Αθλητικά - 3 εβδομάδες 2 ημέρες πιο πριν
ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ Ε65
Υποβλήθηκε στις Πέμ, 09/10/2014 - 12:11.
Εκτυπώσιμη μορφή
Ο Βουλευτής και π. Υφυπουργός Παιδείας κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, κατέθεσε στη Βουλή Ερώτηση, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού ελέγχου, προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μ. Χρυσοχοίδη, την οποία συνυπέγραψαν και οι Βουλευτές: Μ. Ταμήλος (Τρικάλων), Τ. Κοψαχείλης (Γρεβενών), Κ. Σκρέκας (Τρικάλων), Μ. Χαρακόπουλος (Λάρισας), Δ. Μπριάνης (Φθιώτιδας), Κ. Κουτσογιαννόπουλος (Φθιώτιδας), Α. Σκόνδρα (Καρδίτσας), Γ. Αναγνωστόπουλος (Καρδίτσας), Κ. Τσιάρας (Καρδίτσας), Ε. Μακρή – Θεοδώρου (Φθιώτιδος), Ζ. Μακρή (Μαγνησίας) και Χ. Κέλλας (Λάρισας). Με την ερώτηση τους οι Βουλευτές ζητούν την ολοκλήρωση του έργου της Ε65 που θα συμβάλει στην αναβάθμιση και άρση της απομόνωσης της Θεσσαλίας.
Ειδικότερα, η Ερώτηση έχει ως εξής:
«Η Βουλή των Ελλήνων με την ψήφιση του Νόμου 4219/2013 και τα σχετικά άρθρα 2 & 5 αποφάσισε την ολοκλήρωση έως το 2016 του Έργου «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος» επιτυγχάνοντας την κάθετη σύνδεση της ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό αποδίδοντας στο Έργο υπερτοπική και εθνική σημασία.
Στρατηγικοί στόχοι που συμβαδίζουν με την κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας είναι:
Το Έργο αφορά τρεις Περιφέρειες, Δυτική Μακεδονία, Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, αίρει ενδοπεριφερειακές ανισότητες και προσδίδει προστιθέμενη αξία σε βασικούς παραγωγικούς τομείς όπως ο αγροτικός τομέας και ο τομέας του τουρισμού.
Παρά ταύτα επτά μήνες μετά, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων δεν έχει εκδώσει τη σχετική Υπουργική Απόφαση, σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 4219/2013 και το Προσάρτημα 2 της σχετικής Σύμβασης «ακυρώνοντας» ουσιαστικά το Έργο, που από ένα ολοκληρωμένο κάθετο άξονα σύνδεσης της ΠΑΘΕ και της Εγνατία Οδού 175 χιλιομέτρων απομειώνεται σε έναν δρόμο 78 χιλιομέτρων, που ξεκινάει από το πουθενά και καταλήγει στο πουθενά.
Συγκεκριμένα, το έργο αφορά την κατασκευή συνολικά 175 χιλ επιμερισμένων σε τέσσερα τμήματα εκ των οποίων το ένα είναι υπό κατασκευή και τα τρία είναι χαρακτηρισμένα «αναβαλλόμενα». Συγκεκριμένα:
· Α’ Τμήμα Η/Κ ΠΑΘΕ - Α/Κ Ξυνιάδας μήκους 32,27 χλμ., Αναβαλλόμενο,
· Β’ Τμήμα Α/Κ Ξυνιάδας - Α/Κ Τρικάλων μήκους 78,67 χλμ .Υπό Κατασκευή,
· Γ’ Τμήμα Α/Κ Τρικάλων - Α/Κ Γρεβενών μήκους 32,47 χλμ. Αναβαλλόμενο,
· Δ’ Τμήμα Α/Κ Γρεβενών - Α/Κ Εγνατίας μήκους 30,61 χλμ. Αναβαλλόμενο,
Η άμεση συνέχιση του έργου με την κατασκευή των αναβαλλόμενων τμημάτων, εκτός του ότι είναι σύννομη και συμφέρουσα για το Δημόσιο, εφόσον η απώλεια εσόδων προσεγγίζει τα 500 εκ ευρώ, επιτυγχάνει τον συμβατικό στόχο ολοκλήρωσης του έργου έως το 2016 και διασφαλίζει την μη απόλυση 1.500 υφισταμένων εργαζομένων στο υπό κατασκευή Τμήμα που ολοκληρώνεται εντός του 2014.
Κατόπιν αυτών Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεστε να εφαρμόσετε το Νόμο 4219/2013 εκδίδοντας την σχετική Υπουργική Απόφαση και εν γένει την εφαρμογή των υποχρεώσεων του Δημοσίου για την απρόσκοπτη κατασκευή, ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος έως το 2016 με στόχο και την συμβολή σας στην άρση των εμποδίων ανάπτυξης και εξόδου από την ύφεση των περιοχών, όπως η Θεσσαλία, και των κλάδων, όπως ο αγροτικός, από την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του;»
Ζητά με Ερώτησή του στη Βουλή ο κ. Σπύρος Ταλιαδούρος
Την συνυπέγραψαν και άλλοι 14 Βουλευτές της ΝΔ
Την συνυπέγραψαν και άλλοι 14 Βουλευτές της ΝΔ
Ο Βουλευτής και π. Υφυπουργός Παιδείας κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, κατέθεσε στη Βουλή Ερώτηση, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού ελέγχου, προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μ. Χρυσοχοίδη, την οποία συνυπέγραψαν και οι Βουλευτές: Μ. Ταμήλος (Τρικάλων), Τ. Κοψαχείλης (Γρεβενών), Κ. Σκρέκας (Τρικάλων), Μ. Χαρακόπουλος (Λάρισας), Δ. Μπριάνης (Φθιώτιδας), Κ. Κουτσογιαννόπουλος (Φθιώτιδας), Α. Σκόνδρα (Καρδίτσας), Γ. Αναγνωστόπουλος (Καρδίτσας), Κ. Τσιάρας (Καρδίτσας), Ε. Μακρή – Θεοδώρου (Φθιώτιδος), Ζ. Μακρή (Μαγνησίας) και Χ. Κέλλας (Λάρισας). Με την ερώτηση τους οι Βουλευτές ζητούν την ολοκλήρωση του έργου της Ε65 που θα συμβάλει στην αναβάθμιση και άρση της απομόνωσης της Θεσσαλίας.
Ειδικότερα, η Ερώτηση έχει ως εξής:
«Η Βουλή των Ελλήνων με την ψήφιση του Νόμου 4219/2013 και τα σχετικά άρθρα 2 & 5 αποφάσισε την ολοκλήρωση έως το 2016 του Έργου «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος» επιτυγχάνοντας την κάθετη σύνδεση της ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό αποδίδοντας στο Έργο υπερτοπική και εθνική σημασία.
Στρατηγικοί στόχοι που συμβαδίζουν με την κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας είναι:
- Η εθνική, διαπεριφερειακή και περιφερειακή σημασία των διασυνδέσεων της χώρας για την προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης και της οικονομικής συνοχής, για την αντιμετώπιση των ενδοπεριφερειακής σημασίας προβλημάτων μεταφορών και για την ολοκλήρωση του συστήματος μεταφορών της χώρας σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
- Η σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, μέσω της συνέργειας με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω Εγνατίας Οδού) που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη.
- Διασύνδεση των λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου
- Η αναβάθμιση της υποδομής και των συνθηκών κυκλοφορίας στα αστικά κέντρα, διαμέσου παρακάμψεων σημαντικών επαρχιακών αστικών κέντρων, όπως η Καλαμπάκα, ο Δομοκός , κλπ.
- Η βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας στις μεταφορές και η εξασφάλιση των συνθηκών για τον περιορισμό των ατυχημάτων - ειδικότερα των τροχαίων - σε επίπεδα ανάλογα με εκείνα των άλλων χωρών-μελών της Ε.Ε.
- Η συμπληρωματική δράση με τα υπόλοιπα έργα που κατασκευάζονται με το σύστημα της παραχώρησης (ιδιαίτερα Μαλιακός – Κλειδί, Ιόνια Οδός και Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσάκωνα), την Εγνατία Οδό και το σύνολο του ΠΑΘΕ.
Το Έργο αφορά τρεις Περιφέρειες, Δυτική Μακεδονία, Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, αίρει ενδοπεριφερειακές ανισότητες και προσδίδει προστιθέμενη αξία σε βασικούς παραγωγικούς τομείς όπως ο αγροτικός τομέας και ο τομέας του τουρισμού.
Παρά ταύτα επτά μήνες μετά, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων δεν έχει εκδώσει τη σχετική Υπουργική Απόφαση, σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 4219/2013 και το Προσάρτημα 2 της σχετικής Σύμβασης «ακυρώνοντας» ουσιαστικά το Έργο, που από ένα ολοκληρωμένο κάθετο άξονα σύνδεσης της ΠΑΘΕ και της Εγνατία Οδού 175 χιλιομέτρων απομειώνεται σε έναν δρόμο 78 χιλιομέτρων, που ξεκινάει από το πουθενά και καταλήγει στο πουθενά.
Συγκεκριμένα, το έργο αφορά την κατασκευή συνολικά 175 χιλ επιμερισμένων σε τέσσερα τμήματα εκ των οποίων το ένα είναι υπό κατασκευή και τα τρία είναι χαρακτηρισμένα «αναβαλλόμενα». Συγκεκριμένα:
· Α’ Τμήμα Η/Κ ΠΑΘΕ - Α/Κ Ξυνιάδας μήκους 32,27 χλμ., Αναβαλλόμενο,
· Β’ Τμήμα Α/Κ Ξυνιάδας - Α/Κ Τρικάλων μήκους 78,67 χλμ .Υπό Κατασκευή,
· Γ’ Τμήμα Α/Κ Τρικάλων - Α/Κ Γρεβενών μήκους 32,47 χλμ. Αναβαλλόμενο,
· Δ’ Τμήμα Α/Κ Γρεβενών - Α/Κ Εγνατίας μήκους 30,61 χλμ. Αναβαλλόμενο,
Η άμεση συνέχιση του έργου με την κατασκευή των αναβαλλόμενων τμημάτων, εκτός του ότι είναι σύννομη και συμφέρουσα για το Δημόσιο, εφόσον η απώλεια εσόδων προσεγγίζει τα 500 εκ ευρώ, επιτυγχάνει τον συμβατικό στόχο ολοκλήρωσης του έργου έως το 2016 και διασφαλίζει την μη απόλυση 1.500 υφισταμένων εργαζομένων στο υπό κατασκευή Τμήμα που ολοκληρώνεται εντός του 2014.
Κατόπιν αυτών Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεστε να εφαρμόσετε το Νόμο 4219/2013 εκδίδοντας την σχετική Υπουργική Απόφαση και εν γένει την εφαρμογή των υποχρεώσεων του Δημοσίου για την απρόσκοπτη κατασκευή, ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος έως το 2016 με στόχο και την συμβολή σας στην άρση των εμποδίων ανάπτυξης και εξόδου από την ύφεση των περιοχών, όπως η Θεσσαλία, και των κλάδων, όπως ο αγροτικός, από την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του;»
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια