Αθλητικά - 2 μήνες 5 ημέρες πιο πριν
ΥΔΡΕΥΣΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ. Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΟΛΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΦΘΑΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
Υποβλήθηκε στις Πέμ, 16/05/2013 - 00:12.
Εκτυπώσιμη μορφή
Ένα πολύ σημαντικό έργο για την ποιότητα ζωής των συμπολιτών του Ανατολικού τμήματος του Νομού μας παίρνει το δρόμο της υλοποίησης με την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής των δικτύων ύδρευσης.
Για να φθάσουμε ως εδώ και να ξεπεραστούν τα πολλά εμπόδια, χρειάστηκε πολύ δουλειά και διαχρονική συνεργασία Νομαρχίας, Δήμων, Βουλευτών και αιρετής Περιφέρειας, κάτι που δεν φάνηκε από τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη και κυρίως του Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας που δίνουν την εντύπωση ότι η ζωή ξεκίνησε το 2011.
Θεωρώντας ότι είναι σημαντικό να καταδειχτεί ότι η υλοποίηση των μεγάλων παρεμβάσεων απαιτεί όραμα, χρόνο, επιμονή, κόπο από πολλούς, συνεργασία και πολιτική βούληση καταγράφω τη σειρά των ενεργειών μέχρι την υπογραφή της σύμβασης.
Η αρχική μελέτη εντάχθηκε στο ΕΑΠΝΑ-1 με προϋπολογισμό 500.000 €, επί Νομαρχίας Κώστα Παπακυρίτση.
Η μελέτη ανατέθηκε επί Νομαρχίας Β. Αναγνωστόπουλου, η οποία πλήρωνε τις δαπάνες, η επίβλεψη όμως ανήκε στο σύνδεσμο Σοφάδων και την ΤΥΔΚ. Τα χρήματα όμως αποδείχτηκαν ελάχιστα και παρά την αύξησή τους σε 800.000 € δεν επαρκούσαν ούτε καν για την προμελέτη. Εκεί υπήρξε σύγκρουση Νομαρχίας και μελετητή με αποτέλεσμα η μελέτη να σταματήσει το 2004 χωρίς να εγκριθεί η προμελέτη, η έγκριση της οποίας θα οδηγούσε σε τελικό κόστος οριστικής μελέτης 2.400.000 €.
Έτσι πέρασαν τρία χρόνια απόλυτης στασιμότητας. Το 2007 όταν αναλάβαμε τη Νομαρχία, θεωρώντας το έργο σαν ένα από τα πλέον σημαντικά για τον τόπο, ξεκινήσαμε διαβουλεύσεις για την ολοκλήρωση της μελέτης. Είχαμε να λύσουμε ένα Γόρδιο δεσμό. Να ολοκληρώσουμε τη μελέτη, να επιτύχουμε τελικό κόστος πολύ μικρότερο από αυτό που προέκυπτε από την προμελέτη, να γίνει αυτό αποδεκτό από τον μελετητή και τέλος να βρούμε τα πρόσθετα χρήματα. Μετά από πολλές συζητήσεις με τον Σύνδεσμο Ύδρευσης Σοφάδων όπου ομόφωνα εκφράστηκε η βούληση εξάντλησης όλων των περιθωρίων για την ολοκλήρωση της μελέτης, ορίστηκε άτυπη επιτροπή αποτελούμενη από μένα, τον πρόεδρο του Συνδέσμου και Δήμαρχο Σοφάδων, Β. Κατσάρα, και τον Δήμαρχο Ταμασίου, Β. Μόσχο, να φέρει σε πέρας το εγχείρημα. Καταλήξαμε ότι ένα τελικό κόστος της μελέτης ύψους 1.200.000 € θα ήταν επωφελές για μας και υλοποιήσιμο όσον αφορά την εξεύρεση των υπολοίπων 400.000 €. Κλήθηκε στη Νομαρχία ο μελετητής που αρνήθηκε τη μείωση της αμοιβής του. Οι διαπραγματεύσεις διακόπηκαν. Μετά από μήνες, αφού δεν υπήρχε πρόοδος, αναγκάστηκα να πάω ό ίδιος στο γραφείο του στην Αθήνα, να εγγυηθώ την πληρωμή του υπολοίπου ποσού και τελικά να τον πείσω να αποδεχτεί την ολοκλήρωση της μελέτης παίρνοντας τα μισά από τα προβλεπόμενα χρήματα (1,2 εκ. € αντί 2,4 εκ. €).
Στη συνέχεια άρχισε νέος κοινός αγώνας δρόμου Νομαρχίας και Συνδέσμου να βρεθούν τα 400.000 €. Το Ιούλιο του 2008, απευθυνθήκαμε στο Υπουργείο Εσωτερικών. Παρότι οι κάνουλες των χρηματοδοτήσεων άρχισαν να στερεύουν, πήραμε 300.000 € με τη βοήθειά του τότε προέδρου της Βουλής, Δ. Σιούφα, η συμβολή του οποίου ήταν καθοριστική και στην αύξηση του προγράμματος ΕΑΠΝΑ-2 στο οποίο εντάξαμε τα έργα κεφαλής. Καλύψαμε ως Νομαρχία τα υπόλοιπα 100.000 € και μετά το ξεπέρασμα κάποιων νομικών προβλημάτων ξεκίνησε εκ νέου η σύνταξη της οριστικής μελέτης.
Οι προσπάθειές μας για την υλοποίηση του έργου δεν σταμάτησαν εδώ. Επειδή δεν ήταν στις προθέσεις της τότε κυβέρνησης η υλοποίηση του συνόλου του έργου μέσω ΕΣΠΑ, τον Ιούλιο του 2009, εντάξαμε τα «έργα κεφαλής» (διυλιστήρια κ.λπ.) προϋπολογισμού 9.000.000 €, στο νέο αυξημένο πρόγραμμα της Νομαρχίας, ΕΑΠΝΑ-2.
Η επόμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, έδωσε έμφαση στο σκέλος του ΕΣΠΑ που αφορά το περιβάλλον και αύξησε τις αντίστοιχες πιστώσεις δίνοντας τη δυνατότητα ένταξης νέων έργων. Μετά από αυτό, σε κυβερνητική σύσκεψη με αντικείμενο παρεμβάσεις για τον Νομό μας, υπήρξε δέσμευση της τότε Υπουργού Τίνας Μπιρμπίλη για ένταξη του έργου και προκήρυξη αντίστοιχης πρόσκλησης.
Η πρόσκληση βγήκε το 2011 με καταληκτική ημερομηνία την 30-6-2011. Ο Δήμαρχος Σοφάδων, Χ. Παπαδόπουλος, που θεώρησε το έργο ζωτικής σημασίας πέραν από τις προσωπικές του επαφές με τη πολιτική ηγεσία του Υπ. Περιβάλλοντος, συνεργάστηκε άριστα με την νέα αιρετή Περιφέρεια που με τη σειρά της επέδειξε ζήλο για τη σύνταξη του φακέλου και την υποβολή της πρότασης εντός της προθεσμίας.
Στη συνέχεια με συμφωνία όλων των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου, το Συμβούλιο συνεδρίασε αλλεπάλληλα ώστε σε ελάχιστο χρόνο, ομόφωνα, να εγκρίνει και τη μελέτη και την προγραμματική σύμβαση με το Σύνδεσμο αναλαμβάνοντας την υλοποίηση του έργου και την υποβολή της πρότασης, που με την καθοριστική συμβολή του Ειδικού Γραμματέα του Υπ. Περιβάλλοντος, Ανδρέα Ανδρεαδάκη, είχε ευτυχές τέλος με την ένταξη του έργου.
Ακολούθησε σημαντική δουλειά από τους συναδέλφους της Δνσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Καρδίτσας για να φθάσουμε στην υπογραφή της σύμβασης.
Από την πλευρά μας είμαστε ευτυχείς που συμβάλλαμε στην υλοποίηση του έργου επανασυνδέοντας την αλυσίδα ενεργειών που προσωρινά είχε κοπεί, περισσότερο ικανοποιημένοι όμως που η συνεργασία και η διαχρονική συνέπεια στην διεκδίκηση ενός χρήσιμου και αναγκαίου έργου έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Τέλος θεωρούμε ότι εμπέδωση του πνεύματος συνεργασίας σήμερα είναι πιο αναγκαία παρά ποτέ και η αναγνώριση της προσφοράς όλων, φίλων και πολιτικών αντιπάλων, συμβάλλει σημαντικά.
Ο Φώτης Αλεξάκος είναι:
Τοπογράφος Μηχανικός
Περιφερειακός Σύμβουλος
πρ. Νομάρχης Καρδίτσας
Για να φθάσουμε ως εδώ και να ξεπεραστούν τα πολλά εμπόδια, χρειάστηκε πολύ δουλειά και διαχρονική συνεργασία Νομαρχίας, Δήμων, Βουλευτών και αιρετής Περιφέρειας, κάτι που δεν φάνηκε από τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη και κυρίως του Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας που δίνουν την εντύπωση ότι η ζωή ξεκίνησε το 2011.
Θεωρώντας ότι είναι σημαντικό να καταδειχτεί ότι η υλοποίηση των μεγάλων παρεμβάσεων απαιτεί όραμα, χρόνο, επιμονή, κόπο από πολλούς, συνεργασία και πολιτική βούληση καταγράφω τη σειρά των ενεργειών μέχρι την υπογραφή της σύμβασης.
Η αρχική μελέτη εντάχθηκε στο ΕΑΠΝΑ-1 με προϋπολογισμό 500.000 €, επί Νομαρχίας Κώστα Παπακυρίτση.
Η μελέτη ανατέθηκε επί Νομαρχίας Β. Αναγνωστόπουλου, η οποία πλήρωνε τις δαπάνες, η επίβλεψη όμως ανήκε στο σύνδεσμο Σοφάδων και την ΤΥΔΚ. Τα χρήματα όμως αποδείχτηκαν ελάχιστα και παρά την αύξησή τους σε 800.000 € δεν επαρκούσαν ούτε καν για την προμελέτη. Εκεί υπήρξε σύγκρουση Νομαρχίας και μελετητή με αποτέλεσμα η μελέτη να σταματήσει το 2004 χωρίς να εγκριθεί η προμελέτη, η έγκριση της οποίας θα οδηγούσε σε τελικό κόστος οριστικής μελέτης 2.400.000 €.
Έτσι πέρασαν τρία χρόνια απόλυτης στασιμότητας. Το 2007 όταν αναλάβαμε τη Νομαρχία, θεωρώντας το έργο σαν ένα από τα πλέον σημαντικά για τον τόπο, ξεκινήσαμε διαβουλεύσεις για την ολοκλήρωση της μελέτης. Είχαμε να λύσουμε ένα Γόρδιο δεσμό. Να ολοκληρώσουμε τη μελέτη, να επιτύχουμε τελικό κόστος πολύ μικρότερο από αυτό που προέκυπτε από την προμελέτη, να γίνει αυτό αποδεκτό από τον μελετητή και τέλος να βρούμε τα πρόσθετα χρήματα. Μετά από πολλές συζητήσεις με τον Σύνδεσμο Ύδρευσης Σοφάδων όπου ομόφωνα εκφράστηκε η βούληση εξάντλησης όλων των περιθωρίων για την ολοκλήρωση της μελέτης, ορίστηκε άτυπη επιτροπή αποτελούμενη από μένα, τον πρόεδρο του Συνδέσμου και Δήμαρχο Σοφάδων, Β. Κατσάρα, και τον Δήμαρχο Ταμασίου, Β. Μόσχο, να φέρει σε πέρας το εγχείρημα. Καταλήξαμε ότι ένα τελικό κόστος της μελέτης ύψους 1.200.000 € θα ήταν επωφελές για μας και υλοποιήσιμο όσον αφορά την εξεύρεση των υπολοίπων 400.000 €. Κλήθηκε στη Νομαρχία ο μελετητής που αρνήθηκε τη μείωση της αμοιβής του. Οι διαπραγματεύσεις διακόπηκαν. Μετά από μήνες, αφού δεν υπήρχε πρόοδος, αναγκάστηκα να πάω ό ίδιος στο γραφείο του στην Αθήνα, να εγγυηθώ την πληρωμή του υπολοίπου ποσού και τελικά να τον πείσω να αποδεχτεί την ολοκλήρωση της μελέτης παίρνοντας τα μισά από τα προβλεπόμενα χρήματα (1,2 εκ. € αντί 2,4 εκ. €).
Στη συνέχεια άρχισε νέος κοινός αγώνας δρόμου Νομαρχίας και Συνδέσμου να βρεθούν τα 400.000 €. Το Ιούλιο του 2008, απευθυνθήκαμε στο Υπουργείο Εσωτερικών. Παρότι οι κάνουλες των χρηματοδοτήσεων άρχισαν να στερεύουν, πήραμε 300.000 € με τη βοήθειά του τότε προέδρου της Βουλής, Δ. Σιούφα, η συμβολή του οποίου ήταν καθοριστική και στην αύξηση του προγράμματος ΕΑΠΝΑ-2 στο οποίο εντάξαμε τα έργα κεφαλής. Καλύψαμε ως Νομαρχία τα υπόλοιπα 100.000 € και μετά το ξεπέρασμα κάποιων νομικών προβλημάτων ξεκίνησε εκ νέου η σύνταξη της οριστικής μελέτης.
Οι προσπάθειές μας για την υλοποίηση του έργου δεν σταμάτησαν εδώ. Επειδή δεν ήταν στις προθέσεις της τότε κυβέρνησης η υλοποίηση του συνόλου του έργου μέσω ΕΣΠΑ, τον Ιούλιο του 2009, εντάξαμε τα «έργα κεφαλής» (διυλιστήρια κ.λπ.) προϋπολογισμού 9.000.000 €, στο νέο αυξημένο πρόγραμμα της Νομαρχίας, ΕΑΠΝΑ-2.
Η επόμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, έδωσε έμφαση στο σκέλος του ΕΣΠΑ που αφορά το περιβάλλον και αύξησε τις αντίστοιχες πιστώσεις δίνοντας τη δυνατότητα ένταξης νέων έργων. Μετά από αυτό, σε κυβερνητική σύσκεψη με αντικείμενο παρεμβάσεις για τον Νομό μας, υπήρξε δέσμευση της τότε Υπουργού Τίνας Μπιρμπίλη για ένταξη του έργου και προκήρυξη αντίστοιχης πρόσκλησης.
Η πρόσκληση βγήκε το 2011 με καταληκτική ημερομηνία την 30-6-2011. Ο Δήμαρχος Σοφάδων, Χ. Παπαδόπουλος, που θεώρησε το έργο ζωτικής σημασίας πέραν από τις προσωπικές του επαφές με τη πολιτική ηγεσία του Υπ. Περιβάλλοντος, συνεργάστηκε άριστα με την νέα αιρετή Περιφέρεια που με τη σειρά της επέδειξε ζήλο για τη σύνταξη του φακέλου και την υποβολή της πρότασης εντός της προθεσμίας.
Στη συνέχεια με συμφωνία όλων των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου, το Συμβούλιο συνεδρίασε αλλεπάλληλα ώστε σε ελάχιστο χρόνο, ομόφωνα, να εγκρίνει και τη μελέτη και την προγραμματική σύμβαση με το Σύνδεσμο αναλαμβάνοντας την υλοποίηση του έργου και την υποβολή της πρότασης, που με την καθοριστική συμβολή του Ειδικού Γραμματέα του Υπ. Περιβάλλοντος, Ανδρέα Ανδρεαδάκη, είχε ευτυχές τέλος με την ένταξη του έργου.
Ακολούθησε σημαντική δουλειά από τους συναδέλφους της Δνσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Καρδίτσας για να φθάσουμε στην υπογραφή της σύμβασης.
Από την πλευρά μας είμαστε ευτυχείς που συμβάλλαμε στην υλοποίηση του έργου επανασυνδέοντας την αλυσίδα ενεργειών που προσωρινά είχε κοπεί, περισσότερο ικανοποιημένοι όμως που η συνεργασία και η διαχρονική συνέπεια στην διεκδίκηση ενός χρήσιμου και αναγκαίου έργου έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Τέλος θεωρούμε ότι εμπέδωση του πνεύματος συνεργασίας σήμερα είναι πιο αναγκαία παρά ποτέ και η αναγνώριση της προσφοράς όλων, φίλων και πολιτικών αντιπάλων, συμβάλλει σημαντικά.
Ο Φώτης Αλεξάκος είναι:
Τοπογράφος Μηχανικός
Περιφερειακός Σύμβουλος
πρ. Νομάρχης Καρδίτσας
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια