Αθλητικά - 3 μήνες 5 ημέρες πιο πριν
«ΣΕ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΟΔΗΓΕΙΤΑΙ Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ, ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΜΕ ΑΚΟΜΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ».
Υποβλήθηκε στις Πέμ, 15/05/2014 - 20:10.
Εκτυπώσιμη μορφή
Ο Γιάννης Μηλιός, υποψήφιος ευρωβουλευτής και υπεύθυνος της Οικονομικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή την είδηση για τη στρατηγική συμφωνία για την κάλυψη ομολογιακού δανείου της Marfin Investment Group (MIG) από την Τράπεζα Πειραιώς έκανε την εξής δήλωση:
« Η κυβέρνηση οδηγεί τη χώρα σε έναν ολιγοπωλιακό έλεγχο από πρόσωπα και επιχειρήσεις που η διαδρομή τους έχει απασχολήσει και τη δικαιοσύνη σε Ελλάδα και Κύπρο.
Την τραπεζική αγορά την περιόρισε σε 4 «συστημικές» τράπεζες, οι οποίες αναχρηματοδοτήθηκαν με χρήματα του ελληνικού λαού.
Τώρα με τη νέα συμφωνία Τράπεζας Πειραιώς και MIG φαίνεται ότι οδηγεί σε απόλυτο έλεγχο και την ακτοπλοϊα: Η MIG ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς μέσω της Attica Συμμετοχών, ενώ η Τράπεζα Πειραιώς είναι βασικός πιστωτής σε ΑΝΕΚ και ΝΕΛ. Ήδη πολλά ΜΜΕ κάνουν λόγο για «δράσεις αναδιάρθρωσης στον κλάδο της ακτοπλοΐας»...
Τι θα σημάνει ο όλο και πιο ολιγοπωλιακός έλεγχος της ακτοπλοϊας; Απλά οι πλοιοκτήτες θα καθορίζουν τα δρομολόγια των πλοίων με μοναδικό κριτήριο την δική τους κερδοφορία καταδικάζοντας τα νησιά σε ακόμα μεγαλύτερη απομόνωση. Για τους ναυτεργάτες, η εξέλιξη αυτή θα φέρει μεγαλύτερη ανεργία, ενώ υποβαθμίζονται οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και διογκώνονται τα ελλείμματα του ΝΑΤ.
Πλέον κανείς δεν δικαιούται να απορεί γιατί πριν από λίγες μόνο ημέρες η κυβέρνηση με το Νόμο 4254/2014 κατάργησε τις συλλογικές συμβάσεις των ναυτεργατών, γιατί έχει θεσπίσεις πλείστες φοροαπαλλαγές και γενικά έχει οικοδομήσει ένα καθεστώς φορολογικής και οικονομικής ασυλίας για τους εφοπλιστές.
Πλέον όλοι μπορούμε να καταλάβουμε ότι οι κραυγές για «απελευθέρωση της αγοράς» αφορούν μόνο τους μικρομεσαίους και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Η απελευθέρωση της αγοράς δεν αφορά τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα τα οποία θέλουν τον απόλυτο έλεγχο. Ειδικά οι νησιώτες έχουν λόγους για να ανησυχούν από τις διαφαινόμενες εξελίξεις».
« Η κυβέρνηση οδηγεί τη χώρα σε έναν ολιγοπωλιακό έλεγχο από πρόσωπα και επιχειρήσεις που η διαδρομή τους έχει απασχολήσει και τη δικαιοσύνη σε Ελλάδα και Κύπρο.
Την τραπεζική αγορά την περιόρισε σε 4 «συστημικές» τράπεζες, οι οποίες αναχρηματοδοτήθηκαν με χρήματα του ελληνικού λαού.
Τώρα με τη νέα συμφωνία Τράπεζας Πειραιώς και MIG φαίνεται ότι οδηγεί σε απόλυτο έλεγχο και την ακτοπλοϊα: Η MIG ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς μέσω της Attica Συμμετοχών, ενώ η Τράπεζα Πειραιώς είναι βασικός πιστωτής σε ΑΝΕΚ και ΝΕΛ. Ήδη πολλά ΜΜΕ κάνουν λόγο για «δράσεις αναδιάρθρωσης στον κλάδο της ακτοπλοΐας»...
Τι θα σημάνει ο όλο και πιο ολιγοπωλιακός έλεγχος της ακτοπλοϊας; Απλά οι πλοιοκτήτες θα καθορίζουν τα δρομολόγια των πλοίων με μοναδικό κριτήριο την δική τους κερδοφορία καταδικάζοντας τα νησιά σε ακόμα μεγαλύτερη απομόνωση. Για τους ναυτεργάτες, η εξέλιξη αυτή θα φέρει μεγαλύτερη ανεργία, ενώ υποβαθμίζονται οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και διογκώνονται τα ελλείμματα του ΝΑΤ.
Πλέον κανείς δεν δικαιούται να απορεί γιατί πριν από λίγες μόνο ημέρες η κυβέρνηση με το Νόμο 4254/2014 κατάργησε τις συλλογικές συμβάσεις των ναυτεργατών, γιατί έχει θεσπίσεις πλείστες φοροαπαλλαγές και γενικά έχει οικοδομήσει ένα καθεστώς φορολογικής και οικονομικής ασυλίας για τους εφοπλιστές.
Πλέον όλοι μπορούμε να καταλάβουμε ότι οι κραυγές για «απελευθέρωση της αγοράς» αφορούν μόνο τους μικρομεσαίους και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Η απελευθέρωση της αγοράς δεν αφορά τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα τα οποία θέλουν τον απόλυτο έλεγχο. Ειδικά οι νησιώτες έχουν λόγους για να ανησυχούν από τις διαφαινόμενες εξελίξεις».
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια