Αθλητικά - 2 μήνες 6 ημέρες πιο πριν
ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑ. ΜΙΑ ΙΔΕΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΜΙΑ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Υποβλήθηκε στις Παρ, 11/04/2014 - 12:23.
Εκτυπώσιμη μορφή
Τα ποδήλατα που χρησιμοποιούνται για μεταφορές ήταν για πολλά χρόνια μια συνηθισμένη εικόνα στην Καρδίτσα, συνδεδεμένα με αρκετές δραστηριότητες της τοπικής οικονομίας αλλά και την φυσιογνωμία της πόλης. Η δικτατορία του αυτοκινήτου τις τελευταίες δεκαετίες αντικατέστησε ολοκληρωτικά αυτή την διαδικασία Μήπως όμως οι επιβαρυμένη από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων πόλη μας και η άναρχη εικόνα των μηχανοκίνητων οχημάτων που κινούνται ανεξέλεγκτα στους πεζόδρομους και τις πλατείες της Καρδίτσας είναι μια ευκαιρία για να ξαναδούμε με μια σύγχρονη οπτική και αυτή την διάσταση του ποδηλάτου, ως μέσου μεταφοράς εμπορευμάτων;
Όπως έχουν λοιπόν τα πράγματα σήμερα, όλες οι εμπορευματικές μεταφορές γίνονται από μηχανοκίνητα μέσα, είτε αυτά είναι προσωπικά αυτοκίνητα είτε εμπορικά φορτηγά. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις ελαφριά εμπορεύματα μεταφέρονται σε πολύ μικρές αποστάσεις από βαρέα οχήματα ενώ δεν είναι απαραίτητο. Οι ίδιοι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν συχνά το αυτοκίνητό τους με τον ίδιο τρόπο, παρά το γεγονός ότι οι μισές διαδρομές στις μεγάλες πόλεις είναι μικρότερες από 5 χιλιόμετρα (στην δική μας περίπτωση πολύ μικρότερες) και ως εκ τούτου, θα μπορούσαν εύκολα να γίνουν με το ποδήλατο.
Περίπου οι μισές από αυτές τις διαδρομές αφορούν μεταφορά εμπορευμάτων. Ακόμη και αν η διάρκεια των διαδρομών και η δυνατότητα για αλυσιδωτές διαδρομές ληφθεί υπόψη, παραμένει ένα δυναμικό 25% του συνόλου των διαδρομών που θα μπορούσαν να μετατοπιστούν από τα μηχανοκίνητα οχήματα σε λύσεις που σχετίζονται με την ποδηλασία.
Εξίσου προφανή είναι τα οφέλη που προκύπτουν από ένα τέτοιο επίτευγμα για τους δήμους, τις επιχειρήσεις και τους κατοίκους:
Όπως έχουν λοιπόν τα πράγματα σήμερα, όλες οι εμπορευματικές μεταφορές γίνονται από μηχανοκίνητα μέσα, είτε αυτά είναι προσωπικά αυτοκίνητα είτε εμπορικά φορτηγά. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις ελαφριά εμπορεύματα μεταφέρονται σε πολύ μικρές αποστάσεις από βαρέα οχήματα ενώ δεν είναι απαραίτητο. Οι ίδιοι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν συχνά το αυτοκίνητό τους με τον ίδιο τρόπο, παρά το γεγονός ότι οι μισές διαδρομές στις μεγάλες πόλεις είναι μικρότερες από 5 χιλιόμετρα (στην δική μας περίπτωση πολύ μικρότερες) και ως εκ τούτου, θα μπορούσαν εύκολα να γίνουν με το ποδήλατο.
Περίπου οι μισές από αυτές τις διαδρομές αφορούν μεταφορά εμπορευμάτων. Ακόμη και αν η διάρκεια των διαδρομών και η δυνατότητα για αλυσιδωτές διαδρομές ληφθεί υπόψη, παραμένει ένα δυναμικό 25% του συνόλου των διαδρομών που θα μπορούσαν να μετατοπιστούν από τα μηχανοκίνητα οχήματα σε λύσεις που σχετίζονται με την ποδηλασία.
Εξίσου προφανή είναι τα οφέλη που προκύπτουν από ένα τέτοιο επίτευγμα για τους δήμους, τις επιχειρήσεις και τους κατοίκους:
- Λιγότερη κατανάλωση ενέργειας και εκπομπές CO2
- Μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, των επιπέδων θορύβου και της ρύπανσης
- Αύξηση του χώρου για τους πολίτες
- Αύξηση της ποιότητας ζωής στην πόλη.
Και αν η μεταφορά εμπορευμάτων και αγαθών με ποδήλατο ακούγεται λίγο σαν…ανέκδοτο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες αυτός ο τρόπος μεταφορών αποτελεί καθημερινότητα. Πολλοί Δήμοι της Ευρώπης λοιπόν το δοκίμασαν και δουλεύει. Γιατί όχι και η Καρδίτσα όπου το ποδήλατο είναι στοιχείο ταυτότητας...
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια