Αθλητικά - 2 μήνες 4 εβδομάδες πιο πριν
ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΡΙΝΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Υποβλήθηκε στις Σάβ, 30/08/2014 - 18:49.
Εκτυπώσιμη μορφή
Του Δομήνικου Βερίλλη
Με βάση όλα τα επίσημα στοιχεία η περιοχή μας βρίσκεται στη δυσμενέστερη οικονομική, αναπτυξιακή και κοινωνική κατάσταση σε σχέση με τους άλλους νομούς της Θεσσαλίας.
Μάλιστα η αρνητική διαφορά συνεχώς διευρύνεται, με ραγδαίους ρυθμούς, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.
Τα αίτια αυτής της πορείας, είναι λίγο έως πολύ γνωστά.
Είναι η ασκούμενη κυβερνητική πολιτική και η υποβάθμιση του αγροτικού τομέα που μας επηρεάζει καθώς και η εγκατάλειψη της περιοχής μας κυρίως λόγω της γενικότερης τοπικής νοοτροπίας και αδιαφορίας φορέων και παραγόντων για τα μεγάλα και ουσιαστικά ζητήματα, παρά τις οποιεσδήποτε εξαιρέσεις και θετικές προσπάθειες.
Καμία υποδομή δεν προχώρησε και οι μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες στη Θεσσαλία πηγαίνουν στους άλλους νομούς.
Η Καρδίτσα δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές που απέκτησαν ήδη οι άλλες περιοχές και γιαυτό θα πρέπει να κατακτήσει τις αναγκαίες ΥΠΟΔΟΜΕΣ και τα ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ που θα την κάνουν ανταγωνιστική και θα σταματήσουν την αρνητική πορεία
Απαιτείται δουλειά σε βάθος , γνώση των προβλημάτων και στόχοι στραμμένοι στο μέλλον και στα ΜΕΓΑΛΑ και ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ που κρίνουν το μέλλον.
Ανασταλτικός παράγων μιάς τέτοιας προσπάθειας είναι ότι τα αποτελέσματα δεν είναι ορατά άμεσα και πολύ συχνά υπάρχει έντονη κριτική και αμφισβήτηση.
Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου μεταξύ των άλλων θεμάτων συζητήθηκαν και ορισμένα σοβαρά ζητήματα της Καρδίτσας για τα οποία στο παρελθόν δέχθηκα αρκετές άδικες επιθέσεις και συνεχείς κριτικές, αλλά τελικά , επιμένοντας μέχρι τέλους υπήρξε απόλυτη δικαίωση έστω και καθυστερημένα.
Τα έργα αυτά είναι:
1ον Ο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Ε65
Είναι, ίσως , το σημαντικότερο έργο στην ιστορία της Καρδίτσας γιατί, μετά την ολοκλήρωσή του, θα αλλάξει τις αναπτυξιακές δυνατότητες της Δυτικής Θεσσαλίας.
Όταν πριν από πολλά χρόνια ξεκινούσε ο αγώνας για την κατασκευή του ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΌΔΡΟΜΟΥ σχεδόν κανένας δεν γνώριζε και ελάχιστοι πίστεψαν την όλη προσπάθεια.
Θυμάμαι όταν παρουσίασα για πρώτη φορά, αν θυμάμαι καλά ΤΟ 1996, με το μηχανικό Θ. Φειδογίαννη, σε καφενείο του Μακρυχωρίου, τα πρώτα θετικά αποτελέσματα της προσπάθειας κανένας απολύτως δεν γνώριζε κάτι. Το ακούγανε για πρώτη φορά. Αλλά και αρκετοί τοπικοί παράγοντες τότε ειρωνευότανε την προσπάθεια εκείνη κάτι που ήταν αναμενόμενο, μιας και οι ίδιοι δεν έχουν κάνει τίποτα για την Καρδίτσα.
Και βέβαια δεν δικαιολογείται άρθρο συμπολίτη σε εφημερίδες της Καρδίτσας , αρκετά χρόνια μετά, με το οποίο συνέχαιρε το Τεχνικό Επιμελητήριο Τρικάλων γιατί δήθεν αυτό ξεκίνησε την προσπάθεια. Ενώ η προσπάθεια ξεκινήσαμε από εδώ , από την Καρδίτσα.
(Θυμίζει την περίπτωση του μνημείου για το 731 που εμείς πάλι ξεκινήσαμε την προσπάθεια ανάδειξή του, αλλά η Νομαρχία Τρικάλων και η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ κατασκεύασε ένα μόνο μνημείο και αυτό όχι στα όρια των δύο νομών όπως είχα προτείνει, αλλά κοντά στην πόλη των ΤΡΙKAΛΩΝ, με όλους τους πεσόντες Τρικαλινούς το 1940-41.
Με μια απλή κίνηση στα Τρίκαλα οικειοποιούνται Πανελλαδικά τους αγώνες στο 731και παράλληλα τιμούν τους δικούς τους ανθρώπους ενώ οι αντίστοιχα εκλεγμένοι Καρδιτσιώτες παρακολουθούν ως απλοί θεατές τη δράση τις ενέργειες των συναδέλφων τους)
Σήμερα, τόσα χρόνια είναι σωστή η πρόταση για κατασκευή συνδετήρια όδευσης σε δημοτική έκταση της Τ.Κ. Μυρίνης.
Θεωρώ επίσης σωστό ότι η σύνδεση Σοφάδων – Καρδίτσας πρέπει να γίνεται κατευθείαν, όπως παλιά,- κάτω από γέφυρα του Ε65- και όχι μέσου του κόμβου που γίνεται στο Δέλτα.
Όμως η ολοκλήρωση του έργου αυτού περνάει από την άμεση ένταξη και των ορεινών τμημάτων προς την Αθήνα αφενός και την Εγνατία Οδό προς τον βορρά αφετέρου.
Αν δεν προχωρήσουν τα τμήματα τώρα, παράλληλα με τα άλλα οδικά έργα της Ελλάδας τότε είναι βέβαιο ότι θα έχουμε επανάληψη των καταστάσεων που παρατηρήθηκαν στα έργα του Αχελώου. Θα έχουμε ένα νέο γεφύρι της Άρτας.
2ον Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ 1ουΛΥΚΕΙΟΥ ΣΕ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ
Αν δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και υπάρξουν οι κατάλληλες μελέτες είναι βέβαιο ότι η ΚΑΡΔΊΤΣΑ όχι μόνον θα αποκτήσει ένα σύγχρονο Δημαρχείο και με όλες τις υπηρεσίες του, που τόσο έχει ανάγκη, αλλά μπορεί στον ευρύτερο χώρο να υπάρξει και μία αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής σε συνδυασμό με το Παυσίλυπο και την πλατεία Πλαστήρα.
Για να φθάσουμε έως εδώ έπρεπε, σαν Δημοτική Αρχή την περίοδο 2007- 2010, να κινηθούμε συστηματικά, να ξεπεράσουμε πολλά προβλήματα και δυσκολίες και να δεχθώ προσωπικά πολλές επιθέσεις.
Αλλά ευτυχώς σήμερα όλοι εκτιμούν το αποτέλεσμα και η θετική άποψη στο Δημοτικό Συμβούλιο είναι ομόφωνη.
3ον ΤΟ ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ
Το έργο αυτό την περίοδο 2007- 2010 προχώρησε αρκετά αλλά οι εργασίες αμέσως μετά σταμάτησαν λόγω της μη τέλεσης των Μεσογειακών Αγώνων και της οικονομικής κρίσης.
Το δύσκολο για αυτά τα έργα είναι εξεύρεση χρηματοδοτήσεων και ευτυχώς είχαμε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση με υπογραφές Υπουργών και Υφυπουργών Πολιτισμού και Αθλητισμού και ένταξη σε επίσημα προγράμματα Δημοσίων Επενδύσεων.
Θα πρέπει, δε, να αναφέρουμε ότι για να γίνει η ένταξή του Κλειστού Γυμναστηρίου Καρδίτσας στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων απεντάχθηκε το Κλειστό Γυμναστήριο της Λάρισας το οποίο ήτανε ήδη ενταγμένο στο πρόγραμμα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.
Το θετικότερο, όμως, όλων είναι ότι στη Σύμβαση που υπέγραψα τότε υπάρχουν δυο εναλλακτικές επιλογές για το δήμο Καρδίτσας.
Μπορεί να επιλέξει ή να συμμετέχει οικονομικά, με ένα ποσοστό, στην κατασκευή του έργου και κατόπιν το κλειστό να είναι δικό του , δηλαδή δημοτικό. Η τα έξοδα της κατασκευής αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και κατόπιν το λειτουργεί με έξοδα από κεντρικούς πόρους χωρίς την παραμικρή επιβάρυνση του δήμου.
4ον ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Την Κερκίδα στο πέταλο του Δημοτικού Σταδίου την κατασκευάσαμε με χρήματα του ΟΠΑΠ που τότε ήταν κρατικός μετά από συνεχείς προσπάθειες. Σήμερα ο ΟΠΑΠ, δυστυχώς δόθηκε σε ιδιώτες και έτσι δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει ούτε δημόσια ούτε δημοτικά έργα. Έτσι τα κέρδη – που σημειωτέον προέρχονται κυρίως από φτωχά λαϊκά στρώματα- πάνε σε τσέπες ιδιωτών και ξένες εταιρείες. Αποτελεί ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα ξεπουλήματος της κρατικής περιουσίας και μία ανάμνηση για τη χρηματοδότηση των αθλητικών έργων για την ελληνική επαρχία.
Τα άλλα έργα στο Δημοτικό Στάδιο( αποδυτήρια, αίθουσα ενδυνάμωσης, ολοκλήρωση νυκτερινού φωτισμού, βελτίωση όλων των εγκαταστάσεων κ.λ.π.)έγινε το καθένα από διαφορετικούς πόρους και αφήσαμε στο ταμείο του ΑΘΛΗΤΙΚΟΎ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ 500.000 Ευρώ με τα οποία με τα οποία θα μπορούσε να γίνει η καθαίρεση αρχικά και κατασκευή της νέας δυτικής κερκίδας κατόπιν.
Επειδή όμως λόγο της οικονομικής κρίσης τα χρήματα αυτά χρησιμοποιήθηκαν για άλλες, άμεσες οικονομικές ανάγκες του δήμου πιστεύω ότι για την κατασκευή της δυτικής κερκίδας το λόγο έχει η Κυβέρνηση, η Περιφέρεια Θεσσαλίας και οι νεοεκλεγέντες Περιφερειακοί Σύμβουλοι…
5ονΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ
Είναι ένα έργο που θα βοηθήσει την επέκταση, την καλή λειτουργία και προγραμματισμό της Καρδίτσας γιαυτό χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Ιδιαίτερα, δε,
για να μην υπάρξει και η οποιαδήποτε αδικία σε βάρος περιοχών της πόλης και τριβές μεταξύ των συμπολιτών μας.
Η χρηματοδότηση έγινε αρχικά απευθείας από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά, μετά από επίσκεψή μου στο Υπουργείο, αλλά τελικά το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ τον Απρίλιο του 2010 ενώ οι προεργασίες έγιναν τα προηγούμενα χρόνια.
6ονΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟΥ
Στη διάρκεια της δικής μας θητείας στο Δήμο Καρδίτσας δρομολογήθηκαν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες , μετά από 4ετή συστηματική δουλειά, για να αποδοθεί το στρατόπεδο Λουμάκη (δηλαδή το στρατόπεδο που βρίσκεται μέσα από τις σιδηροδρομικές γραμμές) στο Δήμο Καρδίτσας. Να δοθεί δηλαδή στους πολίτες στην κοινωνία της Καρδίτσας για χρήση υπό την προϋπόθεση να συνταχθεί η απαιτούμενη πράξη εφαρμογής της Πολεοδομικής Μελέτης.
Συγκεκριμένα :
Προβλέπεται να γίνει ένα νέο άλσος, ένα νέο «Παυσίλυπο» στη περιοχή του στρατοπέδου. Προτείνεται επίσης να ενοποιηθεί ο χώρος αυτός με την εκεί ελεύθερη δημοτική έκταση για τη δημιουργία εκεί, υπαίθριου θεάτρου και γενικότερα θεματικού πάρκου υπαίθριων οργανωμένων δραστηριοτήτων μέσα στο χώρο.
Αλλά δεν μείναμε μόνον εκεί, ανατέθηκε μελέτη στο Ε.Μ.Π. για ολόκληρη την νότια περιοχή της πόλης της Καρδίτσας. Ένα ερευνητικό πρόγραμμα που απαντά στις μελλοντικές προκλήσεις και την μελλοντική αναβάθμιση της Καρδίτσας, για ολόκληρη την περιοχή η οποία αρχίζει από το νοσοκομείο, τον υδατόπυργο, την συνοικία της Αγίας Παρασκευής, το σιδηροδρομικό σταθμό, το Παλέρμο, τις εργατικές κατοικίες, την οδό Κουμουνδούρου, την συνοικία με τις κατοικίες των προσφύγων, το νότιο περιφερειακό και μέχρι την είσοδο της πόλης στις γέφυρες Καράμπαλη και Καλέντζη.
Με βάση όλα τα επίσημα στοιχεία η περιοχή μας βρίσκεται στη δυσμενέστερη οικονομική, αναπτυξιακή και κοινωνική κατάσταση σε σχέση με τους άλλους νομούς της Θεσσαλίας.
Μάλιστα η αρνητική διαφορά συνεχώς διευρύνεται, με ραγδαίους ρυθμούς, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.
Τα αίτια αυτής της πορείας, είναι λίγο έως πολύ γνωστά.
Είναι η ασκούμενη κυβερνητική πολιτική και η υποβάθμιση του αγροτικού τομέα που μας επηρεάζει καθώς και η εγκατάλειψη της περιοχής μας κυρίως λόγω της γενικότερης τοπικής νοοτροπίας και αδιαφορίας φορέων και παραγόντων για τα μεγάλα και ουσιαστικά ζητήματα, παρά τις οποιεσδήποτε εξαιρέσεις και θετικές προσπάθειες.
Καμία υποδομή δεν προχώρησε και οι μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες στη Θεσσαλία πηγαίνουν στους άλλους νομούς.
Η Καρδίτσα δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές που απέκτησαν ήδη οι άλλες περιοχές και γιαυτό θα πρέπει να κατακτήσει τις αναγκαίες ΥΠΟΔΟΜΕΣ και τα ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ που θα την κάνουν ανταγωνιστική και θα σταματήσουν την αρνητική πορεία
Απαιτείται δουλειά σε βάθος , γνώση των προβλημάτων και στόχοι στραμμένοι στο μέλλον και στα ΜΕΓΑΛΑ και ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ που κρίνουν το μέλλον.
Ανασταλτικός παράγων μιάς τέτοιας προσπάθειας είναι ότι τα αποτελέσματα δεν είναι ορατά άμεσα και πολύ συχνά υπάρχει έντονη κριτική και αμφισβήτηση.
Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου μεταξύ των άλλων θεμάτων συζητήθηκαν και ορισμένα σοβαρά ζητήματα της Καρδίτσας για τα οποία στο παρελθόν δέχθηκα αρκετές άδικες επιθέσεις και συνεχείς κριτικές, αλλά τελικά , επιμένοντας μέχρι τέλους υπήρξε απόλυτη δικαίωση έστω και καθυστερημένα.
Τα έργα αυτά είναι:
1ον Ο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Ε65
Είναι, ίσως , το σημαντικότερο έργο στην ιστορία της Καρδίτσας γιατί, μετά την ολοκλήρωσή του, θα αλλάξει τις αναπτυξιακές δυνατότητες της Δυτικής Θεσσαλίας.
Όταν πριν από πολλά χρόνια ξεκινούσε ο αγώνας για την κατασκευή του ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΌΔΡΟΜΟΥ σχεδόν κανένας δεν γνώριζε και ελάχιστοι πίστεψαν την όλη προσπάθεια.
Θυμάμαι όταν παρουσίασα για πρώτη φορά, αν θυμάμαι καλά ΤΟ 1996, με το μηχανικό Θ. Φειδογίαννη, σε καφενείο του Μακρυχωρίου, τα πρώτα θετικά αποτελέσματα της προσπάθειας κανένας απολύτως δεν γνώριζε κάτι. Το ακούγανε για πρώτη φορά. Αλλά και αρκετοί τοπικοί παράγοντες τότε ειρωνευότανε την προσπάθεια εκείνη κάτι που ήταν αναμενόμενο, μιας και οι ίδιοι δεν έχουν κάνει τίποτα για την Καρδίτσα.
Και βέβαια δεν δικαιολογείται άρθρο συμπολίτη σε εφημερίδες της Καρδίτσας , αρκετά χρόνια μετά, με το οποίο συνέχαιρε το Τεχνικό Επιμελητήριο Τρικάλων γιατί δήθεν αυτό ξεκίνησε την προσπάθεια. Ενώ η προσπάθεια ξεκινήσαμε από εδώ , από την Καρδίτσα.
(Θυμίζει την περίπτωση του μνημείου για το 731 που εμείς πάλι ξεκινήσαμε την προσπάθεια ανάδειξή του, αλλά η Νομαρχία Τρικάλων και η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ κατασκεύασε ένα μόνο μνημείο και αυτό όχι στα όρια των δύο νομών όπως είχα προτείνει, αλλά κοντά στην πόλη των ΤΡΙKAΛΩΝ, με όλους τους πεσόντες Τρικαλινούς το 1940-41.
Με μια απλή κίνηση στα Τρίκαλα οικειοποιούνται Πανελλαδικά τους αγώνες στο 731και παράλληλα τιμούν τους δικούς τους ανθρώπους ενώ οι αντίστοιχα εκλεγμένοι Καρδιτσιώτες παρακολουθούν ως απλοί θεατές τη δράση τις ενέργειες των συναδέλφων τους)
Σήμερα, τόσα χρόνια είναι σωστή η πρόταση για κατασκευή συνδετήρια όδευσης σε δημοτική έκταση της Τ.Κ. Μυρίνης.
Θεωρώ επίσης σωστό ότι η σύνδεση Σοφάδων – Καρδίτσας πρέπει να γίνεται κατευθείαν, όπως παλιά,- κάτω από γέφυρα του Ε65- και όχι μέσου του κόμβου που γίνεται στο Δέλτα.
Όμως η ολοκλήρωση του έργου αυτού περνάει από την άμεση ένταξη και των ορεινών τμημάτων προς την Αθήνα αφενός και την Εγνατία Οδό προς τον βορρά αφετέρου.
Αν δεν προχωρήσουν τα τμήματα τώρα, παράλληλα με τα άλλα οδικά έργα της Ελλάδας τότε είναι βέβαιο ότι θα έχουμε επανάληψη των καταστάσεων που παρατηρήθηκαν στα έργα του Αχελώου. Θα έχουμε ένα νέο γεφύρι της Άρτας.
2ον Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ 1ουΛΥΚΕΙΟΥ ΣΕ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ
Αν δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και υπάρξουν οι κατάλληλες μελέτες είναι βέβαιο ότι η ΚΑΡΔΊΤΣΑ όχι μόνον θα αποκτήσει ένα σύγχρονο Δημαρχείο και με όλες τις υπηρεσίες του, που τόσο έχει ανάγκη, αλλά μπορεί στον ευρύτερο χώρο να υπάρξει και μία αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής σε συνδυασμό με το Παυσίλυπο και την πλατεία Πλαστήρα.
Για να φθάσουμε έως εδώ έπρεπε, σαν Δημοτική Αρχή την περίοδο 2007- 2010, να κινηθούμε συστηματικά, να ξεπεράσουμε πολλά προβλήματα και δυσκολίες και να δεχθώ προσωπικά πολλές επιθέσεις.
Αλλά ευτυχώς σήμερα όλοι εκτιμούν το αποτέλεσμα και η θετική άποψη στο Δημοτικό Συμβούλιο είναι ομόφωνη.
3ον ΤΟ ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ
Το έργο αυτό την περίοδο 2007- 2010 προχώρησε αρκετά αλλά οι εργασίες αμέσως μετά σταμάτησαν λόγω της μη τέλεσης των Μεσογειακών Αγώνων και της οικονομικής κρίσης.
Το δύσκολο για αυτά τα έργα είναι εξεύρεση χρηματοδοτήσεων και ευτυχώς είχαμε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση με υπογραφές Υπουργών και Υφυπουργών Πολιτισμού και Αθλητισμού και ένταξη σε επίσημα προγράμματα Δημοσίων Επενδύσεων.
Θα πρέπει, δε, να αναφέρουμε ότι για να γίνει η ένταξή του Κλειστού Γυμναστηρίου Καρδίτσας στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων απεντάχθηκε το Κλειστό Γυμναστήριο της Λάρισας το οποίο ήτανε ήδη ενταγμένο στο πρόγραμμα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.
Το θετικότερο, όμως, όλων είναι ότι στη Σύμβαση που υπέγραψα τότε υπάρχουν δυο εναλλακτικές επιλογές για το δήμο Καρδίτσας.
Μπορεί να επιλέξει ή να συμμετέχει οικονομικά, με ένα ποσοστό, στην κατασκευή του έργου και κατόπιν το κλειστό να είναι δικό του , δηλαδή δημοτικό. Η τα έξοδα της κατασκευής αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και κατόπιν το λειτουργεί με έξοδα από κεντρικούς πόρους χωρίς την παραμικρή επιβάρυνση του δήμου.
4ον ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
Την Κερκίδα στο πέταλο του Δημοτικού Σταδίου την κατασκευάσαμε με χρήματα του ΟΠΑΠ που τότε ήταν κρατικός μετά από συνεχείς προσπάθειες. Σήμερα ο ΟΠΑΠ, δυστυχώς δόθηκε σε ιδιώτες και έτσι δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει ούτε δημόσια ούτε δημοτικά έργα. Έτσι τα κέρδη – που σημειωτέον προέρχονται κυρίως από φτωχά λαϊκά στρώματα- πάνε σε τσέπες ιδιωτών και ξένες εταιρείες. Αποτελεί ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα ξεπουλήματος της κρατικής περιουσίας και μία ανάμνηση για τη χρηματοδότηση των αθλητικών έργων για την ελληνική επαρχία.
Τα άλλα έργα στο Δημοτικό Στάδιο( αποδυτήρια, αίθουσα ενδυνάμωσης, ολοκλήρωση νυκτερινού φωτισμού, βελτίωση όλων των εγκαταστάσεων κ.λ.π.)έγινε το καθένα από διαφορετικούς πόρους και αφήσαμε στο ταμείο του ΑΘΛΗΤΙΚΟΎ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ 500.000 Ευρώ με τα οποία με τα οποία θα μπορούσε να γίνει η καθαίρεση αρχικά και κατασκευή της νέας δυτικής κερκίδας κατόπιν.
Επειδή όμως λόγο της οικονομικής κρίσης τα χρήματα αυτά χρησιμοποιήθηκαν για άλλες, άμεσες οικονομικές ανάγκες του δήμου πιστεύω ότι για την κατασκευή της δυτικής κερκίδας το λόγο έχει η Κυβέρνηση, η Περιφέρεια Θεσσαλίας και οι νεοεκλεγέντες Περιφερειακοί Σύμβουλοι…
5ονΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ
Είναι ένα έργο που θα βοηθήσει την επέκταση, την καλή λειτουργία και προγραμματισμό της Καρδίτσας γιαυτό χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Ιδιαίτερα, δε,
για να μην υπάρξει και η οποιαδήποτε αδικία σε βάρος περιοχών της πόλης και τριβές μεταξύ των συμπολιτών μας.
Η χρηματοδότηση έγινε αρχικά απευθείας από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά, μετά από επίσκεψή μου στο Υπουργείο, αλλά τελικά το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ τον Απρίλιο του 2010 ενώ οι προεργασίες έγιναν τα προηγούμενα χρόνια.
6ονΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟΥ
Στη διάρκεια της δικής μας θητείας στο Δήμο Καρδίτσας δρομολογήθηκαν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες , μετά από 4ετή συστηματική δουλειά, για να αποδοθεί το στρατόπεδο Λουμάκη (δηλαδή το στρατόπεδο που βρίσκεται μέσα από τις σιδηροδρομικές γραμμές) στο Δήμο Καρδίτσας. Να δοθεί δηλαδή στους πολίτες στην κοινωνία της Καρδίτσας για χρήση υπό την προϋπόθεση να συνταχθεί η απαιτούμενη πράξη εφαρμογής της Πολεοδομικής Μελέτης.
Συγκεκριμένα :
- Μετά από σχετική Γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Χωροταξίας, οικισμού και Περιβάλλοντος και με την όμοια απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. στις Νοεμβρίου 2008 (ΦΕΚ 553/9 Δεκ 1008), εγκρίθηκε η Πολεοδομική Μελέτη αξιοποίησης των στρατοπέδων του θέματος.
- Τον Ιανουάριο του 2009 ολοκληρώθηκαν όλες οι χρονοβόρες διαδικασίες και υπήρξε η τελική απόφαση και εισήγηση προς το ΓΕΣ, της Υπηρεσίας Αξιοποίησης – Μετεγκατάστασης Στρατοπέδων (ΥΑΜΣ) για απόδοση του στρατοπέδου Λουμάκη Καρδίτσας υπό την προϋπόθεση να συνταχθεί η απαιτούμενη πράξη εφαρμογής της Πολεοδομικής Μελέτης.
- Στις 8 Σεπτεμβρίου του 2010 το ΓΕΣ με επιστολή του ενημερώνει το Δημοτικό Συμβούλιο Καρδίτσας ότι απεφάσισε την άμεση παραχώρηση των εκτάσεων 28.491 τ.μ. του στρατοπέδου Λουμάκη στο Δήμο Καρδίτσας πλην των εγκαταστάσεων της 60 ΜΕ η οποία δεν είχε ακόμα μεταφερθεί.
- Στις 26 Σεπτεμβρίου του 2010 το Δημοτικό Συμβούλιο με την 341 απόφασή του αποδέχθηκε την παραχώρηση έκτασης του στρατοπέδου Λουμάκη.
Προβλέπεται να γίνει ένα νέο άλσος, ένα νέο «Παυσίλυπο» στη περιοχή του στρατοπέδου. Προτείνεται επίσης να ενοποιηθεί ο χώρος αυτός με την εκεί ελεύθερη δημοτική έκταση για τη δημιουργία εκεί, υπαίθριου θεάτρου και γενικότερα θεματικού πάρκου υπαίθριων οργανωμένων δραστηριοτήτων μέσα στο χώρο.
Αλλά δεν μείναμε μόνον εκεί, ανατέθηκε μελέτη στο Ε.Μ.Π. για ολόκληρη την νότια περιοχή της πόλης της Καρδίτσας. Ένα ερευνητικό πρόγραμμα που απαντά στις μελλοντικές προκλήσεις και την μελλοντική αναβάθμιση της Καρδίτσας, για ολόκληρη την περιοχή η οποία αρχίζει από το νοσοκομείο, τον υδατόπυργο, την συνοικία της Αγίας Παρασκευής, το σιδηροδρομικό σταθμό, το Παλέρμο, τις εργατικές κατοικίες, την οδό Κουμουνδούρου, την συνοικία με τις κατοικίες των προσφύγων, το νότιο περιφερειακό και μέχρι την είσοδο της πόλης στις γέφυρες Καράμπαλη και Καλέντζη.
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια