Δημοπρατείται η παράκαμψη της Συκεώνας στο τμήμα Λάρισας – Καρδίτσας
Κώστας Αγοραστός: Μεγάλο έργο ουσίας που αλλάζει τα οδικά δεδομένα στη Δυτική Θεσσαλία
Ένα νέο έργο που αναμένεται να μειώσει την απόσταση ανάμεσα σε Λάρισα και Καρδίτσα, βελτιώνοντας παράλληλα την ασφάλεια του οδικού δικτύου, δημοπρατεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Συγκεκριμένα πρόκειται για το έργο «Κατασκευή τμήματος Παράκαμψη Συκεώνας», προϋπολογισμού 33,7 εκατ. ευρώ που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020.
Αναλυτικότερα ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους για το συγκεκριμένο ζήτημα τόνισε τα εξής:
«Προκηρύσσουμε ένα μεγάλο και σημαντικό έργο. Πρόκειται για την παράκαμψη Συκεώνας στην Επαρχιακή Οδό Λάρισας – Καρδίτσας. Ένα έργο πολύ σημαντικό προϋπολογισμού 33 εκ. ευρώ που περιλαμβάνει δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, μια γέφυρα στον Ενιπέα, δύο διαβάσεις, δυο κυκλικούς κόμβους , έργα αντιπλημμυρικά, έργα αποστράγγισης έργα ηλεκτρομηχανικά και παράπλευρους δρόμους όπου απαιτείται.
Ένα έργο το οποίο πρόκειται να ξεκινήσει στις αρχές του έτους τώρα δημοπρατείται. Παράλληλα δημοπρατείται το έργο 13, 3 εκ. ευρώ Δέλτα – Παλαμά, ένα σημαντικός οδικός άξονας για την προστασία της ασφαλής μετακίνησης των ανθρώπινων κοινοτήτων.
Τέλος, θέλω να τονίσω ότι βρίσκονται σε εξέλιξη πολλά έργα υποκατάσταση ή μη ζημιών, σε ποτάμια Πηνείο, Ενιπέα, Πάμισο κλπ. και γίνονται οδοστρωσίες.
Είναι έργα σημαντικά και πρέπει και εδώ να τονίσω ότι μεγάλη καθυστέρηση των έργων λόγω του νόμου, ο οποίος δεν συμβάλει στην αναπτυξιακή προοπτική».
Με την κατασκευή του έργου «Κατασκευή τμήματος Παράκαμψη Συκεώνας», επιτυγχάνονται τα εξής:
α) Παράκαμψη του οικισμού του Συκεώνα, με αποτέλεσμα τον περιορισμό της εκπομπής καυσαερίων, σε περιοχές κατοικίας. Με τη διέλευση της οδού εκτός περιοχών κατοικίας, αναβαθμίζεται η ζωή των κατοίκων με τον περιορισμό του θορύβου, της όχλησης και της ρύπανσης, ενώ παράλληλα, μειώνεται και ο κίνδυνος τροχαίων ατυχημάτων.
β) Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού , λόγω της τήρησης των προδιαγραφών των ισχυουσών ΟΜΟΕ, των επιλεγμένων διατομών του έργου και των Σ.Α.Ο. Η χάραξη της οδού, επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων οδήγησης, με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, τον περιορισμό της εκπομπής καυσαερίων και την αύξηση του διατιθέμενου χρόνου εργασίας.
γ) Αποσύνδεση της λειτουργίας του έργου από τις τοπικές παραγωγικές δραστηριότητες και τις σχετικές κινήσεις αφού οι εν λόγω μετακινήσεις θα εξυπηρετούνται από παράπλευρους οδούς. Μ’ αυτόν τον τρόπο βελτιώνεται η λειτουργικότητα και αυξάνεται η οδική ασφάλεια της οδού καθώς κινείται εκτός της γεωργικής γης της περιοχής.
δ) Ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη σύνδεση της Λάρισας, της Καρδίτσας και της Ε65, που αποτελεί τμήμα του ΔΕΔ-Μ και βελτιώνεται η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση της Καρδίτσας με την Λάρισα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα αποτελέσει οδική σύνδεση των παραγωγικών και τουριστικών κέντρων με το διεθνές δίκτυο μεταφορών με αποτέλεσμα την ανάπτυξη υφιστάμενων και νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων παραγωγικών τομέων.
γ) Μείωση της χρονοαπόστασης, που συνεπάγεται μείωση του κόστους μεταφοράς με αποτέλεσμα την ανάπτυξη υφιστάμενων και νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων παραγωγικών τομέων.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια