιφερειάρχης ζήτησε τη συνεργασία των πολιτών και των επιχειρηματιών της περιοχής καθώς το έργο μπορεί να επιφέρει μια αναστάτωση στην καθημερινότητά τους, όμως η ασφάλεια των πολιτών είναι πάνω απ’ όλα και η ολοκλήρωση του έργου λύνει ένα πρόβλημα δεκαετιών. Σημείωσε δε ότι υπήρξε συντονισμός των υπηρεσιών της Περιφέρειας και του Δήμου Λαρισαίων (επικαιροποίηση της μελέτης) για να ωριμάσει το έργο και να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, καθώς και για να περιέλθει η αρμοδιότητα της κατασκευής του. Ο κ. Αγοραστός επίσης ζήτησε τον συντονισμό των οργανισμών κοινής ωφέλειας για να ολοκληρωθούν οι εργασίες τους το συντομότερο δυνατό.
Αντικείμενο του έργου είναι η πλήρης κατασκευή (αρτηρία, παράπλευρο δίκτυο, δύο ισόπεδοι κόμβοι, αποχετευτικά – αποστραγγιστικά έργα, σήμανση-ασφάλιση του έργου, ηλεκτροφωτισμός-σηματοδότηση) τμήματος της Παλιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης εντός της πόλης Λάρισας μήκους 1 χιλιομέτρου και συγκεκριμένα από την οδό Διγενή έως την οδό Βαρδουσίων (Χιλιομετρική θέση (Χ.Θ.) 5+700 έως 6+630). Το τμήμα αυτό της αρτηρίας έχει χαρακτηριστικά αστικής αρτηρίας με 2+2 λωρίδες (Χ.Θ. 5+700 έως Χ.Θ. 6+400) και με 3+3 λωρίδες (Χ.Θ. 6+400 έως Χ.Θ. 6+630) καθώς και διαχωριστική νησίδα πλάτους 5 μέτρων. Το πλάτος των παράπλευρων οδών που χωροθετούνται εκατέρωθεν της αρτηρίας σε όλο το μήκος της είναι της τάξης των 5 μέτρων και το πεζοδρόμιο μεταξύ αρτηρίας και παραπλεύρων της τάξης των 3 μέτρων. Τέλος. για την εξυπηρέτηση των αστικών συγκοινωνιών έχουν προβλεφθεί στάσεις λεωφορείων.
Το υπό κατασκευή τμήμα της Λεωφόρου Καραμανλή καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο, ο αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος του σε συνδυασμό με τα ελλιπή τεχνικά χαρακτηριστικά της διατομής (απουσία σήμανσης, διαγράμμισης, ελλιπής φωτισμός, κλπ) και την ανάπτυξη πολλών παρόδιων ιδιοκτησιών που συνδέονται απευθείας με την Λεωφόρο με αποτέλεσμα οι προσβάσεις στις παρόδιες χρήσεις γης (εκκλησία, καταστήματα, τράπεζες, κλπ.) να γίνονται ανεξέλεγκτα. Με την ολοκλήρωσή του έργου που προβλέπεται μέσα στο 2015, αναμένεται η άρση της επικινδυνότητας και αποφυγή των πολύ συχνών τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν στην περιοχή.
Παρόντες κατά την υπογραφή της σύμβασης ήταν ακόμη ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Γρηγόρης Παπαχαραλάμπους, ο αντιπεριφερειάρχης κ. Χρήστος Καλομπάτσιος, η περιφερειακή σύμβουλος κ. Μαρία Μαμάρα, ο γεν. διευθυντής της Περιφέρειας κ. Κώστας Μέγας, ο διευθυντής Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Στάμος Διαμαντάς, η προϊσταμένη κα. Σταυρούλα Καρρά και ο ανάδοχος του έργου.
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια